![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
België zal nooit vergaan! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#343 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
http://wiki.piustien.net/users/khoul.../weblog/cb0c0/ En we willen U me zijn allen helpen; hier zit zelfs een dokter heb ik me laten vertellen:
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 6 februari 2013 om 20:16. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#344 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een ander raakpunt met Luik was dat het graafschap Loon deel uitmaakte van het Heilig Roomse Rijk. Hetgeen logisch is gezien Loon oorspronkelijk een leen van Luik was. De Graaf was 'leenman' van de keizer en de prinsbisschop eigenlijk ook (viel onder de soevereiniteit van de Keizer), zij het dan, dat Luik een zekere zelfstandigheid had weten te bedingen. Dus de historische banden tussen Loon (Limburg) en Luik zijn hechter dan u wel denkt en gaan veel verder in de tijd terug dan u waarschijnlijk kon vermoeden. Laatst gewijzigd door system : 6 februari 2013 om 21:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#345 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#346 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
mss door de wreedheden van het bisdom? en door de separatisten uit Luik in 1830? Laatst gewijzigd door Shadowke : 6 februari 2013 om 21:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#348 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Even opmerken: er waren ook Brabantse en andere enclaves in het Land van Loon. Hoe gaat u daar dan mee omspringen met het poneren van die "Luikse identiteit"? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#349 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Of hoe het prinsbisdom aan banden werd gelegd. ![]() De Fransen, note bene, met wie de Luikenaars (uit de stad Luik) trouwens kollaboreerden terwijl de Nederlandstaligen in het verzet gingen. En de 'hechte banden' lagen verscheurd in de prinsbisdommelijke prullenbak....
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#350 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
(En kijk, daar komt Pajoske wijzen op de lege doosgewijze erkenning.) Luik ook; wat het aan Limburgssprekenden ontving - de Jekervallei, de Platdietse streek en de landen van Overmaas - werd grondig verfranst. ![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 7 februari 2013 om 01:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#351 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#352 | |
|
![]() Citaat:
Is het u trouwens opgevallen dat er meer en meer mensen vanuit mijn regio een gelijkaardig standpunt innemen als hetgeen ik hier verkondig. Wat betreft de aanwezigheid van de Fransen las ik verleden week trouwens nog enkele bijdragen die stelden dat de algemeen gekende geschiedschrijving daarover mbt tot Luik en Maastricht nogal wat onwaarheden bevat. O.a. waar gij het hebt over collaboratie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#353 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#354 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#355 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#356 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=227
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 7 februari 2013 om 22:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#357 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar als het Limburgs U genegen is, waarom jankt ge niet dat het Limburgs in de provincie Luik (de Jekervallei, de Platdietse streek en de landen van Overmaas) bijna morsdood is terwijl het Limburgs in de provincie Limburg er veel beter aan toe is, evenwel zonder erkenning? Want dat is de feitelijke taalsituatie en uiteindelijk het kruciale in dat ganse verhaal! Of vergis ik mij...? ![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 7 februari 2013 om 23:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#358 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op basis van welke elementen hoopt u dan nog steeds dat deze lege doos ooit iets zal bevatten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#359 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 8 februari 2013 om 14:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#360 | |
|
![]() Citaat:
Dat men er niet blij mee was dat Nederland het Limburgs erkende is een zaak voor Nederland. Vlaanderen moet dit voor zichzelf uitmaken. Of het wat gaat worden met het Limburgs (NL)? Moeten ze zelf regelen, is hun eigen verantwoordelijkheid. |
|
![]() |
![]() |