Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 28 februari 2013, 11:36   #19821
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
... eens uit waarom wat jullie "racisme" noemen vooral of ...
Jullie? Waar probeer je mij onder te brengen?
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2013, 11:52   #19822
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Jullie? Waar probeer je mij onder te brengen?
Waarom geef je niet nog eens een duidelijk antwoord op je eigen vraag, ttz waar we je moeten onder brengen?
En waarom krijg ik geen antwoord op de door mij gestelde vraag?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2013, 12:52   #19823
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Waarom geef je niet nog eens een duidelijk antwoord op je eigen vraag, ttz waar we je moeten onder brengen?
Ik weet waar ik sta. Onder de hemel die van iedereen is. En ik doe nooit een muts, hoed of pet op. En een paraplu gebruik ik ook niet. Ik heb een prachtige haardos die mij beschermd tegen alle weer.

Citaat:
En waarom krijg ik geen antwoord op de door mij gestelde vraag?
Allez dan.

In de jaren tachtig groeide ik op in een mijngemeente waar de grootste bevolkingsgroep Italianen waren. Maar er waren ook genoeg Turken, Marokkanen, Grieken, Spanjaarden, enz. Als er sprake was van racisme of discriminatie of xenefobie of wat dan ook dan kregen destijds al deze bevolkingsgroepen een gelijk deel ervan. Het is pas in de jaren negentig dat het vizier ingesteld werd op bevolkingsgroepen met een Islamitische achtergrond. Dit was een wereldwijd fenomeen. Het communisme was verslagen. Het Westen had een nieuwe boeman nodig. De problemen die we nu kennen waren er nog niet. Door de jaren heen werd de Islamhaat gecultiveerd. Nu zijn we twintig jaar verder en zitten we met een groep jonge mensen die niets anders gekend hebben dan beoordeeld te worden op hun afkomst. En dit zorgt voor een bijna instinctieve onprettige reactie die zich uit op verschillende wijzen. Anderzijds zitten we met de groep mensen die hier last van hebben en die even onprettig instinctief reageren. Instincten zijn voor de dierenwereld.
Het heeft geen zin een schuldige te zoeken voor de situatie waar we in zitten. Of zeggen: "Meester, hij is begonnen!" En de schuld moet al zeker niet bij de bevolkingsgroepen gelegd worden. Het is namelijk een gedeelde schuld van instituten, partijen, schimmige figuren, enz. die een of ander voordeel hebben bij deze situatie.
Als wij pretenderen hogere wezens te zijn moeten wij ons boven het instinctieve, het dierlijke stellen. Zoiets begint voor mij alvast bij het individu. Ik, Ke Nan, weiger mee te doen aan de polarisatie en veralgemening. Het is geen makkelijke opgave. Het is veel makkelijker om zich in de veiligheid van een groep te verschuilen en de haat naar elkaar toe nog meer te cultiveren.
Nu goed, ondertussen blijven de bevolkingsgroepen last van elkaar hebben. Dat mag ik nog zo idealistisch orakelen. Ik ben bijvoorbeeld voor een consequente toepassing van het strafrecht voor IEDEREEN. Is er een Turk die racistisch praat verkondigd? Onmiddellijk optreden! Een Vlaming die racistische praat uitslaat? Patat! Er zijn genoeg wetten in deze maatschappij die mits consequentie de problemen kunnen indijken. Maar het is nog een verdomd lange weg te gaan. Consequentie is alvast een begin.
Oud 28 februari 2013, 13:14   #19824
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwendoline Bekijk bericht
Volgens u heeft het dus hélémaal niets met de indoctrine van het geloof en het daaruitvloeiend geloof te maken?
En wat doen we met de aanhangers van een racistische religie die oproept tot onderwerping dan wel afslachten van niet aanhangers?
daar zou ik ook wel eens een antwoord op willen weten.

Citaat:

5.33. De vergelding dergenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen.
Is dit racisme? verwerpen van de Belgische wetten?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 28 februari 2013 om 13:17.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2013, 13:17   #19825
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik zie het verband niet.
Een voorbeeldje: Hassan, geboren in 1990 in Borgerhout, heeft zijn hele leven het VB op televisie, in de pers en in zijn brievenbus hun afkeer van Moslims weten verkondigen. Om nog maar te zwijgen van het racisme op straat. Hassan is nu 22 en kan gene Vlaming voor zijn ogen zien.
Maar je hebt ook Ali, geboren in 1991 in Borgerhout, die heeft alles wat Hassan gezien en meegemaakt heeft en die zegt: "So what!" En met zijn Vlaamse vrienden een pint pakt.

Citaat:
Volgens u heeft het dus hélémaal niets met de indoctrine van het geloof en het daaruitvloeiend geloof te maken?
Neen. Het geloof wordt hoogstens op hypocriete wijze als middel gebruikt maar is zeker niet de motor.

Citaat:
En wat doen we met de aanhangers van een racistische religie die oproept tot onderwerping dan wel afslachten van niet aanhangers?
Indien er individuele aanhangers zulke uitspraken doen dan bestaan er wettelijke middellen om dat aan te pakken.

Laatst gewijzigd door Ke Nan : 28 februari 2013 om 13:18.
Oud 28 februari 2013, 13:30   #19826
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Een voorbeeldje: Hassan, geboren in 1990 in Borgerhout, heeft zijn hele leven het VB op televisie, in de pers en in zijn brievenbus hun afkeer van Moslims weten verkondigen. Om nog maar te zwijgen van het racisme op straat. Hassan is nu 22 en kan gene Vlaming voor zijn ogen zien.
Maar je hebt ook Ali, geboren in 1991 in Borgerhout, die heeft alles wat Hassan gezien en meegemaakt heeft en die zegt: "So what!" En met zijn Vlaamse vrienden een pint pakt.
Als ik het zo lees is Hassan een moslim, Ali niet. Zo klopt je verhaaltje dan toch.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2013, 13:37   #19827
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Als ik het zo lees is Hassan een moslim, Ali niet. Zo klopt je verhaaltje dan toch.
Misschien is Hassan een moslim, misschien niet. En voor Ali geldt hetzelfde. Jij, ik of een of andere imam of ayatollah hebben daar niets over te zeggen. Het is namelijk iets persoonlijks.
Oud 28 februari 2013, 13:41   #19828
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Een moslim drinkt niet dus ...
Zalig zijn de simpelen van geest.

Citaat:
Welk racisme op straat?
Zzzzzzzzz. Niet astrand doen, he.

Citaat:
Waarom geen instituten en verenigingen? Het Vlaams Blok is toch ook veroordeeld en verboden?
Allez dan, instituten en verenigingen ook.
Oud 28 februari 2013, 14:46   #19829
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

http://www.autokanaal.be/nieuws/aid1...es-rijden.aspx

Citaat:
Een 21-jarige straatracer uit het Oost-Vlaamse Zele werd onlangs tot een rijverbod van veertig jaar veroordeeld door politierechter Peter D’Hondt. De jongeman heeft in drie jaar dan ook een ongeziene waslijst van 27 overtredingen bijeengereden. Een overzicht van 's mans capriolen.

De bekendste overtreding beging hij toen hij stilstond. In augustus 2011 stopte hij pal in het midden van de weg om een praatje te slaan met een voetganger. Toen de chauffeur van een vrachtwagen achter hem vroeg om door te rijden, stapte Aslan uit. “Kom uit uw vrachtwagen zodat ik u wat kloppen kan geven”, dreigde hij waarna de jongeman - ooit nog een voetballer met toekomst geweest - een leren bal uit zijn koffer haalde en er onophoudelijk mee tegen de ruiten van de vrachtwagencabine begon te trappen. Toen enkele vrouwelijke getuigen hem probeerden te bedaren, snauwde Aslan: “Ge moet uw kop houden of ik snij uw keel over.”

Schoolkinderen
Maar Aslan werd pas echt goed gek wanneer hij aan het stuur van zijn auto zat. Hij veroorzaakte tal van ongevallen door roekeloos te rijden. Op een keer slalomde hij zelfs vervaarlijk tussen een bosje schoolkinderen door. Hij loopt rond met een stel krukken, een souvenir van een ernstig ongeval vorig jaar.

Mensen doodrijden
Toen hij tijdens de kermis in Zele met gierende banden rondjes door de stad maakte, en door de politie werd aangemaand om minder agressief te rijden, bracht hij volgende wijsheid uit: “Ik zal je eens tonen wat agressief rijden is en ik zal wat mensen op de kermis gaan doodrijden.”

Of een andere keer, tegen een andere agent: “België is het beloofde land waar ik kan doppen en met een dikke Mercedes rijden. Die dommeriken hier betalen daar toch voor.”

Maximumstraf
In de jongste maanden liep Aslan, na een eerdere veroordeling voor 18 overtredingen, opnieuw negen keer tegen de lamp.

“Nu is het genoeg. U bent niet geschikt om te participeren in het verkeer”, legde politierechter Peter D’Hondt aan Aslan uit. Omdat Aslan psychisch en medisch niet in staat is om met een auto te rijden, bedacht de rechter hem met de maximumstraf, een rijverbod van veertig jaar en een geldboete van meer dan 20.000 euro.

Gunter WILLEKENS

Bron: Het Belang van Limburg
Oud 28 februari 2013, 14:55   #19830
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als dat het enige racisme is dat gij ziet dan zijt ge ofwel blind ofwel een gore leugenaar.

Ik vind beide zaken even erg.
Ooh, verklaar. Waar lieg ik en wat zie ik niet dan? Je kan wel wat gaan lopen schelden zonder iets te verklaren...stopt het daar voor jou dan of ga je buiten het persoonlijk aanvallen nog iets doen?

Er is hier nm niemand die iets tegen allochtonen heeft omwille van hun afkomst of huidskleur. Er zijn enkel mensen hier die het crimineel gedrag van vele allochtonen kotsbeu zijn.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2013, 14:57   #19831
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Laat me raden, mama en papa zijn nicht en neef van elkaar?
Oud 28 februari 2013, 15:02   #19832
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Neen. Het geloof wordt hoogstens op hypocriete wijze als middel gebruikt maar is zeker niet de motor.

Indien er individuele aanhangers zulke uitspraken doen dan bestaan er wettelijke middellen om dat aan te pakken.
1 probleem, er is geen afkeer tegen moslims in zijn brievenbus of op tv, enkel tegen moslim criminaliteit en moslim intollerantie naar anderen toe.
Het rascisme op straat? Je bedoeld de constante criminaliteit uit allochtoonse hoek?

Geef eens wat feiten van dit racsisme waar je het over hebt? we hebben hier dagdagelijkse feiten vanuit idd allochtoonse hoek, maar van jou rascisme naar moslims toe zie ik bar weinig. Zoals we dus zeggen, dat zijn enkelingen en uitzonderlijke gevallen.
Oud 28 februari 2013, 15:04   #19833
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Moeten alle Belgen en autochtonen dus iets gaan krijgen tegen ALLE moslims omwille van Sharia For Belgium?
Oud 28 februari 2013, 19:08   #19834
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een voorbeeldje: Hassan, geboren in 1990 in Borgerhout, heeft zijn hele leven het VB op televisie, in de pers en in zijn brievenbus hun afkeer van Moslims weten verkondigen..
heu? het VB op TELEVISIE? naar welke zender kijkt die gast ? Dat zal wel met zijn heimweeschotel geweest zijn, want op de nationale Pravda wordt het VB standaard geweerd en in de pers is er ook weinig van te merken. En denk je nu echt dat die vlaamse racisten hun folderkes in de bus van Hassan gaan steken?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2013, 21:26   #19835
F.B.
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Idd, er is echt wel iets met allo's en bmw/mercedes/audi. Men meent vaak dat westerlingen materialistisch zijn?

In het artikel; Allemaal heel typerend. We hebben hier het archi-type van een allo.

Verder lees ik ook weer duidelijke aanduidingen van psychotisch gedrag.
Oud 28 februari 2013, 21:29   #19836
F.B.
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Kijk eens aan... Een truk die de verdraagzaamheid komt prediken. Hoe noemt valt daar de ranzige haat van de turken ook onder?
Oud 28 februari 2013, 22:38   #19837
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
daar zou ik ook wel eens een antwoord op willen weten.

Is dit racisme? verwerpen van de Belgische wetten?
Zonder twijfel is dat verwerpen van de Belgische wetten!
Dergelijke oproepen zijn trouwens strafbaar maar blijkbaar mag dat als men er maar een religieus sausje over kapt.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2013, 23:38   #19838
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je moet het doen met de antwoorden die je krijgt. Niet de antwoorden die je wilt.
Zeggen allochtonen dat ook op school, als ze examens afleggen? Het zou een en ander verklaren.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2013, 11:24   #19839
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet waar ik sta. Onder de hemel die van iedereen is. En ik doe nooit een muts, hoed of pet op. En een paraplu gebruik ik ook niet. Ik heb een prachtige haardos die mij beschermd tegen alle weer.

Allez dan.

In de jaren tachtig groeide ik op in een mijngemeente waar de grootste bevolkingsgroep Italianen waren. Maar er waren ook genoeg Turken, Marokkanen, Grieken, Spanjaarden, enz. Als er sprake was van racisme of discriminatie of xenefobie of wat dan ook dan kregen destijds al deze bevolkingsgroepen een gelijk deel ervan. Het is pas in de jaren negentig dat het vizier ingesteld werd op bevolkingsgroepen met een Islamitische achtergrond. Dit was een wereldwijd fenomeen. Het communisme was verslagen. Het Westen had een nieuwe boeman nodig. De problemen die we nu kennen waren er nog niet. Door de jaren heen werd de Islamhaat gecultiveerd. Nu zijn we twintig jaar verder en zitten we met een groep jonge mensen die niets anders gekend hebben dan beoordeeld te worden op hun afkomst. En dit zorgt voor een bijna instinctieve onprettige reactie die zich uit op verschillende wijzen. Anderzijds zitten we met de groep mensen die hier last van hebben en die even onprettig instinctief reageren. Instincten zijn voor de dierenwereld.
Het heeft geen zin een schuldige te zoeken voor de situatie waar we in zitten. Of zeggen: "Meester, hij is begonnen!" En de schuld moet al zeker niet bij de bevolkingsgroepen gelegd worden. Het is namelijk een gedeelde schuld van instituten, partijen, schimmige figuren, enz. die een of ander voordeel hebben bij deze situatie.
Als wij pretenderen hogere wezens te zijn moeten wij ons boven het instinctieve, het dierlijke stellen. Zoiets begint voor mij alvast bij het individu. Ik, Ke Nan, weiger mee te doen aan de polarisatie en veralgemening. Het is geen makkelijke opgave. Het is veel makkelijker om zich in de veiligheid van een groep te verschuilen en de haat naar elkaar toe nog meer te cultiveren.
Nu goed, ondertussen blijven de bevolkingsgroepen last van elkaar hebben. Dat mag ik nog zo idealistisch orakelen. Ik ben bijvoorbeeld voor een consequente toepassing van het strafrecht voor IEDEREEN. Is er een Turk die racistisch praat verkondigd? Onmiddellijk optreden! Een Vlaming die racistische praat uitslaat? Patat! Er zijn genoeg wetten in deze maatschappij die mits consequentie de problemen kunnen indijken. Maar het is nog een verdomd lange weg te gaan. Consequentie is alvast een begin.
Gelukkig zegt u ook een aantal terechte zaken, maar prietpraat uit een of andere folder heeft toch wel de bovenhand!
- Onze wet garandeert vrije partnerkeuze, toch worden bij bepaalde bevolkingsgroepen jongeren nog uitgehuwelijkt, soms met lichte tot ernstige dwang, soms met regelrecht geweld. Gaat u al die mensen opsluiten omdat ze de Belgische wet aan hun laars lappen?

Onze wet garandeert vrije toegang tot de arbeidsmarkt, toch mogen veel vrouwen binnen een bepaalde bevolkingsgroep niet werken van hun man, ga je die mannen opsluiten omdat zij de wetgeving ondergeschikt achten aan culturele/ religieuze overtuiging?

Onze wet geeft iedereen toegang tot publieke ruimte, toch zijn er veel vrouwen die maar op een bepaalde afstand van het huis of gebedsruimte zich mogen verplaatsen,dat is soms een vrijwillige keuze maar meestal opgelegd, wat dacht u daaraan te doen?

Onze wet verbiedt seksuele agressie tegenover vrouwen, toch maken sommige groepen van mannen zich daar regelmatig schuldig aan, tegenover welbepaalde groepen van vrouwen, er is dus behalve seksuele agressie ook discriminatie mee gemoeid, hoe dacht u dit aan te pakken?

Onze wet garandeert recht voor holebi's, toch maken sommige bevolkingsgroepen zich daar schuldig aan en onderzoeken wijzen uit dat binnen die groepen acceptatie van holebi's een zeer hekel punt is, hoe ga je hen verplchten daartoe?

Binnen sociale huisvesting hebben sommige groepen alle middelen om regelgeving te overtreden, terwijl zij hier een sociale woning hebben betalen zij hun eigendom af in land van herkomst, controle is onuitvoerbaar omdat landen niet meewerken, waardoor er een grote groep mensen in sociale woningen zitten die niet aan de voorwaarden voldoen.

Door de onaflatende huwelijksmigratie en gezinsherenigingen, asiel en regularisatie is de groep sociaal zwakkeren steeds groter geworden, die mensen hebben vanaf de eerste dag hulp nodig om enige kans te maken hier, vaak komt het er niet van, kan de meegebrachte achrerstand niet worden ingelopen en door religieuze en culturele verschillen zet zich dit om in generatieachterstand, ookal hebben die mensen hier recht op onderwijs, recht op huisvesting, recht op gezondheidszorg, recht op inkomen,recht op kinderbijslag, recht op stromend water, elektriciteit, en allerlei zaken die in het land van herkomst onbestaande of niet gegarandeerd werden.

En dat legt u dat falen van die groepen even uit met " het Westen wat een nieuwe boeman zocht?"
Sorry hoor, maar daar wordt ik mottig van, het "Westen" gaf juist kansen die volledig afwezig waren in landen van herkomst, maar gedrag wat gebaseerd is op regelrecht achterlijke religieuze of culturele opvattingen wordt steeds minder nog gepikt of als excuus truus geaccepteerd, want die hele achterstand die groepen zelf in mee in stand houden, lang verdedigd als hun " recht" wordt betaald door burgers die zien hoe hun sociale zekerheid afbrokkelt, huurwoningen onbetaalbaar zijn, pensioenen op de helling staan en verpleegsters moeten worden gehaald in Spanje of Italie, tijd voor die " achtergestelde groepen" om de hand eens in eigen boezem te steken, want de bevolking is niet alleen a sociaal gedrag van bepaalde groepen, maar ook wie dit nog denkt te kunnen verdedigen door " het Westen" een schuldgevoel aan te praten, meer dan zat!

En ja, er zijn mensen die zich aangepast hebben, en ja, niet iedereen die tot die groep behoort is het eens met dat maatschappelijk onaangepast gedrag, maar veel wordt er niet ondernomen vanuit dat gesubsidieerde middenveld om er wat echt aan te doen, omdat wie kritiek en rede centraal zetten binnen achterlijke culturele en religieuze opvattingen tot een absolute minderheid behoren.
Tijd om resultaten te eisen voor alle investeringen die de samenleving doet, van mij mag iedereen kansen krijgen, maar dan moet je ook inspanningen leveren, tot heden ontbreekt op dat punt helaas een duidelijk beleid.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2013, 11:54   #19840
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Allez dan.

Al die andere groepen hebben zich grotendeels geïntegreerd en gemixt, eentje is zelfs premier geworden. Zou die andere behandeling niet kunnen zijn omdat ze de dominante groep zijn, niet willen mixen en blijven hun partners uit het thuisland halen? Je doet alsof die fixatie enkel van de anderen komen.

Ze blijven ook het meest godsdienstig van de hele groep, we hebben altijd gevochten tegen de kerk (nooit de communisten hier) en dat heeft zich nu verlegd tegen de islam, de meest dominante godsdienst van het land. Het lijkt me meer dan logisch.
Wat we vroeger over de kerk zeiden zeggen we nu ook tegen de islam, alleen zijn we nu racisten en vroeger socialisten.

Citaat:
Als we gelijk zouden behandeld worden dan zouden veel moslims bestraft mogen worden, vergeet niet dat de anti-racisme wet ook van tel is tegenover vrouwen, homo's en andersdenkenden. Die wetten worden alleen gebruikt tegenover blanke ongelovigen, dat frustreert enorm. Momenteel is volgens de wetgeving een ongelovige minderwaardig aan een gelovige, als ik dat onrechtvaardig vind dan was ik vroeger een socialist, nu een racist.

Dat ze informatie achterhouden om bepaalde bevolkingsgroepen (walen en moslims) te beschermen vind ik ook achterlijk en niet democratisch, zo gaan ze de specifieke problemen ook nooit oplossen, de bevolking doorziet die leugens ook wel en dat keert zich nu tegen het systeem.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be