Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 maart 2013, 14:56   #161
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
nogal visionair om te stellen dat het vanaf 2030 erger gaat zijn.
ik dacht eerder dat hij het over 1830 had.
Oud 13 maart 2013, 14:58   #162
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Het gepaste moment denk ik, om nu de vlag ter hand te nemen, en daar even heftig mee te staan zwieren tot groot jolijt van de wielrenner(s) in kwestie.
Oud 13 maart 2013, 14:59   #163
Le Téméraire
Provinciaal Statenlid

Le Téméraire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
We wonen in België. Waarom geen mix tussen de visie van de Vlamingen en de visie van de Franstaligen?
Toch mooi om te zien hoe er elke keer opnieuw het sprookje bovengehaald wordt van een ideaal België dat niet bestaat, nooit zal bestaan en nooit bestaan heeft.

Mijnheer Everytime, meer dan 180 jaar lang heeft men geprobeerd om zo een België te bouwen. Telkens is dit mislukt, gesaboteerd, of mismeesterd. Waarom mogen de Vlamingen nu niet de legitieme vraag stellen om het nog eens over een andere boeg te gooien (het confederalisme)?
Le Téméraire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2013, 15:14   #164
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
op sommige punten moet dit zeker kunnen, maar dan wel eens een evenwichtig compromis.

maar op sommige punten kan dit niet, bv op taalbeleid, maar ook op het vlak van werk kan dit blijkbaar niet, de meningen zijn te veel verdeeld en de situaties zijn te verschillend.
Klopt. Sommige dingen zijn bespreekbaar (bv. de financiering van Brussel), andere niet (bv. de toepassing van de taalwetten in Vlaanderen). Het probleem is natuurlijk dat ze dit nooit zullen begrijpen. Ze kunnen zoveel met Belgische vlaggen zwaaien als ze willen, maar in de realiteit slagen ze er niet eens in onze grenzen te respecteren, wat mij een absoluut minimum lijkt.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2013, 15:15   #165
Maikel Joosten
Gouverneur

Maikel Joosten's schermafbeelding

Standaard

Dan hoop ik dat meneer Gilbert ook van mening is dat er tijdens de Waalse pijl en luik-bastenaken-luik ook met geen Waalse haantjes meer gewapperd mag worden. Dat zou dan weer een brug te ver zijn. Twee maten twee gewichten is hier dan zeker op zijn plaats. Laat u gezicht dan meer zeker niet meer zien tijdens de ronde van Vlaanderen.

Wat een vuile hypocriet!

Lang leve de vlaamse leeuw!

Laatst gewijzigd door Maikel Joosten : 13 maart 2013 om 15:16.
Maikel Joosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2013, 15:18   #166
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

In 1829 zou Gilbert dan ook consequent alle Belze vlaggen van de koers hebben geweerd, mag ik aannemen?

Allee, abstractie makend van het feit dat die Belze vlag toen nog niet bestond eh.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2013, 15:19   #167
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
nogal visionair om te stellen dat het vanaf 2030 erger gaat zijn.
Nog zo één en 't is donker.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2013, 15:21   #168
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We wonen in België. Waarom geen mix tussen de visie van de Vlamingen en de visie van de Franstaligen?
Omdat dit niet mijn politieke overtuiging is.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2013, 15:21   #169
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Le Téméraire Bekijk bericht
Toch mooi om te zien hoe er elke keer opnieuw het sprookje bovengehaald wordt van een ideaal België dat niet bestaat, nooit zal bestaan en nooit bestaan heeft.

Mijnheer Everytime, meer dan 180 jaar lang heeft men geprobeerd om zo een België te bouwen. Telkens is dit mislukt, gesaboteerd, of mismeesterd. Waarom mogen de Vlamingen nu niet de legitieme vraag stellen om het nog eens over een andere boeg te gooien (het confederalisme)?
OK. België barst, dan! Ik zal "de trend" volgen en dit moeten denken om "in" te zijn. Zoals een Franstalige vriendin van mij, die zeer graag fietst, zei (u moet weten dat ze voor België is) :"Ik zal een sticker VL op mijn fiets plaatsen als ik in Vlaanderen fiets. Om "in" te zijn.") Moeten Franstaligen dit doen? Onder Franstaligen : België verdedigen. Als we met Vlamingen spreken : voor de splitsing van België pleiten?

Laatst gewijzigd door Everytime : 13 maart 2013 om 15:22.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2013, 15:22   #170
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
OK. België barst, dan! Ik zal "de trend" volgen en dit moeten denken om "in" te zijn. Zoals een Franstalige vriendin van mij, die zeer graag fietst, zei (u moet weten dat ze voor België is) :"Ik zal een sticker VL op mijn fiets plaatsen als ik in Vlaanderen fiets. Om "in" te zijn.") Moeten Franstaligen dit doen? Onder Franstaligen : België verdedigen. Als we met Vlamingen spreken : voor de splitsing van België pleiten?
Dat moeten ze zelf maar weten, he.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 13 maart 2013, 15:23   #171
system
Banneling

Standaard

Laat ons eens van naderbij bekijken wat F. Gilbert nu eigenlijk beweert.

Hij zegt:
"De NVA is een extremistische partij."
Nogal wiedes dat de NVA extreem is, vermits zij ijvert voor de vernietiging van Belgie.

Hij beweert vervolgens:
"De kiezers voor de NVA zijn maar domme mensen."
Welnu en in ieder geval, wanneer we de ettelijke hersenspinsels op dit forum lezen van NVA-partijslaafjes hier alom tegenwoordig, dan zijn deze schrijfsels niet alleen zwakhoofdig, maar tevens vaak lomp en munten ze dikwijls uit in ongeëvenaarde ezelarij.

Besluit:
F. Gilbert heeft niet alleen gelijk, hij heeft overschot van gelijk!

Laatst gewijzigd door system : 13 maart 2013 om 15:25.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2013, 15:24   #172
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb nog liever te maken met een belgicist pur sang, dan met zo'n kontdraaier zoals gij het beschrijft.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2013, 15:25   #173
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht

Hij zegt:
Nogal wiedes dat de NVA extreem is, vermits zij ijvert voor de vernietiging van Belgie.

Hij beweert vervolgens:
Welnu en in ieder geval, wanneer we de ettelijke hersenspinsels op dit forum lezen van NVA-partijslaafjes hier alom tegenwoordig, dan zijn deze schrijfsels niet alleen zwakhoofdig, maar tevens vaak lomp en munten ze dikwijls uit in ongeëvenaarde ezelarij.

Besluit:
F. Gilbert, heeft niet alleen gelijk, hij heeft overschot van gelijk!
Ezelarij is een mooie uitdrukking.
Oud 13 maart 2013, 15:28   #174
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Je vergist je schromelijk als je denkt dat het 'in' is om Vlaams-nationalist te zijn, zeker in bepaalde kringen. Dat is misschien nog de grootste ironie: de Franstaligen weten zo weinig over Vlaanderen dat ze geloven dat elke Vlaming een hardcore vlaggenzwaaiende nationalist is.

Die uitzending Bye Bye Belgium van de RTBF was daar nog het beste bewijs van. Er is geen enkele Vlaming die gelooft dat het Vlaamse Parlement zomaar, zonder enige aanleiding de onafhankelijkheid zou uitroepen. Zoiets is jammer genoeg absurd. En toch was dat blijkbaar een realistisch scenario voor veel Franstaligen.
Oud 13 maart 2013, 15:29   #175
Maikel Joosten
Gouverneur

Maikel Joosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hij zegt:

Hij beweert vervolgens:

Besluit:
De egotripperij druipt ervan af, walgelijk gewoon.
Oud 13 maart 2013, 15:30   #176
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb nog liever te maken met een belgicist pur sang, dan met zo'n kontdraaier zoals gij het beschrijft.

.
Ik ook maar is dit het geval voor de meeste Vlamingen?
Oud 13 maart 2013, 15:32   #177
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hij zegt:

Hij beweert vervolgens:

Besluit:
Hij beweert dat niet, de journalist beweert dat hij dat beweert...
Oud 13 maart 2013, 15:32   #178
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Ik ook maar is dit het geval voor de meeste Vlamingen?
Je bent zelf wel een beetje een kontdraaier. Vroeger zat je hier nog te pleiten voor rattachisme. Waarom ben je eigenlijk van mening veranderd?
Oud 13 maart 2013, 15:38   #179
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Meer dan waarschijnlijk werd die taal concurrentie door de politiek en vooral de particratie levendig gehouden. Tot verweren van Vlaamse Vlag ten voordele van de Belgische. Om er politiek voordeel bij te halen. Terwijl ze via de zuilen hun kies vee aan banden legden. Via taal strijd toestanden konden ze hun kudde op dwepen en andere zaken ongestoord van uit hun ivoren-toren in hun voordeel introduceren.

Feit is dat mensen die leven op Vlaamse bodem steeds moesten toegeven aan Frans sprekenden. Tot Leuven Vlaams sprak iedereen die dacht het te zijn Frans. Acten en contracten in het Frans.

En dat vlagske ons vlagske, is een bewijs dat wij het volk op Vlaamse bodem. Dat zij de boerkes noemen bestaan.
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2013, 15:39   #180
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Je bent zelf wel een beetje een kontdraaier. Vroeger zat je hier nog te pleiten voor rattachisme. Waarom ben je eigenlijk van mening veranderd?
Omdat ik besefte dat dit totaal utopisch is.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be