Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 januari 2013, 13:25   #4921
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Graham C. Bekijk bericht

Zij fantaseren alleen over stelen, maar gaan niet over tot 'de daad'.
Is dat trouwens ook geen zonde, denken aan iets fouts?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2013, 13:25   #4922
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Onjuist. De kerk accepteert dieven in hun midden, maar accepteert de diefstal niet. Niet de persoon, maar zijn houding of gedrag komt in het vizier terecht.
De kerk accepteert wel pedofielen en hun gedrag.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2013, 14:38   #4923
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Inderdaad, Paulus heeft het over " risico"s, consensus onder deskundigen( wat dan niet eens deskundigen blijken te zijn) over kinderrechten wat het recht op een vader en moeder zou moeten inhouden, maar wanneer je hem dan daarop aanspreekt, heeft hij niets gezegd!

Volgens Paulus houdt de acceptatie van de geaardheid van je kind ook in, dat je ervan uit gaat dat op basis van dezelfde geaardheid, kinderrechten worden geschonden wanneer je kind met een andere geaardheid opvoedt!
De ene kronkel na de andere, waarbij een gedegen weerlegging ineens " beneden niveau" is.
Nu haalt u weer alles door elkaar om er wat anders van te maken en dan op de man te spelen,...

...tjagh?

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2013, 14:41   #4924
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat er ondertussen al honderd keer op gewezen werd dat onder " deskundigen" helemaal geen discussie is over het geslacht van wie opvoedt, negeert u wel.

Desondanks zul je ook onder wie een menswetenschappelijke opleiding heeft, mensen vinden die niet vanuit inzichten van het vakgebied,maar persoonlijke ideologische standpunten opvattingen verdedigen. Die vind Paulus dus deskundig, anderen uiteraard niet.
U aanvaardt haar niet als deskundige, zo veel is duidelijk, maar ik wel.

En zoals je ziet ben ik daarin niet alleen. Ze wordt ook als deskundige gevraagd door de regering, als deskundige gevraagd door de VRT, als deskundige gevraagd door de KUL en ze schreef verschillende boeken over dit thema, dus zijn er wel goede redens om haar als deskundige te erkennen.

Maar kom, geef mij eens een linkje naar een deskundige die anders beweert dan. Ik wil gerust die zijn argumenten eens onder de loep nemen. Maar tot nog toe heb ik buiten uw eigen naam als deskundige nog geen andere namen gezien. Laat staan enige argumenten.

Door wie wordt u gevraagd en welke boeken heeft u al over dit thema geschreven?

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 20 januari 2013 om 14:48.
Oud 20 januari 2013, 15:18   #4925
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door Paulus : 20 januari 2013 om 15:18.
Oud 20 januari 2013, 15:42   #4926
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
U aanvaardt haar niet als deskundige, zo veel is duidelijk, maar ik wel.

En zoals je ziet ben ik daarin niet alleen. Ze wordt ook als deskundige gevraagd door de regering, als deskundige gevraagd door de VRT, als deskundige gevraagd door de KUL en ze schreef verschillende boeken over dit thema, dus zijn er wel goede redens om haar als deskundige te erkennen.

Maar kom, geef mij eens een linkje naar een deskundige die anders beweert dan. Ik wil gerust die zijn argumenten eens onder de loep nemen. Maar tot nog toe heb ik buiten uw eigen naam als deskundige nog geen andere namen gezien. Laat staan enige argumenten.

Door wie wordt u gevraagd en welke boeken heeft u al over dit thema geschreven?

Paulus.
Nee hoor, die mevrouw schreef een boek over haar standpunt betreffende opvoeding door hetero's en homo's, over dat boek gaf ze een lezing aan de unief, en werd ze geinterviewd door de vrt, voor de rest gaan haar boeken over praten met baby's en veilig hechten, dus over gedrag van baby's in de interactie met de ouder. Daar kan ze natuurlijk als psychologe wanneer ontwikkelingspsychologie haar vakgebied zou zijn, wel iets zinnigs over zeggen, net zoals ze al criminologe wel iets kan vertellen over deviant gedrag en criminaliteit.
Daarnaast heeft ze een bijkomende opleiding als psychoterapeute.

Maar ze is geen pedagoge,het is dus niet omdat ze een interview heeft bij de VRT over haar boek, of over haar mening die ze in een boek verwoord, dat daarom pedagogie haar standpunten zou delen. Integendeel, die mevrouw vertrekt van een hypothese die in het vakgebied van pedagogie zelfs niet aan de orde is, bijgevolg kun je ook geen link geven over dat standpunt.

Die mevrouw schreef ook geen boeken over haar standpunt over hetero en homo's als opvoeders, maar gewoon een boek waarin zij haar hypothese toelicht. En nee, dat maakt je nog niet tot een deskundige, evenmin deed die mevrouw studies om haar hypothese te ondersteunen.
Google haar naam maar even, dan leest u een boeiend artikel wat brandhout maakt van de opvattingen van die mevrouw , ze worden als homohaat gezien en grondig weerlegd.
Trouwens, mijn broer heeft de opvoeding van de kinderen vanaf geboorte opgenomen, omdat zijn vrouw een heel goede baan had waarbij ze veel in het buitenland zat. Mijn schoonzus was dus veel minder betrokken en vervulde dus eerder de traditonele vader, dan moederrol, dat nam mijn broer op. Volgens de hypothese van die mevrouw zou dit tot problemen moeten leiden, niets blijkt minder waar, beide kinderen waren gelukkig en nu geslaagd in het leven, ookal was hun moeder vanaf geboorte niet veel in de buurt.
Veel leesplezier met de weerlegging van uw " deskundige" Paulus, zoals het artikel opmerkt, is gezond verstand al voldoende om de mening van die mevrouw naast je neer te leggen. Gewoon even haar naam googlen, dan kom je het artikel onmiddellijk tegen en zie je ook dat het niet over boeken, maar slechts één boek gaat die zij als goed Katholiek heeft geschreven.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2013, 15:43   #4927
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu haalt u weer alles door elkaar om er wat anders van te maken en dan op de man te spelen,...

...tjagh?

Paulus.
Ik vatte uw mening samen, dat is toch waar u voor staat? N ou dan..ook niet zeuren wanneer je daarover wordt aangesproken.
Oud 20 januari 2013, 15:45   #4928
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hehe. Ik heb trouwens als katholiek helemaal geen probleem met homohuwelijk , laat staan dat ik hun gedrag crimineel vind. Ik wou enkel aantonen dat er zeker plaats is voor een homoseksueel in de Kerk, maar dat zijn seksuele handelingen niet aanvaard zullen worden.
Dan is er uiteraard ook geen plaats voor een homoseksueel, wanneer je zijn handelen als homo niet aanvaard.
Oud 20 januari 2013, 15:47   #4929
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U reageert alsof iemand zou gezegd hebben dat homofielen geen kinderen kunnen opvoeden of éénoudergezinnen, onbekwaam zouden zijn.

Maw. U leest niet wat er staat.

Paulus.
Draaikont. Ondertussen houdt u wel een pleidooi dat die kinderen " een risico" lopen en daarom hetero's beter zijn. Dat hypocriete gedraai in die meningen van "gelovigen" maakt een discussie onmogelijk.
Oud 20 januari 2013, 15:56   #4930
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vatte uw mening samen, dat is toch waar u voor staat? N ou dan..ook niet zeuren wanneer je daarover wordt aangesproken.
Dat is helemaal niet waarvoor ik sta, noch is dit een samenvatting van mijn mening.

En dat weet je best volgens mij.

Paulus.
Oud 20 januari 2013, 15:59   #4931
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Draaikont. Ondertussen houdt u wel een pleidooi dat die kinderen " een risico" lopen en daarom hetero's beter zijn. Dat hypocriete gedraai in die meningen van "gelovigen" maakt een discussie onmogelijk.
Ook dat is onjuist.

Ik heb altijd gezegd dat ik het niet weet en me daarom beroep op deskundigen. Ook dat heb ik je nu al een paar keer gezegd.

U bent het die draait. U verdraait mijn woorden gewoon en reageert op dingen die ik nooit gezegd heb.

En dat zou u niet doen indien u argumenten had.

Niet dus.

Paulus.
Oud 20 januari 2013, 16:06   #4932
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee hoor, die mevrouw schreef een boek over haar standpunt betreffende opvoeding door hetero's en homo's, over dat boek gaf ze een lezing aan de unief, en werd ze geinterviewd door de vrt, voor de rest gaan haar boeken over praten met baby's en veilig hechten, dus over gedrag van baby's in de interactie met de ouder. Daar kan ze natuurlijk als psychologe wanneer ontwikkelingspsychologie haar vakgebied zou zijn, wel iets zinnigs over zeggen, net zoals ze al criminologe wel iets kan vertellen over deviant gedrag en criminaliteit.
Daarnaast heeft ze een bijkomende opleiding als psychoterapeute.

Maar ze is geen pedagoge,het is dus niet omdat ze een interview heeft bij de VRT over haar boek, of over haar mening die ze in een boek verwoord, dat daarom pedagogie haar standpunten zou delen. Integendeel, die mevrouw vertrekt van een hypothese die in het vakgebied van pedagogie zelfs niet aan de orde is, bijgevolg kun je ook geen link geven over dat standpunt.

Die mevrouw schreef ook geen boeken over haar standpunt over hetero en homo's als opvoeders, maar gewoon een boek waarin zij haar hypothese toelicht. En nee, dat maakt je nog niet tot een deskundige, evenmin deed die mevrouw studies om haar hypothese te ondersteunen.
Google haar naam maar even, dan leest u een boeiend artikel wat brandhout maakt van de opvattingen van die mevrouw , ze worden als homohaat gezien en grondig weerlegd.
Trouwens, mijn broer heeft de opvoeding van de kinderen vanaf geboorte opgenomen, omdat zijn vrouw een heel goede baan had waarbij ze veel in het buitenland zat. Mijn schoonzus was dus veel minder betrokken en vervulde dus eerder de traditonele vader, dan moederrol, dat nam mijn broer op. Volgens de hypothese van die mevrouw zou dit tot problemen moeten leiden, niets blijkt minder waar, beide kinderen waren gelukkig en nu geslaagd in het leven, ookal was hun moeder vanaf geboorte niet veel in de buurt.
Veel leesplezier met de weerlegging van uw " deskundige" Paulus, zoals het artikel opmerkt, is gezond verstand al voldoende om de mening van die mevrouw naast je neer te leggen. Gewoon even haar naam googlen, dan kom je het artikel onmiddellijk tegen en zie je ook dat het niet over boeken, maar slechts één boek gaat die zij als goed Katholiek heeft geschreven.
Weer zegt u dingen die niet juist zijn en weer antwoordt u niet op mijn vraag.

1 Het is helemaal niet zo dat volgens de hypothese van mevrouw de door uw voorgestelde situatie tot problemen zou moeten leiden. Dat is gewoon niet waar.

2 Ik vroeg je, een linkje te posten naar een deskundige die anders beweert dan. Ik wil gerust die zijn argumenten eens onder de loep nemen. Maar tot nog toe heb ik buiten uw eigen naam als deskundige nog geen andere namen gezien. Laat staan enige argumenten.

Niet helemaal fair hé alice?!

Uw reactie is er één op het niveau van cafépraat. Daar kennen ze ook veel mensen, hebben ze ook veel horen zeggen en ook veel meegemaakt. En daarom zou wat ik zeg niet waar zijn...

Ben ik van jou niet gewoon.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 20 januari 2013 om 16:08.
Oud 20 januari 2013, 18:05   #4933
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Hahaha, de mening van 1 deskundige is alleszeggend en ontegensprekelijk de waarheid en niks dan de waarheid; al de rest is cafépraat.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2013, 19:32   #4934
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan is er uiteraard ook geen plaats voor een homoseksueel, wanneer je zijn handelen als homo niet aanvaard.
Is een homo niet meer dan zijn seksualiteit? Rare opmerking van je.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2013, 20:01   #4935
Graham C.
Provinciaal Statenlid

Graham C.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is een homo niet meer dan zijn seksualiteit? Rare opmerking van je.
Is een homoseksueel, die niet aan homoseksualiteit doet en niet aan homoseksualiteit denkt (want dat mag ook niet) wel een homoseksueel?

Begrijp je nu hoe absurd je redenering is?
Graham C. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2013, 21:05   #4936
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is een homoseksueel, die niet aan homoseksualiteit doet en niet aan homoseksualiteit denkt (want dat mag ook niet) wel een homoseksueel?
Ja.

Citaat:
Nee.

En jij?

Paulus.
Oud 20 januari 2013, 21:19   #4937
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

nee, leg het mij nog eens uit
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2013, 21:26   #4938
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
nee, leg het mij nog eens uit
Is een hetero die nog niet of niet meer aan seks denkt, laat staan doet dan geen hetero meer?

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 20 januari 2013 om 21:27.
Oud 20 januari 2013, 21:32   #4939
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Is een hetero die nog niet of niet meer aan seks denkt, laat staan doet dan geen hetero meer?

Paulus.
Ik denk dat ge Inno nu hebt klem gezet.

Waarvoor dank.
Oud 20 januari 2013, 21:32   #4940
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:

Paulus.
edit

Laatst gewijzigd door Another Jack : 20 januari 2013 om 21:35.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be