Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 januari 2013, 18:22   #61
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je bent van mening dat als u en ik samen uitgaan jij verantwoordelijk bent voor mijn daden?
Als jullie samen uitgaan en hij erop staat te kijken als jij een willekeurig iemand in elkaar ramt, en jullie dan gezamelijk verder naar huis gaan en niets zeggen in de verwachting dat er toch niemand zal weten wie die arme sukkel heeft willen doodslagen, ja, dan heeft hij een deel van de verantwoordelijkheid.

Laatst gewijzigd door Zucht : 27 januari 2013 om 18:22.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2013, 18:26   #62
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Als jullie samen uitgaan en hij erop staat te kijken als jij een willekeurig iemand in elkaar ramt, en jullie dan gezamelijk verder naar huis gaan en niets zeggen in de verwachting dat er toch niemand zal weten wie die arme sukkel heeft willen doodslagen, ja, dan heeft hij een deel van de verantwoordelijkheid.
Hij is dus verantwoordelijk voor wat ik doe?

En wanneer stopt die verantwoordelijkheid? Als hij roept, "stop daarmee?"

Of is dat niet genoeg? Moet hij me kloppen tot dat ik stil lig om me te laten stoppen?

Laatst gewijzigd door Xenophon : 27 januari 2013 om 18:27.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2013, 18:31   #63
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij is dus verantwoordelijk voor wat ik doe?

En wanneer stopt die verantwoordelijkheid? Als hij roept, "stop daarmee?"

Of is dat niet genoeg? Moet hij me kloppen tot dat ik stil lig om me te laten stoppen?
Je hebt een ietwat rare kijk op mensen denk ik.
Aangezien wij vrienden zijn, is er een redelijk grote kans dat ik jou zou kunnen overreden om te stoppen met dat zinloos rammen. Zonder zelf te moeten gaan kloppen. Als dat niet gaat bel ik de 112 dat ze flikken en een ambulance sturen, en als jij naar huis zou gaan zou ik zolang toch bij het slachtoffer blijven.

Mogelijkheden genoeg dus. Die vijf die niets gedaan hebben mogen daarom ook een ferme bolwassing krijgen. In verhouding met de schade, fysiek en mentaal, die het slachtoffer opgelopen heeft.

Het slachtoffer weet je wel ? Je schijnt die precies vergeten te hebben.

Laatst gewijzigd door Zucht : 27 januari 2013 om 18:35.
Oud 27 januari 2013, 18:38   #64
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aangezien wij vrienden zijn, is er een redelijk grote kans dat ik jou zou kunnen overreden om te stoppen met dat zinloos rammen. Zonder zelf te moeten gaan kloppen. Als dat niet gaat bel ik de 112 dat ze flikken en een ambulance sturen, en als jij naar huis zou gaan zou ik zolang toch bij het slachtoffer blijven.
- lol -

De flikken bellen? En gaan we daar dan samen op staan wachten denk je? Ik in volle dankbaarheid dat je dat gedaan hebt?

Als wij vrienden moesten zijn, dan zou de flikken bellen zelfs niet in uw gedachten opkomen.
Oud 27 januari 2013, 18:42   #65
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
- lol -

De flikken bellen? En gaan we daar dan samen op staan wachten denk je? Ik in volle dankbaarheid dat je dat gedaan hebt?

Als wij vrienden moesten zijn, dan zou de flikken bellen zelfs niet in uw gedachten opkomen.
Ziedaar, nu affirmeer je zelf dat je vriendenkring mee verantwoordelijk is voor jouw daden. We zijn het er dus over eens dat we elk individu in die groep een deel verantwoordelijkheid voor de aanval mogen toekennen.
Oud 27 januari 2013, 18:47   #66
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ziedaar, nu affirmeer je zelf dat je vriendenkring mee verantwoordelijk is voor jouw daden. We zijn het er dus over eens dat we elk individu in die groep een deel verantwoordelijkheid voor de aanval mogen toekennen.
Hm neen, laat ons nog eens proberen. Ik probeer de verantwoordelijkheid van een ieder duidelijk af te bakenen.

Wanneer stopt uw verantwoordelijkheid voor mijn daden?

Als je me vraagt om te stoppen en ik stop niet, ben je dan nog steeds verantwoordelijk voor mijn daden?
Oud 27 januari 2013, 18:48   #67
neutron
Banneling

neutron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Mogelijkheden genoeg dus. Die vijf die niets gedaan hebben mogen daarom ook een ferme bolwassing krijgen. In verhouding met de schade, fysiek en mentaal, die het slachtoffer opgelopen heeft.

Het slachtoffer weet je wel ? Je schijnt die precies vergeten te hebben.
zeer juist,

de "vrienden" hadden moeten ingrijpen door hen te laten stppen,

dat gebeurt meer dan je denkt,
zatte mensen worden vaak ondersteund of weerhouden van foute handelingen door hun vrienden,
om erger te voorkomen,

hier stonden ze erbij en keken ernaar = medeplichtig
neutron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2013, 18:50   #68
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hm neen, laat ons nog eens proberen. Ik probeer de verantwoordelijkheid van een ieder duidelijk af te bakenen.

Wanneer stopt uw verantwoordelijkheid voor mijn daden?

Als je me vraagt om te stoppen en ik stop niet, ben je dan nog steeds verantwoordelijk voor mijn daden?
Ik dacht dat mijn antwoord duidelijk was. Mijn verantwoordelijkheid is tegenover het slachtoffer. Als ik jou niet kan stoppen zonder gevaar voor mijzelf moet ik een noodnummer bellen om te voorkomen dat het slachtoffer doodgeslagen wordt.
En als jij hem voor dood laat liggen zal ik erbij moeten blijven tot er hulp opdaagt.

Laatst gewijzigd door Zucht : 27 januari 2013 om 18:51.
Oud 27 januari 2013, 18:52   #69
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neutron Bekijk bericht
zeer juist,

de "vrienden" hadden moeten ingrijpen door hen te laten stppen,

dat gebeurt meer dan je denkt,
zatte mensen worden vaak ondersteund of weerhouden van foute handelingen door hun vrienden,
om erger te voorkomen,

hier stonden ze erbij en keken ernaar = medeplichtig
Dat iemand bijvoorbeeld schrik heeft van een vechtersbaas en daarom niet optreed?

Ik bedoel maar, het kan toch niet de bedoeling zijn dat je jezelf zwaar gekwetst in het gasthuis moet laten kloppen alvorens uw verantwoordelijkheid voor iemand anders zijn daden ophoudt?
Oud 27 januari 2013, 18:54   #70
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat mijn antwoord duidelijk was. Mijn verantwoordelijkheid is tegenover het slachtoffer. Als ik jou niet kan stoppen zonder gevaar voor mijzelf moet ik een noodnummer bellen om te voorkomen dat het slachtoffer doodgeslagen wordt.
En als jij hem voor dood laat liggen zal ik erbij moeten blijven tot er hulp opdaagt.
Uw antwoord is allesbehalve duidelijk.

Daarnet klonk het nog dat jij verantwoordelijk was voor mijn daden. Nu blijkt uw verantwoordelijkheid bij het slachtoffer te liggen en ben je op geen enkele wijze verantwoordelijk voor mijn daden.
Oud 27 januari 2013, 18:56   #71
neutron
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat iemand bijvoorbeeld schrik heeft van een vechtersbaas en daarom niet optreed?

Ik bedoel maar, het kan toch niet de bedoeling zijn dat je jezelf zwaar gekwetst in het gasthuis moet laten kloppen alvorens uw verantwoordelijkheid voor iemand anders zijn daden ophoudt?
je kiest je vrienden zelf,

als je weet dat je "vriend" zat achter het stuur kruipt en je rijdt mee ben je zelf ook verantwoordelijk,

als je weet dat je "vriend" regelmatig ruzie zoekt en vecht, of mensen met een mes bedreigt, kies je beter andere vrienden
Oud 27 januari 2013, 18:57   #72
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw antwoord is allesbehalve duidelijk.

Daarnet klonk het nog dat jij verantwoordelijk was voor mijn daden. Nu blijkt uw verantwoordelijkheid bij het slachtoffer te liggen en ben je op geen enkele wijze verantwoordelijk voor mijn daden.
Allerlaatste poging. Als ik de verantwoordelijkheid tov het slachtoffer niet opneem. Jou vrolijk laat doen en daarna met je mee naar huis ga en achteraf niets zeg, dán ben ik mee verantwoordelijk voor wat er gebeurd is.
Zo, nu ben ik het moe om 4 keer hetzelfde te zeggen. salu.
Oud 27 januari 2013, 19:03   #73
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neutron Bekijk bericht
je kiest je vrienden zelf,

als je weet dat je "vriend" zat achter het stuur kruipt en je rijdt mee ben je zelf ook verantwoordelijk,
En als je dat niet weet?

Het volstaat dan om naderhand te zeggen, ik wist het niet, om vrij van verantwoordelijkheid te zijn?

Citaat:
als je weet dat je "vriend" regelmatig ruzie zoekt en vecht, of mensen met een mes bedreigt, kies je beter andere vrienden

Oh, verantwoordelijk voor iemand zijn daden ligt alleen bij zijn vrienden?

Dat is wel een heel rare invulling van het begrip, "hulp aan personen in nood."
Oud 27 januari 2013, 19:04   #74
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Allerlaatste poging. Als ik de verantwoordelijkheid tov het slachtoffer niet opneem. Jou vrolijk laat doen en daarna met je mee naar huis ga en achteraf niets zeg, dán ben ik mee verantwoordelijk voor wat er gebeurd is.
Zo, nu ben ik het moe om 4 keer hetzelfde te zeggen. salu.
Het is inderdaad beter dat je zwijgt, want het blijkt totaal nutteloos vermits luisteren naar wat ik vraag er teveel aan is.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 27 januari 2013 om 19:05.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2013, 19:07   #75
neutron
Banneling

Standaard

Citaat:
En als je dat niet weet?

Het volstaat dan om naderhand te zeggen, ik wist het niet, om vrij van verantwoordelijkheid te zijn?

Oh, verantwoordelijk voor iemand zijn daden ligt alleen bij zijn vrienden?

Dat is wel een heel rare invulling van het begrip, "hulp aan personen in nood."
"alleen" staat er niet,
het gaat hier om een gedeelde verantwoordelijkheid, waar natuurlijk de daders strenger moeten gestraft worden dan de meelopers,
maar die laatsten zijn gedeeltelijk medeverantwoordelijk
Oud 27 januari 2013, 19:36   #76
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En als je dat niet weet?

."
Dat excuus ging hier hoegenaamd niet op, ze stonden erbij en keken ernaar.

Je bent ook "schuldig" aan het niet helpen van een persoon in nood als je bijvoorbeeld een ongeluk ziet gebeuren en doorrijdt.
Meuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2013, 19:43   #77
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Het laatste dat ik erover hoorde was dat de ouders hun zeunekes vergezelden naar de eindhovense politie en dat die intussen ook de andere daders kennen.
Ik stel me de vraag of het ierts met voetbalhooliganisme te maken heeft (maar ik ben bevooroordeeld) overigens is het wel degelijk verontrustend dat "happy slapping" en "zinloos geweld" in ongeveer alle sociale klassen en over alle etniciteiten heen voorkomt.

Koerden steken in Limburg met messen - Universiteitstudenten breken een gans dorp af in Friesland - Syriërs schieten hun kinderen overhoop - Congolezen verkrachten hun vrouwen - enz...

Eerstdaags stelt men in een "Sportpalast" aan de Israëlische burgers de retorische vraag :
"Wollt Ihr den totalen Krieg ?"
Werden die toch al vrijgelaten? want daar mogen we precies niks over weten.
De slachtoffers waren nochtans van de beschermde soort.

Was het slachtoffer van die Eindhovense krapuuljongens ook van het beschermde soort? of waren dat gewone stomme Hollanders met aboriginal achtergrond?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2013, 19:47   #78
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Werden die toch al vrijgelaten? want daar mogen we precies niks over weten.
De slachtoffers waren nochtans van de beschermde soort.

Was het slachtoffer van die Eindhovense krapuuljongens ook van het beschermde soort? of waren dat gewone stomme Hollanders met aboriginal achtergrond?
Er bestaan pillekes voor die obsessie van jou hoor.
Oud 27 januari 2013, 19:49   #79
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Er bestaan pillekes voor die obsessie van jou hoor.
Hoezo? mag men tegenwoordig al niet meer geinteresseerd zijn in de slachtoffers van de beschermde bevolkingsgroep?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2013, 19:53   #80
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Hoezo? mag men tegenwoordig al niet meer geinteresseerd zijn in de slachtoffers van de beschermde bevolkingsgroep?
Ik wil je gewoon helpen hoor. Het is strafbaar om iemand ziek niet te helpen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be