Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 januari 2013, 03:19   #501
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
@System

Voledig juist.

Alleen diegene(n) die de Rota kunnen en willen betalen krijgen hun gelijk.
Klopt!
Als ik het goed voor heb lukte ook zanger Helmut Lotti er in zijn kerkelijk huwelijk nietig te laten verklaren.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2013, 12:20   #502
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Tja, deze deductie had ik ook gemaakt: 'Paulus' en ikzelf, zullen waarschijnlijk niet dezelfde 'Salons' betreden. Mijn Filosofische ervaringen en opvattingen komen grotendeels (slechts) van = de Straat! (zucht)

Maar: Wie laatst lacht: . . . !
OilOnFire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2013, 13:24   #503
Graham C.
Provinciaal Statenlid

Graham C.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OilOnFire Bekijk bericht
Mijn Filosofische ervaringen en opvattingen komen grotendeels (slechts) van = de Straat! (zucht)
Uit een beerput, lijkt me aannemelijker.

Citaat:
... heeft de grap niet begrepen.
Graham C. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2013, 13:40   #504
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Graham C. Bekijk bericht
Uit een beerput, lijkt me aannemelijker.

... heeft de grap niet begrepen.
OilOnFire has been bitch slapped!!

“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2013, 14:02   #505
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Was het maar waar... Alhoewel Paulus u en alice er reeds meermaals op gewezen heeft, draait het nu rond wat u als betekenis geeft aan "het krijgen van kinderen is (g)een voorwaarde". Dit gaat immers niet over een verplichting, dan wel de mogelijkheid die de aard van de relatie kan garanderen.

Homoseksuelen staan daarbuiten. Onherroepelijk. Voor altijd. Dat is nu eenmaal door de aard van hun relatie.
Wilt u mijn naam niet misbruiken in uw kromme redeneringen?
Ik wees erop dat het krijgen van kinderen geen voorwaarde is, evenmin is die mogelijkheid dat dus, of moet de aard van de relatie dit garanderen.
Wanneer u onzin verkoopt, zet er dan uw en niet mijn naam bij.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2013, 14:12   #506
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
OilOnFire, je tussenkomsten zijn niet 'intellectueel' genoeg voor deze hoogstaande academische heren. Ook al sla je spijkers met koppen. Laat ze maar doen.

Overigens een interessante draad. Steriel, maar interessant.
Citaat:
Tja, deze deductie had ik ook gemaakt: 'Paulus' en ikzelf, zullen waarschijnlijk niet dezelfde 'Salons' betreden. Mijn Filosofische ervaringen en opvattingen komen grotendeels (slechts) van = de Straat! (zucht)

Na verloop van tijd, over steriliteit gesproken: Nu dat U het zegt!?
OilOnFire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2013, 20:29   #507
eno2
Banneling

Standaard 400000 op straat voor homohuwelijk

400000 op straat voor homohuwelijk
Citaat:
Libération:
La manifestation des partisans du mariage et de l'adoption pour tous a réuni entre 125000 personnes (selon la police) et 400000 personnes (selon les organisateurs).
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2013, 21:00   #508
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ron Swanson Bekijk bericht
Ben ik de enige die vind dat het anno 2013 vreemd is dat er mensen zijn die nog altijd problemen hebben hiermee? Ik bedoel, als je tegen het homohuwelijk bent, heb er dan geen. Toch?
De logica zelve lijkt me te zijn dat de overheid zich hier gewoon absoluut niet mee bemoeit. I.e. wil jij met een vrouw, man of kat samenzijn en dat 'huwelijk' noemen. Be my guest.

Het probleem is hier de inmenging van de overheid in iets waar ze an sich absoluut geen zaken mee heeft.
Oud 27 januari 2013, 21:41   #509
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht

Op 12 en 14 januari kwamen zo'n 350.000 mensen op straat om te protesteren tegen het homohuwelijk. Tot de betoging was toen opgeroepen door de rechtse oppositiepartijen en door religieuze groeperingen. Volgens de politie zijn vandaag zo'n 125.000 mensen op straat gekomen.

Bron: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...n_homohuwelijk

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2013, 22:10   #510
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
De logica zelve lijkt me te zijn dat de overheid zich hier gewoon absoluut niet mee bemoeit. I.e. wil jij met een vrouw, man of kat samenzijn en dat 'huwelijk' noemen. Be my guest.

Het probleem is hier de inmenging van de overheid in iets waar ze an sich absoluut geen zaken mee heeft.
De logica is dat de overheid zich niet bemoeit met het kerkelijk huwelijk. Daar kan men zich dus vinden in het samen zijn wat men voorstaat: het huwelijk, voorbehouden tussen man en vrouw.
Draaien we de zaak om, dient men, of de kerk, zich dus ook niet te bemoeien met het burgerlijk huwelijk van de overheid.

Bigamie is bij wet verboden. Vreemd genoeg kennen we dit in wezen, in ruime mate, wel.
Normaliter kan men niet scheiden in de RK kerk. Ofwel, als burgers scheiden (burgerlijk huwelijk) en trouwen opnieuw, is men dus in feite nog steeds gehuwd (volgens het kerkelijk huwelijk) met de eerste partner.

Nog interessanter. Een burger huwt met een eveneens katholieke partner, gaat uit elkaar en stapt over naar een conservatief protestants geloof, huwt vervolgens met
een partner uit deze geloofsrichting.
Gaat opnieuw uit elkaar en huwt vervolgens met een atheist. Deze burger is dus feitelijk gelijktijdig gehuwd met drie vrouwen, dan wel drie mannen.

De overheid bemoeit zich hier eveneens niet mee.

Laatst gewijzigd door Adrian M : 27 januari 2013 om 22:16.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2013, 22:46   #511
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Citaat:
La manifestation des pro-mariage pour tous a rassemblé entre 125.00 et 400.000 personnes �* Paris.La participation a été forte, mais néanmoins inférieure �* celle enregistrée lors de la mobilisation des opposants au projet, qui avaient réuni le 13 janier entre 340.000 et 800.000 personnes, selon les sources.
http://www.guadeloupe.franceantilles...ect-203352.php
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2013, 22:47   #512
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
De logica is dat de overheid zich niet bemoeit met het kerkelijk huwelijk. Daar kan men zich dus vinden in het samen zijn wat men voorstaat: het huwelijk, voorbehouden tussen man en vrouw.
Draaien we de zaak om, dient men, of de kerk, zich dus ook niet te bemoeien met het burgerlijk huwelijk van de overheid.

Bigamie is bij wet verboden. Vreemd genoeg kennen we dit in wezen, in ruime mate, wel.
Normaliter kan men niet scheiden in de RK kerk. Ofwel, als burgers scheiden (burgerlijk huwelijk) en trouwen opnieuw, is men dus in feite nog steeds gehuwd (volgens het kerkelijk huwelijk) met de eerste partner.

Nog interessanter. Een burger huwt met een eveneens katholieke partner, gaat uit elkaar en stapt over naar een conservatief protestants geloof, huwt vervolgens met
een partner uit deze geloofsrichting.
Gaat opnieuw uit elkaar en huwt vervolgens met een atheist. Deze burger is dus feitelijk gelijktijdig gehuwd met drie vrouwen, dan wel drie mannen.

De overheid bemoeit zich hier eveneens niet mee.

U begrijpt me niet volledig. De overheid heeft zich idd niet met het kerkelijk huwelijk te moeien. Maar waarom moet er zoiets als een burgerlijk huwelijk zijn? Welke meerwaarde creëert dat? Waarom moet daar een hele ambtenarij voor worden opgezet? Zou het afschaffen van alle vormen van burgerlijk huwelijk niet te prefereren zijn?

In mijn ogen heeft een overheid die zich op dat domein begeeft geen enkele meerwaarde - kost het een hoop geld - en creëert het een hoop maatschappelijke spanningen.
Oud 27 januari 2013, 22:49   #513
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Om welke reden stelt u dat de overheid niets in te pap te brokkelen heeft als het om het burgerlijk huwelijk gaat?
Oud 27 januari 2013, 22:50   #514
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De vraag is evenwel wat u met het woord "'de' Kerk" nu eigenlijk bedoelt? Mogen gelovigen soms geen stem meer hebben in het politiek gebeuren? Mag een geestelijke ook een stelling nemen in een publiek debat, of wordt hem dat, ondanks het feit dat hij voor de wet een burger is als ieder ander, ontzegd?
Oud 27 januari 2013, 23:00   #515
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ook dat is niet altijd waar. Ook hier meet de kerk met twee gewichten.
Er is niet aangetoond dat er sprake zou zijn van twee maten en twee gewichten. Jaarlijks worden er trouwens enkele honderden kerkelijke huwelijken overeenkomstig de canonieke wetgeving geannuleerd. Arm of rijk, invloed of niet, heeft er niets mee te maken.

http://www.elfri.be/scheiden-voor-de-kerk
Oud 27 januari 2013, 23:08   #516
Adrian M

Standaard

Citaat:
De vraag is evenwel wat u met het woord "'de' Kerk" nu eigenlijk bedoelt? Mogen gelovigen soms geen stem meer hebben in het politiek gebeuren? Mag een geestelijke ook een stelling nemen in een publiek debat, of wordt hem dat, ondanks het feit dat hij voor de wet een burger is als ieder ander, ontzegd?
Gaf dit aan naar aanleiding van:

Quote: De logica zelve lijkt me te zijn dat de overheid zich hier gewoon absoluut niet mee bemoeit ....
Het probleem is hier de inmenging van de overheid in iets waar ze an sich absoluut geen zaken mee heeft
.

Als u dit zo stelt, mee naar aanleiding van deze quote, dient in dat geval de overheid zich eveneens met het kerkelijk huwelijk mogen bemoeien.
Ofwel, geen éénrichtingsverkeer, maar tweerichtingsverkeer.

Mogen burgers ook een stem hebben in -/over over het kerkelijk huwelijk?
Oud 27 januari 2013, 23:11   #517
Adrian M

Standaard

Citaat:
U begrijpt me niet volledig. De overheid heeft zich idd niet met het kerkelijk huwelijk te moeien. Maar waarom moet er zoiets als een burgerlijk huwelijk zijn? Welke meerwaarde creëert dat? Waarom moet daar een hele ambtenarij voor worden opgezet? Zou het afschaffen van alle vormen van burgerlijk huwelijk niet te prefereren zijn?

In mijn ogen heeft een overheid die zich op dat domein begeeft geen enkele meerwaarde - kost het een hoop geld - en creëert het een hoop maatschappelijke spanningen.
Welk kerkelijk bedoelt u? Het RK huwelijk, de diverse protestantse huwelijken .... Islamitisch, Joods, Hindoe, Boedistisch etc.
Oud 27 januari 2013, 23:21   #518
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gaf dit aan naar aanleiding van:

Quote: De logica zelve lijkt me te zijn dat de overheid zich hier gewoon absoluut niet mee bemoeit ....
Het probleem is hier de inmenging van de overheid in iets waar ze an sich absoluut geen zaken mee heeft
.

Als u dit zo stelt, mee naar aanleiding van deze quote, dient in dat geval de overheid zich eveneens met het kerkelijk huwelijk mogen bemoeien.
Ofwel, geen éénrichtingsverkeer, maar tweerichtingsverkeer.

Mogen burgers ook een stem hebben in -/over over het kerkelijk huwelijk?
Waarop baseert u de stelling dat er wederkerigheid zou moeten zijn? Ooit gehoord over de verschillende grondwettelijke vrijheden, waaronder die van godsdienst en vereniging?
Oud 27 januari 2013, 23:42   #519
Adrian M

Standaard

Citaat:
Waarop baseert u de stelling dat er wederkerigheid zou moeten zijn? Ooit gehoord over de verschillende grondwettelijke vrijheden, waaronder die van godsdienst en vereniging?
Men heeft grondwettelijk de vrijheid het huwelijk anders in te vullen dan de overheid. De overheid bemoeit zich daar niet mee.

Als men invloed wil uitoefenen, vanuit de kerk, een geloofsvisie, het burgerlijk huwelijk aangepast te willen zien naar het kerkelijk model, is
het mijns inziens niet meer dan logisch dat in dat geval dit op basis van tweerichtingsverkeer behoort te gaan.
Als men vanuit de RK kerk of een geloofsvisie invloed op het burgelijk huwelijk uit wil oefenen, opent u daarmee de weg voor ook talloze andere
geloven en geloofsrichtingen: de Protestantse kerken, Joden, Islamieten, Boedisten etc.

Laatst gewijzigd door Adrian M : 27 januari 2013 om 23:43.
Oud 27 januari 2013, 23:47   #520
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Men heeft grondwettelijk de vrijheid het huwelijk anders in te vullen dan de overheid. De overheid bemoeit zich daar niet mee.
Euh, dit gaat niet zomaar over "het" huwelijk, hoor. Dit gaat over het kerkelijk huwelijk, wat iets is van een heel andere aard dan het burgerlijk huwelijk.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be