Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 maart 2013, 14:51   #81
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Er is toch een wezenlijk verschil tussen de farce van de O Vld omtrent dat postje van gouverneur en dit postje. Dat zie je toch zelf ook wel in?
ik weet niet of je vergelijking zo gelukkig is gekozen :
bij de benoeming van een gouverneur is het een vriend van Weyts geworden.
bij de benoeming van lid van de RVS van de VRT is het de vrouw van Weyts.
Maar Ben ? die weet van niks. Apolitieke benoeming enerzijds, en voordracht van zijn vrouw zonder dat hij het wist anderzijds.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2013, 14:51   #82
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Postjes toegeschoven krijgen door manlief =/= een eigen carrière uitbouwen, me dunkt.
Denk jij dat vrouwen Ben Weyts trouwen voor zijn schoon ogen ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2013, 15:05   #83
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard

Dat is toch niets nieuws binnen de politiek, goed zorgen voor de familie.
En zeker voor deze die niets anders kunnen...
Aangezien er in het België geen plaatsen genoeg waren hebben zij hun EU gebracht.

Wie gaat er mogen de moed hebben en een lijst publiceren van wie er allemaal uit de politiek een "postje" heeft gekregen?

Zelf dat hij/zij onbekwaam was. (zacht uitgedrukt).

Waar is de dochter van Wilfried nu weeral geplaatst toen ze van een zekere lijst vloog?

Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 2 maart 2013 om 15:07.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2013, 15:18   #84
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Wacht maar tot Bart zijn kinderen groot zijn, ze worden zeker zo goed als Bruno, Jean-Jacques, Alexander en Tommeke.
Het kan ook nog dat het bleiters worden gelijk Bertje.

Trouwens, valt het je niet op dat familieleden van politici altijd bekwamer zijn als anderen.
Zeker als ze de zus is van de president van Europa.

Als die zus eens gevraagd wordt voor een persmoment, dan gaat zij nooit zeggen dat de pers maar content moet zijn met die lelijke vent van de pvda.

(noot: dit is ironisch. Dat van die lelijke vent. Schoof vindt simpelweg dat alle venten lelijk zijn. Per definietie. Daarentegen, het overgrote deel van het andere geslacht is mooi. Iedere dame heeft immers een schone kant.)

Maar dat ze zo verwonderd zijn over een ferm stuk, dat dan nog eens intelligent is ook, van de nva-familie, dat ... verwondert me inderdaad niet.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2013, 15:20   #85
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
ik weet niet of je vergelijking zo gelukkig is gekozen :
bij de benoeming van een gouverneur is het een vriend van Weyts geworden.
bij de benoeming van lid van de RVS van de VRT is het de vrouw van Weyts.
Maar Ben ? die weet van niks. Apolitieke benoeming enerzijds, en voordracht van zijn vrouw zonder dat hij het wist anderzijds.
Weyts heeft hem inderdaad voorgedragen. Hij kende hem. Daar wordt dan al vlug het woord vriend aan gekleefd om die man ongeschikt te maken. Wat hebben ze nog allemaal over Briers geschreven? Ik denk dan vooral aan het lawijt van Leuven. Los daarvan, ging het hem over het feit dat O Vld haar blauwe provincie niet wilde lossen, vooral dat verschil wou ik benadrukken.

Laatst gewijzigd door Jakko : 2 maart 2013 om 15:33.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2013, 15:36   #86
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Denk jij dat vrouwen Ben Weyts trouwen voor zijn schoon ogen ?
.. waarmee u lijkt aan te geven dat Ben Weyts bezijdens schoon ogen, nog andere capaciteiten in petto zou hebben. vertel!

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 2 maart 2013 om 15:36.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2013, 15:59   #87
abramis brama
Parlementslid

abramis brama's schermafbeelding

Standaard

Ik was een tijdlang bezorgd over de toekomst van N-VA. Door alle massale aandacht voor BDW begon ik me af te vragen of de partij niet al te veel op de schouders van één persoon rustte.

Maar als ik zie hoe de aanhangers van de kleine partijtjes nu ook al over elkaar vallen in een verkrampte poging om Weyts met het schuim op de lippen aan te vallen, ben ik gerustgesteld : BDW is duidelijk niet langer de enige hoge boom die veel wind vangt. Mooi zo. De toekomst is verzekerd.

Allez, en nu allemaal terug de gordijnen in en krijsen !
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".
abramis brama is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2013, 16:29   #88
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Ze heeft inderdaad totaal geen ervaring met de media :
""" I’ve worked for a longtime as press relations manager for different employers; organizing big media events, trying to get the attention and interest of journalists for specific projects or campaigns … I thought there was surely no more difficult public to connect with than journalists. Well, that was a misconception!"""
http://cheeseweb.eu/2012/02/expats-f...n-vzw-de-rand/
Oud 2 maart 2013, 16:39   #89
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Ze heeft inderdaad totaal geen ervaring met de media :
""" I’ve worked for a longtime as press relations manager for different employers; organizing big media events, trying to get the attention and interest of journalists for specific projects or campaigns … I thought there was surely no more difficult public to connect with than journalists. Well, that was a misconception!"""
http://cheeseweb.eu/2012/02/expats-f...n-vzw-de-rand/
Nog zo ene die moeite heeft met begrijpend lezen...

Ze heeft geen ervaring met mediabeleid, er is niemand die ontkent dat zij pr-consultant is hé.

Rare jongens die N-VA'ers, eerst komen ze af met het argument dat mevrouw Weyts over voldoende relevante ervaring beschikt omdat ze ooit gewerkt heeft op het kabinet van de minister voor media, maar als je hen er dan op wijst dat zij daar niet als beleidsmedewerkster werkte worden ze om de één of andere reden kregelig en beginnen ze zich in allerlei bochten te wringen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama Bekijk bericht
Maar als ik zie hoe de aanhangers van de kleine partijtjes nu ook al over elkaar vallen in een verkrampte poging om Weyts met het schuim op de lippen aan te vallen, ben ik gerustgesteld : BDW is duidelijk niet langer de enige hoge boom die veel wind vangt. Mooi zo. De toekomst is verzekerd.
Als ik zie hoe "de kracht van verandering" zich schaamteloos overgeeft aan postjespakkerij en zelfbediening, kan ik ook niet anders dan concluderen dat de toekomst van die partij binnen het Belgische politieke bestel verzekerd is.

Laatst gewijzigd door Geert C : 2 maart 2013 om 16:48.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2013, 16:53   #90
Goudbever
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama Bekijk bericht
Ik was een tijdlang bezorgd over de toekomst van N-VA. Door alle massale aandacht voor BDW begon ik me af te vragen of de partij niet al te veel op de schouders van één persoon rustte.

Allez, en nu allemaal terug de gordijnen in en krijsen !
Was toch al langer duidelijk dat Weyts een serieuze mongool is
Goudbever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2013, 16:56   #91
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Nog zo ene die moeite heeft met begrijpend lezen...
Ze heeft geen ervaring met mediabeleid, er is niemand die ontkent dat zij pr-consultant is hé.
En jij weet ons nu perfect te vertellen hoeveel ervaring met mediabeleid de anderen hebben......
Oud 2 maart 2013, 17:20   #92
Geert C

Standaard

Citaat:
En jij weet ons nu perfect te vertellen hoeveel ervaring met mediabeleid de anderen hebben......
Ik ben niet met dat argument afgekomen hé.
Oud 2 maart 2013, 17:29   #93
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Ik ben niet met dat argument afgekomen hé.
Maar jij schrijft wel :
""Nog zo ene die moeite heeft met begrijpend lezen...
Ze heeft geen ervaring met mediabeleid,....."""
M.a.w. jij 'verdedigt' diegenen die verkondigen dat je daar ervaring moet voor hebben en dat zij dat niet heeft......of niet ? En dus vraag ik jou hoeveel ervaring de rest heeft....
Maar anderen staat het natuurlijk ook vrij om die raad van bestuur op hun ervaring te toetsen (ik heb bij de eerste 5 toch niks in die trant gevonden....)
Tussen haakjes, een woordvoerder en adviseur...worden die niet geacht dicht bij het beleid te staan, bij de interne keuken van dat beleid ? Kwestie van te weten waarover er moet 'gewoordvoerd' en 'geadviseurd' worden ? En zou daarvan niet minstens iets blijven hangen ????

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 2 maart 2013 om 17:36.
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2013, 17:35   #94
Belask0
Banneling

Standaard

een neutrale bron in de rvb komt goed van pas
Belask0 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2013, 17:45   #95
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Maar jij schrijft wel :
M.a.w. jij 'verdedigt' diegenen die verkondigen dat je daar ervaring moet voor hebben en dat zij dat niet heeft......of niet ? En dus vraag ik jou hoeveel ervaring de rest heeft....
Maar anderen staat het natuurlijk ook vrij om die raad van bestuur op hun ervaring te toetsen (ik heb bij de eerste 5 toch niks in die trant gevonden....)
Tussen haakjes, een woordvoerder en adviseur...worden die niet geacht dicht bij het beleid te staan, bij de interne keuken van dat beleid ? Kwestie van te weten waarover er moet 'gewoordvoerd' en 'geadviseurd' worden ? En zou daarvan niet minstens iets blijven hangen ????
Ten minste als je werkt op het kabinet van diegene die op dat moment verantwoordelijk is voor dat mediabeleid, zelfs ten gepaste tijde het woord mag voeren. Ik heb die vraag trouwens reeds gesteld, maar blijf voorlopig op mijn honger zitten.

Laatst gewijzigd door Jakko : 2 maart 2013 om 18:00.
Oud 2 maart 2013, 18:07   #96
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Ten minste als je werkt op het kabinet van diegene die op dat moment verantwoordelijk is voor dat mediabeleid, zelfs ten gepaste tijde het woord mag voeren. Ik heb die vraag trouwens reeds gesteld, maar blijf voorlopig op mijn honger zitten.
"""Hij werd opgevolgd door Bart De Wever toen hij in 2004 Vlaams minister van Bestuurszaken, Buitenlands Beleid, Toerisme en Media in de Regering-Leterme I werd. Op 22 september 2008 diende hij zijn ontslag als Vlaams minister in""" (bron : Wikipedia)
En wie werkte daar toen ?
Oud 2 maart 2013, 18:11   #97
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
"""Hij werd opgevolgd door Bart De Wever toen hij in 2004 Vlaams minister van Bestuurszaken, Buitenlands Beleid, Toerisme en Media in de Regering-Leterme I werd. Op 22 september 2008 diende hij zijn ontslag als Vlaams minister in""" (bron : Wikipedia)
En wie werkte daar toen ?
Lieten, die zelfs niet op een lijst hoefde te staan, dochter van Lisette Croes en vertrouwenspersoon van Steve.

Laatst gewijzigd door Jakko : 2 maart 2013 om 18:17.
Oud 2 maart 2013, 18:29   #98
abramis brama
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Rare jongens die N-VA'ers, eerst komen ze af met het argument dat mevrouw Weyts over voldoende relevante ervaring beschikt omdat ze ooit gewerkt heeft op het kabinet van de minister voor media, maar als je hen er dan op wijst dat zij daar niet als beleidsmedewerkster werkte worden ze om de één of andere reden kregelig en beginnen ze zich in allerlei bochten te wringen.
Malle jongen. Misschien reageert niemand op die uitlating van je, precies omdat ze zo onzinnig is ?

Denk je écht dat men als woordvoerder van een bepaald kabinet iemand zal selecteren die over het beleidsdomein van dat bewuste kabinet nougatbollen aan expertise heeft ?

Of doe je alleen maar alsof je dom bent ?

Ik hoop op het tweede. Voor jou dan.

Enfin, voor het geval je toch binnen de eerste categorie zou vallen :
Wie op een kabinet werkt als woordvoerder wordt geacht het beleidsdomein grondig te kennen.
Ter info : lees misschien even dit interview met de woordvoerder van Quickeldinges ten tijde van zijn ministerschap :
http://www.vacature.com/carriere/wat...nborne-precies

Een paar quotes uiit het interview :

Citaat:
Als woordvoerder is het belangrijk om op de hoogte te blijven van de stand van zaken van dossiers. Tussendoor volg ik via de radio en nieuwssites wat er die dag gebeurt en heb ik contact met journalisten die met concrete vragen zitten.”

“Een groot stuk van de job is ook het hertalen van vaak complexe technische dossiers naar een vorm die begrijpbaar is voor een breder publiek. Daarvoor werk je natuurlijk nauw samen met andere medewerkers van het kabinet. Teamwork is erg belangrijk in mijn taak als woordvoerder.”

“’s Avonds pik ik nog wat actualiteitenmagazines zoals Terzake en Reyers Laat mee en bereid ik de volgende dag voor.”
en

Citaat:
“We hebben een vakkabinet met experten. Sommigen zijn gedetacheerd uit de administratie en kennen de materie door en door. Met hen heb ik intensief contact, zodat ik op de hoogte kan blijven van alle details van de huidige regeling én van de hervormingen die we aan het doorvoeren zijn.
Als je het mij vraagt, Cooltje, is het zelfs zo dat de woordvoerder een beter zicht heeft op het geheel van het gevoerde beleid binnen het domein, dan de adviseurs die elk op zich slechts partiële aspecten van het beleidsdomein in de diepte machtig zijn.
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".
Oud 2 maart 2013, 18:31   #99
abramis brama
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goudbever Bekijk bericht
Was toch al langer duidelijk dat Weyts een serieuze mongool is
Dat gekrijs kan overtuigender. Er zit maar één scheldwoord in die zin. Verscheidene van je collega-N-VA-foben deden al véél beter.

Allez hup, overnieuw ! Ja kan het !
Oud 2 maart 2013, 18:34   #100
Geert C

Standaard

Citaat:
Maar jij schrijft wel :
Neen, ik reageerde enkel op de bewering van Jakko dat zij "ervaring heeft in mediabeleid", wat dus niet het geval is vermits zij geen beleidsmedewerkster maar een woordvoerster was.

Blijkbaar vond de N-VA aanhang zelf dat je "ervaring in mediabeleid" moet hebben voor zo'n benoeming, tot ik hen er op wees dat zij op dat vlak in feite helemaal geen ervaring heeft. Toen keerden ze massaal hun kar en werd het "ja maar, de anderen hadden ook geen relevante ervaring!" Tja, dat kan best zijn, maar dan hadden ze niet eerst moeten beweren dat mevrouw Weyts net wél geschikt was omwille van haar ervaring...

Citaat:
Neen, tussen een communicatiemedewerker en een beleidsmedewerker is een wereld van verschil. Als zij al een inbreng had was het over de manier waarop over het beleid gecommuniceerd werd, niet over het beleid zelf. Inhoudelijk had zij geen enkele inbreng in het mediabeleid.

Laatst gewijzigd door Geert C : 2 maart 2013 om 18:35.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be