Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 februari 2013, 09:22   #421
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Ge ziet wel hé, als ge wat nadenkt kunt ge er zelf ook opkomen.

We zullen uw:
"Ik heb begrepen dat asielzoekers nu net tot de uitzonderingen behoren"
maar klasseren onder uw goedgelovigheid voor berichten uit een bepaalde hoek zeker.
toch eens beter luisteren.
Asielzoekers die AANVAARD werden kunnen zich gratis laten inschrijven.
Asielzoekers die nog in de procedure zitten kunnen zich sowieso niet laten inschrijven.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2013, 09:29   #422
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Arme Ollanders die naar Antwerpen willen verhuizen
Ze hebben al een Ollander ingeschakeld om het voorstel aan te vechten. Wie zou die wakker gemaakt hebben?
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2013, 09:39   #423
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Is de stad verplicht om een verwarmde wachtzaal in te zetten voor de gratis in te schrijven vreemdeling? Moet er sowieso een wachtzaal zijn? Volgens Kherbache kunnen die mensen evengoed op straat aanschuiven, dat is helemaal gratis.

En hoelang mag zo'n procedure duren? Als men het goedkoper moet maken, dan moeten ze ginds maar een tolk inhuren want dan moeten wij geen geld meer aan tolken betalen.
Telefoontjes plegen kunnen de aanvragers dan ook wel zelf doen (op eigen kosten, niet op die van de andere Antwerpenaars).

Het gaat echt leuk worden in zo'n gratis vreemdelingenparadijs.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 13 februari 2013, 10:39   #424
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Ze hebben al een Ollander ingeschakeld om het voorstel aan te vechten. Wie zou die wakker gemaakt hebben?
Yasmine Kerbache.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2013, 12:12   #425
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Ge ziet wel hé, als ge wat nadenkt kunt ge er zelf ook opkomen.

We zullen uw:
"Ik heb begrepen dat asielzoekers nu net tot de uitzonderingen behoren"
maar klasseren onder uw goedgelovigheid voor berichten uit een bepaalde hoek zeker.
Ik zal uw post maar klasseren onder uw niet begrepen berichten zeker.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2013, 12:16   #426
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
toch eens beter luisteren.
Asielzoekers die AANVAARD werden kunnen zich gratis laten inschrijven.
Asielzoekers die nog in de procedure zitten kunnen zich sowieso niet laten inschrijven.
Doe geen moeite.
Zelfs als hij het begrepen heeft zal hij blijven rond de pot draaien en ontkennen. Ik ga er verder geen tijd meer insteken.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2013, 12:32   #427
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is de stad verplicht om een verwarmde wachtzaal in te zetten voor de gratis in te schrijven vreemdeling? Moet er sowieso een wachtzaal zijn? Volgens Kherbache kunnen die mensen evengoed op straat aanschuiven, dat is helemaal gratis.

En hoelang mag zo'n procedure duren? Als men het goedkoper moet maken, dan moeten ze ginds maar een tolk inhuren want dan moeten wij geen geld meer aan tolken betalen.
Telefoontjes plegen kunnen de aanvragers dan ook wel zelf doen (op eigen kosten, niet op die van de andere Antwerpenaars).

Het gaat echt leuk worden in zo'n gratis vreemdelingenparadijs.
Misschien naar analogie met de luchtvaartsector verschillende klasses invoeren. Voor 17€: buiten in de kou aanschuiven, wachtrijen van drie �* vier uur, een regenboog T-shirt achter het glas van het loket, loket onvermurwbaar dicht om 15:30 's namiddags, vooraf cash te betalen. GAS boete voor kinderen die teveel lawaai maken.
Voor 1000€, eerste klas: verwarmde wachtzaal met gratis drankje, knappe hostess aan de open balie, garantie op bediening binnen 20 minuten 7 dagen op 7, 24/24, anders geld terug, betaling via creit-card. Creche voor de kinderopvang.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2013, 13:15   #428
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien naar analogie met de luchtvaartsector verschillende klasses invoeren. Voor 17€: buiten in de kou aanschuiven, wachtrijen van drie �* vier uur, een regenboog T-shirt achter het glas van het loket, loket onvermurwbaar dicht om 15:30 's namiddags, vooraf cash te betalen. GAS boete voor kinderen die teveel lawaai maken.
Voor 1000€, eerste klas: verwarmde wachtzaal met gratis drankje, knappe hostess aan de open balie, garantie op bediening binnen 20 minuten 7 dagen op 7, 24/24, anders geld terug, betaling via creit-card. Creche voor de kinderopvang.
Snoepertje !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2013, 15:27   #429
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Stel u voor dat ze een NVA lidkaart heeft, zeg.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2013, 16:30   #430
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
die knappe hostess is een surplus. De rest zijn kosten die niet meer door de Antwerpse Poorters moeten betaald worden, en dus uit eigen zak moeten komen.

Het leven kan heel simpel zijn.

En o ja, bij gebrek aan tolken (of geld voor tolken) kan men altijd wachten tot ze ginds in Zandbakistan of Rimboeland zelf Nederlands geleerd hebben. Schept weeral nieuwe jobs in derdewereldlanden.

Oud 13 februari 2013, 16:38   #431
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Inderdaad een straffe redenering. Maar is ze verkeerd? Men moet weten wat men wil. En wilt ge dat Antwerpen een (grote) Nederlandstalige provinciestad blijft terwijl Brussel lustig oprukt naar anderhalf miloen Franstraligen in 2060 ?
D�*t is de wezenlijke vraag die men zich moet stellen!
Tenzij men de Nederlandstaligheid natuurlijk niet zo belangrijk vindt. De NVA maakt hier dus een duidelijke keuze en wat mij betreft jammerlijk genoeg de verkeerde!

Als Antwerpen morgen een Nederlandstalige miljoenenstad is, zou dat toch een mooi antwoord zijn op het grotendeels Franstalige Brussel, en ja ook al zijn er dan in elke deelgemeente een paar moskeeën.

Ik wil daar best voor tekenen op voorwaarde uiteraard dat niemand verplicht wordt ernaar toe te gaan. Als buitenkerkelijke zouden mij de moskeeën niet storen, net zoals nu de kerken me niet storen.

Weet tenslotte dat het Kristendom evenzeer als de islam een godsdienst is die vreemd is aan de Oude Religie van onze Frankische voorouders.
Het Kristendom is uiteindelijk ook een volksvreemde godsdienst die ons werd opgedrongen en ik voel niet de minste behoefte om die te verdedigen.
Ik vind uw redenering (uw vorige post eigenlijk) niet verkeerd maar erg theoretisch. Als ik op dezelfde theoretische wijze verder redeneer dan kan ik ook ervan uit gaan dat Brussel dichter bij de taalgrens ligt dan Antwerpen, en dat mensen die verfranst zijn of verfransen ook die weg zullen vinden naar het zuiden in de mate dat Vlaanderen assertiever wordt.

Eer je Brussel kan vernederlandstaligen (en mag er een element Vlaamse cultuur bij?) dan moet ook daar een afvloeiing gebeuren, na Antwerpen. Niet naar Leuven of Mechelen, maar verder door naar het zuiden.

Theorie is iets lastig.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2013, 16:48   #432
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik blijf het raar vinden dat indien iemand franstalig is, deze nooit of te nimmer Nederlandstalig kan worden, laat staan dat die nederlandstalige kinderkes kan krijgen.

Enkel aan Vlamingen is dit genetisch bepaald kenmerk toegewezen blijkbaar. Wel straf hé.

Oud 13 februari 2013, 16:52   #433
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Inderdaad een straffe redenering. Maar is ze verkeerd? Men moet weten wat men wil. En wilt ge dat Antwerpen een (grote) Nederlandstalige provinciestad blijft terwijl Brussel lustig oprukt naar anderhalf miloen Franstraligen in 2060 ?
D�*t is de wezenlijke vraag die men zich moet stellen!
Tenzij men de Nederlandstaligheid natuurlijk niet zo belangrijk vindt. De NVA maakt hier dus een duidelijke keuze en wat mij betreft jammerlijk genoeg de verkeerde!

Als Antwerpen morgen een Nederlandstalige miljoenenstad is, zou dat toch een mooi antwoord zijn op het grotendeels Franstalige Brussel, en ja ook al zijn er dan in elke deelgemeente een paar moskeeën.

Ik wil daar best voor tekenen op voorwaarde uiteraard dat niemand verplicht wordt ernaar toe te gaan. Als buitenkerkelijke zouden mij de moskeeën niet storen, net zoals nu de kerken me niet storen.

Weet tenslotte dat het Kristendom evenzeer als de islam een godsdienst is die vreemd is aan de Oude Religie van onze Frankische voorouders.
Het Kristendom is uiteindelijk ook een volksvreemde godsdienst die ons werd opgedrongen en ik voel niet de minste behoefte om die te verdedigen.
wil je nu beweren dat indien ze 250 euro moeten betalen, ze dan geen Nederlands kunnen leren?

Oud 13 februari 2013, 16:53   #434
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
die knappe hostess is een surplus. De rest zijn kosten die niet meer door de Antwerpse Poorters moeten betaald worden, en dus uit eigen zak moeten komen.

Het leven kan heel simpel zijn.

En o ja, bij gebrek aan tolken (of geld voor tolken) kan men altijd wachten tot ze ginds in Zandbakistan of Rimboeland zelf Nederlands geleerd hebben. Schept weeral nieuwe jobs in derdewereldlanden.
Da's er eentje om in te kaderen !
Oud 13 februari 2013, 16:55   #435
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Inderdaad, je wil ons vertellen dat Janssen een goed beleid voerde. Zo goed dat het n-va inspireert om dit verder te zetten. Als Homans goed zoekt in de kasten kan ze wellicht nog wat plannen van het vorige bestuur vinden.

Het aanrekenen van die 250 euro is een goed plan, en ik ben blij dat jullie dat nu ook inzien en er zelfs via deze weg het krediet voor willen geven aan de geestelijke vader ervan.
De n-va als verdedigers van de beleidsvoorstellen van PJ, wie had dat ooit gedacht ?
Het is veel erger wanneer politici eigen conclusies afwijzen alleen maar omdat ze voorheen van een andere partij komen Het komt me als vrij bekrompen voor.. Volg je die politici graag? Ik niet omdat het getuigt van een matig niveau van wijsheid.

Je hebt ook politici die ideeën 'pikken' van een andere partij en er niet voor uitkomen.

Voor mij is het geen enkel probleem dat N-VA verder borduurt op voorstellen van een andere partij. En dat betekent geenszins dat ze niet nieuwe voorstellen kunnen lanceren en uitvoeren.

En uitvoeren...
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2013, 16:57   #436
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Da's er eentje om in te kaderen !
tja kijk, kunt ge u voorstellen dat wij naar de VS migreren en daar gaan eisen dat ze ons gratis tolken ter beschikking stellen omdat ze in de VS te stom zijn om Nederlands te spreken???

In het lokaal van de VDAB in Antwerpen, is 99% van de "klanten" gekleurd en staat er in vijf talen "wil U studeren?" (in het nederlands, toch nog net wel, frans, engels, hebreeuws (net alsof joden dat niet uit zichzelf doen), arabisch en nog iets. Waarschijnlijk is dat hebreeuws Urdu of zoiets, dat lijkt er al beter op.

En als ze dan toch allemaal naar Bruxelles gaan (wij betalen er toch voor), dan heb ik nu al een mooie foto hoe men onze solidarité het beste kan voorstellen:

Oud 13 februari 2013, 17:01   #437
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
tja kijk, kunt ge u voorstellen dat wij naar de VS migreren en daar gaan eisen dat ze ons gratis tolken ter beschikking stellen omdat ze in de VS te stom zijn om Nederlands te spreken???

In het lokaal van de VDAB in Antwerpen, is 99% van de "klanten" gekleurd en staat er in vijf talen "wil U studeren?" (in het nederlands, toch nog net wel, frans, engels, hebreeuws (net alsof joden dat niet uit zichzelf doen), arabisch en nog iets. Waarschijnlijk is dat hebreeuws Urdu of zoiets, dat lijkt er al beter op.

En als ze dan toch allemaal naar Bruxelles gaan (wij betalen er toch voor), dan heb ik nu al een mooie foto hoe men onze solidarité het beste kan voorstellen:

Magnifiek !
Waar blijf je het halen ?

Oud 13 februari 2013, 17:04   #438
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Het is veel erger wanneer politici eigen conclusies afwijzen alleen maar omdat ze voorheen van een andere partij komen Het komt me als vrij bekrompen voor.. Volg je die politici graag? Ik niet omdat het getuigt van een matig niveau van wijsheid.

Je hebt ook politici die ideeën 'pikken' van een andere partij en er niet voor uitkomen.

Voor mij is het geen enkel probleem dat N-VA verder borduurt op voorstellen van een andere partij. En dat betekent geenszins dat ze niet nieuwe voorstellen kunnen lanceren en uitvoeren.

En uitvoeren...
blijkbaar heb jij nog nie door waarover het gaat.

Het is de NVA die systematisch zich achter het vorige bestuur verschuilt, vanaf dat ze enige kritiek krijgen. oa.ook bij de homo-obedientie en het patserproject. dit is al de 3de keer.

Om nu te roepen dat de spa zich hypocriet opstelt is ook al zo een lacher,
het vorige bestuur heeft de plannen rond die vreemdelingentaks NIET ingevoerd omdat de spa fractie ertegen was ( en is).

Dat Patrick Janssens een maatregel niet heeft ingevoerd, is nu blijkbaar ook al een geldig excuus.

het is de nva die zich hypocriet opstelt. bij hoog en laag zweren dat ze geen nieuwe/hogere belastingen willen. hebben ze er al 1 nieuwe en een andere verhoogd.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 13 februari 2013 om 17:14.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2013, 17:13   #439
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Magnifiek !
Waar blijf je het halen ?

I have my days

Zullen we het gaan delen op facebook?

Oud 13 februari 2013, 17:14   #440
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
blijkbaar heb jij nog nie door waarover het gaat.

Het is de NVA die systematisch zich achter het vorige bestuur verschuilt, vanaf dat ze enige kritiek krijgen. oa. de homo-obedientie en het patserproject. dit is al de 3de keer.

Om nu te roepen dat de spa zich hypocriet opstelt is ook al zo een lacher,
het vorige bestuur heeft de plannen rond die vreemdelingentaks NIET ingevoerd omdat EEN DEEL VAN de spa fractie ertegen was ( en is).

Dat Patrick Janssens een maatregel niet heeft ingevoerd, is nu blijkbaar ook al een geldig excuus.

het is de nva die zich hypocriet opstelt. bij hoog en laag zweren dat ze geen nieuwe/hogere belastingen willen. hebben ze er al 1 nieuwe en een andere verhoogd.
En de sossen zijn verloren, dus kunnen we ons niet meer laten gijzelen door net d�*t deel van de sossen die niet meer aan de macht zijn. Zoiets noemden ze "democratie", behalve als de sossen er niet bij zijn, dan heet dat "populisme".

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be