![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#501 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Natuurlijk.
Het Engels zou de Germaanse volkeren verenigen. Nederlands, Duits, Deens... verdeelt eigenlijk volkeren van hetzelfde bloed. Takken aan dezelfde stam. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#502 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#503 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#504 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#505 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#506 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij kan dat enkel voor een Marokkaan vrees ik. Daarvoor kan hij zelfs "Marokkaanse cultuur" bepalen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 17 februari 2013 om 15:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#507 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#508 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#509 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#510 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar we verschillen indd van mening. U streeft als ik het goed begrijp naar een machtsstrijd in aantallen tussen mensen die Frans en mensen die Nederlands spreken. Ik heb een globaal streefproject waarin overbevolking (huisvesting), milieu, economische welvaren vrij ernstig meespelen. En ik pas het toe op Vlaanderen. Culturele identiteit is ook zeer belangrijk en in die zin alleen is het Nederlands belangrijk voor mij. U denkt dat als er heel veel 'Vlamingen' zijn ze als er te weinig huisvesting is zoals nu al het geval is, zullen uitwijken en zo territoria zullen vervlaamsen. Ik geloof niet in dat recept. In mijn wijk wonen al langer dan tien jaar mensen die geen Nederlands spreken, gebroken Frans en Berbers of één of ander Arabisch. In de statistieken staan die wellicht genoteerd als Nederlandstalig omdat ze 'goedendag', 'alstublieft' en 'dank u wel' kunnen zeggen EN omdat hun kinderen Nederlands spreken maar die Nederlandssprekende kinderen (dankzij het onderwijs) zitten met de cultuur van ouders die geen Nederlands spreken. Die kinderen zullen altijd pseudo-Vlamingen zijn. Op een uitzonderingetje na die dan het zwarte schaap van de familie wordt. Ik geloof eerder in een kanalisering van een bevolking die meer zuidwaarts aansluiting vindt (de mediteraneaanse mentaliteit). De Brusselse mentaliteit van niet-Vlaamse elementen sluit daarbij aan. Ik geef een concreet voorbeeld: een kapper in de Naamsestraat van Leuven vertelt aan mijn vriend dat hij nu ferme concurrentie heeft van 'Aziatische kappers' die veel minder vragen, op zondag open zijn en weet ik veel. Die man die al meer dan twintig jaar heel bescheiden zijn zaak openhoudt, kreeg controle en hij deed zijn zeg :'Waarom gaat ge die nieuwe zaken ook niet eens bezoeken?' Het antwoord was en houd u vast: 'Je kan aan die administratie niet aan uit. Dus komen we daar niet. Tja, zo is het.' Dat is dus Brussel in Leuven: in Brussel heb je eet- en drankzaken met in de kelder een kapperszaak. Pak al die garages aan het Kanaal in Brussel. Die krijgen geen controle want dat is onbegonnen werk. Brussel is om zeep maar de mentaliteit van economisch inert en niet transparant spreidt zich uit. Laten we dan sterke bastions maken rondom Brussel van Vlaamse steden die op economisch vlak uitkijken op heel de wereld qua samenwerkingsakkoorden maar kitch en vodden op alle vlak (economisch en cultureel vlak) bewust weren. Landen of regionen die laks zijn qua bevolkingsaantallen en nog steeds op het spoor zitten van 'hoe meer zielen hoe meer vreugde' zijn m.i. naar de toekomst toe hun eigen graf aan het delven. De wereldeconomie geeft trouwens aan dat menselijk werk nog steeds gestadig aan vervangen wordt door machinaal werk. Er moet ook dringend een andere invulling komen van 'werken voor brood op tafel.' Die proef ga je beter doorstaan met een matig aantal mensen dan met een overbevolkte regio. Een corridor naar het zuiden is geen ongezonde strategie. Brussel isoleren en dan laten afvloeien. Trouwens als er iets misloopt met de E.U., staat Vlaanderen vrij safe. Hoe minder mensen hoe beter. En wat het onderwijs betreft: ik geef wat voorbeelden: in het Technisch Atheneum in Anderlecht had ik twee Poolse jongens. Geen woord Nederlands wegens pas toegekomen maar van de praktijkleraar wist ik dat ze heel goed metsten. Ik had ze voor geschiedenis. Ik heb die mannen niet gebuisd. Dat hoefde ook niet want ik heb daar geschiedenis gegeven met een vuilbak als tijdspunt in de 'geschiedenis' en ikzelf als fysieke uitbeelding van de verschillende algemeen aanvaarde evolutie van vierpoter naar 'erectus'. En op het examen kregen ze exact dezelfde vragen als op de ondervraging en de herhalingstoets. En in het Atheneum van Laken heb ik een pestklas gehad door vijf meisjes van Italiaanse afkomst die zich echt wel de top of the world waanden en niet meewerkten. In Brussel zijn de normen vervaagd. Ook in het Nederlandstalig Gemeenschapsonderwijs. Het is een soort vluchtelingenkamp waar mensen vanuit de hele wereld hun normen en waarden hanteren. Na dat meegemaakt te hebben, weiger ik bewust me daar aan aan te passen. Op café is dat allemaal plezant, maar een school is geen café. Laatst gewijzigd door parsprototem : 17 februari 2013 om 15:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#511 |
Vreemdeling
|
![]() Ja, dat kan ik. Een mens is voor mij een Irakees als hij een papier heeft van de Irakese overheid waarop staat dat hij de Irakese nationaliteit heeft en dat papier ook door andere nationale overheden wordt erkend. Idem voor een Congolees enz. Met dat criterium kan ik dus niet uitmaken wanneer iemand een Vlaming is. Misschien moet je die consensus maar eens wat beter uitleggen, hoe die tot stand gekomen is en zo.
Laatst gewijzigd door Illusie 3.0 : 17 februari 2013 om 15:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#512 |
Vreemdeling
|
![]() Ja Circe, we weten dat je geobsedeerd bent. Probeer je eens te beheersen. Je kunt het.
Laatst gewijzigd door Illusie 3.0 : 17 februari 2013 om 15:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#513 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is voor de meeste Vlamingen evident wie een Vlaming is en wie niet. Dat is voldoende voor mij. Laatst gewijzigd door Vrolijk op Vrijdag : 17 februari 2013 om 15:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#514 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Neen bedankt. Desnoods een kunstmatige taal als het Esperanto. Maar liever meerdere talen. Ons menselijk kapitaal, onze sterkte, liever niet afbreken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#515 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat zou alvast beter zijn dan een witte poco (�*lles is beter dan een witte poco). Maar ik vrees dat het toch het laatste is: Het zit zich maar af te vragen wat een 'volk' is enzo. Voor Marokkanen is dat (net zoals voor 99% van de wereldbevolking) nogal evident. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#516 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar verdeeldheid is nooit een sterkte indien geconfronteerd met een gemeenschappelijke vijand. Caesar is tot aan de Rijn geraakt dankzij de verdeeldheid van de Galliërs. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#517 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat er vraag is naar Nederlandstalig onderwijs in Brussel is ws omdat dat nog enigszins 'draait'. Weet je, ga eens enkele scholen daar onaangekondigd bezoeken en trek dan zelf je conclusies. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#518 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#519 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zal eens even wachten tot mijn Somalische achterburen die de plaats hebben ingenomen van goede Vlaamse buren, een woordje tegen mij gaan zeggen. Ik zit na bijna een jaar nog steeds te wachten op een burenpraatje voor het bakje vers geplukte frambozen dat ik aan de dame des huizes gegeven heb. Dat is ws in de afvalbak terechtgekomen. En de kinderen spreken Nederlands maar het jongste kind van negen jaar springt op de trampoline in de tuin gekleed in ietjes minder dan een burka. Dat wordt een verscheurde generatie! Op school leren ze dit en dat en thuis krijgen ze de omgekeerde boodschappen. En de Vlaamse infrastructuur moet maar klaar staan om die verscheurdheid op te vangen. Van culturele machtsstrijd gesproken! En maak je geen zorgen qua aantallen. Er zijn sinds de Amerikaanse media strand-inval in Mogadishu al verschillende golven vluchtelingen binnengekomen dat elke Somalische tribe in Leuven wel de geschikte bruid of bruidegom zal vinden voor dochter en zoon. De regio's uit Somalië 'vinden' elkaar in Leuven. Laatst gewijzigd door parsprototem : 17 februari 2013 om 16:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#520 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ga kijken in de scholen in Brussel. Er zijn lesuren bij de vleet waar je de eerste twintig mnuten van de vijftig minuten geen les geeft: eerst gewenning van een groep aan de vier muren, het bord , de stoelen, ... als leerkracht doe je soms niet anders dan die verscheurdheid op te vangen want wat er op school gebeurt staat haaks op wat er thuis geprogageerd wordt. Bij mijn weten is dat geen onderwijs maar crisis-opvang met herhaling. |
|
![]() |
![]() |