![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.479
|
![]() Citaat:
Ik reageer vooral zo omdat de trajectcontrole daar op 90 kmh is en niet op 120 kmh of beter 130 kmh, 90 kmh die zeker daar duidelijk te langzaam is voor auto´s. Het is daar een volledige 3+3-vakssnelweg hé (dus zoals de rest) met enkel een hoop mislukte voegen die het snelwegwegdek niet onveiliger maken. Bekijk de foto van uw AT-link maar eens, 100 km trajectcontrole op een eng stuk 1+1 vaks B37 (Bundesstrasse dus zeker geen snelwegstandards maar wel een verbeterde autoweg met gedeeltelijke snelwegbreedte maar aan de trajectcontrole een 1+1 versmalling), dus 100 kmh ipv de vroegere 110 kmh, daar kan men op de 3+3 E17 in Gent alleen maar van dromen. Overigens waar de B37 als 2+2 autoweg-standard uitgevoerd is geldt 130 kmh, nog zo´n droom. ![]() De B37 is eigenlijk een verbeterde Bundesstrasse die in principe 2+2 tot 2+1 rijvakken heeft met alternerend inhalen, daar kan men in Vlaanderen ook maar van dromen. Op de foto zie ik 1+1 wel serieus beveiligde middenberm, doet me aan Zweden denken waar zulke 1+1 en 2+1 ook 110 limieten hebben. Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 13 maart 2013 om 14:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 5.544
|
![]() Citaat:
Overigens, ik heb lang zitten zoeken naar een studie die de effectiviteit van trajectcontrole op veiligheid onderzoekt. verder dan anekdotisch kwam ik niet... Alweer een hiaat in het verkeersveiligheidonderzoek... ![]()
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.479
|
![]() Citaat:
![]() Een dynamische trajectcontrole (zijn er die?) kan bij druk verkeer de verkeerstroom wel vlotter laten verlopen, qua veiligheid zie ik wel geen bijzondere parameters die veranderen tov een dynamische snelheidsbeperking (matrixborden) zonder zichtbare controle. Bij een trajectcontrole weet men i.p. dat men gecontroleerd wordt dat geeft mss minieme verschillen in "snelheidsgedrag", maar elk nadeel heeft zijn voordeel...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 13 maart 2013 om 14:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.511
|
![]() Citaat:
Ze gaan toch wel eens beslissen wat het nu is Je kunt bewijzen dat op die strook 90.000 mensen een snelheidsovertreding begaan per jaar, en het ongevallenaantal zakt naar 0... http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...redingen.dhtml Die 90.000 theoretische laagvliegers zijn dus niet verantwoordelijk voor die ongevallen... dat is duidelijk... Het bewijs werkt dus in twee richtingen hé !
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 13 maart 2013 om 14:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.479
|
![]() Citaat:
Ik heb eens een statistiek van Nederland over 3 jaren gezien , daar stonden maar toevallig 99 mogelijke ongevaloorzaken op, natuurlijk kan een ongeval meerdere oorzaken tegelijkertijd hebben... Op alle wegen werd onaangepaste snelheid (dus ook lager als de limiet) maar in 3,5 % gemiddeld per jaar genoemd als ongevaloorzaak. Op de snelweg is dat wslk tussen 1 en 2 %. En nog een statistiek van Nederlandse snelwegen (database cbs.nl laatste 10 jaar) waar door factor "te snel rijden" als hoofdoorzaak ("toedracht 1" genaamd) er gemiddeld maar 1 dodelijk ongeval per jaar geregistreerd werd over de laatste 10 jaar, één per jaar ! Wetende dat vele voertuigen nog niet eens die snelweglimiet technisch kunnen halen omdat ze bvb begrenst zijn. Te snel = boven de flitslimiet is in NL dus met grote afstand de minst grote geregistreerde hoofdoorzaak van dodelijke ongevallen. Zoals ik met mijn grafiek uit BC en de Oostenrijkse studie al aangaf, en zeker korter bij de waarheid ligt: Citaat:
Citaat:
Citaat:
(Average speeds in BC are almost always over posted speeds.) En weet je waarom dat ik zeker ben dat het natte vinger is ? Omdat oorzaak snelheid in Belgie door de politie of andere helemaal niet geregistreerd wordt. Die link van fcvv heb ik hier al tienmaal gezet. En ook de link van de studie dat een snelheidsmax geen directe relatie heeft met het aantal ongevallen of de ernst van een ongeval. In NL proberen ze hoofdoorzaak "te snel rijden" wel te registreren, ook op de snelweg. Even een p/c uit mijn oude gegevens (sommige links werken niet meer) Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 13 maart 2013 om 17:04. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
|
![]() Citaat:
Op wat controle meer of minder komt het niet aan hé. Eindelijk gaan die levensgevaarlijke SUV maniakken met 2 Ton onder hun gat op hun tellen moeten passen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.511
|
![]() een goeie jaloestelling, daar gaan we weer. De meeste SUV's zijn verhoogde breaks met een 4x4 aandrijving, en hebben dus 4 banden om grip te houden, in theorie zouden die veiliger moeten zijn dan de traditionele 2wielaangedreven wagens. niet gerekend uiteraard op de socialistische marketing die notionele interest, flat tax, en 4x4 allemaal naar het verdoemhoekje wensen. Nochthans is duidelijk voor mij dat hypocrisie een woord is die je bij die salonsocialisten met grote letters mag schrijven
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.479
|
![]() Citaat:
Maar het is de fout van de salonsocialisten zelf dat er hier zoveel SUV´s rondbollen, de discriminatie in taks ´lichte vracht´ en de massa´s verkeersdrempels en plateaus hebben daar vooral de socialisten niet voor gezorgd ? Een lange trajectcontrole op Vlaamse snelwegen stel eens voor...: om 120 kmh gemiddeld te halen over een lang stuk snelweg moet men toch regelmatig pieken op 180 en 200 kmh. ![]() Als ik diagonaal door D rijdt naar Oostenrijk en het is normaal druk moet ik toch een kruisnelheid van 150-160 kmh proberen aan te houden om aan een gemiddelde van 100 kmh te komen (met eenmalige korte stop)
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 13 maart 2013 om 22:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
|
![]() Citaat:
Maar waarom je met 2 Ton of meer de kinderen naar school moet brengen of naar de Lidl rijden is mij een raadsel. Ik ben iemand verloren die met een kleine VW gegrepen werd door een SUV van meer dan 2 Ton. Ik weet dus waarover ik spreek. Dat heeft niets met jaloezie te maken. Laatst gewijzigd door Henri1 : 14 maart 2013 om 06:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.479
|
![]() Citaat:
De kinetische energie Ek of kracht die bij impact plaatsvind is nochtans Ek = 0,5.(Massa.V²) En er zijn nog redelijk veel SUV´s die geen optimaal vertragende kreukelzones hebben zoals de gemiddelde auto. Maar bij de nieuwe en veel lichtere SUV´s is er wel een enorme verbetering, dat zijn quasi wat hogere personenwagens. http://www.euroncap.com/results/bmw/x1/2012/426.aspx BMW X1 test 2012: totaal 5 sterren en 64% bij voetgangersimpact. Enige toegeving is dat vanaf 3,5 T (evtl met sleep) ze niet meer sneller mogen(kunnen) als 90 kmh (met begrenzer) op alle wegen buiten de bebouwde kom en een rijbewijs C nodig hebben. Citaat:
* http://board.carstyling.net/showthread.php?t=57953 met gevolg dat die voertuigen quasi geen extra lading meer mogen meevoeren wat geen kat controleert.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 14 maart 2013 om 12:12. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
|
![]() Citaat:
Voor zover mij bekend waren er daar geen problemen. Er was in ieder geval geen reden om er flitspalen te plaatsen. De problemen zijn pas begonnen toen die dwaze 90 borden er gekomen zijn. Toen bleek er ineens wel een aanleiding om er flitspalen te plaatsen. Die bleken toch niet de oplossing, dus werd er een proefproject voor trajectcontrole van gemaakt. Dat lijkt nu wel te werken. Het ergerlijke is dat een compleet nutteloze beperking tot 90 op een autoweg wordt gebruikt als bewijs dat trajectcontrole effectief zou zijn. De beste oplossing is natuurlijk om met die hypocriete boel te stoppen en om op dat viaduct én die 90 borden, én die flitspalen, én die trajectcamera's te verwijderen en de mensen met rust te laten. Dat zal spijtig genoeg natuurlijk weer niet gebeuren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.511
|
![]() Citaat:
En voor de rest rij je volgens mij met de meeste suvs gewoon Veiliger omdat je bvb al een rustiger motor hebt met meer koppel en minder toerental en dat je een automatische versnellingsbak al veel ruatiger in het verkeer rijdt
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 16 maart 2013 om 01:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 16.245
|
![]() Citaat:
Als men twee maatregelen tegelijk toepast, snelheidsbeperking plus controle, kan men niet zien wat het effect is van elk afzonderlijk. En nu kopieert men de twee maatregelen op andere trajecten zonder dit inzicht. Aanvankelijk levert dat leuke inkomsten in de vorm van boetes, naderhand kost het alleen nog maar geld om het in stand te houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.479
|
![]() Citaat:
In uw eerste zinnen zie ik geen relevantie met een afgedwongen snelheidslimiet, niemand hindert een hogere limiet eraan zijn snelheid kortstondig aan te passen aan de omstandigheden en langzamer verkeer, met doet toch niet anders bij drukker verkeer (artikel 10.1 snelheid) Het is toch niet meer als normaal de snelheidsmaxima af te stemmen op de snelste voertuigen... en niet als kassa te misbruiken... Louter info voor BE (2010): - afgeronde 87 % van alle personenkms worden door auto´s en moto´s afgelegd. (camions vallen daar niet onder) - 37 % wel alle voertuigkms vindt plaats op de snelweg die maar ~ 1,4 % van de totale weglengte* bevat (*niet capaciteit, want daar komen breedte en rijstroken bij) - Per vtg-km vallen ca. 3 x maal minder doden op de snelweg als op alle wegen (in D ook, maar navenant bijna de helft van beide...). Men moet de max-limiet - vooral op de auto-snel-weg - op de snelle voertuigen afstemmen niet op de trage en sowieso al niet op de zware voertuigen die meestal begrenst zijn op 90 kmh. [grapje][Men zet ook geen borden 10 of 20 kmh snelheidsbeperking rondom en bij het oprijden van een rotonde hé om al het verkeer gemakkelijker te laten invoegen. Of gaat men op gewone wegen binnenkort de maxima afstemmen op traktoren (25 �* 40 kmh) en brommobielen (max 45 kmh) ?[/grapje einde]
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 17 maart 2013 om 13:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 46.574
|
![]() Ik begrijp niet dat mensen zich zo graag laten bespioneren.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.511
|
![]() Citaat:
Aangezien 1 trajectcontrole 100.000x50=5miljoen euro oplevert, aangezien we al aan 1.2 miljoen snelheidsovertredingen zitten, of 6miljoen euro per jaar. Als we 100 trajectcontroles installeren heb je 500miljoen inkomsten.. zo kun je nog eens de belastingen verlagen en betaalt iedereen elke week een boete. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.511
|
![]() Voor zover ik dat weet weegt mijn SUV 1750kg, een audi A4 weegt 1450kg; dus ja hij weegt 20% meer dan een gemiddelde wagen, dus ja ik ben daardoor in de socialistische marketing veroordeeld tot een Asobak rijder, terwijl ik totaal niet echt asociaal te noemen bent. bedankt voor de discriminerende stigmatisering. Of hoe hypocriet kun je zijn, socialisten mogen SUV rijders bashen maar de SUV rijders mogen geen klacht indienen bij CGK... want er is geen discriminatie op basis van huidskleur, ras, afkomst etc... Aleluja de intellectuele elite die mag parasiteren op deze welstellende maatschappij zal zijn tong toch beter 2 keer draaien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.511
|
![]() Ik rij daar maximaal 170km/u mee, en weet je leg diezelfde motor in die A4 en die rijdt daar 200km/u. En weet je, die audi A4 aa, 200km/u tegen een muur parkeren is dodelijker dan die SUV aan 170km+u tegen de muur te parkeren/ En waat je wat ook in uw formule van kinetische energie is de snelheid een KWADRATISCHE functie; Dus hoeveel energie zul je krijgen bij die A4 versus die 4x4...
A4 = 1450 kg * 55 m/s*55 m/s 4.3 MegaJ SUV = 1750 * 44 m/s*44m/s = 3.3MegaJ de Audi A4 is dus 30% gevaarlijker dan de SUV Voila mr de socialistische propopganda met de paplepel slikker, probeer daar nu eens een puntje aan te zuigen; |
![]() |
![]() |