![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#5441 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar bij het zoeken van een gezin voor adoptabele kinderen, gaat het er niet over wat allemaal wel zou gaan hé?! We moeten actief op zoek gaan naar wat het best mogelijke is voor het kind. EN in dat gaval kan de aard van het ouderkoppel wel van belang zijn natuurlijk. Je plaatst geen kind bij een homokoppel die altijd geleerd heeft dat zoiets duivels is bijvoorbeeld. Een land als Haïti bijvoorbeeld maakt zich daar schuldig aan. Ook het standpunt van moslimlanden is gekend. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5442 |
Europees Commissaris
|
![]() Maar dat kan bij een homoseksueel toch ook? Hij kan toch ook het belang van het kind vooropstellen? Waar zit het verschil?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5443 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5444 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En die kijk van je is enkel die van (doorspekt met Rooms-katholieke traditie ) het (voormalig) moderne westerse huwelijk zoals je zelf kent. Citaat:
Ik heb nergens beweerd dat een (standaard)huwelijk geen orde in de chaos kan brengen en geen nutsfactor of belang zou hebben gehad. Citaat:
[quote] Er zijn twee situaties: - Overheid is er niet bij betrokken, mensen regelen zelf zoals zij het beste vinden voor het kind of voor zichzelf. Goed of niet goed, dat is geen overheidsaangelegenheid. - Overheid is wel betrokken in een actieve rol die het ontstaan van een gezin mogelijk maakt, adoptie dus. Dan moet de overheid het belang van het kind centraal stellen en niet dat van de homo-emancipatie of mensen die denken recht op een kind te hebben. En dan moet die overheid met de nodige zekerheid vaststellen wat in het belang van het kind is en of twee homo-ouders in het belang van het kind zijn weet de overheid helemaal niet. [/quyote] alvorens er dus verder op in te gaan ... Je bent dus akkoord dat de overheid er niet is voor het natuurlijke te promoten of te steunen ? Of is adoptie nu plots ook de natuurlijke gang van zaken ? Citaat:
ALS de staat in eerste instantie zou moeten kijken naar het belang van het kind en als nodig zou moeten optreden en ALS die staat dan zou vinden dat het beste voor het kind een ma|vrouw is .... waarom treedt ze dan niet op al die die andere gevallen ? Citaat:
Vertel me dat eens Citaat:
Wat ik wel vaststel is dat je teruggrijpt naar een oerconservatief ongewijzigd ideaalbeeld waar alles netjes alles in zijn plaatsje valt en elke mogelijke wijziging geblokkeerd wordt... en dat alleen maar om dit ene 'kleine' stapje blijvend te bekampen Wat ik ook lees is dat je inzake 'kinderrechten' dan weer een zeer eigenzinnig en ver doorgedreven 'progressief' standpunt erop nahoudt. En wat ik ook denk te lezen is : je bent tegen adoptie all the way ? |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5445 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Trol.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5446 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5447 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie of wat dat beslist zou hebben.... welke motivatie erachter zou zitten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5448 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het lijkt me net het opgekeerde hé Daar er A totaal nooit geen reden te bedenken viel dat het niet evengoed zou zijn , B er nooit ergens aangetoond is dat het niet zo goed zou zijn en C de overheid zelf is overgegaan tot het openstellen van abortus voor homo-stellen zou er D ( volgens jou dan ) logischerwijs moeten uit voort vloeien dat het niet zo optimaal is ? Laatst gewijzigd door praha : 3 februari 2013 om 18:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5449 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als niemand het weet ( ik ben het daar niet mee eens ... er is een brede consensus en een rijk empirisch verleden ) dan is er ook geen reden om dat te ontzeggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5450 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5451 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het punt was: Het kind is het belangrijkst. Maar het kind wordt groot en zoekt zijn geluk. En dit geluk wil jij 'potentieel' belemmeren. Vandaar mijn vraag, in hoeverre is het echt gemeend dat je het geluk van het kind als hoogste goed beschouwt. Jij vond dat het volwassen geworden kind zijn eigenbelang ondergeschikt moest maken aan dit van het kind (ezijn/haar kinderen) en ik heb geponeerd dat heteroseksuelen toch ook een vorm van eigenbelang vooropstellen bij het verwekken van kinderen en dat er dus geen verschil is. Nu begin je over adoptie maar dit was niet het punt. het punt was, heeft het kind, éénmaal volwassen dan geen recht meer op geluk? Zo neen, waarom is het dan wel zo belangrijk zolang het een kind is. Zo ja, waarom zou het kind als volwassene homseksueel geen kinderen mogen opvoeden indien dit hem (of haar uiteraard) gelukkig maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5452 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U haalt echt zaken erbij die nergens op slaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5453 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In die post waar je zonet op gereageerd hebt geeft Paulus in feite impliciet toe dat de enigste reden waarom men ( hij dus ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5454 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee hoor.
Citaat:
Citaat:
Ik zei ik al eerder hier: http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=5386 Citaat:
....zou je toch moeten denken: "redelijk belangrijk en misschien wel belangrijker dan ik". Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Paulus. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5455 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
....enneuh de gemiddelde leeftijd van adoptiekinderen uit Haïti is 5 jaar. Ze zijn daarbij uiterst gelovig. En ik kan het weten want ik werkte daar in 2003. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5456 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=5359 Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5457 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5458 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tiens,...
.... iedereen die ik de vraag voorlegde wist precies en onmiddelijk wat ie eens moest proberen. Citaat:
Omdat je zo'n grote jongen bent die anderen zo graag wat homofobie aanwrijft. Toon nu maar eens wat je waard bent als het er echt op aan komt om keuzes te maken. De vraag ligt voor. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5459 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik weet niet hoe het momenteel gaat maar ik vermoed het volgende: a. Een persoon (want men als enkeling ook adopteren) of een koppel geeft te kennen dat ze een kind willen adopteren. b. De overheid onderzoekt indien de kandidaten in kwestie geschikt zijn en indien ze de juiste motivatie hebben. Dit is geen punten systeem. Ze zijn geschikt of niet. c. De geschikte kandidaten komen op een fifo (first in, first out) wachtlijst en wachten tot er behoefte is aan een adoptieouder (of koppel) voor een kind. Het prioriteiten mechanisme is dus de wachtlijst. Indien men dit prioriteiten mechanisme zou willen veranderen en de geschiktheid meenemen als criterium dan zal dit op absoluut objectieve kenmerken moeten gebeuren en daar wringt het schoentje. Dit is namelijk niet zo eenvoudig en is vatbaar voor discussie. Voor tijd geldt dit niet. Wie eerst was heeft als eerste de optie en dit is een objectief criterium. Dus geschiktheid kan, zodra er een minimum bereikt is, niet meer gehanteerd worden als prioriteitsmechanisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5460 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is normaal niet aan mij te kiezen hé... ik vermoed dat je dat toch beseft ? Maar om je gewillig te zijn stel ik me even in de plaats van iemand die dat moet gaan beoordelen... Als de rest van de parameters hetzelfde zijn dan is het makkelijk hé : muntje opgooien Toon mij nu maar eens aan dat je ook een grote jongen bent en vertel me eens waaruit je zou opmaken dat ik anderen anderen zo graag wat homofobie aanwrijft. Laatst gewijzigd door praha : 3 februari 2013 om 23:03. |
|
![]() |
![]() |