![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Begrijp totaal het probleem niet wat het huwelijk aangaat wat betreft homoseksuelen.
Binnen het katholiek geloof, als wel ook sommige protestantse richtingen, is een kerkelijk huwelijk voor homoseksuelen niet mogelijk. Ofwel, het probleem bestaat zelfs niet voor degenen welke tegen het homohuwelijk zijn vanuit een geloofsvisie. Voor degenen die voor het kerkelijk homohuwelijk zijn in deze geloofsrichtingen is een zaak voor de geloofsrichtingen onderling. Binnen deze geloven geldt men als getrouwd, indien ook getrouwd in deze kerken. Aangezien homoseksuelen niet kunnen trouwen binnen deze kerken, na het burgerlijk huwelijk, gelden ze dus als niet getrouwde koppels voor de gelovige katholiek of protestant. Het vreemde verschijnsel doet zich voor dat scheiden binnen deze geloven, in principe, eveneens niet toegestaan is. Bij het katholieke geloof is het huwelijk eeuwigdurend. Iemand kan dus gescheiden zijn (burgerlijk huwelijk) en, bij mijn weten, tezelfdertijd nog steeds getrouwd zijn voor de kerk. Laatst gewijzigd door Adrian M : 21 januari 2013 om 21:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#302 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu wordt het plotseling een relatie, wat toch wel heel merkwaardig is. Is het immers niet zo dat in de meeste gevallen de totstandkoming van de relatie het huwelijk voorafgaat? De wet vermeldt inderdaad niet over het element "liefde". Daarom is het verwonderlijk dat u het nu opsnort, terwijl u juist eerder voortdurend de wet hanteerde om bepaalde zaken af te wijzen of aan te nemen. Tijd dus om enige samenhangendheid in uw betoog te brengen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#303 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Reeds eerder gaf ik aan dat er geen verschil is in juridische bescherming van een kind in een gehuwd dan wel ongehuwd koppel. Zo stilaan evolueren we immers naar een samenleving waar er ogenschijnlijk meer ongehuwde koppels met kinderen zijn dan gehuwden. Voor de rechten van het kind maakt dat echter weinig uit, zeker als de vader het kind heeft erkend (daar is een vrij eenvoudige wettelijke procedure voor voorzien). Indien u meent dat ik hier onwaarheden neerschrijf, mag u mij steeds wijzen op concrete elementen. Van welke rechten en juridische bescherming blijft een kind bij een ongehuwd koppel verstoken, waarvan een kind in een gehuwd koppel wel kan genieten? Graag dan ook het antwoord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#304 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#305 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat gebeurt door de ondertekening van een enkel papiertje. Het is een standaardtekst. Opmaak en ondertekening duurt nauwelijks enkele minuten. Veel minder dan de opmaak van de geboorteakte trouwens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#306 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#307 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#308 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nu brengt u plotseling iets te berde wat niet in de wet staat. Meer zelfs, u stelt het plotseling voor als essentieel voor het huwelijk. Natuurlijk wil ik u dan graag geloven, maar het lijkt me heel logisch dat dan ook te toetsen aan uw eigen argumentatie. En wat stellen we vast? Juist, het staat niet in de wet. Uw eigen referentie doet u teniet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#309 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#310 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Nee, dat is het niet. Het kan best zijn dat het kind op latere leeftijd op zoek wil gaan naar zijn biologische afstamming, maar dat is niet per definitie zo. Bovendien gaat het daar in deze discussie helemaal niet om. Het gaat om de bescherming van het gezin, met of zonder kinderen, door het burgerlijk huwelijk; niet over de eventuele problemen van adoptiekinderen (waarbij er trouwens ook geen onderscheid is tussen adoptiekinderen van hetero-gezinnen of van homo-gezinnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#311 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#312 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#313 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Je bent een triest figuur, Jan van den Berge. Ik hoop dat je in het dagelijkse leven niet zo'n koppigaard bent die zijn ongelijk niet kan toegeven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#314 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#315 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Voortplanting, die volgens jou essentieel is voor het tweede, is niet essentieel voor de relatie en al helemaal niet voor het contract. Snap je het verschil zo'n beetje? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#316 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lees het er gerust op na. Daarnaast is er ook de wettelijke regeling van "vaderschap bij vermoeden". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#317 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#318 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Jij mag dat vragen, maar ik zal er niet op antwoorden, want ik had het niet over de kinderen, maar over het gezin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#319 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kortom, wat u aanbrengt over "liefde als essentieel gegeven" heeft niets met het huwelijksstelsel als dusdanig te maken. Naar u zelf eerder aangaf, is dat laatste immers een contract. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#320 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij het antwoord op uw vraag zult u zien dat het grotendeels gaat om de juridische verhoudingen tussen de twee partners. Voor de kinderen is er nauwelijks een verschil. |
|
![]() |
![]() |