Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 maart 2003, 09:38   #21
Leo Delcroix
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groene T
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indobelg
Irak wordt niet aangevallen omdat Saddam een onmenselijke tiran is of zijn ambities de wereldvrede bedreigen. Saddam wordt aangevallen omdat hij de Amerikaanse belangen dwarsboomt. Zijn anti-imperialistische opstelling, niet zijn karakter, zijn luimen of zijn wapenarsenaal, heeft Irak de oorlog en het embargo opgeleverd.
Niemand twijfelt er aan dat Saddam en zijn zonen monsters zijn. Lees het rapport van Amnesty International (Irak, 2002) en het rapport van de Britse regering (2002) over de hobbies van Saddam en zijn zonen : foltering en verkrachting. Volgens Amnesty bestaan de folteringen uit : verkrachten van de vrouw en vrouwelijke familieleden van een gedetineerde terwijl de gevangene moet toekijken, genitaliën bewerken met brandende cigaretten en electro-shocks, nagels uitrukken en andere folteringen die nog afschuwelijker zijn.
In juli 2002 werd van twee mannen in het openbaar, op een plein voor een moskee, de tong geamputeerd omdat zij kritiek zouden hebben gegeven op Saddam. Zijn zonen dwingen schoolhoofden om schoolmeisjes naar hun te zenden. Allen worden verkracht zodat hun huwelijkskansen voorgoed voorbij zijn in dat moslim land.
Ik keur deze oorlog niet goed want de burgers gaan weer eens lijden, maar er is 1 lichtpunt : hopelijk worden Saddam en zijn familie afgemaakt.
Nochtans had dat ook gekund door een paar beroepsdoders naar hem te zenden.
Heb je al eens gezien wat voor een elitetroepen die garde zijn ?
gekleed als ninjas en strijdend met handen en voeten... Die mannen zullen sterven voor saddam, dat zeggen ze zelf.
'k denk niet dat het zo simpel zou zijn hoor om z'n hele familie uit te moorden, want dan moet je dat effectief wel doen !

Hetgeen je zegt is inderdaad supergruwelijk !

Maar pas op...
binnen dit en vijfhonderd jaar zullen ze staan zwaaien met de koran waarin saddam zal vermeld worden als de nieuwe verlosser na mohammed...
Ik denk niet dat dat het geval is. Velen hier denken dat Saddam's regime islamistisch geïnspireerd is. Maar dit klopt niet. Ten eerste is Tariq Aziz, de tweede man in de regering, een christen. Ten tweede heefst Saddam jarenlang strijd gevoerd tegen moslimfundamentalisten (vergeet zijn oorlog met Khomeini niet).
Saddam's Irak is een seculiere (dictatoriale) staat. Pas recent begint hij in zijn speechen te refereren naar de Islam.
Saddam zelf is in feite ongelovig en heeft jarenlang alle fanatieke godsdienstaanhangers laten vervolgen. (Hij is immers de allerhoogste, niet Allah...)
Dus; opgepast, gooi Saddam niet op één hoopje met de fundamentalisten.
Informeer u misschien eerst es voor u de Koran en iemands geloof afbreekt.
Leo Delcroix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2003, 10:30   #22
craban
Vreemdeling

craban's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Velen hier denken dat Saddam's regime islamistisch geïnspireerd is. Maar dit klopt niet.
Irak is inderdaad een redelijk seculiere staat, maar toch:
"the infidels of the west...." Aldus de Irakerse minister van buitenlandse zaken.
Verder vroeg er gisteren een reporter:"How many dead?" De voor Irakees die die persconferentie gaf moest de reporter toch drie keer de vraag herhalen voordat hij het begreep. "Ah , martyrs" begreep hij toen.

-craban

EDIT: oeps, slechte gewoonte om al te antwoorden voor ik de hele post heb gelezen

en voor leo delcroix:
se·cu·´lier1 (de ~ (m.))
1 wereldlijk geestelijke
se·cu ´lier2 (bn.)
1 niet tot een orde of congregatie behorend => wereldlijk
craban is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2003, 10:42   #23
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door $cHuMib@B€
kun je mij dat artikel mss doorsturen want ik lees de humo niet
Click eens op mijn naam naast dit artikel en zoek naar alle artikels door mij geschreven. Cut/copy/paste en als ge dan nog argumenten nodig hebt...schrijf dan eens een brief aan Dick Cheney of zo.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2003, 11:36   #24
Pat
Parlementslid

Pat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leo Delcroix
Citaat:
Citaat:
Irak wordt niet aangevallen omdat Saddam een onmenselijke tiran is of zijn ambities de wereldvrede bedreigen. Saddam wordt aangevallen omdat hij de Amerikaanse belangen dwarsboomt. Zijn anti-imperialistische opstelling, niet zijn karakter, zijn luimen of zijn wapenarsenaal, heeft Irak de oorlog en het embargo opgeleverd.
Niemand twijfelt er aan dat Saddam en zijn zonen monsters zijn. Lees het rapport van Amnesty International (Irak, 2002) en het rapport van de Britse regering (2002) over de hobbies van Saddam en zijn zonen : foltering en verkrachting. Volgens Amnesty bestaan de folteringen uit : verkrachten van de vrouw en vrouwelijke familieleden van een gedetineerde terwijl de gevangene moet toekijken, genitaliën bewerken met brandende cigaretten en electro-shocks, nagels uitrukken en andere folteringen die nog afschuwelijker zijn.
In juli 2002 werd van twee mannen in het openbaar, op een plein voor een moskee, de tong geamputeerd omdat zij kritiek zouden hebben gegeven op Saddam. Zijn zonen dwingen schoolhoofden om schoolmeisjes naar hun te zenden. Allen worden verkracht zodat hun huwelijkskansen voorgoed voorbij zijn in dat moslim land.
Ik keur deze oorlog niet goed want de burgers gaan weer eens lijden, maar er is 1 lichtpunt : hopelijk worden Saddam en zijn familie afgemaakt.
Nochtans had dat ook gekund door een paar beroepsdoders naar hem te zenden.
Heb je al eens gezien wat voor een elitetroepen die garde zijn ?
gekleed als ninjas en strijdend met handen en voeten... Die mannen zullen sterven voor saddam, dat zeggen ze zelf.
'k denk niet dat het zo simpel zou zijn hoor om z'n hele familie uit te moorden, want dan moet je dat effectief wel doen !

Hetgeen je zegt is inderdaad supergruwelijk !

Maar pas op...
binnen dit en vijfhonderd jaar zullen ze staan zwaaien met de koran waarin saddam zal vermeld worden als de nieuwe verlosser na mohammed...
Ik denk niet dat dat het geval is. Velen hier denken dat Saddam's regime islamistisch geïnspireerd is. Maar dit klopt niet. Ten eerste is Tariq Aziz, de tweede man in de regering, een christen. Ten tweede heefst Saddam jarenlang strijd gevoerd tegen moslimfundamentalisten (vergeet zijn oorlog met Khomeini niet).
Saddam's Irak is een seculiere (dictatoriale) staat. Pas recent begint hij in zijn speechen te refereren naar de Islam.
Saddam zelf is in feite ongelovig en heeft jarenlang alle fanatieke godsdienstaanhangers laten vervolgen. (Hij is immers de allerhoogste, niet Allah...)
Dus; opgepast, gooi Saddam niet op één hoopje met de fundamentalisten.
Informeer u misschien eerst es voor u de Koran en iemands geloof afbreekt.
Het regime van Saddam is inderdaad seculier, maar sinds een jaar of tien poogt hij de harten van de Moslims te winnen en met succes. Hij liet de Koran schrijven in zijn eigen bloed. Zijn toespraken zijn bijzonder religieus getint. Tijdens de eerste golfoorlog heeft hij op het wapenschild de tekst "Allahu Akbar" aangebracht. In diezelfde periode werd ook de vlag voorzien van een gelijkaardige tekst. Ondertussen werd begonnen met de bouw van enkele megalomane moskees. Zijn trots is de Umm al Maarik-moskee, oftewel 'de Moeder van alle Oorlogen-moskee', met vier minaretten die zijn gemodelleerd naar de Scud-raketten in hun lanceerinstallaties. Ze zijn 43 meter hoog: operatie Desert Storm duurde 43 dagen.

Saddam is seculier, maar da's irrelevant. Saddam wil zich profileren als een devoot Moslim om de steun van zijn volk, van de verschillende stamhoofden én van de ganse Moslim gemeenschap te winnen. Saddam wil van deze oorlog een heilige oorlog maken, een oorlog tegen de Kafir. Hij weet hoe belangrijk het is om steun te krijgen van Imams die de bevolking zullen oproepen tot Jihad. Bepaalde delen van de Moslim bevolking zullen deze oorlog inderdaad beschouwen als een oorlog tegen het Goddeloze westen en zullen aldus tot het uiterste gaan. In het Noorden krijgt hij steun van een aan Al Qaeda gerelateerde groep fundamentalisten.Een symbool dat kan tellen want een tiental jaar geleden stond Al Qaeda ronduit vijandig tegenover Saddam. Vanuit de gehele wereld stromen enkele duizenden Moslims toe om in Irak te vechten in naam van de Islam.

Of wij dit nu aanzien als een al dan niet heilige oorlog maakt weinig verschil uit. Vele Moslims zien dit wel als een heilige oorlog en zullen als dusdanig reageren.
Oud 28 maart 2003, 12:12   #25
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zowel in het Westen als in de Islam-wereld denkt men af te stevenen naar een clash of civilizations.

De onophoudelijke conflicten tussen Israel en de Arabieren/Palestijnen, India en Pakistan (Kasjmir), Russen en Tsjetsjenen, etc...
De aanslagen van 11 september.
De oorlogen tegen Afghanistan en Irak.

Het gaat om de Moslim/Arabische beschaving aan de ene kant en om Amerika en Westerse bondgenoten aan de andere kant.

Ook in de Westerse landen worden de moslim/arabische gemeenschappen scheef bekeken, omdat ze aan de kant staan van de 'andere beschaving'.

En het moslim terrorisme in Moskou, Fillipijnen, India, Israel, Bali, etc... bevestigen deze stelling.

Met andere woorden, het maakt niet uit of Irak nu islamistisch of seculier is , en of Tarek Aziz een Christelijke irakees is of niet.
Oud 28 maart 2003, 12:15   #26
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

Inderdaad, het lijkt erop dat hoe langer de oorlog zal duren hoe meer steun Saddam krijgt vanuit de Moslimlanden. Dagelijks trekken zo'n 500 Irakezen vanuit de omringende landen terug naar Bagdad om hun land te gaan verdedigen tegenover de goddeloze minicoalitie. En er staan duizenden Palestijnen, Siriërs & Jordaniërs klaar om IraQ mee te gaan verdedigen indien nodig. Het uiteenvallen van het regime & het verzet van de verschillende bevolkingsgroepen in IraQ hadden de Vs & GB hoogstwaarschijnlijk anders voorgesteld. Hopelijk wordt niet het hele midden-oosten in deze oorlog meegesleurd & maken de Vs & GB samen met hun drie kangoeroe's snel een einde aan deze oorlog.
Jorge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2003, 12:21   #27
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jorge
Inderdaad, het lijkt erop dat hoe langer de oorlog zal duren hoe meer steun Saddam krijgt vanuit de Moslimlanden. Dagelijks trekken zo'n 500 Irakezen vanuit de omringende landen terug naar Bagdad om hun land te gaan verdedigen tegenover de goddeloze minicoalitie. En er staan duizenden Palestijnen, Siriërs & Jordaniërs klaar om IraQ mee te gaan verdedigen indien nodig. Het uiteenvallen van het regime & het verzet van de verschillende bevolkingsgroepen in IraQ hadden de Vs & GB hoogstwaarschijnlijk anders voorgesteld. Hopelijk wordt niet het hele midden-oosten in deze oorlog meegesleurd & maken de Vs & GB samen met hun drie kangoeroe's snel een einde aan deze oorlog.
Ondertussen staat de Amerikaanse bevolking vierkant achter Bush, en ook een meerderheid van Britten steunen deze actie.

De drie Kangoeroes zijn 2000 soldaten.

Verder is er steun van veel andere Europese landen voor dit conflict.

Met andere woorden, het wordt een clash tussen het Westen en de moslims.

Met of zonder de steun van Agalev en Abu Jahjah voor Saddam.
Oud 28 maart 2003, 14:14   #28
dutch
Provinciaal Statenlid

dutch's schermafbeelding

Standaard

Inderdaad, Antoon, jouw stelling kan ik persoonlijk ook bijtreden.
Bovendien kunnen we stellen dat de Westerse "vredesbetogers" uit onnozelheid(?), politieke berekening en grote onwetendheid over islam en moslims (hoe je het ook draait of keert, Saddam is een moslim en voor vele moslims een boegbeeld) alleen maar de positie van Saddam en islamisten versterkt hebben. Ze helpen mee aan de "martyrisering" van Saddam en de demonisering van de "duivelse" kafirs (met Bush als kop van Jut).

Dutch

http://dutch.faithfreedom.org/forum
dutch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2003, 15:33   #29
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:
Ondertussen staat de Amerikaanse bevolking vierkant achter Bush, en ook een meerderheid van Britten steunen deze actie.

De drie Kangoeroes zijn 2000 soldaten.

Verder is er steun van veel andere Europese landen voor dit conflict.

Met andere woorden, het wordt een clash tussen het Westen en de moslims.
Over de steun aan de Vs hebben we het al gehad & op wereldvlak zijn ze zwaar in de minderheid, die discussie begin ik beu te worden:
Feit:
Anti-oorlog: Een deel van de Eu, alle Moslimlanden, Rusland, China, Afganistan, Indië,... & daarbij nog is bijna alle Latijns-Amerikaanse landen (ja zelfs Mexico). Kan mij moeilijk voorstellen dat je er veel meer gaat vinden die pro-oorlog zijn & dan nog deze oorlog wordt door een minicoalitie uitgevoerd van drie landen. Héél duidelijk op wereldvlak meer landen uitgesproken tegen dan uitgesproken voor deze oorlog zijn. Bijkomend & héél belangrijk punt deze oorlog wordt niet door de VN ondersteund. Sommigen kunnen of willen niet naar rede & naakte feiten luisteren.

Hiernaast wil ik benadrukken dat ik expliciet vermeld heb dat ik hoop dat het niet zover komt die clash tussen het oosten & het westen.

Citaat:
Met of zonder de steun van Agalev en Abu Jahjah voor Saddam.
Klein kind, ga je nu in elke reply op een post van mij kakken op AGALEV, mij niet gelaten maar komt héél zielig over. En iemand die tegen oorlog is is niet voor Saddam, DUH!! Dat snapt zelfs een pantoffeldiertje.
Oud 28 maart 2003, 16:04   #30
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik sta er heus niet over versteld dat dat gebeurd als je ziet hoe zelfs binnen de Westerse Wereld mensen op TV verkondigen dat de US in deze zaak de aggressor is, die om politiek-economische redenen deze oorlog begonnen is. Gooi daarbij nog een pak moslimpropaganda en stel de VS gelijk met Israel en je hebt een mooie voedingsbodem voor moslimfundamentalisme, met geassocieerd terrorisme gecreeerd.

Wilt u van deze oorlog een godsdienstoorlog maken van moslims tegen de rest van deze wereld, zoals Darwin reeds suggereerde. Doe dan maar voort, de derde wereldoorlog komt eraan. We weten in dat geval ook al in welk werelddeel daarover een burgeroorlog zal ontstaan, inderdaad Europa. Misschien kan u dan nog oog in oog komen te staan met V72 en een robbertje vechten.
Oud 28 maart 2003, 16:13   #31
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

Zie de post erboven. Ik heb toch nergens geschreven dat ik dit toe juich, wou dat gewoon effe mededelen, c'est tout.

Ik hoop dan ook van harte, ongeacht wat ik over de oorlog denk, dat deze (en elke andere) oorlog zo snel mogelijk gedaan is. Denk dat niemand staat te springen op een wereldbrand.
Oud 28 maart 2003, 16:23   #32
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Citaat:
[dat de US in deze zaak de aggressor is, die om politiek-economische redenen deze oorlog begonnen is.
Ik zou het niet beter kunnen verwoorden Tomb. Voeg daarbij nog wat religieuze WASP-nonsens over de terugkeer van de Heiland in Israel en nu weten we wat de Amerikanen daar zoeken. Verder is het ook een test om te zien hoe ver ze kunnen gaan in het mondiale gendarm spelen: all the way dus. Als het wat lang duurt in Irak gaan ze kernwapens inzetten zegt Wolfovitz. De democratie promoten dmv van atoombommen...
michr.oscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2003, 16:26   #33
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Denk dat niemand staat te springen op een wereldbrand.
De Amerikanen zien dat wel zitten omdat ze die zullen winnen. Ik heb trouwens nooit begrepen waar die term Pax Americana vandaan komt: als er één bedreiging voor de wereldvrede is-mét massavernietigings wapens!- zijn het de VS!
michr.oscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2003, 16:26   #34
Groene T
Burger

Standaard

Citaat:
Zie de post erboven. Ik heb toch nergens geschreven dat ik dit toe juich, wou dat gewoon effe mededelen, c'est tout.

Ik hoop dan ook van harte, ongeacht wat ik over de oorlog denk, dat deze (en elke andere) oorlog zo snel mogelijk gedaan is. Denk dat niemand staat te springen op een wereldbrand.
Boah, ik vind dat er veel oorlog moet zijn... wat lopen we hier anders te doen !
Als er geen onenigheid meer zou zijn, op wie zouden de linksen en de rechtsen dan moeten 'kakken' ?
Geef die mensen toch enig zin aan hun bestaan !

boel moet er zijn ....

Ik ben ook een onnozelaar omdat het kan...

Dit staaft waarom ik gelukkig en ongelukkig ben...
Groene T is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2003, 21:44   #35
Indobelg
Vreemdeling

Standaard

[Saddam past trouwens ook het islam-principe van "Al Takkeya" toe, nl. als het nodig is voor jouw persoonlijk welzijn en voor de meerdere eer en glorie van islam, mag je liegen, bedriegen en meineed plegen...

En ook ongelovigen vermoorden en bestelen want dat zijn kafirs.
Indobelg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2003, 21:56   #36
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[Saddam past trouwens ook het islam-principe van "Al Takkeya" toe, nl. als het nodig is voor jouw persoonlijk welzijn en voor de meerdere eer en glorie van islam, mag je liegen, bedriegen en meineed plegen...

oooh
En dat hebben christenen nog nooit gedaan...
Wat een stoute mensen!
FOEI SADDAM!
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2003, 22:32   #37
Groene T
Burger

Standaard

Citaat:

Als je op Bali zit (gelukzak trouwens, de natuur is daar de max !) kan je de reportage niet gezien hebben hier bij ons (anders...vtm.be online bekijken en telefacts aanklikken), maar hebben ze bij jullie die beelden nog niet getoont waarbij saddam fier en met een slap polsje een aantal mensen executeert die aan een paal hangen ?

ook een leuk weetje... prostitutie wordt daar heel apart aangepakt ze pakken ze op, kleden ze uit, vernederen ze publiek, worden nog eventjes verkracht, en dan de dag daarna voor de ogen van hun familie onthoofd ! De hoofden worden daarna enkele dagen voor hun huizen tentoongesteld !

Of de zoon van saddam die kleine meisjes gaat opeisen in kleuterscholen om z'n lusten op bot te vieren

Tussen 70 en 80 heeft saddam meer dan 500 koerdische dorpen uitgemoord !

Mensenrechtenorganisaties ontvangen geregeld rapporten van vrouwen die verkracht zijn door leden van saddam die lukraak in voorhechtenis genomen worden... veelal worden de verkrachtingen van verwanten van vermeende leden van opposities op videotape opgenomen om als intimiderende chantage te gaan gebruiken opdat die zeker met saddam zullen meewerken....

Iraks '88 '89 anfal campagne onthulde de chemische moorden van saddam die in in halabja alleen al 5000 doden en 15000 gewonden opeiste

In 2000 introduceerde het irak regime iets heel beschaafds... namelijk tongamputatie bij eender welk commentaar op saddams regime !

De veiligheid houdt zich frequent bezig met gediplomeerd martelen !
Oud gedetineerden rapporteerden : brandmerken met ijzerstaven, electro shocks aan de genitaliën, constant slaan, bijtend zuur op de huid laten druppen, verkrachting, breken van armen of benen, ontzeggen van water of eten, en bedreigen dat er familieleden gaan verkracht of gemarteld worden.

humanitaire medewerkers worden frequent lastig gevallen...
na 91 (of zo) zijn er zes humanitaire medewerkers door saddam zonder aanwijsbare reden het land uitgezet !

'k ga nu efkes gaan kotsen...

Oud 28 maart 2003, 22:37   #38
Groene T
Burger

Standaard

'k zie de boedhisten dat nog niet te rap doen !

Oud 28 maart 2003, 22:44   #39
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Als je op Bali zit (gelukzak trouwens, de natuur is daar de max !) kan je de reportage niet gezien hebben hier bij ons (anders...vtm.be online bekijken en telefacts aanklikken), maar hebben ze bij jullie die beelden nog niet getoont waarbij saddam fier en met een slap polsje een aantal mensen executeert die aan een paal hangen ?

ook een leuk weetje... prostitutie wordt daar heel apart aangepakt ze pakken ze op, kleden ze uit, vernederen ze publiek, worden nog eventjes verkracht, en dan de dag daarna voor de ogen van hun familie onthoofd ! De hoofden worden daarna enkele dagen voor hun huizen tentoongesteld !

Of de zoon van saddam die kleine meisjes gaat opeisen in kleuterscholen om z'n lusten op bot te vieren

Mensenrechtenorganisaties ontvangen geregeld rapporten van vrouwen die verkracht zijn door leden van saddam die lukraak in voorhechtenis genomen worden... veelal worden de verkrachtingen van verwanten van vermeende leden van opposities op videotape opgenomen om als intimiderende chantage te gaan gebruiken opdat die zeker met saddam zullen meewerken....

Iraks '88 '89 anfal campagne onthulde de chemische moorden van saddam die in in halabja alleen al 5000 doden en 15000 gewonden opeiste

In 2000 introduceerde het irak regime iets heel beschaafds... namelijk tongamputatie bij eender welk commentaar op saddams regime !

Oud gedetineerden rapporteerden : brandmerken met ijzerstaven, electro shocks aan de genitaliën, constant slaan, bijtend zuur op de huid laten druppen, verkrachting, breken van armen of benen, ontzeggen van water of eten, en bedreigen dat er familieleden gaan verkracht of gemarteld worden.

na 91 (of zo) zijn er zes humanitaire medewerkers door saddam zonder aanwijsbare reden het land uitgezet !

En dan wilt ge die mens afzetten na 12 jaar kansen, en wat doet de wereld: U veroordelen als aggressor.
Oud 28 maart 2003, 22:58   #40
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:

En dan wilt ge die mens afzetten na 12 jaar kansen, en wat doet de wereld: U veroordelen als aggressor.
Allemaal goed en wel, TomB, ware het niet dat iedereen op de aardbol weet dat de 'coalition forces' daar werkelijk geen fluit om geven.
Ik denk dat het dat is wat de mensen afkerig maakt van Amerika.
Waar een grootmacht toch klein in kan zijn!
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be