![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik denk dat het duidelijk is (en dat we dat allemaal doorhebben, inclusief jij) dat men bedoelt 'België is geen natie-staat'.
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Europees Commissaris
|
![]() Niet echt, maar dat kinderachtige gezeik van Belgicisten altijd als iemand zegt
-"België is geen land". ->"België is officieel wel jouw land trolololol"
![]() |
#165 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En Italië is een land en België is een verzamelnaam voor twee onsamenhorende bevolkingsgroepen te doen geloven dat ze tot één (land)behoren. Wanneer België een land was had het een Belgische regering en kon iedere bewoner stemmen op iedere kandidaat of politieke partij. Wij hebben 5 regeringen waaronder een Waalse, waar we in Vlaanderen niet op kunnen stemmen en een Vlaamse, waar we wel op kunnen stemmen. Daarnaast hebben we zo nog iets wat ze een federale regering noemen die samengesteld is uit een aantal partijen waarvoor we wel kunnen kiezen en een aantal die ons door onze strot geramd worden. En dat mijn besten moet ons in de waan brengen dat we in een land leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() België heeft ooit bestaan, en daarna niet meer, en nu weer wel en straks weer niet meer. Het staat als het ware in de sterren te lezen, België zal hoe dan ook ophouden te bestaan, vroeg of laat. En de houdbaarheids datum is in wezen al lang verstreken. Men kan België wat dat betreft het best vergelijken met een slapende vulkaan waar het meer en meer begint te rommelen. Zal hij ooit uitbarsten? Natuurlijk zal hij ooit uitbarsten. Wanneer? Wie zal het zeggen, maar gebeuren zal het.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Minister-President
|
![]() Ik denk dat uw clubje er nooit zal uitgeraken.
![]()
![]() |
#169 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#170 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kan een Gentenaar dan op De Wever stemmen (zeker na de hervorming van de Senaat)? Kan een Antwerpenaar op de UF stemmen? Mag de NVA dan niet in Namen opkomen?
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ook een federale kieskring gaat dat niet verhelpen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Minister-President
|
![]() Misschien niet, maar het zal al een stuk democratischer zijn als ik kan kiezen wel of niet op Franstalige partijen te stemmen.
NVA= Niet Veel Avance Laatst gewijzigd door Tommm : 5 maart 2013 om 10:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat kan je nu ook al, als ze opkomen. je gaat nooit voor Di Rupo of Reynders kunnen stemmen in Oostende of Sint-Truiden.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb het dacht ik toch overduidelijk over partijen waar we op kunnen stemmen en andere die ons door de strot geramd worden. Partijen van een andere bevolkingsgroep waar we niet de minste binding mee hebben. En natuurlijk kan een Gentenaar op BDW stemmen, tenminste bij de federale verkiezingen en voor zover DW voorkomt op de lijst. Ik kan ook niet op sinterklaas of zwarte piet stemmen als die niet opkomen hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 4 april 2013 om 23:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misstaat niet als moderne dictator........
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |