Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 februari 2013, 22:50   #1
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard Groot-Brittannië laat eigen terreurverdachten liquideren

Citaat:
Groot-Brittannië laat eigen terreurverdachten liquideren

redactie internet − 28/02/13, 16:30 − bron: The Independent

De Britse regering heeft een nieuwe manier gevonden om Britse terreurverdachten uit te schakelen: ontneem ze hun paspoort en de Amerikanen doen de rest.

De Britse minister van binnenlandse zaken Theresa May heeft sinds 2010 in het geheim de paspoorten ingetrokken van zestien terreurverdachten. Ten minste twee van hen zijn inmiddels gedood bij Amerikaanse drone-aanvallen. Dat meldt de Britse krant Independent.

Door terreurverdachten hun nationaliteit te ontnemen, kunnen ze geen aanspraak maken op hun rechten. In de praktijk komt de maatregel erop neer dat Groot-Brittannië oogluikend toestaat dat voormalige onderdanen zonder enig vorm van proces langdurig kunnen worden vastgehouden, gemarteld of zelfs worden geliquideerd door buitenlandse inlichtingendiensten.

Ten minste vijf terreurverdachten waarvan de nationaliteit onlangs is ontnomen waren geboren in Groot-Brittannië, een ander woonde er bijna vijftig jaar. Mochten zij nog in leven zijn, dan kunnen ze niet meer terugkeren naar hun thuis- of geboorteland. Mensenrechtenadvocaat Gareth Peirce stelt de maatregel in een reactie gelijk aan 'middeleeuwse verbanning' die behalve wreed ook nog eens arbitrair is.

De Britse regering ontnam de nationaliteiten van de meeste terreurverdachten terwijl ze niet in het land waren. Zij konden daardoor moeilijk in beroep gaan tegen de beslissing. In twee gevallen waren de verdachten zelfs op vakantie.

Sommigen van hen werden vlak na de intrekking van hun nationaliteit doelwit bij moordaanslagen door de Amerikaanse inlichtingendienst CIA. Zo werden de van terreur verdachte Britse Libanees Bilal al-Birjawi en de Britse Egyptenaar Mohamed Sakr geliquideerd bij Amerikaanse drone-aanvallen in Somalië. Birjawi werd door de CIA getraceerd nadat hij zijn vrouw in Londen had gebeld om haar te feliciteren met de geboorte van hun eerste zoon. Een paar uur later werd hij gedood.

De voorzitter van de beroepsgroep voor immigratierecht Ian Macdonald noemt het intrekken van de nationaliteit van terreurverdachten 'sinister'. "[De regering, red.) maakt gebruik van haar uitvoerende macht, maar wel op een verkeerde wijze". De regering kan volgens hem ongestraft informatie over voormalige onderdanen doorspelen aan de Amerikanen om ze vervolgens door hen te laten liquideren.

"Ik denk dat (deze maatregel, red.) uitzonderlijk gevaarlijk is, omdat dit laat zien hoe de regering kijkt naar haar burgers, vooral als het gaat om mensen met een andere etnische achtergrond", stelt Asim Kuresh, de voorzitter van actiegroep CagePrisoners, die opkomt voor de belangen van terreurverdachten.

De tweede man van de regeringspartij Liberal Democrats heeft inmiddels aangekondigd vragen te zullen stellen aan de minister van binnenlandse
http://www.trouw.nl/tr/nl/4496/Buite...quideren.dhtml
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2013, 22:58   #2
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

We leven duidelijk in een nieuwe tijd. Te weten op de juiste tijd op de juist plaats wordt iemand zijn paspoort ontnomen, om hem kort daarna een robot naar de andere wereld te helpen.

Meest opvallend detail natuurlijk is dat je over zulks uitschakeling van terroristen niets meer in de media verneemt.

Dit was 10 jaar geleden onvoorstelbaar, nu slikt iedereen het als zoete koek. Iig is zeker dat we geen vrolijke toekomst tegemoet gaan op deze manier. Nml nu zijn de terroristen de pineut, echter straks zijn wij en dan met name de outsiders het (geschoten) haasje.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 28 februari 2013 om 23:00.
Oud 1 maart 2013, 06:23   #3
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Ik heb ergens het vermoeden dat die situatie te maken heeft met het feit dat het sinds een jaar of wat niet meer mogelijk is via consulaat of ambassade je paspoort te laten verlengen.

Dat ontdekte ik toen ik opnieuw mijn Britse paspoort moest aanvragen aangezien het oude al een jaar of wat verlopen was. Mijn IND kaart werd niet door ambtelijke instanties als zijnde een legitimatie erkend.
Het heeft ongeveer een jaar geduurd voordat ik mijn nieuwe paspoort kreeg.

Door de enorme corruptie bij de Britse consulaten en ambassades waar aldaar werkzame locals het op de paspoorten hebben voorzien en die voor veel geld verkopen, hebben de Britten besloten de uitguifte van paspoorten via hun consulaire diensten te staken.

Voor de EU zit dat uitgifte centrum in Parijs waar de administratieve afhandeling wordt gedaan en de paspoorten komen via een beveiligde route direct uit de UK zelf en worden bij de persoon thuis afgegeven.

Deze maatregel is mede gericht tegen in-en uitstromende Jihadisten, die in geval van betrokkenheid bij moslim-terreur hun document niet verlengd krijgen.

Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 1 maart 2013 om 06:26.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2013, 10:27   #4
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Verraders, spionnen en terreurverdachten worden al geliquideerd sinds mensen heugenis. Hier gaat het om een Britse Libanees en een Britse Egyptenaar die 'bepaalde contacten' hadden in Engeland en Somalië. Ik neem aan dat ze wisten welk risico ze liepen.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2013, 11:06   #5
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Ik heb er ook totaal geen moeite mee dat die haatbaarden naar een andere wereld worden geholpen. Echter ik zie het liefst via de officiele weg gebeuren, hetgeen naar ik aanneem niet meer mogelijk is omdat het op teveel weerstand zou komen te staan van Britse moslimonderdanen en hun sympathisanten.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 1 maart 2013 om 11:07.
Oud 1 maart 2013, 11:59   #6
D'ARTOIS

Standaard

Ik geloof dat je daarmee de spijker op de kop slaat.

Het laat dus zien dat "de normale weg" niet meer mogelijk is door de aanwezigheid van de moslim-presiegroepen die dusdanig volumineus zijn dat de overheid zich daar niet tegen durft te verzetten.
Oud 1 maart 2013, 12:27   #7
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
Een klein vraagje. Wat voerden twee van die verdachten in Somaliê uit?
SOMALIË!
Francientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2013, 12:59   #8
Francientje
Minister

Standaard

http://allafrica.com/stories/201202290751.html
http://ojihad.wordpress.com/tag/bilal-birjawi/

Het waren niet zo maar gewoon verdachten, verdraaid!
Francientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2013, 13:56   #9
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Toch blijf ik het vreemd en absurd vinden dat deze zelfde types in onherbergzame gebieden door robots aan flarden worden geschoten, echter wel in Groot Brittannië aan demonstraties kunnen meedoen en daarbij de meest gore en extremistische taal kunnen uitblaken zonder dat een politieagent hun maar met 1 veer mag aanraken. Het geeft wat voor een schizofrene samenleving ze aldaar bevinden.

Doet bij mij de volgende vraag op; nml dat indien er een burgeroorlog uitbreekt op het eiland, degeen die het voorrecht heeft de slimste en best bewapende drones te mogen besturen, deze oorlog zal winnen (..)

Lijkt mij best wel een heel eng scenario (..)

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 1 maart 2013 om 13:58.
Oud 1 maart 2013, 16:24   #10
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We leven duidelijk in een nieuwe tijd. Te weten op de juiste tijd op de juist plaats wordt iemand zijn paspoort ontnomen, om hem kort daarna een robot naar de andere wereld te helpen.

Meest opvallend detail natuurlijk is dat je over zulks uitschakeling van terroristen niets meer in de media verneemt.

Dit was 10 jaar geleden onvoorstelbaar, nu slikt iedereen het als zoete koek. Iig is zeker dat we geen vrolijke toekomst tegemoet gaan op deze manier. Nml nu zijn de terroristen de pineut, echter straks zijn wij en dan met name de outsiders het (geschoten) haasje.
Who's NEXT ? Jawel, wij...

edit : De dag dat politieke tegenstanders massaal uit de weg worden geruimd is (opnieuw) steeds dichterbij. Een gevaarlijke ontwikkeling waarin de burger zelf (opnieuw) geen inspraak meer heeft.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 1 maart 2013 om 16:27.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2013, 16:29   #11
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb er ook totaal geen moeite mee dat die haatbaarden naar een andere wereld worden geholpen. Echter ik zie het liefst via de officiele weg gebeuren, hetgeen naar ik aanneem niet meer mogelijk is omdat het op teveel weerstand zou komen te staan van Britse moslimonderdanen en hun sympathisanten.
2!

Inderdaad, de overheden maken er (gewillig) een soepje van.
HIER
Oud 1 maart 2013, 16:32   #12
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Ik geloof dat je daarmee de spijker op de kop slaat.

Het laat dus zien dat "de normale weg" niet meer mogelijk is door de aanwezigheid van de moslim-presiegroepen die dusdanig volumineus zijn dat de overheid zich daar niet tegen durft te verzetten.
Daar zijn ze dus uiteindelijk zelf voor verantwoordelijk.

Burgerrechten opgeven vanwege moedwillig gemaakte fouten van overheden is UIT DEN BOZE.

De rechtstaat moet behouden zoniet geherwaardeerd worden. ASAP please.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 1 maart 2013 om 16:33.
Oud 1 maart 2013, 16:37   #13
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch blijf ik het vreemd en absurd vinden dat deze zelfde types in onherbergzame gebieden door robots aan flarden worden geschoten, echter wel in Groot Brittannië aan demonstraties kunnen meedoen en daarbij de meest gore en extremistische taal kunnen uitblaken zonder dat een politieagent hun maar met 1 veer mag aanraken. Het geeft wat voor een schizofrene samenleving ze aldaar bevinden.

Doet bij mij de volgende vraag op; nml dat indien er een burgeroorlog uitbreekt op het eiland, degeen die het voorrecht heeft de slimste en best bewapende drones te mogen besturen, deze oorlog zal winnen (..)

Lijkt mij best wel een heel eng scenario (..)
U hebt de situatie duidelijk begrepen. "Het is een beetje uit de hand gelopen...".

Even Apeldoorn bellen?

HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 1 maart 2013 om 16:38.
Oud 1 maart 2013, 16:48   #14
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nat Water Bekijk bericht
Waar ligt de grens en hoe kan een verdachte eigenlijk vrij reizen ?

Lang geleden, tijdens de beginselen van het project der verenigde landen der Europa vertelden bepaalde ambtenaren (douane/rijkswacht) mij dat heden de grens op Uw dorpel (voordeur, deurstap) ligt.

Toen wist ik uiteraard genoeg...

edit : en nog, "De grens is overal..."
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 1 maart 2013 om 16:48.
Oud 1 maart 2013, 19:01   #15
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht

edit : De dag dat politieke tegenstanders massaal uit de weg worden geruimd is (opnieuw) steeds dichterbij. Een gevaarlijke ontwikkeling waarin de burger zelf (opnieuw) geen inspraak meer heeft.
Ik weet niet of je in Europa woont, in dat geval dan zal je voor pedofiel of verkrachter worden uitgemaakt die kinderen in de oven stopt, en daarvoor een passende levenslang voor zal krijgen. Indien je als ik aan de rand van het oerwoud woont, is het wachten tot je de stad verlaat en 'over die grens' een robot je aan flarden zal schieten. Tenminste zoiets in de trend is mijn gedachtegang voor de toekomst

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 1 maart 2013 om 19:07.
Oud 1 maart 2013, 19:17   #16
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nat Water Bekijk bericht
Waar ligt de grens en hoe kan een verdachte eigenlijk vrij reizen ?
Deze grens geldt voor de Britse haatbaarden dus:

Zodra een verdachte de grens van Europa oversteekt dan raakt die zijn pp kwijt, lost die daarbij nog een paar schoten af dan wordt die gekilled. Ofwel lekker in Londen blijven wonen in de wijken waar ze heer en meester zijn is voor de haatbaarden de beste en meest veilige optie.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 1 maart 2013 om 19:23.
Oud 1 maart 2013, 20:43   #17
D'ARTOIS

Standaard

Opnieuw (denk ik) dat je de bal in het doel trapt. Schizofrene maatschappij? Jawel, die drone in Afghanistan, Pakistan of daaromtrent kunnen alleen in dat soort landen gebruikt worden zolan die nog geen deugdelijk afweermiddel hebben gevonden.
Oud 1 maart 2013, 23:01   #18
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dan moet GB eerst 'massaal politieke tegenstanders' hebben. Wel, die stemmen de regering weg. En dan zijn ze voorstander van de nieuwe regering. Dus uw verhaal klopt niet.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2013, 23:05   #19
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Elk land zou dit moeten invoeren het zou snel gedaan zijn met het terrorisme!
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2013, 23:12   #20
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
enkel als je terroristische intenties hebt
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be