Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 maart 2013, 23:06   #3521
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buitenwipper Bekijk bericht
Waarom zou ge een eurocent moeten krijgen?
Volgens de wet
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2013, 22:56   #3522
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buitenwipper Bekijk bericht
Zelfs daklozen krijgen in België een premie waarvan ze ruimschoots genoeg voedsel mee kunnen kopen om te overleven. Wat een luxe.
Ik krijg nochtans nougatbollen.

Overigens net bijgeleerd dat er geen systeem is in België wat ervoor zorgt dat zieke studenten die door hun ziekte een tijdlang niet kunnen studeren en daardoor vertraging oplopen, één of andere financiering kunnen krijgen (daar ze op dat moment ook niet kunnen werken). Nederland heeft dit wel.
Oud 10 maart 2013, 23:15   #3523
Buitenwipper
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Daklozen hebben toch geen premie nodig? Men kan toch overleven van de jacht en visvangst?

Hoelang zijde al ziek misschien?
Buitenwipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2013, 23:18   #3524
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Overigens net bijgeleerd dat er geen systeem is in België wat ervoor zorgt dat zieke studenten die door hun ziekte een tijdlang niet kunnen studeren en daardoor vertraging oplopen, één of andere financiering kunnen krijgen (daar ze op dat moment ook niet kunnen werken). Nederland heeft dit wel.
Dat klopt niet helemaal. Studenten die hun studie moeten afbreken omwille van ziekte kunnen dit laten weten aan het kinderbijslagfonds, en dan krijgen ze verder kinderbijslag gedurende de periode van de ziekte. Telt natuurlijk maar tot je 25e...

Als je niet meer bij je ouders gedomicilieerd bent, kan je als alleenstaand student een leefloon krijgen.
Als je wel nog bij je ouders gedomicilieerd bent, en je kan aantonen dat je studies volledig buiten je mogelijkheden om vertraging oplopen en de duur van de vertraging is redelijk, dan hebben zij onderhoudsplicht en kan je gewoon je ouders aanklagen als zij die plicht niet tegemoet komen.
Oud 11 maart 2013, 09:00   #3525
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Dat de mensen hun armoe wegsteken is ook normaal, het wordt dikwijls als een schande beschouwd.
Toch als de armoede veroorzaakt is door de onwil om werk aan te nemen.

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2013, 09:35   #3526
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Dubbel

Laatst gewijzigd door Pin en Puk : 11 maart 2013 om 09:50.
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2013, 09:38   #3527
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Dubbel

Laatst gewijzigd door Pin en Puk : 11 maart 2013 om 09:49.
Oud 11 maart 2013, 09:47   #3528
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Wees en blijf gezond en je bent een rijk mens

Laatst gewijzigd door Pin en Puk : 11 maart 2013 om 09:53.
Oud 11 maart 2013, 10:42   #3529
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk Bekijk bericht
Echte armen kunnen hun gezondheid veel moeilijker verdedigen en sterven in de regel veel vroeger
Oud 11 maart 2013, 10:57   #3530
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Toch als de armoede veroorzaakt is door de onwil om werk aan te nemen.
DE onwil om werk aan te nemen dat onder de armoedegrens betaalt, is logisch en normaal. Of ken je de werkloosheidsval niet? Dat is als je werkend minder inkomsten hebt dan niet werkend. Het is logisch dat de armen voor hun voordeel kiezen als dat een werkloosheidsuitkering is. Ook al ligt die uitkering ook 20% onder de armoedegrens.

Maar dat zijn dingen waar jij geen ervaring van hebt, je hebt alleen een loze harteloze ideologische stellingname.

De oplossing van de werkloosheidsval:
1 Trek de belastingsvrije som op, zodat de laagstverdieners minder belast worden
2 Laat de laagstverdieners minder sociale lasten betalen

3Trek de minimumlonen op.

Het verlagen van de uitkeringen is GEEN oplossing.

Het is een schande, dat er geen oplossing komt voor de werkloosheidsval.

De bazen willen de minimumlonen niet verhogen.

De staat wil de laagstverdieners naar de middeleeuwen blijven belasten.

Laatst gewijzigd door eno2 : 11 maart 2013 om 10:58.
Oud 11 maart 2013, 20:50   #3531
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ken je de werkloosheidsval niet? Dat is als je werkend minder inkomsten hebt dan niet werkend.
We zijn het erover eens dat nietsnutten en leegaards te zwaar worden gepamperd in onze maatschappij.

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2013, 22:02   #3532
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
We zijn het erover eens dat nietsnutten en leegaards te zwaar worden gepamperd in onze maatschappij.
Neen. Het wordt ze juist bijzonder moeilijk gemaakt.

Daardoor zijn ze minder talrijk dan de veel zwaarder gepamperde kapitalistjes

Laatst gewijzigd door eno2 : 11 maart 2013 om 22:04.
Oud 16 maart 2013, 00:33   #3533
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Dat klopt niet helemaal. Studenten die hun studie moeten afbreken omwille van ziekte kunnen dit laten weten aan het kinderbijslagfonds, en dan krijgen ze verder kinderbijslag gedurende de periode van de ziekte. Telt natuurlijk maar tot je 25e...

Als je niet meer bij je ouders gedomicilieerd bent, kan je als alleenstaand student een leefloon krijgen.
Dat is de theorie. Maar ik krijg het niet dus.
Ik heb het ook niet gekregen in de periodes van ziekte.

Maar ik heb inmiddels weer drie instanties gecontacteerd die me zullen helpen. Ik ben eens benieuwd wat we zullen zien. Nougatbollen waarschijnlijk. Ik heb sinds juli 2012 geen enkel inkomen meer, maar wel een stapel ziekenhuisfacturen om U tegen te zeggen ...
Ongelofelijk wat er allemaal kan in dit land.
En zoals je weet kan ik denk ik nogal super-duidelijk aantonen dat de vertraging gebeurde buiten mijn wil om. Ondanks mijn ziekte heb ik slechts één jaar verloren, iets wat veel gezonde studenten ook overkomt. :-S
Mijn favo-onderwijsinstelling heeft er daar echter drie aan vast geknoopt en is op weg daar nog eentje bij te doen met veel enthousiasme... en aangezien ik daar niet de scepter zwaai en de mensen van bepaalde faculteiten blijkbaar alle voeling met de realiteit volledig kwijt zijn. :-S
Dat ze het vak logica afgeschaft hebben, valt eraan te zien. Amai. :-/

Citaat:
Als je wel nog bij je ouders gedomicilieerd bent, en je kan aantonen dat je studies volledig buiten je mogelijkheden om vertraging oplopen en de duur van de vertraging is redelijk, dan hebben zij onderhoudsplicht en kan je gewoon je ouders aanklagen als zij die plicht niet tegemoet komen.
Mijn ouders zijn vrijgesteld van die plicht wegens onvermogend. Bovendien is de band verbroken.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 16 maart 2013 om 00:34.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2013, 00:36   #3534
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk Bekijk bericht
Dat ben ik nooit geweest.

Al krijg ik morgen een minnelijke schikking van 500 000 euro wat me een richtbedrag lijkt wat ik kan in overweging nemen, een gezond lijf kan ik er niet voor krijgen.
Het marginaal nut wat ik kan ervaren van eender welke goed, dienst of vanzelfsprekendheid (de zon) is dus altijd lager, want op de achtergrond spelen klachten die maken dat je niet zoveel van iets kan genieten als een ander mens.
Oud 17 maart 2013, 14:37   #3535
eno2
Banneling

Standaard Nieuwe armoede-index ontwikkeld

Citaat:
The Guardian:

The study of the world's poorest one billion people uses a new measure, the Multidimensional Poverty Index (MPI), which was just updated in the 2013 UN report. It includes ten indicators to calculate poverty – nutrition, child mortality, years of schooling and attendance, cooking fuel, water, sanitation, electricity assets and a covered floor.

The initiative hopes insights from the MPI will incentivise international donors and governments to help the poorest by allowing the results to be measured. The academics believe old methods of looking at income levels – such as those living on $1.25 a day or less – ignores other deprivations in, for example, nutrition, health and sanitation.

The system was developed in 2010 by the institute's director, Dr Sabina Alkire, and Dr Maria Emma Santos. Dr Alkire said: "As poor people worldwide have said, poverty is more than money – it is ill health, it is food insecurity, it is not having work, or experiencing violence and humiliation, or not having health care, electricity, or good housing.
Volgens deze indicator neemt de armoede af.

http://www.guardian.co.uk/society/20...-acute-poverty
Oud 17 maart 2013, 15:10   #3536
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Soepprei eten ipv stoofprei.
stoofprei is een pak goedkoper per gelijk gewicht. Je maakt van het witte gedeelte gestoofde prei en van het gele+groene gedeelte een pot preisoep.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2013, 16:18   #3537
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:

Verhoogd kindergeld en studiebeurs is iets waar je wel recht op had.Het feit dat je ouders je geld inpikken is niet iets dat je de rest van de gemeenschap mag verwijten.Misschien moet je het geld gaan terugeisen bij je papa of mama.Véél beter dan de maatschappij aan te klagen.Maar dat durf je blijkbaar niet.Het geld van de gemeenschap,bedoeld voor jouw levensonderhoud en studies is bij je ouders terechtgekomen.En jij vind het niet eerlijk dat je geen tweede keer krijgt.
Sorry meid,vraag het gewoon terug.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2013, 16:29   #3538
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Studeren is hier zat goedkoop genoeg, er moet niet nog meer geld worden verkwist zodat mensen nog goedkoper kunnen studeren.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2013, 16:32   #3539
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vaneigens.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2013, 17:02   #3540
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Echt arm zijn is.... gratis met het openbaar vervoer mogen reizen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be