![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1161 | ||
Minister-President
|
![]() Deze hed ik nog niet gezien, maar is te goed om te laten liggen:
Citaat:
Citaat:
Case closed? Ik betwijfel het, ik voel namelijk iets komen over een spelletje en de regels, waarna ik weer ga moeten vragen naar de neergeschreven regels van dat spelletje waaruit blijkt dat die seksuele ontrouw altijd, overal en onder alle omstandigheden 'tegen het huwelijk per definitie' is, was en zal zijn. Waarna ik dat antwoord niet ga krijgen, en we gewoon opnieuw kunnen beginnen. Rinse, repeat... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1162 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1163 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
(Ik zie nu dat ik een dubbelzinnige verwoording gebruikte: met "niet wettelijk vastgelegd" bedoelde ik dat er niet de facto een scheiding volgt uit ontrouw). Citaat:
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1164 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hier gebeurt hetzelfde: heel wat mensen hebben het gewoon opgegeven. Probleem is natuurlijk dat hij dat interpreteert als een overwinning, dat zijn argumenten beter waren, terwijl de anderen het gewoon moegetergd opgegeven hebben... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1165 | |||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn dat misschien volgelingen van mij of zo die mijn visie op het huwelijk als een nieuw idee zien of zo en die daarom die woorden hebben uitgevonden. Kijk eens op google wat die woorden willen zeggen. Citaat:
Citaat:
Als ik dan vraag naar drie culturen die jouw weerwoord zou bevestigen, dan is dat plots niet meer relevant. Is dat uw idee om argumenten te achterhalen? Enfin. Mijn argument blijft dus steving staan. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
U liegt. Welk van uw argumentatie heb ik genegeerd? Welk? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Anders moet je maar eens duiden welke argumentatie jij uit de weg bent gegaan. Sta me toe dat eens voor jou te doen. 1 Ik zeg jawel er is van ontoruw sprake. Alleen is het zo dat beide partners de regels van het spel veranderen en zo eigenlijk een ander spel aan het spelen zijn onder het mom 'huwelijk'. Ze zouden beter samenhokken met een samenlevingscontract ipv het huwelijk. Uit respect voor datgene waar het huwelijk voor staat. Neen zeg jij het huwelijk staat daar niet voor. De geschiedenis is bezaaid met scheefpoepperij, en doorheen heel wat culturen en tijden werd het als normaal beschouwd vreemd te gaan, binnen het huwelijk. Het idee van seksuele trouw aan je partner binnen het huwelijk is niet zo algemeen als jij lijkt te denken. Daarom vraag ik je om eens drie culturen (uit de ontelbaar vele die onze planeet rijk is) te noemen waar seksuele ontrouw geen wettelijke reden is om te scheiden. Dat doe je natuurlijk niet. We weten beiden waarom. En dat is allerminst omdat het niet relevant zou zijn. 2 Waarop ik repliceer dat er een verschil is tussen het verhelpen van een medisch mankement en eigenlijk tegennatuurlijjke dingen gaan doen. Een kat operatief gaan helpen opdat ze zou kunnen miaauwen is wat anders dan een hond te opereren opdat hij zou kunnen miaauwen, want miaauwen ligt niet in de aard van de hond. Net zoals het krijgen van kinderen niet in de aard ligt van homoparen. Daar zeg jij dan ook "neen" op, zonder waarom. Het enige wat je doet is vragen 'waarom niet?' Maar dat staat er zwart op wit. Jamaar je moet niet afkomen met je "aard-dinges" want dat telt niet, zeg je dan. Waarom het niet zou tellen, blijft evenwel een groot raadsel. Paulus. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1166 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat is jammer want dan zou ik misschien de Maasai, de Nayar, de Mosuo, de !Kung, de Canela, de Inuit, de Mehinaku, de Tubatulabal, ... kunnen vertellen dat hun invulling van het huwelijk niet overeenstemmend "de antropologische zienswijze" is. Het huwelijk is (nagenoeg) een universeel gegeven. Het is echter net zo universeel dat het huwelijk verschillende functies dient (zoals nagenoeg elke willekeurige antropologische bron zal bevestigen). In zijn universaliteit is het huwelijk bovendien ook divers en etnografisch verscheiden. Zo worden buitenechtelijke seksuele betrekkingen in de meeste samenlevingen inderdaad niet getolereerd (vooral niet vanwege de echtgenote) en zijn ze in de meeste samenlevingen reden om het huwelijk te beëindigen, maar zeker niet in elke samenleving in dezelfde mate (zo zijn er wel degelijk samenlevingen (geweest) waar buitenechtelijke seksuele betrekkingen (openlijk) aanvaard worden - vaak samenlevingen waar men ook polygame huwelijken kent, maar ook samenlevingen die exclusief monogaam zijn zoals bijv. de Tubatulabal). Helaas voor zulke samenlevingen is hun invulling van het huwelijk niet conform "de antropologische zienswijze" (sic) van het huwelijk, net zoals ze dat (waarschijnlijk dan) ook niet is in samenlevingen waar ze "ghost marriages" kennen of gebruiken zoals "wife-lending" of "wife-exchange", etc.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1167 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jamaar zeg jij dan, en de onvruchtbare koppels dan? Die doen dat toch ook? Citaat:
Ik zeg jawel er is van ontoruw sprake. Alleen is het zo dat beide partners de regels van het spel veranderen en zo eigenlijk een ander spel aan het spelen zijn onder het mom 'huwelijk'. Ze zouden beter samenhokken met een samenlevingscontract ipv het huwelijk. Uit respect voor datgene waar het huwelijk voor staat. Citaat:
En alsjeblief, mocht je nog niet getrouwd zijn en het komt ooit zo ver, zeg dan klaar en duidelijk tegen je partner dat jij niet gelooft dat seksuele trouw een onderdeel is van het huwelijk. Dat je partner dat goed weet hoe jij tegen het huwelijk aankijkt. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 14 februari 2013 om 21:08. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1168 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1169 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Niks wat we nog geen zestien keer gehoord hebben dus. Ik heb gewoon eens gekeken of er linkjes tussen stonden, of bronvermeldingen, zoals ik gevraagd had, waaruit blijkt dat het huwelijk altijd én overal als duidelijke voorwaarde voor iedereen ingehouden heeft dat er seksuele trouw moet zijn, en dat hiervan afwijken ook met wederzijdse toestemming, derhalve per definitie 'tegen het huwelijk' is. Niet gewoon hier en nu, maar altijd, en overal. U weet wel, de bewering die u maakt. Ik zie geen linkjes, en geen bronvermeldingen. Uw bericht is dus waardeloos. Ook in de tweede reactie zie ik deze niet staan. Ook deze reactie is bijgevolg te negeren, want waardeloos. Spijtig dat je al die moeite van jezelf te herhalen voor niks hebt gedaan. Je kan nu misschien antwoorden hoe ik geen argumenten aanhaal. En deze keer zou je nog gelijk hebben ook: ik haal er inderdaad geen nieuwe aan. De oude doen namelijk hun werk nog steeds uitstekend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1170 |
Minister-President
|
![]() Paulus? Persoonlijk? Naahhh....
Het stukje dat je van hem citeert is ook een prachtig staaltje van hoe hij wat ik zeg lekker uit z'n context rukt om het iets te doen betekenen wat het niet betekent. En eerlijk gezegd, ik denk zelfs dat hij dat zélf niet eens doorheeft... |
![]() |
![]() |
![]() |
#1171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mooier kon je het niet brengen. Toch wel jammer eigenlijk. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 14 februari 2013 om 22:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want ik ben er van overtuigd, dat niet iedereen daar zo over denkt zoals jij. Je vraagt van mij bewijzen dat 'vreemdgaan' een wettelijke reden is om een huwelijk te ontbinden alsof dat gegeven je totaal vreemd is. Of je houdt je van den domme omdat je het niet als argument zou moeten aanvaarden. Dat kan ook natuurlijk. ![]() Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 14 februari 2013 om 22:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1173 |
Minister-President
|
![]() Wat zie ik daar? Geen linkjes? Geen bronnetjes?
Waardeloze posts dus, mijn tijd niet waard! We vatten dus nog eens even de argumentatie van Paulus samen, met de redenen waarom ze achterhaald is: -Homo's moeten vreemdgaan als ze kinderen willen. Aantoonbaar fout, en al meerdere keren uitgelegd: kunstmatige inseminatie zorgt ervoor dat dat niet hoeft. Om kunstmatige inseminatie ook al 'vreemdgaan' te noemen, sorry, daar moet je serieus ziek voor in de kop zijn; -Vreemdgaan is een reden tot scheiding. Fout, zoals eerder aangetoond: vreemdgaan is enkel een reden tot scheiding wanneer het niet met wederzijdse toestemming gebeurt. Wanneer beide partners ermee instemmen dat de ander seks heeft met anderen, is er geen enkel probleem. Stelling dus achterhaald; -Vreemdgaan is per definitie tegen het huwelijk. Altijd, overal, onder elke vorm. Er bestaat geen enkele wet die zegt dat het verboden is met anderen naar bed te gaan dan je vrouw of man, wanneer deze laatste daarmee akkoord gaat. Wanneer Paulus gevraagd wordt deze stelling aan te tonen met een duidelijke definitie, die uiteraard tijd en plaats overstijgt (het gaat volgens hem tenslotte niet over het hier en nu, maar over de tijdloze 'essentie' van het huwelijk), komt er, ook na herhaaldelijk aandringen, geen enkele reactie. Stelling dus niet bewezen, en we classificeren deze dus onder de noemer 'mening'. Reageer niet op dit bericht als wat je gaat zeggen weer hetzelfde is, Paulus. We hebben het al gehoord. Kom eens met een nieuw argument af, of onderbouw het ene argument waar je nog de kans toe hebt het te onderbouwen. Met feiten. Linkjes, bronvermeldingen,... Alles behalve 'dat weet toch iedereen'. Want nee, als ik zo eens rondkijk, weet duidelijk niet iedereen dat... Laatst gewijzigd door Scorpio : 14 februari 2013 om 23:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
... zijn weldegelijk slechte verliezers. Ik weet zeker dat jij er ook zo over denkt. Of niet soms? Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1175 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1176 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1177 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1178 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Paulus is serieus ziek in de kop. Argumentele waarde? 0.0 Citaat:
Citaat:
De wet zegt niet dat overspel niet kan, uitgezonderd als de partners elkaar onderlinge toestemming hebben gegeven. Neen, het blijft een wettige reden om te scheiden. Uiteraard zal niemand van beide partners de scheiding aanvragen bij wederzijdse toestemming, maar dat neem niet weg dat overspel een wettelijke reden tot scheiden is. Dat is om de heel eenvoudige reden zo dat overspel, echtbreuk en buitenechtelijke relatie haaks staan op wat het huwelijk is. Een verbond van trouw, ingezonderd seksuele trouw. Wikipedia zegt het zo: Echtbreuk of overspel is de schending van de huwelijkstrouw. Het is een begrip dat gebruikt wordt in de burgerlijke wetgeving, de jurisprudentie en in de huwelijksmoraal. bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Echtbreuk Jij doet net alsof dat als het overspelig zijn met wederzijdse toestemming gebeurd, de wet dat in dat geval toelaat. Dat is niet zo.Er wordt gewoon geen scheiding aangevraagd, maar dat is natuurlijk wat anders. De waarde van uw tegenargumentatie? 0.0 Citaat:
Wat is daar verkeerd aan? Argumentele waarde? 0.0 Citaat:
Onze SM-rechter bijvoorbeeld werd veroordeeld omdat hij, al was het met wederzijdse toestemming, binnen het huwelijk, samen met zijn vrouw en derden aan SM deed. Argumentele waarde? 0.0 Citaat:
Waar antropologen het wel over eens zijn is hoe het huwelijk is ontstaan en wat de bestaansreden er van is. En die gaf ik al meningmaal. Citaat:
Argumentele waarde? 0.0 Citaat:
Want ook dat is: Argumentele waarde? 0.0 Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 14 februari 2013 om 23:56. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1179 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Veel keren. Hier bijvoorbeeld.
Citaat:
Er is een onderscheid tussen de persoonlijke invulling van het huwelijk en datgene waar het huwelijk voor staat dacht ik. Als je overeen komt om de spelregels te veranderen ben je eigenlijk een ander spel aan het spelen. Stel dat je zegt: in het voetbal mogen we ook onze handen gebruiken, ligt het uiteindelijk spel dat gespeeld wordt misschien wel dichter bij ruby dan bij het huwelijk. Dan is het beter om te kiezen voor een samanlevingsmodel die daar wel aan voldoet: het samanlevingscontract. Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 15 februari 2013 om 00:00. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1180 | |||||||||
Minister-President
|
![]() EEN LINKJE!!!!!
Wow, never thought I'd see the day. Allez, en we zijn weer vertrokken: Citaat:
Geen enkel weldenkend mens definieert dat aldus. Enkel jij, en de enige reden waarom je't doet is om deze discussie te kunnen 'winnen'. Je gaat mij echt niet wijsmaken dat wanneer een koppel samen naar de dokter gaat, door een hoop procedures gaan en dan uiteindelijk, via kunstmatige inseminatie, een kind krijgen, jij daadwerkelijk vindt dat de ene de andere bedrogen heeft. Sorry, maar daar geloof ik geen snars van. En zelfs al zou je't écht geloven, dan nog is dat niet meer dan je mening, en zeer zeker GEEN feit of wet. Citaat:
En zelfs al zou je link bewijzen dat met anderen naar bed gaan dan je man/vrouw altijd strafbaar is, zelfs met wederzijdse instemming (wat ie dus niet doet), dan nog gaat het enkel over hier en nu, en niet over altijd en overal, waar het hier over ging. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||
![]() |
![]() |