Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 januari 2013, 00:21   #141
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik leef in het gebied Vlaanderen, en het is niet omdat in 1830 andere het nodig vonden om Vlaanderen samen te kwakken met Wallonië om een buffer te vormen tussen Frankrijk en Duitsland, en dat ze dat samengeplakt wangedrocht de naam België hebben gegeven dat ik in België woon in plaats van in Vlaanderen.

Ik woon in Vlaanderen en daar stem ik ook op Vlaamse partijen die zijn samengesteld uit Vlaamse politici. Moest ik in België wonen zou ik in België stemmen op Belgische partijen die zijn samengesteld uit Belgische politici.

Zelfs ons koningshuis is niet eens Belgisch.
Uwen uitleg houd geen steek .

Heb je als eens een Kaart van Europa bekeken . geef me in mijn privé box je adres , ik zal er jou eentje kado opsturen .

De huidige grens tussen Duitsland en Frankrijk is veel langer dan dat België lang is , en België ligt helemaal niet TUSSEN die twee landen .

Bourgois klinkt niet echt vlaams ? en die gabber zit er ook maar bij voor zijn populistisch postje , en zo zijn er wel meer .

Het is trouwens niet de koning die de ziel van Vlaanderen verkocht heeft , Vlaanderen had vroeger veel meer simpthie voor het koningshuis dan Walonië

De enige die de Vlaamse ziel hebben verkocht en de Vlaamse welvaart en rechten zijn die Vlaams democratische verkozenen waarvoor U gestemd heeft . De Haene / Tindemans/ Claes / Toback

die verkozenen hebben de laatse 10 jaar zelfs alles wat Vlaanden rijk had verkocht .

Fortis aan Frankrijk
Electrabel aan Frankrijk
Enz enz
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2013, 00:26   #142
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
De separatisten moeten daar dan ook helemaal geen oplossing voor verzinnen. Een koppel dat niet meer k�*n samenblijven gaat ook niet eerst uitwerken hoe het met de kinderen verder moet. We zijn al lang het punt gepasseerd waar het land samenhouden een gigantische (en voor sommige partijen onaanvaardbare) inspanning vereist, daar waar het zaakje laten betijen al voldoende geworden is om tot een splitsing te komen. De separatisten moeten dus geen alternatief bieden. De kinderen, daar zal na de scheiding over beslist worden.
Ha daar komt de aap uit de mouw .

Eerst handelen en de kiezer blaasjes wijs maken . en daarna voor onoverkomelijk problemen komen te staan , Uw kindje zal u nog veel geld kosten na de scheiding en je zal of je dat wil of niet nog heel veel compromissen moetn sluiten met MAMA of ze zal u ruineren dat ge der spijt zal van krijgen. De onderhoudsplicht en onderhoudsgeld is nog niet afgeschaft en kan hardleerse vaders die er onder uit muizen heel duur te staan komen
Oud 27 januari 2013, 00:31   #143
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Uwen uitleg houd geen steek .

Heb je als eens een Kaart van Europa bekeken . geef me in mijn privé box je adres , ik zal er jou eentje kado opsturen .

De huidige grens tussen Duitsland en Frankrijk is veel langer dan dat België lang is , en België ligt helemaal niet TUSSEN die twee landen .

Bourgois klinkt niet echt vlaams ? en die gabber zit er ook maar bij voor zijn populistisch postje , en zo zijn er wel meer .

Het is trouwens niet de koning die de ziel van Vlaanderen verkocht heeft , Vlaanderen had vroeger veel meer simpthie voor het koningshuis dan Walonië

De enige die de Vlaamse ziel hebben verkocht en de Vlaamse welvaart en rechten zijn die Vlaams democratische verkozenen waarvoor U gestemd heeft . De Haene / Tindemans/ Claes / Toback

die verkozenen hebben de laatse 10 jaar zelfs alles wat Vlaanden rijk had verkocht .

Fortis aan Frankrijk
Electrabel aan Frankrijk
Enz enz
Dat Bourgois niet echt Vlaams klinkt doet niets ter zake Hoeveel Flamand's zijn er niet in Vlaanderen, en dat klinkt eveneens niet echt Vlaams. 'g Hebt ze zelfs in geuren en kleuren om het zomaar te zeggen.Ge komt het ook tegen als Flamant en als Flament geschreven, maar geen van allen klinkt Vlaams. Toch zijn het oervlaamse namen. Familienamen komen voor van Napoleon, en degene die die hebben moeten noteren konden kennelijk niet allemaal evengoed schrijven.

Laatst gewijzigd door Garry : 27 januari 2013 om 00:37.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2013, 00:33   #144
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat klopt. Dat er haat zou zijn tussen Vlamingen en Walen is maar een stropop die sommige tegenstanders van Vlaams-Nationalisten graag bovenhalen om die laatsten als onruststokers te kunnen afschilderen.

En dat zijn dan dezelfde partijen die ons naar een nieuw unitair Belgie zouden moeten leiden? O ja, wacht, prutspartij BUB gaat die allemaal van de kaart vegen...
Wait and see . de Vu en alle spirit blijtvarianten en ander voorpreparaten van N-VA , hebben nooit meer dan 8 % gehaald .

Voor uw separatisme zal je niet veel waalse kiezers me krijgen , dat is al je eerste nadeel .

Het is denk ik niet de BUB zijn bedoeling om veel huidige kamelion partijen mee te nemen die van de taart willen komen eten als ze een maal gebakken is .Maar de kans dat ze het alleen kunnen is niet kleiner dan dat N-Va het land kan splitsen.
Oud 27 januari 2013, 00:39   #145
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is dan ook helemaal niet aan de orde.

Dat zal zich uitwijzen bij of na de scheiding. Het enige wat relevant is, is dat het land uiteen aan het vallen is. Waarschuwen voor problemen die al dan neit zullen opdoemen, verandert daar niets aan.
Noem je dat nog besturen ?????????

Ne gezonde mens gaat toch nooit stemmen voor een partij die een ingrijpende lijn gaat uitzetten zonder een oplossing te hebben over de gevolgen , meer nog je stort U in een avontuur zonder te weten of waar je uitkomt . en zonder parachute . ge zul nie lang leven hoor, zo .

We hebben 30 jaar bestuurd geweest door een vlaamse partij waar een idioot aan de top stond die zij , we zullen de problemen oplossen als ze zich ztellen ,
En toen verdween Renault
En toen verdween Fortis
En toen verdween Dexia
En toen verdween het pensioengeld van velen
En toen verdween de gemeentelijke holding .

MOOI heel mooie strategie om te volgen , we hebben gezien dat het werkt .
Oud 27 januari 2013, 00:41   #146
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Ah, nog ene die de plafonnering en aftakeling van de N-VA komt voorspellen. Wishful thinking doet misschien beter slapen?

Kiezers zijn het geklungel kotsmoe. Lukt het niet met de N-VA, dan komt er wel een andere partij om over te nemen. Het is opschonen of opkrassen voor de machtshebbers. En blijkbaar kiezen ze niet voor het eerste.
Van wat is N-Va het samenraapsel ? Van populisten ?
Oud 27 januari 2013, 00:41   #147
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ha daar komt de aap uit de mouw .

Eerst handelen en de kiezer blaasjes wijs maken . en daarna voor onoverkomelijk problemen komen te staan , Uw kindje zal u nog veel geld kosten na de scheiding en je zal of je dat wil of niet nog heel veel compromissen moetn sluiten met MAMA of ze zal u ruineren dat ge der spijt zal van krijgen. De onderhoudsplicht en onderhoudsgeld is nog niet afgeschaft en kan hardleerse vaders die er onder uit muizen heel duur te staan komen
Brussel,... dit ligt in Vlaanderen hé? Ik denk dat dat daar gaat blijven liggen hoor. Spijtig genoeg want een echte winst is dat niet hoor. Ik denk dat we dat beter cadeau doen aan Marokko.
Oud 27 januari 2013, 00:42   #148
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van wat is N-Va het samenraapsel ? Van populisten ?
En wat zijn populisten?
Oud 27 januari 2013, 00:48   #149
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Als het land splitst zullen er problemen zijn, ongetwijfeld, juist zoals iedere echtscheiding zijn problemen kent. Maar een groot deel van die problemen zijn nu ook een probleem. Maar bij een splitsing kunnen we die problemen voor eens en voor altijd oplossen zodat die van de baan zijn. Zolang België één blijft zullen we blijven zitten met problemen.

Laatst gewijzigd door Garry : 27 januari 2013 om 00:48.
Oud 27 januari 2013, 00:49   #150
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Ik hou mensen als jou gewoon een spiegel voor, meer niet.

Als ik zie wie hier krampachtig aan een landje vasthangt, vraag ik me af wie precies professionele hulp nodig heeft.
Wel , eigenlijk hou ik wel van de maatschappij waarin ik leef .

Ik vind Nederland wel leuk maar wil er veel liever niet bijhoren .
ik Vind Frankrijk ook heel mooi als vakantieland maar wil er nog minder bij horen . En wat er tussen ligt heeft een naam nodig , die naam gaan veranderen zal onze samenleving niet veranderen .

België is een groot bedrijf , met goede werknemers die goed over een komen , graag een speciaal bierke proeven van elkaar en mekaar graag helpen. jaren geleden gingen vele arme vlmingen werken naar waalse fabrieken, zonder een probleem .
Enkel ziiten er in de directie van dat bedrijf een paar idioten die een oorlogje uitvoeren .

Wat ga je nu doen , dat fabriek afbreken of splitsen , of met een algemene stemming die kinderachtge pestkopjes van directieleden die meer met zichzelf bezig zijn dan met de belangen van de fabriek wegstemmen .
Oud 27 januari 2013, 00:51   #151
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Noem je dat nog besturen ?????????

Ne gezonde mens gaat toch nooit stemmen voor een partij die een ingrijpende lijn gaat uitzetten zonder een oplossing te hebben over de gevolgen , meer nog je stort U in een avontuur zonder te weten of waar je uitkomt . en zonder parachute . ge zul nie lang leven hoor, zo .

We hebben 30 jaar bestuurd geweest door een vlaamse partij waar een idioot aan de top stond die zij , we zullen de problemen oplossen als ze zich ztellen ,
En toen verdween Renault
En toen verdween Fortis
En toen verdween Dexia
En toen verdween het pensioengeld van velen
En toen verdween de gemeentelijke holding .

MOOI heel mooie strategie om te volgen , we hebben gezien dat het werkt .
En toen verdween de loodgieter.

Maar mag ik er u even op wijze dat dat allemaal heeft plaatsgevonden binnen het Belgisch bestuur.
Oud 27 januari 2013, 00:53   #152
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
En wat zijn populisten?
Populisten zijn mensen die een raadselken op een populaire manier als waarheid aan de massa / publiek weten te vertellen om hun simpathie te werkken .

Een beetje als ne idiote vakbondsman staat roepen dat hij er zal voor zorgen dat ge morgen allemaal 20 % opslag krijgt . maar de ilusie zal zeer groot zijn .
Oud 27 januari 2013, 00:55   #153
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Als het land splitst zullen er problemen zijn, ongetwijfeld, juist zoals iedere echtscheiding zijn problemen kent. Maar een groot deel van die problemen zijn nu ook een probleem. Maar bij een splitsing kunnen we die problemen voor eens en voor altijd oplossen zodat die van de baan zijn. Zolang België één blijft zullen we blijven zitten met problemen.
Welke ? Het eeuwig gemekker over uwe achternaam ? Peeters of Janssens , al noem is vanderkloot , als ik maar gelukkig ben .
Oud 27 januari 2013, 00:56   #154
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel , eigenlijk hou ik wel van de maatschappij waarin ik leef .

Ik vind Nederland wel leuk maar wil er veel liever niet bijhoren .
ik Vind Frankrijk ook heel mooi als vakantieland maar wil er nog minder bij horen . En wat er tussen ligt heeft een naam nodig , die naam gaan veranderen zal onze samenleving niet veranderen .

België is een groot bedrijf , met goede werknemers die goed over een komen , graag een speciaal bierke proeven van elkaar en mekaar graag helpen. jaren geleden gingen vele arme vlmingen werken naar waalse fabrieken, zonder een probleem .
Enkel ziiten er in de directie van dat bedrijf een paar idioten die een oorlogje uitvoeren .

Wat ga je nu doen , dat fabriek afbreken of splitsen , of met een algemene stemming die kinderachtge pestkopjes van directieleden die meer met zichzelf bezig zijn dan met de belangen van de fabriek wegstemmen .
België is geen groot bedrijf, België is een fusie. De fusie tussen het varken en de kip die samen een restaurant uitbaten om er spek met eieren te serveren.

Probleem is,... het spek van het varken geraakt op maar de kip blijft eieren leggen.
Oud 27 januari 2013, 00:59   #155
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
En toen verdween de loodgieter.

Maar mag ik er u even op wijze dat dat allemaal heeft plaatsgevonden binnen het Belgisch bestuur.
ABSOLUUT Niet .

dat heeft zich afgespeelt in het onbestuurbare federaal kluwen van 5 regeringen MET een vlaamse meerderheid .

Een kluwen dat U denkt op te lossen door het een andere naam te geven met nog complexere compromissen "Comfederalisme" waar in een boek van 10.000 bladzijden nog niet de essentie van kan geschreven worden .
Oud 27 januari 2013, 01:00   #156
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke ? Het eeuwig gemekker over uwe achternaam ? Peeters of Janssens , al noem is vanderkloot , als ik maar gelukkig ben .
Mag ik er u even op wijzen dat het wel jij bent die begonnen is met mekkeren over de naam Bourgeois. Maar doe maar als het u gelukkig kan maken.
Oud 27 januari 2013, 01:04   #157
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
België is geen groot bedrijf, België is een fusie. De fusie tussen het varken en de kip die samen een restaurant uitbaten om er spek met eieren te serveren.

Probleem is,... het spek van het varken geraakt op maar de kip blijft eieren leggen.
Helemaal juist . HELEMAAL !

Dat komt omdat Vlaamse politiekers de Vlaamse varkens verkocht hebben / Fortis/ hun eigen patrimonium / Electrabel

Een boer die zijn koe verkoopt moet niet verschieten dat hij sanderdaags geen melk meer heeft .
Oud 27 januari 2013, 01:05   #158
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ABSOLUUT Niet .

dat heeft zich afgespeelt in het onbestuurbare federaal kluwen van 5 regeringen MET een vlaamse meerderheid .

Een kluwen dat U denkt op te lossen door het een andere naam te geven met nog complexere compromissen "Comfederalisme" waar in een boek van 10.000 bladzijden nog niet de essentie van kan geschreven worden .
Natuurlijk, daar gaat het juist om. Het is omdat België zo een onbestuurbaar kluwen is dat het moet opsplitsen, zodat we eindelijk van al die overbodige ministers en politici met hun 5 regeringen afscheid kunnen nemen.
Oud 27 januari 2013, 01:07   #159
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Mag ik er u even op wijzen dat het wel jij bent die begonnen is met mekkeren over de naam Bourgeois. Maar doe maar als het u gelukkig kan maken.
U hebt heel weinig concrete antwoorden waar U aantoont dat er oplossingen zijn voor Brussel , en voor een eenvoudig bestuur , of voor de 300.000 federale ambtenaren die U achterlaat in een buitenlandse onderneming na uw splitsing .
Oud 27 januari 2013, 01:10   #160
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk, daar gaat het juist om. Het is omdat België zo een onbestuurbaar kluwen is dat het moet opsplitsen, zodat we eindelijk van al die overbodige ministers en politici met hun 5 regeringen afscheid kunnen nemen.
Dan moet U de directie vervangen , en niet de fabriek sluiten .

De directie maakt al 60 jaar ruzie over nul de botten , over de naam van de onderneming. België , enkel over de naam .

U steld voor om de directie te laten zitten en de fabriek te sluiten / in twee te delen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be