Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 januari 2013, 16:41   #361
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Als zelfs een rechtse partij als N-VA pro homohuwelijk is, dan zijt ge uitgespeeld Jan.

In de gouverneursthread:

Bart De Wever gaat zelfs draaien op een holebi-fuif, en de enige vlag bij zijn "Mars op het Stadhuis" was een regenboogvlag. Het was voor mij zelfs een conditio sine qua non om op N-VA te stemmen ... steunen ze gelijke rechten voor holebi's, ja of nee? Het bleek ja te zijn, dus ik kon met een gerust hart het bolletje bij N-VA rood kleuren.

Dat u spartelt als een vis op het droge is normaal, Jan. Uw mening is een minderheid geworden, uw homohaat wordt over het algemeen niet meer geaccepteerd en uw retorische stellingen reeds lang ontkracht. Daardoor voelt u zich aangevallen. Als u de werkelijkheid zou aanvaarden zoals ze is, dan hoeft u zich niet meer aangevallen te voelen, maar kan u het homohuwelijk zien als een verrijking voor het traditionele huwelijk.

Ik heb me onlangs verloofd met mijn vriendin, maar we zullen enkel in een land trouwen waar iedereen dat recht heeft. Enkel dan heeft ons huwelijk een waarde.
Ik zie niet hoe hetero-echtparen een gevoel van "verrijking" kunnen ervaren omdat homo's en lesbo's nu ook een wettelijke overeenkomst kunnen afsluiten waar de wetgever in 1993 de term "huwelijk" op gekleefd heeft. De enige verrijking die ik bespeur is voor de holebi's zelf die hun relatie nu in een wettelijk kader kunnen vastleggen en daardoor van een grotere rechtszekerheid kunnen genieten. Maar met het huwelijk van de hetero's heeft dat niets te maken. Ik voel mij als hetero door die wet van 1993 persoonlijk niet bepaald aangesproken. Ik leid mijn leven als hetero, zij het hunne als holebi ...
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2013, 18:06   #362
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik zie niet hoe hetero-echtparen een gevoel van "verrijking" kunnen ervaren omdat homo's en lesbo's nu ook een wettelijke overeenkomst kunnen afsluiten waar de wetgever in 1993 de term "huwelijk" op gekleefd heeft. De enige verrijking die ik bespeur is voor de holebi's zelf die hun relatie nu in een wettelijk kader kunnen vastleggen en daardoor van een grotere rechtszekerheid kunnen genieten. Maar met het huwelijk van de hetero's heeft dat niets te maken. Ik voel mij als hetero door die wet van 1993 persoonlijk niet bepaald aangesproken. Ik leid mijn leven als hetero, zij het hunne als holebi ...
Mss leidt iedereen z'n leven als mens?
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2013, 18:16   #363
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De enige verrijking die ik bespeur is voor de holebi's zelf die hun relatie nu in een wettelijk kader kunnen vastleggen en daardoor van een grotere rechtszekerheid kunnen genieten.
Alleen was er daarvoor geen nood aan een wijziging van het huwelijksstelsel. Veel beter ware het geweest, zoals in Duitsland, een aparte juridische regeling uit te werken.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2013, 18:59   #364
Graham C.
Provinciaal Statenlid

Graham C.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
In ander nieuws:

Helft van binnenlandse adopties door holebi's

Ik denk dat we er vandaag trots op mogen zijn dat deze kinderen, in tegenstelling tot de wens van de Jannen en de Querqussen hier, kunnen opgroeien mét ouders in plaats van in het weeshuis.
Graham C. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2013, 19:00   #365
Graham C.
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
2003
Oud 22 januari 2013, 19:02   #366
Graham C.
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Alleen was er daarvoor geen nood aan een wijziging van het huwelijksstelsel. Veel beter ware het geweest, zoals in Duitsland, een aparte juridische regeling uit te werken.
Nee, dat ware niet veel beter geweest (spreek jij in het echte leven ook zo hoogdravend?). Twee verschillende namen voor exact hetzelfde fenomeen is onnodig en verwarrend.
Oud 22 januari 2013, 19:33   #367
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Graham C. Bekijk bericht
Nee, dat ware niet veel beter geweest (spreek jij in het echte leven ook zo hoogdravend?). Twee verschillende namen voor exact hetzelfde fenomeen is onnodig en verwarrend.
Ik lees zijn posts met een bepaalde stem in mijn hoofd; de stem past perfect bij de hoogdravende praat
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Oud 22 januari 2013, 20:17   #368
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Blijkbaar ben je er nog niet van op de hoogte, maar er is een verschil tussen een man en een vrouw. Vandaar dat je de situatie man/man of vrouw/vrouw onmogelijk kunt beschouwen als "exact hetzelfde fenomeen" als de situatie man/vrouw. Man/vrouw zijn potentiële voortbrengers van nieuw leven. Man/man of vrouw/vrouw zijn dat niet.
Oud 22 januari 2013, 20:32   #369
Graham C.
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Ik lees zijn posts met een bepaalde stem in mijn hoofd; de stem past perfect bij de hoogdravende praat
Welke stem?
Oud 22 januari 2013, 20:33   #370
Graham C.
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Blijkbaar ben je er nog niet van op de hoogte, maar er is een verschil tussen een man en een vrouw. Vandaar dat je de situatie man/man of vrouw/vrouw onmogelijk kunt beschouwen als "exact hetzelfde fenomeen" als de situatie man/vrouw. Man/vrouw zijn potentiële voortbrengers van nieuw leven. Man/man of vrouw/vrouw zijn dat niet.
Dat is een verschil dat niets met de verhouding tussen de twee partners te maken heeft.
Oud 22 januari 2013, 20:40   #371
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke stem?
Plechtig, geaffecteerd.
En traag voor maximum effect.
Oud 22 januari 2013, 20:44   #372
Graham C.
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Plechtig, geaffecteerd.
En traag voor maximum effect.
Ah, ik dacht dat je echt iemand in gedachten had. Ik stel me er dit figuur bij voor:

Maar dat is misschien iets van voor jouw tijd?

Hier een beeldfragmentje.
Oud 22 januari 2013, 20:55   #373
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah, ik dacht dat je echt iemand in gedachten had. Ik stel me er dit figuur bij voor:

Hier een beeldfragmentje.
Filmpje kan ik niet zien op mijn machientje.

Ja, zo ziet hij eruit. Grijs haar sowieso. Baard. En we mogen het belerend vingertje niet vergeten!
Oud 22 januari 2013, 21:00   #374
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Uw verbeelding speelt u parten ...
Oud 22 januari 2013, 21:01   #375
Graham C.
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Filmpje kan ik niet zien op mijn machientje.

Ja, zo ziet hij eruit. Grijs haar sowieso. Baard. En we mogen het belerend vingertje niet vergeten!
Dat belerend vingertje is zelfs essentieel.
Oud 22 januari 2013, 21:03   #376
Graham C.
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Uw verbeelding speelt u parten ...
Ah, ben jij hier ook nog? Ik dacht dat jij ergens diep zat na te denken om een verschil te verzinnen tussen een holebi-relatie en een hetero-relatie... Al iets kunnen bedenken?
Oud 22 januari 2013, 21:09   #377
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat belerend vingertje is zelfs essentieel.
Oud 22 januari 2013, 22:41   #378
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is een verschil dat niets met de verhouding tussen de twee partners te maken heeft.
Om u zelf even na te volgen: er is een verschil. Dat verschil is er, ook al wilt u het als onbelangrijk aan de kant schuiven.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2013, 22:43   #379
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah, ben jij hier ook nog? Ik dacht dat jij ergens diep zat na te denken om een verschil te verzinnen tussen een holebi-relatie en een hetero-relatie... Al iets kunnen bedenken?
Jij niet?

Ik zal je helpen.

Uit een heterorelatie kunnen kinderen voortkomen / uit een homorelatie niet.

Kun je volgen?

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2013, 22:48   #380
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bank vooruit.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be