Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 februari 2013, 10:48   #841
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Jij bent duidelijk diegene die in de grot vastgeketend zit.
Het is merkwaardig hoe jij telkens teruggrijpt naar ideeën van meer dan 2000 jaar geleden om je persoonlijke opinie van hoe de wereld in elkaar zit te ondersteunen.
Net zoals de ideen van Democritus en Ptolemaeus over atomen en kosmologie, die heel vernieuwend waren toen, zijn we ondertussen een eind opgeschoten mocht je het nog niet beseffen.

Het wordt echt tijd om wakker te worden en de koffie op te snuiven. (het aroma althans.)

Laatst gewijzigd door parcifal : 14 februari 2013 om 10:49.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2013, 10:55   #842
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij bent duidelijk diegene die in de grot vastgeketend zit.
Volgens Plato zit iedereen toch in de grot vastgeketend?
Hoe kon hij dan weten wat er buiten was?
Hoe kan jij dan weten wat er buiten de grot is?

Maar goed, je bent uit de grot ontsnapt denk je.
Waarom heb je de grot verlaten, wanneer was dat en wat is er toen gebeurd?
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2013, 11:07   #843
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Het is merkwaardig hoe jij telkens teruggrijpt naar ideeën van meer dan 2000 jaar geleden om je persoonlijke opinie van hoe de wereld in elkaar zit te ondersteunen.
Net zoals de ideen van Democritus en Ptolemaeus over atomen en kosmologie, die heel vernieuwend waren toen, zijn we ondertussen een eind opgeschoten mocht je het nog niet beseffen.

Het wordt echt tijd om wakker te worden en de koffie op te snuiven. (het aroma althans.)
Het is weer gelul wat je zegt. Ten eerste grijp ik niet altijd terug naar oude ideen, en ten tweede, het is een allegorie die tijdloos is.
Oud 14 februari 2013, 11:09   #844
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Volgens Plato zit iedereen toch in de grot vastgeketend?
Hoe kon hij dan weten wat er buiten was?
Hoe kan jij dan weten wat er buiten de grot is?

Maar goed, je bent uit de grot ontsnapt denk je.
Waarom heb je de grot verlaten, wanneer was dat en wat is er toen gebeurd?
Je moet gewoon een beetje moeite doen om openminded de informatie die er voor handen is te bekijken. Het is heus niet zo moeilijk, maar dat kunnen en durven jullie niet. Zoals ik al veel zei zit de angst onbewust.

Je mag zeggen wat je wil en zo hautain doen als je wil, maar jullie hebben het bij het verkeerde eind hoor. Er is een grotere realiteit en bewustzijn is onafhankelijk van het fysische.

Laatst gewijzigd door exodus : 14 februari 2013 om 11:10.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2013, 11:25   #845
exodus

Standaard

Hier wordt het nog wat verduidelijkt, van een entiteit gechanneld. Ja, er zijn bewustzijnsvormen die niet fysisch zijn en die kunnen spreken doorheen bepaalde mensen die er een connectie mee hebben.

Citaat:
The Human Seed

Begin to step back from your picture of a physical world spread with permanent and enduring rock and sea and sky. Understand that your experience of the world is just a sliver of the full reality standing behind your perception. Realize that what you perceive is symbol. You never perceive an object in its full dimensions; you reduce it to fragments, narrow bands of vibration, crumbs of truth. You never perceive absolute reality; you only interpret it in narrow, fragmented pieces. You reduce it to symbol. In truth, your world and universe are but vast, complex, swirling fields of energy and vibration suffused with consciousness. You pick and choose a few wavelengths—visible light here, audible sound there—and interpret the greater reality in fractional, symbolic form
Oud 14 februari 2013, 11:30   #846
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Je moet gewoon een beetje moeite doen om openminded de informatie die er voor handen is te bekijken. Het is heus niet zo moeilijk, maar dat kunnen en durven jullie niet. Zoals ik al veel zei zit de angst onbewust.

Je mag zeggen wat je wil en zo hautain doen als je wil, maar jullie hebben het bij het verkeerde eind hoor. Er is een grotere realiteit en bewustzijn is onafhankelijk van het fysische.
Je bent dus niet te vinden voor een empirische benadering van de wereld, als ik het zo een beetje bekijk...

Ik moet u echt aanraden om David Hume eens te lezen, en kijk, wat staat er gratis en voor niets op tinternet : http://www.davidhume.org/

Geen dank, geen dank.

Laatst gewijzigd door parcifal : 14 februari 2013 om 11:30.
Oud 14 februari 2013, 11:37   #847
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wie is er hier hautain? Wij kunnen en durven iets niet?!
En als ik vragen stel over je argumenten dan negeer je die gewoon.
Je parabel van Plato is goed gekozen, want je leeft in een andere wereld Exodus. Wanneer is dat begonnen en wat is er toen gebeurd? Wanneer ben je ontsnapt aan de werkelijkheid en waarom?
Oud 14 februari 2013, 11:46   #848
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier wordt het nog wat verduidelijkt, van een entiteit gechanneld. Ja, er zijn bewustzijnsvormen die niet fysisch zijn en die kunnen spreken doorheen bepaalde mensen die er een connectie mee hebben.
Gisteren de film Ghosts met Demi Moore nog eens gezien. Wat is ze toch mooi. De geesten blijven hier maar in de fysieke wereld rondspoken want het is in die andere wereld een saaie boel. Wat moet een geest toch zonder de materie beginnen?
Oud 14 februari 2013, 11:49   #849
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Wie is er hier hautain? Wij kunnen en durven iets niet?!
En als ik vragen stel over je argumenten dan negeer je die gewoon.
Je parabel van Plato is goed gekozen, want je leeft in een andere wereld Exodus. Wanneer is dat begonnen en wat is er toen gebeurd? Wanneer ben je ontsnapt aan de werkelijkheid en waarom?
Jij bent begonnen met te zeggen dat ik waanideëen heb en er dan een beetje uit de hoogte vragen over stellen. Je moet dan niet verwonderd zijn dat ik het er in wrijf.

Ik leef in dezelfde wereld dat jij leeft, onze geloofsystemen zijn echter verschillend, en dat veranderd de range van wat we meemaken. Wat je gelooft en wat je denkt creëert wat je meemaakt. Dit is de aard van de realiteit. Dat is onder andere wat we hier op aarde leren.

Nu, dat veranderd niets aan het feit, dat jij, net als ieder mens, ook een multidimensioneel wezen van licht bent.
Oud 14 februari 2013, 12:13   #850
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomater Bekijk bericht
Ik beantwoord met plezier elke vraag die ik begrijp.
Ik geloof dat wij niet symmetrisch denken. Ik heb vragen (zoals de meesten hier)
U blijkbaar niet: U beantwoord ze zodra U ze begrijpt. Het kan dus nog wel efkens duren?
Oud 14 februari 2013, 12:29   #851
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat je gelooft en wat je denkt creëert wat je meemaakt. Dit is de aard van de realiteit. Dat is onder andere wat we hier op aarde leren.

Nu, dat veranderd niets aan het feit, dat jij, net als ieder mens, ook een multidimensioneel wezen van licht bent.
Oud 14 februari 2013, 12:41   #852
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Voor alle duidelijkheid: Ik geloof niet in geesten, spoken, schimmen en andere bovennatuurlijke verschijnselen.

Ik denk wel dat er iets moet zijn als een geest. Nml: De 'geest' van het bewustzijn.

Zo een soort van microwezentjes . . . .
Oud 14 februari 2013, 12:44   #853
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik kan altijd ook een nietszeggend antwoord geven om mijn beperkte kennis niet te hoeven prijsgeven.

Ik buig mijn hoofd voor de alwetende
Insgelijks! we draaien allen rond eenzelfde pot!

Rarara: wie weet het?
Oud 14 februari 2013, 12:55   #854
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Een grappige noot hierbij is toch wel dat het vakgebied van Verhaeghe, de psychoanalyse de laatste tijd behoorlijk onder vuur ligt en dat het volgens sommigen niet thuishoort aan de universiteit wegens 'pseudowetenschap'.
Ik kan me daar wel in vinden en de opinie van Verhaeghe is dan ook zeer discutabel. (imho natuurlijk )

Cfr. dit opiniestuk van Maarten Boudry :

http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=VD3JEM7L
Men kan vragen stellen over de effectiviteit van de psychoanalyse en dat doe ik ook. Maar waar het hier om gaat is dat de psychoanalyse vertrekt vanuit een heel andere premisse dan de neurobiologie. Bij Verhaege is de omgeving een zeer belangrijke factor bij de ontwikkeling van identiteit en bewustzijn. Dat lijkt mij reeds overtuigend aangetoond te zijn. De dingen lopen fout als men het fenomeen bewustzijn vanuit een enkele premisse benadert, bij sommige zijn de omgevingsfactoren dominant bij anderen neurotransmitters en genen.
Oud 14 februari 2013, 12:57   #855
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij bent begonnen met te zeggen dat ik waanideëen heb en er dan een beetje uit de hoogte vragen over stellen. Je moet dan niet verwonderd zijn dat ik het er in wrijf.

Ik leef in dezelfde wereld dat jij leeft, onze geloofsystemen zijn echter verschillend, en dat veranderd de range van wat we meemaken. Wat je gelooft en wat je denkt creëert wat je meemaakt. Dit is de aard van de realiteit. Dat is onder andere wat we hier op aarde leren.

Oké, ik heb waanideeën dan.
Oud 14 februari 2013, 13:07   #856
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Spreek voor jezelf.

Niemand , nooit maar we kunnen wel zeggen wat het niet is.
100% oneens met U.

De mens zou zich beter moeten weren tegen vooroordelen !

Vraag het maar aan Harrie!
Oud 14 februari 2013, 13:15   #857
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Waarom, ik heb er geen last van.

Ze kloppen allemaal
Wij zijn nog te jong om ons daar afdoend te kunnen over uitspreken.

Even geduld nog: uw tijd, onze tijd komt wel!
Oud 14 februari 2013, 13:28   #858
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OilOnFire Bekijk bericht
Wij zijn nog te jong om ons daar afdoend te kunnen over uitspreken.

Even geduld nog: uw tijd, onze tijd komt wel!
Mag ik je eraan herinneren dat Tomater een dubbelnick is, en dat de mods gevraagd hebben om niet meer op zijn berichten te reageren, ze worden toch verwijderd.

De sceptici waarschuwen ook voor Pindar, ik hou gewoon de weegschaal wat in balans.
Oud 14 februari 2013, 14:11   #859
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Het bewustzijn maakt gebruik van het brein.
De eerste is het innerlijke en het ware en de tweede de buitenkant, die er ook moet zijn.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2013, 11:16   #860
exodus

Standaard

Ik heb al gezegd dat er mensen zijn die in het lichaam kunnen kijken, bv. Barbara Brennan, hier een verhaal van een meisje die dit ook kan, en de reacties van de sceptici er op. Dat ze zegt dat de sceptici erg onvriendelijk waren, en er leken op uit te zijn om haar te discrediteren, dat verwonderd me uiteraard niet.

Citaat:
Het meisje met de röntgenogen

dinsdag, 19 februari 2013 09:58 geplaatst in:

Het meisje met de röntgenogenEnige jaren terug besteedde Discovery Channel aandacht aan het verhaal van een buitengewoon meisje met röntgenogen.

Natasja Demkina kan letterlijk door mensen heen kijken. Ze kan bij mensen medische problemen vaststellen zonder gebruik te maken van ultrageluid of röntgenapparatuur.

Natasja’s moeder, Tatjana Vladimovna, zei dat haar dochter opgroeide als een normaal kind. Op tienjarige leeftijd werd ze opgenomen in het ziekenhuis om haar blinde darm te laten verwijderen. Er traden complicaties op omdat artsen enkele wattenstaafjes in haar onderbuik hadden laten zitten.

Maagzweer

Ze werd opnieuw geopereerd en een maand later ontdekte Natasja dat ze in mensen kon kijken. Ze vertelde haar moeder dat ze een stofzuigerslang, twee bonen en een tomaat in haar lichaam zag. Omdat ze de juiste woorden nog niet wist, dacht Tatjana dat haar dochter haar darmen, nieren en hart bedoelde.

In het ziekenhuis van de stad Saransk, waar Natasja opgroeide, werd het meisje onderworpen aan een onderzoek. Natasja maakte een tekening van het binnenste van de maag van één van de artsen. Ze gaf nauwkeurig aan waar de Russische arts last had van een maagzweer.

Ze kon zich bovendien niet vinden in de diagnose van een kankerpatiënt omdat ze alleen maar een cyste kon zien. Nader onderzoek toonde aan dat Natasja een juiste diagnose had gesteld.

Onvriendelijke sfeer

Ze werd ook onderzocht door de Amerikaanse Committee for Skeptical Inquiry (CSI), een organisatie van professionele sceptici. Natasja moest bij een aantal mensen een diagnose stellen. Aan het einde van het onderzoek bleken de meeste mensen erg onder de indruk te zijn van Natasja. In de meeste gevallen had ze een juiste diagnose gesteld. Omdat Natasja er een paar keer naast zat, concludeerden de sceptici dat het meisje had gefaald.

Natasja was ontevreden over de manier waarop het onderzoek werd uitgevoerd. Er hing volgens haar een zeer onvriendelijke sfeer en de aandoeningen waar ze naar moest zoeken waren in veel gevallen erg dubieus.
http://www.niburu.nl/paranormaal/het...ntgenogen.html

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be