Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 27 februari 2013, 11:25   #19781
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ik heb zelden zoveel onzin gelezen.
Het gaat erom dat de makers van zo een clipje autochtone kinderen willen brainwashen. En dat is meer dan walgelijk. Niets meer, niets minder. Jouw emo verhaaltje is niet van toepassing. De werkelijke achtergrond van deze reactie is jouw persoonlijk leven dat je hier niet zo lang geleden opensmeerde op het forum. Je zegt dat je man een Afrikaan is en je van hem kinderen hebt. Jij hebt dus ook baat bij zo een clipje. Je bent echter heel kritisch geworden t.o.v. de multiculturele samenleving omwille van je islamitische buren en de "kikkers in chocopotten". Je hanteert een dubbele moraal die onhoudbaar is.
Als je 'pigmentatie' mee laat spelen en dat doe je, dan heb ik inderdaad een dubbele moraal.

Maar ik laat 'pigmentatie' niet meespelen.

Het is opvoeding als deel van een cultuur en de rode lijnen van een cultuur die voor mij belangrijk zijn.

Ik heb mijn half Igbo-kinderen alleen opgevoed en ze mijn Vlaamse cultuur meegegeven.
Het pigment telt niet, de cultuur wel.

Jij bent net zoals die drie volbloed Afrikaanse meisjes op de school van mijn dochter die op een avond mijn dochter in het uitgaansleven fysiek aanvielen om haar mores te leren. 'Je moet kiezen! Of je bent voor ons of je bent tegen ons.'riepen ze.Domme ganzen die zich blind staarden op pigmentatie.
Mijn dochter moet helemaal niet kiezen. Ze is Vlaams.

En hoe zou jij het onderwijs inrichten? De Vlaamse cultuur, het blanke ideaal op een voetstuk plaatsen naar kinderen toe? Kinderen die nooit later beroepsgewijs in contact zullen komen met andere culturen, zeker? Jij gaat kinderen isoleren van de rest van de wereld door hen te vertellen dat zij alleen de 'uitverkorenen' zijn. Net zoals die ultra-orthodoxe Joden of net zoals een nazistisch clubje dat zich heeft teruggetrokken in een Duits dorpje en er de laatste gewone Duitser het bloed onder de nagels weghaalt.

Prachtige pedagogie is dat!

En kinderen die door Vlaamse mensen werden geadopteerd, die ga je ook een dubbele moraal aansmeren, zeker?

Mijn moraal is dat ik een cultuur veroordeel omdat ze de mijne (en die van mijn kinderen) in het gedrang brengt terwijl ik en mijn kinderen op eigen bodem zitten.
En jut me niet op want volgende week stijgen de temperaturen en worden de kikkers wakker.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2013, 12:05   #19782
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Als je 'pigmentatie' mee laat spelen en dat doe je, dan heb ik inderdaad een dubbele moraal.

Maar ik laat 'pigmentatie' niet meespelen.

Het is opvoeding als deel van een cultuur en de rode lijnen van een cultuur die voor mij belangrijk zijn.
Ik heb mijn half Igbo-kinderen alleen opgevoed en ze mijn Vlaamse cultuur meegegeven.Het pigment telt niet, de cultuur wel.

Jij bent net zoals die drie volbloed Afrikaanse meisjes op de school van mijn dochter die op een avond mijn dochter in het uitgaansleven fysiek aanvielen om haar mores te leren. 'Je moet kiezen! Of je bent voor ons of je bent tegen ons.'riepen ze.Domme ganzen die zich blind staarden op pigmentatie.

En hoe zou jij het onderwijs inrichten? De Vlaamse cultuur, het blanke ideaal op een voetstuk plaatsen naar kinderen toe? Kinderen die nooit later beroepsgewijs in contact zullen komen met andere culturen, zeker? Jij gaat kinderen isoleren van de rest van de wereld door hen te vertellen dat zij alleen de 'uitverkorenen' zijn. Net zoals die ultra-orthodoxe Joden of net zoals een nazistisch clubje dat zich heeft teruggetrokken in een Duits dorpje en er de laatste gewone Duitser het bloed onder de nagels weghaalt.

Prachtige pedagogie is dat!

En kinderen die door Vlaamse mensen werden geadopteerd, die ga je ook een dubbele moraal aansmeren, zeker?

Mijn moraal is dat ik een cultuur veroordeel omdat ze de mijne (en die van mijn kinderen) in het gedrang brengt terwijl ik en mijn kinderen op eigen bodem zitten.
En jut me niet op want volgende week stijgen de temperaturen en worden de kikkers wakker.
ik wil gerust meevolgen in uw betoog dat het pigment er niet toe doet maar dat de opvoeding, het doorgeven van normen en waarden,kortom de "cultuur" het belangrijkste is.

waarom verwijt U dan Demper dat hij hetzelfde nastreeft?

1. Ik heb mijn half Igbo-kinderen alleen opgevoed en ze mijn Vlaamse cultuur meegegeven.Het pigment telt niet, de cultuur wel.

2. En hoe zou jij het onderwijs inrichten? De Vlaamse cultuur, het blanke ideaal op een voetstuk plaatsen naar kinderen toe? Kinderen die nooit later beroepsgewijs in contact zullen komen met andere culturen, zeker? Jij gaat kinderen isoleren van de rest van de wereld door hen te vertellen dat zij alleen de 'uitverkorenen' zijn.

Me dunkt verwar je in punt 2 zèlf het pigment met de culturele opvoeding én bovendien geef je aan dat mensen die hun kinderen de vlaamse cultuur willen meegeven dan ook ineens half nazi, racistisch en bekrompen zijn.
Ben je zeker dat jij je kinderen in die "vlaamse" cultuur hebt opgevoed? of is het dan ineens een andere cultuur?

------------------------

Het betreffende (racistische) folderke, waar ik trouwens nog hopen andere gepigmenteerde medemensen in mis (want d?*t (diversiteit!!!) was blijkbaar toch de HOOFDboodschap nietwaar?) is gewoon één grote "naar de mond praterij": we moeten een folderke hebben waar (gepigmenteerde) "diversiteit" naar voor komt.
Dan is mijn vraag: waar zitten de gemengde aziatische kinderen? de rosse kindjes, de kindjes met blond krulhaar, de kindjes met bruin krulhaar, de zuidamerikaanse indiaanse kindjes (o zijn die hier niet?) etc.... want blijkbaar moeten mijn kinderen zich maar vereenzelvigen met een "gezonnebankte bruinachtige ondefinieerbare afkomst".... een minderheid als ik het folderke mag geloven;
D?*t heb ik tegen al dat neo-racisme: "pigmentatie heeft geen belang" (volledig akkoord), maar BLANKEN moeten leren dat ze onderdanig zijn en in de minderheid.
D?*?*r komt het op neer en dat is neo-racisme van de linkerzijde.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 27 februari 2013 om 12:07.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2013, 12:59   #19783
Vrolijk op Vrijdag
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Tja, kinderen van een gemengd huwelijk hebben het niet makkelijk.
De racistische one-drop theorie zegt hen immers dat het Afrikanen zijn. Jij probeert ze in te prenten dat het Vlamingen zijn.
Uiteindelijk zullen de meeste gemengde kinderen zich identificeren met die kant die het meeste druk uitoefent en waar ze fysiek het meest op lijken: de zwarte kant dus.
Vrolijk op Vrijdag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2013, 13:52   #19784
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrolijk op Vrijdag Bekijk bericht
De racistische one-drop theorie zegt hen immers dat het Afrikanen zijn. Jij probeert ze in te prenten dat het Vlamingen zijn.
Uiteindelijk zullen de meeste gemengde kinderen zich identificeren met die kant die het meeste druk uitoefent en waar ze fysiek het meest op lijken: de zwarte kant dus.
Dit is dikke zever.
Onderzoek in de VS heeft uitgewezen dat de benaming die "colored" people eerder in de groep "black" dan wel "kaukasian" laat terechtkomen, vooral vanuit de affiniteit van de persoon in kwestie komt.

Het enige wat Obama "black" maakt is dat Y-celletje, met amper contact met de producent ervan.

Verder heeft ie een blanke moeder, aziatische en hawaiaanse (blanke) opvoeding gekregen. De enige reden waarom hij als "eerste zwarte president" zal te boek staan is omdat hij dat zèlf heeft gepropageerd! Volgens mij gaat hij zelfs extra onder de zonnebank als het verkiezingen zijn.

Ik heb dat eens zelf meegemaakt. Een ontzettend knappe Braziliaan (ze kunnen toch zo knap zijn ginds) was voor mij gewoon "braziliaan", tot hij me vertelde dat zijn moeder blank was (o ja??) zijn vader zwart (ha ja donker velleke) en dan met enige fierheid in zijn stem begon hij over de pure Indiaanse grootvader die hij had... en ineens werd hij helemaal Maya-zuid amerikaan voor me. Best grappig!
Vooral omdat hij vertelde dat die Maya grootvader, de vader van zijn moeder was.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 27 februari 2013 om 13:56.
Oud 27 februari 2013, 13:52   #19785
Vrolijk op Vrijdag
Parlementsvoorzitter

Standaard

Zwarte man (35) wanhopig op zoek naar white pussy fo' muh dik werd koudweg genegeerd met een blik vol afschuw door blanke tiener (de standaardreactie van elke gezonde, intelligente jongedame).
Waarop de zwarte man besloot om zijn negerfrustraties even af te reageren op die 'racistische' tiener.

http://www.youtube.com/watch?v=ebJBVqrZHGM

Dader Michael Ayoade
Oud 27 februari 2013, 14:17   #19786
Vrolijk op Vrijdag
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Dit is dikke zever.
Onderzoek in de VS heeft uitgewezen dat de benaming die "colored" people eerder in de groep "black" dan wel "kaukasian" laat terechtkomen, vooral vanuit de affiniteit van de persoon in kwestie komt.
Die affiniteit ligt doorgaans bij de cultuur van de donkerste ouder.

Citaat:
Het enige wat Obama "black" maakt is dat Y-celletje, met amper contact met de producent ervan.

Verder heeft ie een blanke moeder, aziatische en hawaiaanse (blanke) opvoeding gekregen. De enige reden waarom hij als "eerste zwarte president" zal te boek staan is omdat hij dat zèlf heeft gepropageerd! Volgens mij gaat hij zelfs extra onder de zonnebank als het verkiezingen zijn.
Bedankt om mijn stelling met een voorbeeld te onderbouwen.
Heb je ook voorbeelden die die stelling tegenspreken?
Dus een kind van gemengde ouders (blank+afro) dat zichzelf als blank ziet en/of trots te koop loopt met het 'blanke' deel van zijn identiteit?
Of is dat eerder zeldzaam misschien?
Oud 27 februari 2013, 14:24   #19787
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dus een kind van gemengde ouders (blank+afro) dat zichzelf als blank ziet en/of trots te koop loopt met het 'blanke' deel van zijn identiteit?
ik onderbouw MIJN stelling dat het vooral uit zichzelf komt. Natuurlijk wou Obama zijn "zwarte" kiezers een "zwarte" president voorschotelen. Maar hij is helemaal niet "zwart" maar colored!

Dus het is helemaal niet altijd die "racistische one-drop theorie"

Oud 27 februari 2013, 15:54   #19788
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ik wil gerust meevolgen in uw betoog dat het pigment er niet toe doet maar dat de opvoeding, het doorgeven van normen en waarden,kortom de "cultuur" het belangrijkste is.

waarom verwijt U dan Demper dat hij hetzelfde nastreeft?

1. Ik heb mijn half Igbo-kinderen alleen opgevoed en ze mijn Vlaamse cultuur meegegeven.Het pigment telt niet, de cultuur wel.

2. En hoe zou jij het onderwijs inrichten? De Vlaamse cultuur, het blanke ideaal op een voetstuk plaatsen naar kinderen toe? Kinderen die nooit later beroepsgewijs in contact zullen komen met andere culturen, zeker? Jij gaat kinderen isoleren van de rest van de wereld door hen te vertellen dat zij alleen de 'uitverkorenen' zijn.

Me dunkt verwar je in punt 2 zèlf het pigment met de culturele opvoeding én bovendien geef je aan dat mensen die hun kinderen de vlaamse cultuur willen meegeven dan ook ineens half nazi, racistisch en bekrompen zijn.
Ben je zeker dat jij je kinderen in die "vlaamse" cultuur hebt opgevoed? of is het dan ineens een andere cultuur?

------------------------

Het betreffende (racistische) folderke, waar ik trouwens nog hopen andere gepigmenteerde medemensen in mis (want d?*t (diversiteit!!!) was blijkbaar toch de HOOFDboodschap nietwaar?) is gewoon één grote "naar de mond praterij": we moeten een folderke hebben waar (gepigmenteerde) "diversiteit" naar voor komt.
Dan is mijn vraag: waar zitten de gemengde aziatische kinderen? de rosse kindjes, de kindjes met blond krulhaar, de kindjes met bruin krulhaar, de zuidamerikaanse indiaanse kindjes (o zijn die hier niet?) etc.... want blijkbaar moeten mijn kinderen zich maar vereenzelvigen met een "gezonnebankte bruinachtige ondefinieerbare afkomst".... een minderheid als ik het folderke mag geloven;
D?*t heb ik tegen al dat neo-racisme: "pigmentatie heeft geen belang" (volledig akkoord), maar BLANKEN moeten leren dat ze onderdanig zijn en in de minderheid.
D?*?*r komt het op neer en dat is neo-racisme van de linkerzijde.
Ik heb respect voor de meeste culturen op deze wereld op de plaats waar ze thuishoren. Het leven volgens een cultuur is belangrijker dan het pigment in je huid.
Mijn cultuur is belangrijk omdat ik leef op de plaats waar die cultuur is gegroeid. Die cultuur hebben mijn kinderen meegekregen, niet alleen van mij maar ook van mijn moeder en de rest van de familie, van de school en van hun vriendenkring die voor 99% incluis relatiepartner autochtoon is.

In een ander topic schreef ik dat 'cultuur' een bizarre term is die alle kanten uit kan.
Wel, hier komt dat nogmaals aan het licht.

Ik ben niet iemand die mijn cultuur uitvergroot in die mate dat pigmentatie een rol gaat spelen. Als dat een facet is van mijn cultuur, dan is het een facet dat ik als negatief zal bestempelen.

Als je die pigmentatie in het opvoeden van kinderen ga laten meespelen in negatieve zin, dan ga je ervan uit dat die kinderen later in hun leven niet gaan reizen (want het zijn toch allemaal vieze mensen dus daar gaan we geen zaken meedoen ...), en professioneel niet verder gaan kijken dan hun familie en hun relaties. Een schone economie gaat dat worden.

Mijn ervaring van Vlaamse cultuur verschilt dag en nacht met het beeld dat Demper heeft opgehangen.

Voortgaand op het liedje dat die kinderen zongen: ga je dan ook liedjes over olifanten en giraffen en kangoeroes afschaffen? Die beesten horen hier niet thuis of moeten we alleen maar weten dat ze in een zoo thuishoren en nooit ergens in het wild leven? Ik vraag het maar. Het bestaan van een luiaard moeten ze niet kennen. Ook niet hoe je met die dieren best kan omgaan want ze horen hier niet thuis en wij blijven altijd thuis, nietwaar? Ik trek de lijn gewoon door.

Jij hebt iets met foldertjes. Voor mijn part mogen er Kaukasische personen op staan, of een indiaan ertussen (die arme indianen!), of een andere ethni die voor jou oké is. En iemand anders vindt dan dat er toch ook een aboriginal (die arme aboriginal toch!) bij moet, enz.. Het zal me een zorg wezen. En mijn kinderen hebben interessanter dingen te doen dan zich aan zoiets te storen.

Ik onwar eerder. Je laat er handig (of onhandig) mijn voorbeeld van ultra-orthodoxe Joden er uit (met opzet heb ik die voorbeelden gekozen) om aan te tonen dat 'zichzelf zien als de beste' m.i. neerkomt op een hoop ellende en mijlenver staat van de Vlaamse cultuur want die heeft altijd een venster open gehad op de wereld. Dat diende ze ook te doen vanwege de historische context en het feit dat Vlaanderen een zeer klein territorium is. Die soepele aanpassing (nu heb ik een zwaar woord laten vallen dat misbruikt zal worden) van een Vlaming om zijn plan te trekken in de wereld is nu net een element van onze cultuur en een sterk punt.

Dat element voel ik hier aangevochten en in vraag gesteld.

Ik geloof niet in een inerte, apathische op zichzelf teruggevouwen cultuur.

Ik geloof in een cultuur op eigen bodem die assertief is en ophoudt zich uit te sloven voor anderen (islam en multi-nationals en de francophonen o.a.). Een cultuur die de wereld goed kent of leert kennen zonder zichzelf daarbij prijs te geven. Maar ja, dat is eerder een politieke verwachting die aansluit bij een element eigen aan de Vlaamse cultuur.

En ik wens die politieke verwachting en verwezenlijking voor elke minderheidscultuur waar ook ter wereld.

De islam gekleurde culturen zijn een probleem apart voor het historisch moment van nu. En de Balkan-criminaliteit. Waarom zijn het geen Grieken die voor een piek in gauwdiefstallen in Leuven zorgen? Waarom zijn het geen Italianen of Spanjaarden?

Onze politici zijn wereldvreemd en worden dat met de dag.

Maar laat pigmentatie vallen. Het slaat nergens op. Met de kleurtjes aan te passen in een folderke gaan we er niet komen. Geef van mijn part de E.U ne shot tegen hun achterste. Maar dat is weer te hoog gegrepen zeker?

Laatst gewijzigd door parsprototem : 27 februari 2013 om 16:14.
Oud 27 februari 2013, 16:39   #19789
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Kinderen van een gemengd huwelijk hebben het wel gemakkelijk zolang er geen spleetogen en pigmentatie van de huid bij komt kijken.

Er zijn tal van voorbeelden van mensen doorheen de geschiedenis die uit een gemengd huwelijk komen en in iets hebben uitgemunt (literatuur, film, kunst, politiek, economie, wetenschappen), maar het visuele van het element 'gemengd' ontbrak. De lijst is lang.

Maar zodra er een pigmentatie de ene of de andere kant uitgaat, komt er een sociale hypotheek. En ik weiger die hypotheek te aanvaarden want die is op niks gebaseerd.

De kinderen uit gemengde huwelijken die gekleurd zijn ervaren die kleur niet als de zwaarste druk. Als het pedagogisch (tijd en opvoeden), cultureel aanbod (ruim begrip) groter is van de ene kant dan van de andere kant, richten ze zich naar dat grootste aanbod.
Oud 27 februari 2013, 16:56   #19790
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:

Dat is niet zo. De affiniteit van cultuuridentificiatie ligt bij diegene die als ouder cultureel, intellectueel en sociaal de overhand heeft.

En verder: kan jij je inbeelden dat de kleur geen rol speelt en een kind niet te koop loopt met die of met die huidskleur omdat het gewoon te druk bezig is op te groeien, te leren en dingen te leren verkennen?

Als een ouder daar zelf niet met te koop loopt, dan gaat het kind dat ook niet doen.
Oud 27 februari 2013, 18:06   #19791
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Je hebt geen dubbele moraal, maar een driedubbele moraal die bol staat van de tegenstrijdigheden. Je hebt mij en gelijkgezinden al meermaals op de vingers getikt met teksten die lijken op flarden uit schoolboeken. Je denkt anderen de les te kunnen spellen over ethiek, moraal en de Vlaamse cultuur. Terwijl jij net de natte droom bent van elke linkse multiculturele islamofiel. Een vrouw die zich laat bezwangeren door een Igbo neger. En dat allemaal onder de noemer "we gaan allemaal wel eens op reis", hilarisch. Dan durf je je leerlingen nog de boodschap mee te geven dat ze een vreemde taal best in bed leren. Je hebt blijkbaar een extreme aanhang naar "zuiderse mannen". Dan krijgt je dochter klappen van negerinnen en zijn wij de racisten? Dan is Vrolijk op Vrijdag opeens een kindermishandelaar omdat hij volledig terecht een clipje aanklaagt. Ik heb helemaal geen lessen te krijgen over Vlaanderen, de Vlaamse cultuur en de multiculturele samenleving van een vrouw die zich laat bezwangeren door een Igbo neger.

Laatst gewijzigd door Demper : 27 februari 2013 om 18:07.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2013, 18:47   #19792
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20130227_042

2 jaar effectief indien men in Belgie bij straffen minder dan 3 niet moet zitten?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2013, 18:58   #19793
F.B.
Parlementslid

Standaard

Noord-Fransen veroordeeld voor bendevorming

Er zit wel geen mohammed tussen
Oud 27 februari 2013, 19:01   #19794
F.B.
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Je hebt geen dubbele moraal, maar een driedubbele moraal die bol staat van de tegenstrijdigheden. Je hebt mij en gelijkgezinden al meermaals op de vingers getikt met teksten die lijken op flarden uit schoolboeken. Je denkt anderen de les te kunnen spellen over ethiek, moraal en de Vlaamse cultuur. Terwijl jij net de natte droom bent van elke linkse multiculturele islamofiel. Een vrouw die zich laat bezwangeren door een Igbo neger. En dat allemaal onder de noemer "we gaan allemaal wel eens op reis", hilarisch. Dan durf je je leerlingen nog de boodschap mee te geven dat ze een vreemde taal best in bed leren. Je hebt blijkbaar een extreme aanhang naar "zuiderse mannen". Dan krijgt je dochter klappen van negerinnen en zijn wij de racisten? Dan is Vrolijk op Vrijdag opeens een kindermishandelaar omdat hij volledig terecht een clipje aanklaagt. Ik heb helemaal geen lessen te krijgen over Vlaanderen, de Vlaamse cultuur en de multiculturele samenleving van een vrouw die zich laat bezwangeren door een Igbo neger.
Ik denk dat jij het wat moeilijk hebt met begrijpend lezen.
Oud 27 februari 2013, 19:05   #19795
F.B.
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ja, ik ken zo'n voorbeeld, maar da's inderdaad zeldzaam.
Oud 27 februari 2013, 21:21   #19796
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

om het moreel even op te krikken, want we krijgen -globaal gezien- goed op ons bakkes ;

http://www.youtube.com/watch?v=Mz5aVZHaPSo

Blanken kunnen een zwarte -ondanks z'n dikkere schedel- mits wat training ook KO-en.
Natuurlijk en meestal, vindt de europese blanke man zich alleen tov een meute arabische kerels.
D?*?*r zou verandering in moeten komen.

Een witte zou plots evenveel 'vrienden' moeten hebben als een araab tijdens een schermutseling.
Feit dat we d?*t niet doen, d?*t gaat onze dood worden.
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Laatst gewijzigd door Carnivore : 27 februari 2013 om 21:22.
Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2013, 21:33   #19797
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Ofwel doe je dit met opzet ofwel kan je een tekst niet lezen. Je haalt alles door elkaar en ik ga niet proberen het recht te zetten want dat is onbegonnen werk, meer nog omdat ik niet zeker weet of je dit met opzet doet of niet.

Hartelijk bedankt. Ik zal je schrijven weerhouden als inspiratie voor een personage dat nog mankeerde in mijn manuscript. Je hebt het grote lot gewonnen.
Oud 27 februari 2013, 21:42   #19798
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Wel grappig dat in het 2de artikel staat...wat de belgen niet onder ogen willen zien...volgens mij willen alle belgen dat wel onder ogen zien maar is dat feit gewoon iets wat ze helemaal niet willen omdat Belgie en andere europese landen hun eigenheid verliezen.
Wat zeggen oa ook alle multicul voorstanders als ze op vakantie gaan...oooh, we gaan daar de eigenheid van de dorpjes ed eens opsnuiven en kijken hoe gezellig het er eigenlijk wel is met hun typische lokale gebruiken. Ok, vergaat dat dus ook maar dan e want het moet overal hetzelfde hutsepotje worden. Niets eigens meer, allemaal een mengelmoes. Overal kebaps/mcdonalds/pizeria's/chinezen/frituren...allemaal hetzelfde.
Inderdaad.

Ernstig, dit is misschien nog het meest kleine nadeel, maar desalniettemin een bijzonder pijnlijk nadeel.

Ik ga graag op reis, (als ik het budget zou hebben) om dingen te ontdekken, andere culturen te leren kennen, andere talen te horen en te leren (ik ben zo iemand die het niet in haar hoofd haalt naar een ander land af te reizen zonder de basis van die taal te spreken, al is het China - zonder de taal te spreken ben je aan je lot overgeleverd in een vreemd land ), andere stijlen te zien van kleding, haardracht, schoeisel, andere voeding en winkels met andere producten, ...

En nu? Nu is daar niks meer van over. De meeste mensen zijn vooral blij als ze nog eens terug naar het echte oude Vlaanderen van vroeger zouden kunnen gaan, zonder zijn invasie aan allerlei vreemde culturen die het hier inderdaad platlopen en de eigen cultuur verdrukken.
En voor je het weet, ben je verplicht om zo zelf mee te leven. Als wonende tegenover een moskee kan ik erover meespreken. Tijdens de ramadam waarin je constant gebeden over de straten hoort schallen, ben je er op den duur gewoon volledig op ingesteld. Je vrijdag wordt je zondag, etc.

En in contact komen met vreemde culturen, dat doe ik al constant in de straten en op het openbaar vervoer. Die contacten zijn niet echt aangenaam lijkt me, en de vraag naar "meer" is er niet.
Ginderachter mogen ze dan misschien wel nog vriendelijk zijn, maar we weten ook vooral waarom de westerling ginderachter zeer goed onthaald wordt...
Oud 27 februari 2013, 22:02   #19799
Carnivore
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tanjana Bekijk bericht
Schedeldikte heeft er niets van belang. Het is de versnelling die iemand KO laat gaan ==> een linke of rechtse op de slaap en je gaat.

helaas heb je wat 'vrienden' tijdens een gevecht gelijk.
Niet dat ik je als tegenstander zie, verre van,
maar 't is de kin die 't gevoeligst is en die geraakt werd.

En hoek op de kin en je licht gaat uit, of je nu 120 of 50 kilo weegt.
Het onderbreekt even de stroom tussen de zenuwen in de rug en die in de hersenen.
De slaap telt ook. Da's juist.

Maar in dit geval is de kin die 't 'm deed en die toch 't beste werkt.

En mbt tot 'vrienden'
Wij hebben 2 kampen tegen; diegene tegen wie je vecht + ònze wetgever die ons zulke feiten wèl hard zou aanrekenen.

Laatst gewijzigd door Carnivore : 27 februari 2013 om 22:06.
Oud 27 februari 2013, 22:12   #19800
Carnivore
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tanjana Bekijk bericht
Ik jou ook niet hoor en dan nog.
Wist ik niet van die kin. Even uitzoeken.

Minder erg dan levenslang kreupel. Dus hard en onverwacht toeslaan.
Een lijk kan geen verklaringen afleggen.

Even OffTopic;
Ik ken als amateur iets van boksen en de kin is -net als de lever- 'the place to hit'.
D?*t is net de kunst. Om in een gevecht een plek van 3cm2 te raken met genoeg kracht.
(Als je als bokser 1 lever-slag door en door en door kent. En hem tijdens het krijgen van een rammeling kunt plaatsen, win je elk gevecht. Je tegenstrever parreert 'm tig keren maar eens zit 'm raak en dat gaat 'm neer. Maar in dit geval is 't van pijn.
De kin, die doet het licht letterlijk uit. D?*t maken ze niet bewust mee. Een leverstoot wèl. Die moet je quasi bewust verteren en die doet pìjn.
Een kin-KO-stoot slaat je direkt het onbewuste in)

Maar hard moet dat niet zijn.

Ik heb Freddy de Kerpel eens tijdens een interview eens een journalist met 2 losse vingertjes, tegen diens kin, even - een fractie van een seconde- KO weten laten gaan.
Die journalist vroeg " is dat niet moeilijk iemand KO slaan?"
DeKerpel zei "helemaal niet, de juiste plek" zette zijn losse hand naast die gast zijn kaak, 2 vingers naast de kin, gaf een droog tikje richting centrum hoofd, net op de punt van de kin en je zag die kerel echt even 'zakken'.

Een seconde later keek hij verdwaasd uit zijn ogen. En hij had het ervaren en begrepen.

Laatst gewijzigd door Carnivore : 27 februari 2013 om 22:30.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be