Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 februari 2013, 22:40   #361
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Los van het feit dat regenboog-T-shirts helemaal geen homo-symbool zijn, stoorde ik mij nog het meest aan het feit dat hij homoseksualiteit bestempelt als obediëntie. Die woordkeuze zal hij en zijn aanhang ongetwijfeld weer afdoen als niets betekenend, maar De Wever is niet dom en gebruikt dat woord natuurlijk heel doelbewust.

Laatst gewijzigd door Edina : 2 februari 2013 om 22:41.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2013, 22:40   #362
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg Bekijk bericht
Het woord obediënt impliceert duidelijk dat geaardheid een vrije keuze is. Althans volgens Bart de Burgerdarthvader.
Uiteraard is geaardheid een vrije keuze. Zo is het ook de vrije keuze van een werkgever zoals de stad antwerpen, om een "dressingcode" op te leggen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2013, 22:44   #363
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Die kleedjes zijn te hoerig.
Om de één of andere reden doen ze mij aan de olympische spelen en de daarmee gepaard gaande mediashow, geld en doping denken. In elk geval niet aan homo's. Maar dat zal dan wel aan mij liggen.
Oud 2 februari 2013, 22:44   #364
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Uiteraard is geaardheid een vrije keuze. Zo is het ook de vrije keuze van een werkgever zoals de stad antwerpen, om een "dressingcode" op te leggen.
Het wordt niet gezien als een vrije keuze omdat je er mee geboren wordt zoals je geslacht, daarom is het een controverse. Het dragen van de regenboog kleuren is daarentegen wel een vrije keuze en politiek statement, dus verboden.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2013, 22:44   #365
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Los van het feit dat regenboog-T-shirts helemaal geen homo-symbool zijn, stoorde ik mij nog het meest aan het feit dat hij homoseksualiteit bestempelt als obediëntie.
Een eigenaardig woordgebruik in deze context inderdaad voor zover ik weet. Hoe interpreteert u dan het gebruik van dit woord als het u zo stoort? Welk woord had hij beter gebruikt?

Citaat:
Het woord obediënt impliceert duidelijk dat geaardheid een vrije keuze is.
Gezien de context kan het zijn dat bedoeld wordt dat het het openbaar uitkomen voor de homosexuele geaardheid door het dragen van bepaalde symbolen een vrije keuze is.

Lijkt me een goede vraag voor een journalist om eens aan De wever te stellen.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 2 februari 2013 om 22:52.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2013, 22:45   #366
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Als K3 optreedt tijdens de jaarlijkse door de stad betaald evenement (bv de intrede van Sinterklaas), mogen ze dan deze jurkjes wel aandoen ???

Voor je het weet worden alle kleine kindjes geïndoctrineerd om obediënt aan vieze homosex te doen.
Misschien kan men eens beter nadenken over de gevolgen als een drukkingsgroep bepaalde symbolen en namen zich toe eigent.
Zowel "progressieve" groepen als "rechtse".

En ik heb het niet over K3, maar over Het Roze Huis-çavaria, Vlaams Belang enz....

Laatst gewijzigd door giserke : 2 februari 2013 om 22:48.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2013, 22:47   #367
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als K3 optreedt tijdens de jaarlijkse door de stad betaald evenement (bv de intrede van Sinterklaas), mogen ze dan deze jurkjes wel aandoen ???

Voor je het weet worden alle kleine kindjes geïndoctrineerd om obediënt aan vieze homosex te doen.
Als ze dat optreden geven terwijl ze - als statutaire, achter het loket aan het werken zijn, dan zal het zonder die jurken zijn.

Hopelijk zijn daarmee uw vragen uit de wereld.
Oud 2 februari 2013, 22:47   #368
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat verklaart net het succes van K3.
Althans bij de papa's.

Citaat:
Los van het feit dat regenboog-T-shirts helemaal geen homo-symbool zijn, stoorde ik mij nog het meest aan het feit dat hij homoseksualiteit bestempelt als obediëntie. Die woordkeuze zal hij en zijn aanhang ongetwijfeld weer afdoen als niets betekenend, maar De Wever is niet dom en gebruikt dat woord natuurlijk heel doelbewust.
de volgende post:
Citaat:
Uiteraard is geaardheid een vrije keuze.
daarom dat het zelfmoordcijfer bij holebijongeren zo hoog ligt. Ze kiezen er immers zelf voor holebi te zijn...
Oud 2 februari 2013, 22:47   #369
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
zever
Oud 2 februari 2013, 22:49   #370
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
in't fritkot kan het me inderdaad niet schelen wat er op uw T-shirt gaat staan. Maar bij iets of wat deftige job gaat ge toch beter moeten doen dan dat
Jongen, moest ge mijn loonfiche zijn nu ge zou u nogal verslikken
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2013, 22:50   #371
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Het wordt niet gezien als een vrije keuze omdat je er mee geboren wordt zoals je geslacht, daarom is het een controverse. Het dragen van de regenboog kleuren is daarentegen wel een vrije keuze en politiek statement, dus verboden.
Voil�*, hiermede zitten we dan mee in de discussie. Maar zal me wat verduidelijken. Het is een vrije keuze om er mee rond te lopen of niet. Dat was het punt dat ik wou maken.
Maar nu we toch bezig zijn, en dit met alle respect voor ieder zijn geaardheid. Is pedofielie een vrije keuze ? En zo niet, gaat onze maatschappij hier dan correct mee om ?

Laatst gewijzigd door Bob : 2 februari 2013 om 22:54.
Oud 2 februari 2013, 22:51   #372
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
daarom dat het zelfmoordcijfer bij holebijongeren zo hoog ligt. Ze kiezen er immers zelf voor holebi te zijn...
Was wat te snel. Heb het ondertussen al verduidelijkt.
Oud 2 februari 2013, 22:53   #373
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Voil�*, hiermede zitten we dan mee in de discussie. Maar zal me wat verduidelijken. Het is een vrije keuze om er mee rond te lopen of niet. Dat was het punt dat ik wou maken.
Maar nu we toch bezig zijn, en dit met alle respect voor ieder zijn geaardheid. Is pedofielie aan vrije keuze ? En zo niet, gaat onze maatschappij hier dan correct mee om ?
Een vrije keuze eindigt, als je de vrijheid en fysieke integriteit van anderen in gevaar brengt.
Dus neen, die vergelijking is debiel.

Laatst gewijzigd door giserke : 2 februari 2013 om 22:55.
Oud 2 februari 2013, 22:55   #374
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Citaat:
‘Dat is bij uitstek zo als je namens de stad Antwerpen aan een loket zit. Mag een vrouw een hoofddoek dragen? Uiteraard. Maar niet achter een loket. Wie het gezicht is van de stad Antwerpen, wordt neutraliteit opgelegd. Een loketbeambte mag ook geen T-shirt dragen met het opschrift Eigen volk eerst . Ik wil ook niet dat iemand met een regenboog-T-shirt achter het loket zit. Omdat een homoseksueel via een dergelijke symboliek duidelijk maakt dat hij of zij die obediëntie is toegedaan. En andere mensen herkennen dat.'
Obediënte slaat op de boodschap van het T-Shirt in die zin, niet op de geaardheid. Maar soit.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 2 februari 2013, 22:55   #375
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Was wat te snel. Heb het ondertussen al verduidelijkt.
ok
maar zoals ik eerder al schrijf: van een groot deel van de holebi's zie je in één oogopslag dat ze andersgeaard zijn. Dat t-shirt zal het verschil heus niet uitmaken.
Oud 2 februari 2013, 22:55   #376
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Een eigenaardig woordgebruik in deze context inderdaad voor zover ik weet. Hoe interpreteert u dan het gebruik van dit woord als het u zo stoort?
Dat het een gehoorzaamheid aan een leer is en dus maw een keuze.

Citaat:
Welk woord had hij beter gebruikt?
Het gebruikelijke woord "geaardheid" misschien?
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2013, 22:57   #377
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
ok
maar zoals ik eerder al schrijf: van een groot deel van de holebi's zie je in één oogopslag dat ze andersgeaard zijn. Dat t-shirt zal het verschil heus niet uitmaken.
Wel als iemand een hanekam heeft, moet die dan ook komen klagen dat hij geen loketfunctie krijgt?

Pasop ik heb niks tegen punkers hé, in tegendeel.
Oud 2 februari 2013, 22:58   #378
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Een vrije keuze eindigt, als je de vrijheid en fysieke integriteit van anderen in gevaar brengt.
Dus neen, die vergelijking is debiel.
Maw pedofielie is een vrije keuze. Waar ik toch aan twijfel.
Oud 2 februari 2013, 22:59   #379
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Is pedofielie een vrije keuze ? En zo niet, gaat onze maatschappij hier dan correct mee om ?
Volgens mij is pedofilie geen vrije keuze in de zin dat de seksuele aantrekking tot kinderen waarschijnlijk wel hormonaal of iets dergelijks zal zijn. Het is wél een vrije keuze om in te gaan op die aantrekking (met alle gevolgen van dien). Een pedofiel is bewust van wat er gaat gebeuren als hij ingaat op die aantrekking en is dus gedoemd om tegen zichzelf en zijn verlangens te moeten blijven vechten.
Oud 2 februari 2013, 22:59   #380
system
Banneling

Standaard

Citaat:
De soep is de kool niet waard. En daarmee is alles gezegd.
system is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be