Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 januari 2013, 17:33   #81
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
die bepaalde vlaamse massa heeft blijkbaar liever één groot charismatisch leider die dat in hun plaats doet, zelfs als hij totalitaire trekjes vertoont.
Dat is toch van alle tijden? Vroeger was zelfs "de kerk" daar kampioen in!
Maar nu zijn toch heel wat meer mensen op de hoogte van wat er zoal gebeurt. En hopelijk zijn er ook minder die eens en voor altijd voor een partij hebben gekozen, wat die in de loop der jaren ook uitspoken of voor verantwoordelijk zijn...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2013, 17:45   #82
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Had hij het niet mogen zeggen?

Hij mag zeggen wat hij wil net als iedereen. Of het verstandig is is een andere zaak.

Feit is dat BDW zegt wat veel Vlamingen denken of willen denken. Zijn zijn aanhangers het daarom klakkeloos eens met alles wat hij zegt? Natuurlijk niet. Het zijn vooral de aanhangers van de traditionele partijen en nog war marginale aanhang van bepaalde snipperpartijen die alles wat De Wever zegt onder een vergrootglas nemen, uit de context trekken of simpelweg verdraaien om dan te roepen dat hij slecht is.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2013, 17:53   #83
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Hij mag zeggen wat hij wil net als iedereen. Of het verstandig is is een andere zaak.

Feit is dat BDW zegt wat veel Vlamingen denken of willen denken. Zijn zijn aanhangers het daarom klakkeloos eens met alles wat hij zegt? Natuurlijk niet. Het zijn vooral de aanhangers van de traditionele partijen en nog war marginale aanhang van bepaalde snipperpartijen die alles wat De Wever zegt onder een vergrootglas nemen, uit de context trekken of simpelweg verdraaien om dan te roepen dat hij slecht is.
Ik denk dat het eerder andersom is.
Veel Vlamingen zeggen wat De Wever wil dat ze denken én zeggen.

Net nog Vlijmscherp, die gewoon letterlijk een De Weverslogan naar mijn hoofd gooide.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2013, 18:01   #84
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat het eerder andersom is.
Veel Vlamingen zeggen wat De Wever wil dat ze denken én zeggen.
Dat zeg jij maar toch is het niet zo. Vraag het maar eens aan de aanhangers van De Wever. En het is niet alleen dat he, het is ook de rechtlijnige houding van N-VA en de onmiskenbare talenten van BDW die de traditionele zooi op hun grondvesten doen daveren.

Citaat:
Net nog Vlijmscherp, die gewoon letterlijk een De Weverslogan naar mijn hoofd gooide.
Ocharme, best dat je nog op tijd hebt kunnen wegduiken want anders was je dood of zwaargewond.
Oud 23 januari 2013, 18:06   #85
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zeg jij maar toch is het niet zo. Vraag het maar eens aan de aanhangers van De Wever. En het is niet alleen dat he, het is ook de rechtlijnige houding van N-VA en de onmiskenbare talenten van BDW die de traditionele zooi op hun grondvesten doen daveren.

Ocharme, best dat je nog op tijd hebt kunnen wegduiken want anders was je dood of zwaargewond.
Ik sta zeer skeptisch tegenover rechtlijnigen die grondvesten willen doen daveren in de oppositie (federaal) en tegelijkertijd ongeïnspireerd grijs beleid voeren (Vlaams).

Laatst gewijzigd door Another Jack : 23 januari 2013 om 18:07.
Oud 23 januari 2013, 18:20   #86
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik sta zeer skeptisch tegenover rechtlijnigen die grondvesten willen doen daveren in de oppositie (federaal) en tegelijkertijd ongeïnspireerd grijs beleid voeren (Vlaams).
Proficiat. Dat beleid op Vlaams niveau voeren ze niet alleen. En wat jij grijs noemt noemen anderen degelijk.

Je probeert het rechtlijnige uit mijn quote weer een negatieve bijklank te bezorgen. Waar ik op doelde is dat N-VA direct na een verkiezing niet onmiddellijk alle verkiezingsbeloftes over boord gooit in ruil voor wat postjes en het uitzicht op een aantal jaren regeren. Daar zijn ze tot nu toe consequent in en daar worden ze voor beloond. Andere partijen zijn daar nooit consequent in geweest en daar worden ze verkiezing na verkiezing voor afgestraft. Enkel masochisten en onverbeterlijke steenezels stemmen nog op die partijen.
Oud 23 januari 2013, 18:21   #87
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Bracke? Niet te veel woorden aan vuil maken.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2013, 18:22   #88
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Proficiat. Dat beleid op Vlaams niveau voeren ze niet alleen. En wat jij grijs noemt noemen anderen degelijk.

Je probeert het rechtlijnige uit mijn quote weer een negatieve bijklank te bezorgen. Waar ik op doelde is dat N-VA direct na een verkiezing niet onmiddellijk alle verkiezingsbeloftes over boord gooit in ruil voor wat postjes en het uitzicht op een aantal jaren regeren. Daar zijn ze tot nu toe consequent in en daar worden ze voor beloond. Andere partijen zijn daar nooit consequent in geweest en daar worden ze verkiezing na verkiezing voor afgestraft. Enkel masochisten en onverbeterlijke steenezels stemmen nog op die partijen.
Proficiat voor u ook, en welkom in de politieke wereld van coalities.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 23 januari 2013 om 18:22.
Oud 23 januari 2013, 18:23   #89
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Had hij het niet mogen zeggen?
Volgens mij leest Bracke op gezette tijden dit forum en ziet hij hoe de NVA-partijslaafjes met vaste regelmaat dwaze praat vertellen.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2013, 18:27   #90
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Proficiat voor u ook, en welkom in de politieke wereld van coalities.
Wat zit je dan te mekkeren over een ongeïnspireerd grijs beleid op Vlaams niveau? Dat is nu weer eens typisch voor mensen met jou gedachtegang: janken over zoiets en dan zelf tot de conclusie komen dat het over een coalitie gaat terwijl die conclusie reeds getrokken is door iemand anders. Wat ook typisch is: huilen dat het beleid ongeïnspireerd zou zijn. Wat had je dan verwacht? Dat het een kunstzinnig beleid zou worden? Er is niks mis met degelijk bestuur.
Oud 23 januari 2013, 18:28   #91
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Volgens mij leest Bracke op gezette tijden dit forum en ziet hij hoe de NVA-partijslaafjes met vaste regelmaat dwaze praat vertellen.
En hij ziet ook hoe mensen zoals jij (gezworen aanhangers van traditioneel of een marginale partij) keer op keer zwaar op hun bek gaan.
Oud 23 januari 2013, 18:33   #92
system
Banneling

Standaard

Citaat:
En hij ziet ook hoe mensen zoals jij (gezworen aanhangers van traditioneel of een marginale partij) keer op keer zwaar op hun bek gaan.
Als er hier mensen zijn die zwaar op hun bek gaan dan zijn het deze NVA-partijslaafjes die moord en brand schreeuwden dat België zijn patrimonium verkocht om zijn budget in evenwicht te houden. En wat doet rekenwonder Muyters? Welnu, hij doet maar net hetzelfde!
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2013, 19:01   #93
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Als er hier mensen zijn die zwaar op hun bek gaan dan zijn het deze NVA-partijslaafjes die moord en brand schreeuwden dat België zijn patrimonium verkocht om zijn budget in evenwicht te houden. En wat doet rekenwonder Muyters? Welnu, hij doet maar net hetzelfde!
Ik dacht dat met name de O Vld voor deze primeur van motie van wantrouwen tegen de Vlaamse regering zwaar op zijn bek was gegaan? Die primeurs gaan de O Vlders niet zo goed af. Rutte zal het ook wel ondervinden. Binnenkort staat ze weer te janken over zogenaamde haatmails.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2013, 19:22   #94
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:

Welke verkiezingsbelofte realiseren ze in de Vlaamse regering?

Volgens mij zijn er veel N-VA-kiezers die niet eens beseffen dat ze in een regering zitten, zo onopvallend zitten ze daar maar te zitten.
Oud 23 januari 2013, 19:39   #95
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ga je ook vraagjes beginnen stellen net zoals je bastaardkoekoeksbroertjes? Je zal lang mogen wachten op antwoorden met zo'n instelling. Misschien dat je na de volgende verkiezingen al wat wijzer zal zijn.
Oud 23 januari 2013, 19:40   #96
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ga je ook vraagjes beginnen stellen net zoals je bastaardkoekoeksbroertjes? Je zal lang mogen wachten op antwoorden met zo'n instelling. Misschien dat je na de volgende verkiezingen al wat wijzer zal zijn.
Vrij fanatiek en plomp, als je het mij vraagt.

Gewoon omdat ik naar één concrete verwezenlijking van de rechtlijnigen op Vlaams niveau vroeg...

Nou nou

Laatst gewijzigd door Another Jack : 23 januari 2013 om 19:42.
Oud 23 januari 2013, 19:42   #97
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vrij fanatiek en plomp, als je het mij vraagt.
Liever fanatiek, plomp en recht voor de raap dan vals, laf, leugenachtig en incompetent.
Oud 23 januari 2013, 19:43   #98
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Liever fanatiek, plomp en recht voor de raap dan vals, laf, leugenachtig en incompetent.
Moest je recht voor de raap zijn, je zou tenminste de moeite doen om op mijn vraag te antwoorden.
Oud 23 januari 2013, 19:44   #99
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:

Volgens mij zijn er veel N-VA-kiezers die niet eens beseffen dat ze in een regering zitten, zo onopvallend zitten ze daar maar te zitten.
Vreemd, volgens de tegenstanders zitten er enkel N-VA ers in die regering? Volgens System zelfs de regering Muyters.

Laatst gewijzigd door Jakko : 23 januari 2013 om 19:45.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2013, 19:48   #100
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Vreemd, volgens de tegenstanders zitten er enkel N-VA ers in die regering? Volgens System zelfs de regering Muyters.
Jullie kunnen dus niks realiseren binnen een coalitie?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be