Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 maart 2013, 10:33   #121
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama Bekijk bericht
Het is dan ook hopeloos.

Voor de N-VA tegenstanders wel te verstaan.

Volgend jaar winnen wij. Jullie verliezen. Learn to live with it.
Winnen om daarna weer in de oppositie te vliegen...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2013, 10:44   #122
abramis brama
Parlementslid

abramis brama's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Winnen om daarna weer in de oppositie te vliegen...
Daarvoor moeten de kleine partijtjes eerst samen meer dan de helft van de kiezers voor zich kunnen winnen. Ik zie dat niet gebeuren.
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".
abramis brama is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2013, 10:46   #123
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Tijdens het nalezen van deze post vroeg ik mij af, hoeveel jobs mag 1 persoon hier in België eigenlijk uitoefenen?
Want er zijn er precies wel bij waar het langs 2/3/4 �* 5 kanten kassa kassa is.
Werkt dat de werkloosheid niet in de hand of zie ik dat verkeerd?
Oud 3 maart 2013, 10:58   #124
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Daarvoor moeten de kleine partijtjes eerst samen meer dan de helft van de kiezers voor zich kunnen winnen. Ik zie dat niet gebeuren.
Dat moeten ze niet.
Oud 3 maart 2013, 11:08   #125
abramis brama
Parlementslid

abramis brama's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat moeten ze niet.
Op het Vlaamse niveau moeten ze dat wel.

Ik kijk er al naar uit om een N-VA-gedomineerde Vlaamse regering te zien samenwerken met een federale minderheidsregering aan Vlaamse zijde.
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".
abramis brama is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2013, 11:10   #126
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Op het Vlaamse niveau moeten ze dat wel.

Ik kijk er al naar uit om een N-VA-gedomineerde Vlaamse regering te zien samenwerken met een federale minderheidsregering aan Vlaamse zijde.
Ja, wat spannend...
Oud 3 maart 2013, 11:22   #127
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Tijdens het nalezen van deze post vroeg ik mij af, hoeveel jobs mag 1 persoon hier in België eigenlijk uitoefenen?
Want er zijn er precies wel bij waar het langs 2/3/4 �* 5 kanten kassa kassa is.
Werkt dat de werkloosheid niet in de hand of zie ik dat verkeerd?
Dat heet niet jobs, dat heet cumuls.
Waar alle politici zogezegd tegen zijn, maar ze krijgen ze niet afgeschaft, omdat ze er allen alleen in hun verkiezingsprogramma's al decennia lang over reppen.
Eenmaal verkozen, willen de "anderen" het natuurlijk niet afschaffen.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2013, 11:43   #128
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
nieuwe politieke zeden ? de kracht van verandering ? le nouveau cvp est arrivé ?

http://www.hln.be/hln/nl/929/TV-Gids...tuur-VRT.dhtml
Het enige wat telt voor de particratische bende is het bestendigen van haar machtspositie, ook via de "openbare" media. Met democratie heeft dat al lang niets meer te zien en stilaan ook niet meer met een rechtstaat.
Oud 3 maart 2013, 15:53   #129
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Het enige wat telt voor de particratische bende is het bestendigen van haar machtspositie, ook via de "openbare" media. Met democratie heeft dat al lang niets meer te zien en stilaan ook niet meer met een rechtstaat.
Citaat:
Twaalf leden van de raad van bestuur worden aangewezen door de Vlaamse Regering, met inachtneming van de evenredige vertegenwoordiging van de politieke fracties in het Vlaams Parlement.

Laatst gewijzigd door Jakko : 3 maart 2013 om 15:53.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2013, 20:54   #130
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Nogmaals, het probleem is uiteraard niet dat het een politieke benoeming is. Dat zijn ze per definitie allemaal. Maar ken jij één ander voorbeeld waar een toppoliticus zijn eigen vrouw parachuteert in de raad van bestuur van vrt ? Ik niet in elk geval.

Goede zaak dan weer is dat minister Bourgeois in 2012 nieuwe regels uitvaardigde. De bestuursleden mogen niet meer verdienen dan het overeengekomen plafond (de wedde van minister-president) dus niet meer dan 237.967 euro + index op jaarbasis.

Snap je nu wat het probleem is ?

De nieuwe politieke cultuur van de NVA.

Meest recente slogan van Ben Zwets ofte 'de kracht van de verandering'.

Laatst gewijzigd door system : 4 maart 2013 om 20:56.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2013, 21:00   #131
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Het wordt tijd dat die raden van bestuur gedepolitiseerd geraken.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2013, 21:06   #132
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
De nieuwe politieke cultuur van de NVA.

Meest recente slogan van Ben Zwets ofte 'de kracht van de verandering'.
Vrij nieuw voor deze partij. Nog een zeer lange weg af te leggen, willen ze de O Vld bijbenen. Hebben die ook al een stikkertje?

familiale banden tussen Belgische politici

Laatst gewijzigd door Jakko : 4 maart 2013 om 21:08.
Oud 4 maart 2013, 21:19   #133
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Vrij nieuw voor deze partij. Nog een zeer lange weg af te leggen, willen ze de O Vld bijbenen. Hebben die ook al een stikkertje?

familiale banden tussen Belgische politici
Vrij nieuw? Dat zal wel! De NVA is nauwelijks aan de macht en ze eten al even gulzig uit de vleespotten als de traditio's. Traditionele partijen die door de NVA inhaligheid verweten wordt.

Jaa watte, 'de kracht van de verandering'... Ge zult nog van ver moeten komen om mij zulke onzin wijs te maken.

De NVA getuigt eerder van een kracht die als volgt kan worden samengevat:
'luister naar mijn woorden beste mensen, maar kijk vooral niet naar mijn daden!'

Laatst gewijzigd door system : 4 maart 2013 om 21:26.
Oud 4 maart 2013, 21:22   #134
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ik zie niet in hoe dat zou kunnen? De raden van bestuur worden door de aandeelhouders aangewezen, en die aandeelhouders zijn jij en ik, vertegenwoordigd door onze geliefde praatbarakkers. Dus een proportionele vertegenwoordiging in de raad van bestuur lijkt me best aangewezen. Het is natuurlijk iets anders voor de directie van het bedrijf, daar verwacht je natuurlijk wel competente mensen, en geen SP.A zetbazen zoals nu bij de VRT.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2013, 21:25   #135
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Ik zie niet in hoe dat zou kunnen? De raden van bestuur worden door de aandeelhouders aangewezen, en die aandeelhouders zijn jij en ik, vertegenwoordigd door onze geliefde praatbarakkers. Dus een proportionele vertegenwoordiging in de raad van bestuur lijkt me best aangewezen. Het is natuurlijk iets anders voor de directie van het bedrijf, daar verwacht je natuurlijk wel competente mensen, en geen SP.A zetbazen zoals nu bij de VRT.
Leuk, aandeelhouder van iets dat ge zelf meteen zou opdoeken
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 4 maart 2013, 21:27   #136
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Vrij nieuw? Dat zal wel! De NVA is nauwelijks aan de macht en ze eten al even gulzig uit de vleespotten als de traditio's, die de NVA dan nog inhaligheid verwijt.

Jaa watte, 'de kracht van de verandering'... Ge zult nog van ver moeten komen om mij zulke onzin wijs te maken.

De kracht van: 'luister naar mijn woorden, maar kijk vooral niet naar mijn daden!', ja.
Nog heel wat schade in te halen. Ik ontken dat toch niet of wat verstaat ge niet? Het is ook verreweg de grootste partij. Als ik het lijstje bekijk, krijg ik een vertekend beeld van de realiteit. Meer wou ik eigenlijk niet zeggen.

Laatst gewijzigd door Jakko : 4 maart 2013 om 21:28.
Oud 4 maart 2013, 21:28   #137
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Beter ineens de ganse VRT opdoeken.
mkb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2013, 21:29   #138
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mkb Bekijk bericht
Beter ineens de ganse VRT opdoeken.
Jep, dat is inderdaad nog beter.
Oud 4 maart 2013, 21:32   #139
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Als de vrouw van Ben Zwets het voor het zeggen zou krijgen, dan wordt het Vlaams-nationaal Zangfeest de hele dag live uitgezonden. En dan moeten we de marteling ondergaan door het beluisteren van het liedje 'Tinneke van Heule ons maartje' en moeten we het troosteloos vlaggengezwaai van de Vlaams-nationalisten aanschouwen. Een hele dag lang. God beware me hiervan!

Laatst gewijzigd door system : 4 maart 2013 om 21:34.
Oud 4 maart 2013, 21:35   #140
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als de vrouw van Ben Zwets het voor het zeggen zou krijgen, dan wordt het Vlaams-nationaal Zangfeest de hele dag live uitgezonden. En dan moeten we de marteling ondergaan door het beluisteren van het liedje 'Tinneke van Heule ons maartje' en moeten we het troosteloos vlaggengezwaai van de Vlaams-nationalisten aanschouwen. Een hele dag lang. God beware me hiervan!
Is dat zo of is dat een fantasie uit jouw hoofd?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be