![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De rechtzetting achteraf was pure bonus EXTRA PERS. Want mensen als jij blijven toch bij hun eerste gedacht, het kan dus geen kwaad als je achteraf op je bek gaat omdat je leugens publiceerde.
![]() |
![]() |
#103 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Europees Commissaris
|
![]() Nee hoor. Waarom? De pers deed hier weinig verkeerds. Niet hun schuld dat hun bronnen uit hun nek lullen. Dan hebt ge eens een ooggetuige. Tja.
Ik heb hier geen kritiek op de pers. Ik wou gewoon Tommm eens gelijk geven. "ZE" willen inderdaad controverse. De linkiewinkies dan.
![]() Laatst gewijzigd door Travis66 : 31 januari 2013 om 14:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() uiteraard, al die verschillende persorganen is veel te duur; wie zich wil informeren moet de nva-website maar raadplegen.
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
wie anders dan TL had het kunnen zijn ??? zoveel levende grote poëten hebben we nu ook niet. En t is niet dat Lanoye dat nodig had, ik denk dat tStad eerder content mag zijn dat die dat wilde doen ... (again, voor die schamele vergoeding hangt daar heel wat representatiewerk aan) ps vond zijn 'boerentorengedicht' anders sterk ... ik zag er een stevige ode aan vanostaijen in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
goesting is koop. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#110 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
als dit de lezing is van Gantman, dan is m achterlijk. je kan op de vooravond van gedichtendag geen kritische uitspraak doen over het stadsdichterschap en dan doen alsof t een mopke was hé ... dit was een complete lompigheid van Gantman, die zijn bolwassing hiervoor wel zal krijgen van Dewever, daar niet van. mss een beetje als de bekeerde religieuzen ![]() ![]() ps P Holvoet heeft de voorbije jaren niks anders gedaan met dat stadsdichterschap dan niet-cultuur-publiek aanspreken ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Minister-President
|
![]() De reactie van Yves DS was te verwachten.
http://www.demorgen.be/dm/nl/2462/St...-gedicht.dhtml Ik heb Gantman nergens 'subsidieslurpende culturele elite' horen zeggen. En dan schrijft hij : Citaat:
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence. Laatst gewijzigd door backfire : 31 januari 2013 om 15:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Om terug on topic te gaan : Als blijkt dat de meerderheid van de bevolking geen boodschap heeft aan poëzie, wil dat zeggen dat er momenteel geen of onvoldoende publiek voor bestaat (wat de redenen daarvoor ook mogen zijn). Er bestaat nu éénmaal zoiets als vraag en aanbod en blijkbaar is de vraag niet erg groot. Waarom de cultuursector hieraan zou moeten ontsnappen is me niet duidelijk. Trouwens : cultuur is heel erg breed. Niet alleen poëzie en de betere literatuur zijn cultuur. Een strip, een TV-programma, een musical, een stationsroman, het is allemaal cultuur. Je kan zelfs veel verder gaan en ook kookkunst, oude auto's, tuinieren, etc... onder cultuur onderbrengen. En blijkbaar bestaat er daar een veel grotere vraag naar bij het grote publiek en kan die zonder subsidie overleven. Gaat het daarom om minder verheven cultuur ? Ik denk het niet. Opera wordt nu algemeen als de "betere" cultuur beschouwd, terwijl heel wat opera's populaire stukken waren, bedoeld voor het grote publiek (een beetje de musical avant la lettre). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Boerentoren was goed, ik was geen fan, maar herkende wel de skills. Mijn moeilijk lief raakte me veel harder.
![]() |
![]() |
#115 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het enige verwijt dat Gantman kreeg van CD&V was dat hij blijkbaar niet helemaal op de hoogte was van alle inspanningen van de stadsdichters uit het verleden. Maar nu wel. Bron: Luister maar.
![]() Laatst gewijzigd door Travis66 : 31 januari 2013 om 15:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Minister
|
![]() Voor wat zo'n enquête waard is : De meeste mensen hebben blijkbaar geen boodschap aan de stadsdichter.
Citaat:
Bron : http://www.gva.be/dossiers/gemeenter...dsdichter.aspx |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Want als je begint met "stadsdichters": waarom geen staatsdichters? Of regeringsmuzikanten, overheidsschilders of parlementair geaccrediteerde beeldhouwers? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |