![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1221 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zeggen dat iemand fout is en als hij dan vraag waar precies, niet wille,n antwoorden onder het mom dat hij zijn ongelijk toch niet zal willen toegeven... Heel doorzichtig. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1222 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1223 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het was nog vroeg voor mij blijkbaar. Ik bedoelde "trouw zijn".
![]() Citaat:
Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Polygam...amy_by_country Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
http://www.deverdwaaldeooievaar.be/a...he-kinderwens/ Citaat:
Citaat:
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1224 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1225 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ga al zijn "discussies" maar na ; overal waar hij zich in een discussie mengt is het om op een irritante manier te gaan dwarsliggen. Hij lijkt mij een soort irritant ettertje.
![]() |
#1226 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1227 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En daar zit hem nu net het probleem: "het" huwelijk bestaat niet. Er bestaan vele soorten huwelijken, ingevuld naargelang cultuur, tijdvak, en door individuele koppels. Maar "het" huwelijk bestaat niet, net zoals "Het Enige Echte Ware" brood niet bestaat.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes Laatst gewijzigd door Distel : 15 februari 2013 om 17:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1228 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1229 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Het ging niet over bevruchting; het ging zeer specifiek over kunstmatige inseminatie. Het op kunstmatige wijze inbrengen van sperma dus. Wil jij nu echt blijven volhouden dat dat met seksualiteit te maken heeft?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1230 |
Staatssecretaris
|
![]() Laatst gewijzigd door JBM : 15 februari 2013 om 17:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1231 |
Minister-President
|
![]() Paulus, kijk eens om je heen. De afgelopen 24u hebben naast jou en mij nog 8 (acht!) andere mensen gereageerd hier. Deze acht zijn het er allemaal (al-le-maal) over eens dat je argumenten achterhaald zijn, en je jezelf vastgediscussieerd hebt.
Je hebt deze discussie verloren Paulus. Al een tijdje. Wanneer ga je dat inzien? Geef het toch gewoon op. Ik zou zeggen 'bow out gracefully' maar daar is het wat laat voor vrees ik. Maar toch: hoe lang ben je van plan dit nog vol te houden? Tot iedereen van pure miserie het gewoon opgeeft om nog op je zever te reageren? Om vervolgens jezelf uit te roepen tot overwinnaar van de discussie omdat niemand nog iets tegen je 'ijzersterke argumenten' inbrengt? Is dat hoe lang je van plan bent dit spelletje te rekken? Laatst gewijzigd door Scorpio : 15 februari 2013 om 17:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1232 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor mij staat het huwelijk, voor trouw ingezonderd seksuele trouw aan elkaar. En ik ben daarin zeker niet alleen. Ik zie rond mij dat mensen scheidden voor seksuele ontrouw, ik zie dat het in elke religie verboden is; ik ken eerlijk gezegd geen enkele cultuur, die geen problemen heeft om seksualiteit te beleven met getrouwde mensen. Ik merk veeleer iets van "ze zijn getrouwd, dus blijf je er vanaf". Citaat:
Citaat:
Maar bon, hét huwelijk bestaat inderdaad niet. Daar heb je een punt. Maar toch heeft het huwelijk enkele universele kenmerken. Huwelijkse trouw is daar één van. Het weren van incestieuse partners uit het huwelijk is een ander. Tussen man en vrouw is er ook één. Dat zijn dingen die overal ter wereld voorkomen en door alle tijden heen. En ik weet wel, je kunt altijd voor vanalles wel een uitzondering vinden. De Romeinse keizer Caligula was zelfs zo decadent dat hij met zijn paard huwde,... ... maar laar ons wel wezen. Deze uitzonderingen bevestigen alleen maar de regel. Citaat:
Citaat:
Wat nu gebeurt, namelijk dat men het huwelijk opensteld voor gelijkslachtigen, is een unicum in de menselijke geschiedenis. dat is voordien nooit gebeurd. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 15 februari 2013 om 17:44. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1233 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
enneuh, ik dacht dat jij niet meer ging reageren? Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 15 februari 2013 om 17:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1234 |
Banneling
|
![]() Hopeloos.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1235 | |
Minister-President
|
![]() Inderdaad. En de jouwe zijn gewogen, en te licht bevonden. Op tien verschillende weegschalen.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1236 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk maar: http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1157 Citaat:
![]() Paulus. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1237 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Iedereen staart ernaar, pookt er wat in... het beest beweegt nog wat, maar niemand die enig initiatief neemt om het terug in de zee te sleuren. Te vermoeiend, geen zin,... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1238 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. je reageerde 22 keren tot nog toe in deze draad.
Geen enkele keer reageerde je inhoudelijk. Kijk maar: http://forum.politics.be/search.php?searchid=1711614 Het lijkt inderdaad hopeloos. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 15 februari 2013 om 17:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1239 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Holebi's trouwen hier ondertussen al 10. De Paulussen moeten op ethisch gebied de laaste 20 jaar steeds het onderspit delven... De hopeloosheid is in uw kamp, vriend, en ik zou liegen moest ik dat erg vinden. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1240 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo iemand claimt altijd een discussie te "winnen" (voor zover dat eigenlijk iets waard is), dat hij dat telkens ZELF moet doen, vind hij niet zo erg.
![]() |