Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 januari 2013, 21:16   #101
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Nee B.U.B zou uw probleem ongedaan maken dan hoeft het niet meer opgelost worden want het bestaat niet meer .

en de ophef van de 5 nutteloze en besluitloze geldverspillende regeringen lossen nog een ander probleem op . U hoefd geen dure scheld woorden meer te gebruiken als unitarist .

Je leeft in een land , België , en als je dat niet wil dan ga je in het buitenland wonen hé

Het feit is dat een één regering stelsel in België net als in Nederland de 60 jaar durende verdeeldheid en geldverslindende machine afdankt voor een nieuw zuinig en efficiënt ding .
I.p.v 5 regeringen: 2 doeltreffende regeringen: een Waalse & een Vlaamse.
Méér moet dat niet zijn. Confederalisme op z'n eenvoudigste manier.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2013, 21:33   #102
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
I.p.v 5 regeringen: 2 doeltreffende regeringen: een Waalse & een Vlaamse.
Méér moet dat niet zijn. Confederalisme op z'n eenvoudigste manier.

Populistische zever zonder daadwerkelijke oplossing.

Wat ga je met Brussel doen ? opgeven of een nieuw akkoord .

Een nieuw akkoord met franstaligen over Brussel is enkel het probleemkind een andere naam geven anders niets dan het probleemkind volwassen laten worden zodat het nog meer gaat kosten .

De populisten die Vlaanderen onafhankelijk prediken hebben zelf geen idee hoe onbeduidend machteloos en duur het zal worden .

300.000 Vlaamse ambtenaren werken dan in het buitenland of verliezen hun job . Succes .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2013, 21:34   #103
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Ik voorspel dat het zo gaat lopen:
- klarekijk ontdekt BUB.
- kersvers partijlid die nog nooit eerder van BUB had gehoord promoot BUB.
- iemand lanceert het gerucht dat Klarekijk een dubbelnick is van een bestaand BUBer.
- na verloop van tijd doet Klarekijk niet eens de moeite meer dat te ontkennen.
- langzaam aan verdwijnt Klarekijk van het forum en verschijnt er een nieuwe account van iemand die een geniaal idee heeft: een partij oprichten die België één wil.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2013, 21:38   #104
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wat ga je met Brussel doen ? opgeven of een nieuw akkoord .

Een nieuw akkoord met franstaligen over Brussel is enkel het probleemkind een andere naam geven anders niets dan het probleemkind volwassen laten worden zodat het nog meer gaat kosten .

De populisten die Vlaanderen onafhankelijk prediken hebben zelf geen idee hoe onbeduidend machteloos en duur het zal worden .

300.000 Vlaamse ambtenaren werken dan in het buitenland of verliezen hun job . Succes .
Brussel ligt IN Vlaanderen hé !
Een "nieuw" akkoord is niet nodig.
Die "populisten" willen Vlaanderen in een confederaal Belgie.
Die Vlaamse ambtenaren werken in Brussel, hoofdstad van Vlaanderen.
Oud 26 januari 2013, 21:40   #105
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Ik voorspel dat het zo gaat lopen:
- klarekijk ontdekt BUB.
- kersvers partijlid die nog nooit eerder van BUB had gehoord promoot BUB.
- iemand lanceert het gerucht dat Klarekijk een dubbelnick is van een bestaand BUBer.
- na verloop van tijd doet Klarekijk niet eens de moeite meer dat te ontkennen.
- langzaam aan verdwijnt Klarekijk van het forum en verschijnt er een nieuwe account van iemand die een geniaal idee heeft: een partij oprichten die België één wil.
Voor zover ik weet is BUB een beweging , of een partij in wording . zijn ze al opgekomen met de verkiezingen ?

Ja ik beken ik had ooit iets gehoord over BUB maar er niet verder of dieper op ingegaan .

Ik heb een beroep en ben iemand die niet elke dag zes uur opzoekingen kan doen en lezen.

het idee om de 5 regeringen wandelen te sturen is er een ontsproten door persoonlijk na te denken , en door dat hier neer te pennen heeft iemand mij verwzen naar het bestaan van BUB , is dit strafbaar ?
Oud 26 januari 2013, 21:43   #106
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

ik heb niet gezegd dat het strafbaar is. Maar dit is het scenario zoals het al vele malen zich heeft afgespeeld op dit forum.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2013, 21:43   #107
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor zover ik weet is BUB een beweging , of een partij in wording . zijn ze al opgekomen met de verkiezingen ?

Ja ik beken ik had ooit iets gehoord over BUB maar er niet verder of dieper op ingegaan .

Ik heb een beroep en ben iemand die niet elke dag zes uur opzoekingen kan doen en lezen.

het idee om de 5 regeringen wandelen te sturen is er een ontsproten door persoonlijk na te denken , en door dat hier neer te pennen heeft iemand mij verwzen naar het bestaan van BUB , is dit strafbaar ?
BUB is een vereniging van 10 man & een paardekop.
Die paardekop zet hier soms veel op z'n (onbenullige) neus.
Oud 26 januari 2013, 21:51   #108
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Brussel ligt IN Vlaanderen hé !
Een "nieuw" akkoord is niet nodig.
Die "populisten" willen Vlaanderen in een confederaal Belgie.
Die Vlaamse ambtenaren werken in Brussel, hoofdstad van Vlaanderen.
Mooi ,

K'ga even schetsen wat jij voorstelt .

Dus richt je een Vlaams leger op , recruteerd soldaten , koopt tanks en denderd door de straten van Brussel om de machthebbers van het Brussels gewest te verdrijven .

STEL , er vallen niet te veel doden .

Wallonië moet zijn landgenoten ( De walen ) en zijn administratie terug trekken uit Brussel en een nieuwe vestiging zoeken in Vb de waalse hoofdstad Namen .

De federale regering verdwijnt , en 300.000 ambtenaren verliezen hun job ZE zullen blij zijn .

De franstaligen zijn verdrongen en de spanninge roepen een dermate verzuurd klimaat op dat Europa voor goed verdwijnt naar Strasbourg .

Nog 50.000 banen weg , hotels gaan in Faling bij de vleet en de huizenmarkt stort in door de wegtrekkenen ambtenaren van de Europese uni . En Uw Vlaams Brussel wordt het borgerhout van Branbant .

de gesluierden zullen U dankbaar zijn .

Je zal opeens bevoegd zijn over de enorme problemen van schaarbeek en consoorten , die proportioneel verdrievoudigen door de enorme leegstroom van de bewoning door goed betaalde ambtenaren .

Of je bent vernnoot in een Mooi bedrijf België of je bent eigenaar van een FAIT bedrijf Vlaanderen . GIJ kunt goe kiezen jogg.
Oud 26 januari 2013, 21:52   #109
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
BUB is een vereniging van 10 man & een paardekop.
Die paardekop zet hier soms veel op z'n (onbenullige) neus.
Ho , nog meer nieuws .

Wie is die paardekop met onbenullige neus ?

Ik ben altijd geinteresseerd in exentiekelingen met genieuse ideeen en ambitie .
Oud 26 januari 2013, 22:08   #110
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Een partij die niet deelneemt aan de verkiezingen en oproept tot algemene burgerlijke ongehoorzaamheid heeft volgens mij meer zin. Die gaat er natuurlijk niet komen want daar valt geen poen mee op te strijken. Er is ook het gevaar dat het regime overgaat tot een moorddadige wraakactie zoals dat in Nederland gebeurde. Ook is er de mogelijkheid tot gevangenisstraf op grond van een valse aanklacht. De onderwereld in de Wetstraat heeft mogelijkheden zat.
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2013, 22:31   #111
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Een partij die niet deelneemt aan de verkiezingen en oproept tot algemene burgerlijke ongehoorzaamheid heeft volgens mij meer zin. Die gaat er natuurlijk niet komen want daar valt geen poen mee op te strijken. Er is ook het gevaar dat het regime overgaat tot een moorddadige wraakactie zoals dat in Nederland gebeurde. Ook is er de mogelijkheid tot gevangenisstraf op grond van een valse aanklacht. De onderwereld in de Wetstraat heeft mogelijkheden zat.
Daar ben ik het mee eens . En dat beginnen vele mensen te snappen , dus is de kans dat er velen zouden stemmen om de 5 regeringen wandelen te sturen en dat dure geldmachine op te doeken , niet geheel onrealistisch .
Oud 26 januari 2013, 22:33   #112
Klarekijk
Banneling

Standaard

Er valt mij één ding geweldig op .

Als je aan de ( k'gebruik dat woord niet graag ) separatisten , vraagt , wat ga je met Brussel doen , dan komt daar geen enkel werkbaar en ZUIVER alternatief of oplossing uit .

DAT moet je toch toegeven hé .
Oud 26 januari 2013, 22:38   #113
stevensterk
Lokaal Raadslid

stevensterk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een Partij die er voor staat , de vijf huidige regeringen en het eeuwig gepalaver en de eeuwige geldverspilling te stoppen .
Wat houdt dit precies in?

Citaat:
Overname fort Genk en start opnieuw de productie van een Belgische MINERVA ! en gemaakt met staal uit Luik maar niet van nen indiër
Overname door wie?

De overheid is de enige die wil/kan deze bedrijven overnemen. Wat wellicht onrechtstreeks zal gebeuren door gigantische subsidies te geven aan gelijk welke overnemer.

Deze oplossing zorgt alleen voor uitstel van het probleem. Om deze subsidies te financieren heb je hoge belastingen op de nog gezonde bedrijven nodig. M.a.w je houdt de falende industrie kunstmatig in stand ten koste van de goed draaiende industrie die je nog hebt.
stevensterk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2013, 22:54   #114
Klarekijk
Banneling

Standaard

N-va en BUB hebben naar mijn inzien diverse heel grote en belangrijke punten gemeen.

1 - Brussel is een stad . en een stad heeft een Burgemeester en geen regering .

Alleen ,de oplossing ....
Volgens BUB ..... Een stad en een hoofdstad van een land is mogelijk .

Niet omschreven oplossing van N-Va Een hoofdstad van een afgescheiden
land / Walonië dat in een ander land Vlaanderen ligt is bij mijn inziens
onmogelijk .

En een hoofdstad met 75 % inwoners uit een naburig gelegen land is bij mijn
inziens ook heel onwerkbaar .

2 - Strerke inkrimping en vereenvoudiging van het overheidaparaat

BUB heeft een duidelijk oplossing 1 regering .

N-Va Brussel terug naar Vlaanderen zonder compromissen zal onmogelijk
worden zonder oorlog . En wat met de mensen die er wonen ? gaat men Frans
verbieden in Vlaanderen ? Gevolg de huidige onwerkbare situatie zal vervangen
worden door een nieuwe onwerkbare compromies.

2 - Efficiënte overheid .

BUB , één land - één regering - één beleid .

N-va , Heeft geen oplossing voor Brussel en nog minder voor de Eu
ambtenaren .

N-Va heeft geen oplossing voor de 300.000 Vlaamse ambtenaren die nu in de
nationale overheid werken .

Het grootste probleem . N-VA heeft binnen zijn eigen Kiezers GEEN
meerderheid om Vlaanderen volledig onafhankelijk te maken , DUS gaat men
over van een onwerkbaar en duur federalisme , naar een nog grotere gaos Comfederalisme .
Oud 26 januari 2013, 23:02   #115
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stevensterk Bekijk bericht
Wat houdt dit precies in?

Overname door wie?

Lees mijn eerdere posten en of bezoek een de website van BUB .

De overheid is de enige die wil/kan deze bedrijven overnemen. Wat wellicht onrechtstreeks zal gebeuren door gigantische subsidies te geven aan gelijk welke overnemer.

Deze oplossing zorgt alleen voor uitstel van het probleem. Om deze subsidies te financieren heb je hoge belastingen op de nog gezonde bedrijven nodig. M.a.w je houdt de falende industrie kunstmatig in stand ten koste van de goed draaiende industrie die je nog hebt.

Een moderne versie van de Belgische Minerva opnieuw produceren , is een droom , een beetje een moeilijk idee .

Maar ik lanceer dat toch niet onbedacht . Ik verduidelijk . nationale trots kan ook aanzetten to belangrijke initiatieven . waarom zouden we investeren in vb een Amerikaans aandeel dat er op uit is om de aandelen en de winst van Telenet weg te kapen .

Waarom zou men vb niet investeren in een aandeel dat een Saap of een Minerva wil bouwen in Genk . en welvaart en tewerkstelling creeerd in eigen land .
Oud 26 januari 2013, 23:05   #116
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe ironisch...is dit nu eigenlijk een troldraad of worden we geacht serieus te reageren? Het is niet helemaal duidelijk. Als je het meent, kan je altijd lid worden van de BUB (voor zover je dat nog niet bent).
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2013, 23:12   #117
stevensterk
Lokaal Raadslid

stevensterk's schermafbeelding

Standaard

Er is geen enkele garantie dat Minerva zou werken in het huidige competitieve systeem in een tijd van een falende automarkt.

Citaat:
Het grootste probleem . N-VA heeft binnen zijn eigen Kiezers GEEN
meerderheid om Vlaanderen volledig onafhankelijk te maken
Nee maar er is ook geen meerderheid tegen. Het kan de meeste mensen gewoon geen moer schelen of Vlaanderen splitst of niet.

Vraag maar eens rond in de straat aan de mensen of ze een nachtje zouden wakker liggen van de splitsing van Belgie. Je zal er niet veel vinden.

Citaat:
N-Va Brussel terug naar Vlaanderen zonder compromissen zal onmogelijk
worden zonder oorlog
Oorlog? De modale belg is apathisch voor de politieke toestanden in Belgie, het enige wat gaat gebeuren is een eindeloze administratieve rompslomp waar niemand achter kijkt.

De splitsing van Belgie zal zijn zoals de splitsing van BHV, een paar dagen in het nieuws en dan gaat het leven gewoon verder.

Laatst gewijzigd door stevensterk : 26 januari 2013 om 23:15.
stevensterk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2013, 23:16   #118
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Hoe ironisch...is dit nu eigenlijk een troldraad of worden we geacht serieus te reageren? Het is niet helemaal duidelijk. Als je het meent, kan je altijd lid worden van de BUB (voor zover je dat nog niet bent).
Eerlijk gezegt , Ik ben het NIET , Nog niet ....

Wil eerst effe kijken welke mensen er achter zitten . Ik heb het zo niet begrepen op mensen die na verloop hun ziel verkopen en het doel laten verdampen.

Maar ik Kan niet oordelen over mensen die ik niet ken hé
Oud 26 januari 2013, 23:23   #119
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

Dit hele idee verondersteld dat er eenheid is in België.

Wat niet waar is.

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2013, 23:24   #120
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stevensterk Bekijk bericht
Er is geen enkele garantie dat Minerva zou werken in het huidige competitieve systeem in een tijd van een falende automarkt.

Nee maar er is ook geen meerderheid tegen. Het kan de meeste mensen gewoon geen moer schelen of Vlaanderen splitst of niet.

Vraag maar eens rond in de straat aan de mensen of ze een nachtje zouden wakker liggen van de splitsing van Belgie. Je zal er niet veel vinden.

Oorlog? De modale belg is apathisch voor de politieke toestanden in Belgie, het enige wat gaat gebeuren is een eindeloze administratieve rompslomp waar niemand achter kijkt.

De splitsing van Belgie zal zijn zoals de splitsing van BHV, een paar dagen in het nieuws en dan gaat het leven gewoon verder.
En Nu moet ik U een dikke proficiat wensen zeker !!!!!

Ik ben 53 jaar en de laatse 20 jaar van mijn leven heeft de geldverslindende heisa , de energieopslorpende politiek zoveel energie in BHV gestopt dat er geen tijd meer open was voor degelijke bestuur . daar heb ik en U 20 jaar aan mee betaald , en miljoenen tonnen krantenpapier aan verbrast , een bos zo groot als half Vlaanderen ws er nodig voor de papierproductie van onzinnig nieuws .

EN nu , Ga jij hier komen promoten dat we ipv een eenvoudige doeltreffende oplossing , een nieuw tijdpers gaan inleiden van een even onzinnige strijd als BHV, zelfds een veelvoud ervan , aan ons kinderen gaan moeten vertellen dat de komende 40 jaar de onzinnige inhoud van de kranten al verzekerd is .

Bent U een houtmarchant of wat ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be