Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 22 februari 2013, 09:36   #201
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Zeg dan gewoon dat je geen repliek kan bedenken. Misschien moet je aan de werknemers van Ford Genk vertellen dat er duizenden euro's naar HIV remmers voor illegalen gaan. Dat is pas een investering die zal opbrengen op de lange termijn.
Goh, nu je het erover hebt. Dacht jij dat het creeeren van een Vlaamse klaploper aka brugpensioener van Ford Genk van 49 jaar, béter rendeert dan het verstrekken van aidsremmers aan iemand die wél wil werken?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht

Leen Verbist (SP.A), tot eind vorig jaar voorzitter van het Antwerpse OCMW,... ‘....Het zijn dure geneesmiddelen ....'
In Vlaanderen wél ja.
In de rest van de wereld gek genoeg niet:

Mercy Otim van de Kenya Coalition for Access to Essential Medicines : De prijs van de aidsremmers is het afgelopen jaar in Kenia gedaald van 75 euro naar 38 euro per patiënt per maand (2011)

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 22 februari 2013 om 09:43.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 09:45   #202
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Goh, nu je het erover hebt. Dacht jij dat het creeeren van een Vlaamse klaploper aka brugpensioener van Ford Genk van 49 jaar, béter rendeert dan het verstrekken van aidsremmers aan iemand die wél wil werken?
Het lijkt me sterk dat illegalen met aids aan werk kunnen geraken maar voor de rest kan ik je volgen.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 10:00   #203
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Waar zeg ik dat zij allemaal in Antwerpen geholpen moeten worden?
Zegt ge onrechtstreeks natuurlijk wel.
Als ook illegalen moeten geholpen worden zuigen we natuurlijk meer zieken aan.
Citaat:
Ik zeg wel: zij moeten geholpen worden wanneer zij hier zitten en zolang zij hier zitten. Dit doet geen afbreuk aan de regels inzake toegang tot het grondgebied en uitwijzen van illegalen. Moeilijke nuancering, hè?

Btw: doden hoeven geen hulp meer.
Illegalen zijn uitgewezen.
Dat ze daar geen gevolg aan geven is hun probleem.
Hoe het mogelijk is dat ze nog medische hulp kunnen krijgen zonder opgepakt te worden begrijp ik niet.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 10:08   #204
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die Vlaamse klaploper aka brugpensioener van Ford Genk van 49 jaar heeft tenminste al bewezen te willen werken.
Het is niet zijn schuld dat het bedrijf gesloten is.
Dat een illegaal wilt werken is nog te bewijzen.
En wat met de allochtone klaploper aka brugpensioener van Ford Genk van 49 jaar ?
Oud 22 februari 2013, 10:44   #205
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
De zaak is duidelijk gesteld door Maggie
Zodat ze ook nog eens op de NVA kon kappen zeker?
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 11:05   #206
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

In Vlaanderen wél ja.
In de rest van de wereld gek genoeg niet:

Mercy Otim van de Kenya Coalition for Access to Essential Medicines : De prijs van de aidsremmers is het afgelopen jaar in Kenia gedaald van 75 euro naar 38 euro per patiënt per maand (2011)
Dat is helemaal niet zo gek omdat er internationale afspraken bestaan waarbij de "big pharma's" de prijzen van HIV ARV's berekenen adh van een formule die rekening houdt met het gemiddeld inkomen per inwoner, en omdat de WTO toestaat dat arme landen generische medicatie invoeren die het patentrecht schenden. Allemaal noodmaatregelen om de AIDS ramp in die landen in te dijken.

Zie bijv. http://www.avert.org/generic.htm
Oud 22 februari 2013, 12:41   #207
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
5 bleek nog te hoog gegrepen, het waren tot nu toe 2. sigh
Waar haal je dat cijfer in hemelsnaam vandaan? Uit het openingsartikel:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Standaard
Het afgelopen anderhalf jaar heeft het Tropisch Instituut een twintigtal hiv-patiënten gezien die zonder papieren in ons land verbleven en waarvoor het OCMW de aidsremmers niet wilde betalen.
En jij denkt toch niet dat alle illegalen waarvoor het OCMW de aidsremmers niet wil betalen tot in het Tropisch Instituut geraken zeker?

Het gaat overigens al evenmin allemaal om mensen die "in hun thuisland wel die aidsremmers kunnen krijgen via hun ziekenfonds". Dat heb je er zelf bij gefantaseerd in een mislukte poging om dit onverdedigbaar beleid te verdedigen.

Citaat:
De Raad voor Vreemdelingenbetwistingen en het Europees Hof voor de Rechten van de Mens zijn zeer duidelijk over de toegang tot HIV-medicatie. Het is voor een lidstaat onvoldoende om aan te tonen dat medicatie in het land van herkomst beschikbaar is, er moet ook gekeken worden of de medicatie en begeleiding voor het betrokken individu werkelijk toegankelijk is, én de continuïteit van de zorg moet gewaarborgd zijn.
De Redactie
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 12:50   #208
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ho dat is ineens een retorische vraag?
Is het omdat hierboven reeds melding werd gemaakt van illegale HIV patienten uit Burkina Faso die SPECIFIEK richting Belgique kwamen omdat ze wisten dat ze daar nog wel (levensverlengende) medicatie kregen terwijl ze thuis sneller zouden sterven.
Ik wist al dat jij je liever baseert op verhaaltjes die je via via te horen krijgt (ic van een forummer die schrijft dat hij in 'een krant' een artikel las waarin dat stond), dan op wetenschappelijk onderzoek. Dat hoefde je echt niet nogmaals te bewijzen.

Blijkbaar denk je echt dat die 'negerkes' overleven op medicatie alleen.
Oud 22 februari 2013, 12:55   #209
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Liesbeth Homans maakt ferm van haar gat over de vele leugenachtige verklaringen die omtrent die aids-remmers door de politieke tegenstrevers in de pers gegooid zijn.
Ik vind vooral haar verklaringen nogal leugenachtig. De kritiek afdoen als komende van politieke tegenstrevers, terwijl hij oorspronkelijk komt vanuit de wetenschappelijke kringen die een autoriteit zijn op basis van AIDS e HIV (met name het tropisch instituut van Antwerpen), kan wel tellen als zand in de ogen strooien.

Net zoals beweren dat de Antwerpse aanpak humaner is dan elders, terwijl ze de enige stad zijn die de terugbetaling aan sommige patiënten weigert.

Citaat:
Volgens de vluchtelingenorganisatie Kruispunt Migratie-Integratie gaat het Antwerpse OCMW zijn boekje te buiten. Antwerpen is de enige stad die niet voor alle seropositieve mensen zonder papieren aidsremmers betaalt', zegt stafmedewerkster Ellen Druyts, die het dossier opvolgt. ‘Het OCMW mag alleen dringende medische hulp weigeren als de patiënt zelf de kosten kan betalen of een derde – zijn verzekering of echtgenoot, bijvoorbeeld – kan tussenkomen.'

Laatst gewijzigd door Edina : 22 februari 2013 om 12:59.
Oud 22 februari 2013, 13:33   #210
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

In alle kranten van 12/10/2012 stond te lezen dat illegaal verblijf op het grondgebied een ernstig misdrijf is.
Als een illegaal hiv-besmet is mag hij/zij dan zijn/haar misdrijf voortzetten of wordt hij/zij op medische gronden geregulariseerd, waarbij het ernstig misdrijf niet meer meetelt?
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 13:39   #211
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ik wist al dat jij je liever baseert op verhaaltjes die je via via te horen krijgt (ic van een forummer die schrijft dat hij in 'een krant' een artikel las waarin dat stond), dan op wetenschappelijk onderzoek. Dat hoefde je echt niet nogmaals te bewijzen.

Blijkbaar denk je echt dat die 'negerkes' overleven op medicatie alleen.
Ik denk niet dat iemand dat denkt.
Maar ik vraag mij af of jij denkt dat alle illegalen aidslijders zijn.
Volgens mij leven hier ook wat illegalen die hier zonder OCMW tussenkomst verblijven.
Als België voor hen aantrekkelijk is zal dat zeker het geval zijn voor wie er wel 800€ bovenop krijgt.
En nee, ze komen hier niet voor ons goed weer en mooie landschappen.
Oud 22 februari 2013, 13:59   #212
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Het gaat dus over mensen die hier proberen aan papieren te geraken om basis van zogezegde medische redenen, terwijl ze dezelfde behandeling ook gewoon in hun land van herkomst konden krijgen. Maar niet gratis natuurlijk. Ik zie niet in waarom dat soort van medische shopping door ons gefinancierd zou moeten worden.
Naar mijn weten, is dit soort sociale 'Aids' toerisme al ten minste 20 a 25 jaar aan gang.

De zwartjes kwamen geregeld bij ons fier showen met hun 'réquisitoir' Medische vrijgeleide uitgereikt door het 'Cpas/Ocmw' om zich omzeggens 'gratis' in een van de ziekenhuizen, toebehorend aan het 'Ocmw', te laten verzorgen,

Dat zijn zo van die' psychedelische' situaties die zich met der tijd automatisch vereenzelvigen! - omdat men er sowieso toch geen enkel vat op heeft.
Oud 22 februari 2013, 14:50   #213
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Eigenlijk is dit een zinloze discussie over appelen en peren.
Wat hier speelt is niet de logica of het gezond verstand maar de onderbuik.
Als privépersoon kan je jezelf dat veroorloven, als overheid niet. En toch doet men het...

In feite is het even logisch of onlogisch illegalen hier van eender welke zorgen te voorzien dan dat te doen voor alle behoeftigen waar dan ook ter wereld.
Want in welke zin verschillen deze mensen van elkaar afgezien van hun geografische locatie?
Kinderen in India worden bij tientallen tegelijk aan de kant gesmeten als afval, vaak na op allerhande manieren misbruikt te zijn geweest maar ze hebben pas recht op onze steun wanneer ze illegaal bij ons zijn toegekomen?

Het klinkt wellicht cru en is dat ongetwijfeld ook maar in se hebben wij tegenover illegalen niet meer of minder verplichtingen dan tegenover eender welke behoeftige waar dan ook ter wereld.

Twee bedenkingen voor degenen die al met hun keyboard in aanslag staan te steigeren om op mijn nek te vallen.

1 Met het geld dat je hier in een paar enkelingen stopt kan je ter plaatse veel meer mensen redden.
2 Het feit dat deze gelukszoekers zich illegaal hier bevinden vermindert de bereidheid van de burger om ginder te investeren in humane hulp.
Twee punten waardoor het helpen van deze mensen er toe leidt dat (ver weg van ons bed) er meer mensen zonder hulp achterblijven.
En dan spreek ik niet eens over het feit dat het OCMW nooit sprak over onverkort de hulp te weigeren maar in feite enkel stelt dat mensen die in hun land van herkomst kunnen behandeld worden zich naar dat land van herkomst dienen te wenden voor die hulp. De logica zelve dunkt me...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 14:57   #214
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ik vind vooral haar verklaringen nogal leugenachtig. De kritiek afdoen als komende van politieke tegenstrevers, terwijl hij oorspronkelijk komt vanuit de wetenschappelijke kringen die een autoriteit zijn op basis van AIDS e HIV (met name het tropisch instituut van Antwerpen), kan wel tellen als zand in de ogen strooien.

Net zoals beweren dat de Antwerpse aanpak humaner is dan elders, terwijl ze de enige stad zijn die de terugbetaling aan sommige patiënten weigert.
²
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 15:21   #215
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Valt prima onder de "wisselende partners".

En dan nog, ook over verkrachting maak ik me weinig zorgen. Ik doe dat niet, en de kans dat ik dat moet ondergaan, is ook zeer miniem.
Ah.. dus zolang jouw niets overkomt, boeit het je allemaal niets?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 15:30   #216
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En dan nog, ook over verkrachting maak ik me weinig zorgen. Ik doe dat niet, en de kans dat ik dat moet ondergaan, is ook zeer miniem.
Als je als mannelijk persoon ouder dan 12 jaar bent is in Belgie althans de kans inderdaad vrij klein dat je verkracht wordt.
Daaronder (12), eerder relatief groot.
Oud 22 februari 2013, 15:31   #217
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Valt prima onder de "wisselende partners".

Volgens een Nederlands onderzoek zou 17% van de vrouwen ooit te maken hebben met verkrachting, als man zal dat wel minder zijn natuurlijk. Je eventuele vrouw of dochter heeft dus wel degelijk een goeie kans hierop, tenzij je dat ook koud laat.
Oud 22 februari 2013, 15:41   #218
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je als mannelijk persoon ouder dan 12 jaar bent is in Belgie althans de kans inderdaad vrij klein dat je verkracht wordt.
Daaronder (12), eerder relatief groot.
relatief zijnde het sleutelwoord.
Relatief gezien ben je hier in vergelijking met Afrika (inclusief NoordAfrika) inderdaad relatief veilig. Ook is de kans dat je hier in Brussel slachtoffer wordt van een groepsverkrachting door daders van autochtone origine relatief klein in verhouding tot je kans om het slachtoffer te worden van Afrikaanse (inclusief Noord Afrikaanse) daders.

Ja, het gebeurt niet veel maar hier moet ik je opmerking onderschrijven...

Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 16:23   #219
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
relatief zijnde het sleutelwoord.
Nee hoor, ''mannelijk'' was het sleutelwoord.

Lees even terug (Maddox). Want het neuqen van jonge jongensreetjes is een blanke Belgische hobby toch?

Het zal wel in de friet zitten zeker...
Oud 22 februari 2013, 16:35   #220
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee hoor, ''mannelijk'' was het sleutelwoord.

Lees even terug (Maddox). Want het neuqen van jonge jongensreetjes is een blanke Belgische hobby toch?

Het zal wel in de friet zitten zeker...
'Grappig' om dat te horen van een moslim.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be