![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#301 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Eén van de grote stommiteiten van dat EU-gedoe. Dat men maar weer de grenzen wat sluit en controleert en buiten kan houden wie geen reden heeft om hier rond te lopen tenzij om op de kosten van een ander te komen leven! Dat systeem heeft nog niets anders dan miserie en kosten opgeleverd! En met de inlichtingen die men aan het inschrijvingskantoor bij elkaar krijgt zal het in zeer vele gevallen meteen duidelijk zijn wie werk kan en zal vinden en wie geen kans maakt of niet eens interesse heeft voor werk, alleen voor "het sociale cadeau-aspekt"! We hoeven echt geen duizenden werklozen die geen kans maken bovenop de hoop te gooien die hier al zit of ligt! |
|
|
|
|
|
|
#302 |
|
Europees Commissaris
|
Ik dacht dat mijn baas en ik daar bijdragen voor betaalden, misschien niet kostendekkend, maar inclusief mijn belastingen, behoor ik tot de gelukkigen die waarschijnlijk tot nu toe veel meer bijgedragen hebben, dan ontvangen.
|
|
|
|
|
|
#303 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#304 |
|
Europees Commissaris
|
Als je als partij de (drog)reden gebruikt dat inschrijvers moeten instaan voor de kosten, zodat die niet op de gemeenschap terecht komen, dan moet je konsequent doordenken, en alle diensten proberen te verhalen op de gebruikers/genieters, zodat de gemeenschap daar niet moet voor opdraaien. De belastningen kunnen dan dalen voor iedereen, en iedereen betaalt voor wat hij zelf wil doen/zien/bijwonen/.....
|
|
|
|
|
|
#305 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De sterkste schouders moeten de zwaarste lasten dragen. |
|
|
|
|
|
|
#306 |
|
Europees Commissaris
|
Neen, dat voorstel kwam van een ander, maar nva is tegen. blijkbaar is het princiepe van de genieter moet betalen ineens niet meer van toepassing. Of was dat princiepe eigenlijk een drogreden, een kapstok om andere bedoelingen aan op te hangen?
|
|
|
|
|
|
#307 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nog eens: we betalen belastingen voor onze eigen bevolking te helpen aan wat dan ook, maar niet voor alle klaplopers van de hele aardbol (en we zijn ondertussen meer dan bekend overal als het land waar het meest en het gemakkelijkst te profiteren en binnen te raken valt) die er in slagen tot hier te geraken!
We moeten ons niet meer druk maken over de "opvang van" maar over hoe we een heel flink pak van die op-hun-gat-zitters-en nutteloze profiteurs hier weer buiten krijgen! |
|
|
|
|
|
#308 |
|
Minister-President
|
"Neem het volk zijn spelen niet af"
|
|
|
#309 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Nva neemt een maatregel naar eigen zeggen om de kosten te verhalen op de genieter/gebruiker, en niet meer op de gemeenschap. Tegelijkertijd (zie persmededelingen) verzetten ze zich tegen dat princiepe in een voorstel van een ander om politie door te factureren aan evenementen. Slechte timing of inkonsequent gedrag? |
|
|
|
|
|
|
#310 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#311 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
U inschrijven is een persoonlijke dienst, de openbare orde handhaven een gemeenschapsdienst. |
|
|
|
|
|
|
#312 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dus nog eens een voorbeeld van uw inconsequentie. Ze zijn tegen maar zouden het zelf moeten voorstellen. |
|
|
|
|
|
|
#313 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zie #311 Laatst gewijzigd door Bobke : 12 februari 2013 om 12:47. |
|
|
|
|
|
|
#314 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Wat een dom wijf zeg die Homans.
Eerste voorstel en al direct zo de mist in. Zou beter terug in de supermarkt gaan werken |
|
|
|
|
|
#315 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#316 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Je meent het niet, orde handhaving op een voetbalveld, op een festival, een gemeenschapsdienst. Gratis service op kosten van iedereen voor winstgevende initiatieven, je moet maar durven. |
|
|
|
|
|
|
#317 |
|
Europees Commissaris
|
In 2011 was Gent gewonnen voor exact hetzelfde voorstel van Patrick Janssens, met als burgemeester Daniel "ik hoor de zwarte botten al marcheren" Termont.
In 2013 komt er een tsunami van kritiek op NVA af als exact hetzelfde voorstel wordt gedaan, o.a. vanuit Brugge en Gent, twee steden die in 2011 geen graten in het voorstel zagen. Brugge stak zelfs volmondig aan de kar. De onnozele hals die hier constant met afbeeldingen van NVA'ers loopt te dwepen en om de vijf woorden "populisme" aan NVA linkt, zou zich hier beter eens beginnen over bezinnen, want het wordt stilaan zo triestig dat je écht al verblind van haat moet zijn om niet te zien dat geen enkele traditionele partij nog bezig is met beleid voeren. Ze zijn bezig met NVA aan te vallen in de hoop dat ze in 2014 hun postjes gaan kunnen behouden. In dit onland is oppositie voeren een taak van de meerderheid.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 12 februari 2013 om 14:47. |
|
|
|
|
|
#318 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Waarom nieuwkomers daar vrij moeten van zijn ontgaat mij helemaal. Maar gij zult daar wel een goede reden voor hebben ? Citaat:
Bij mijn weten zetten de inrichters de boel niet op stelten. Dat doet het uitschot van onze maatschappij en het lijkt mij inderdaad de taak van diezelfde maatschappij daartegen op te treden. Maar voor u is het normaal dat de onschuldigen dat bekostigen. Ge moet maar durven. Zullen we de relschoppers maar een beloning geven, zeker als het geen eigen volk is ? |
|||
|
|
|
|
|
#319 | |
|
Minister
|
Citaat:
Toegegeven, consequent bent U wel : het niveau van uw posts blijft indrukwekkend laag. |
|
|
|
|
|
|
#320 | |
|
Minister
|
Citaat:
|