![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() U weet verdomd goed dat autonomie niet noodzakelijk hetzelfde is als onafhankelijkheid. Een onafhankelijke staat is autonoom, maar niet alle autonome staten zijn onafhankelijk vanuit volkenrechtelijk standpunt. Indien we de federalisering van la Belgique vér doordrijven waardoor de deelstaten hun sociaal economisch beleid volledig in handen hebben, dan is er nog steeds een federaal niveau nodig voor de domeinen die de deelstaten zelf niet wensen te regelen. Zoals Defensie en Buitenlandse Zaken. Maar ik maak me geen illusies. De Francofonen evenals de Vlaamse Belgicisten wensen enkel "une Belgique figée" dat volledig beantwoordt aan de francofone wensen. Jullie zullen ermee moeten leren leven dat de Vlamingen dit niet meer pikken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder hadden de onderhandelingen met Di Rupo destijds wel enige zin voor de belgicisten. En waren die onderhandelingen gevaarlijk voor ons, flaminganten. Want had Di Rupo zich achter een ernstige Copernicaanse staatshervorming geschaard, dan ... waren wij nu misschien dood gebloed. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is hier al wel 500 keer besproken.
Het is bijvoorbeeld om te beletten dat als morgen 100000 Chinezen in Klemskerke komen wonen , ze dit dorp niet onmiddellijk als een deel , een enclave van China kunnen beschouwen. ![]() Laatst gewijzigd door Pericles : 16 maart 2013 om 18:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga ik, als N-VA-lid, opgesloten worden in het gerenoveerde Breendonk?
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | ||
Burger
|
![]() Mijn eerste indruk was dat Geert Bourgeois een kieken zonder kop is en voor zijn beurt heeft gesproken. “Alle bevoegdheden”? Hoe is dat verenigbaar met confederalisme?
Als ik dan dit lees, Citaat:
Dat wil niet eens zeggen dat ik onafhankelijkheid slecht zou vinden, INTEGENDEEL, voor mij mag de N-VA daarmee naar de verkiezingen gaan. Maar het punt is: hoe overtuig je daar de twijfelende kiezers mee, willen die niet liever dat er nog een minimum-België blijft bestaan? Zelfs als die twijfelende kiezers akkoord zouden gaan met een confederalisme zoals misschien zelfs Bourgeois het bedoelt, als ze echter denken dat hij het heeft over volledige onafhankelijkheid, heb je daar niet veel aan. Dat is waar ik bang voor ben, is Bourgeois nu volledig onnodig kiezers aan het afstoten, nieuwe kiezers die ze eigenlijk bitter nodig hebben? Als gigantisch veel vlamingen akkoord zouden gaan met volledige onafhankelijkheid, is er geen enkel probleem, maar gaan ze er wel mee akkoord? En heeft Bourgeois het nu gewoon onhandig uitgelegd of probeert hij zijn persoonlijke visie aan N-VA op te dringen? Het congres over confederalisme moet immers nog komen. Is hij als een beginneling in de val getrapt dat hij zei waar zijn tegenstanders hem naar dreven te zeggen? Of heeft hij ze schaakmat gezet door quasi te poneren: "onafhankelijkheid ja, en wat dan nog?" Tijd om het even positiever te bekijken, men kan hem inderdaad niet beschuldigen dat hij zich te zacht uitdrukt. En als N-VA hiermee naar de kiezer zou gaan, zonder te menen dat ze daarmee alles binnenkrijgen, dan is het inderdaad misschien beter om eerst alles te vragen en dan weiniger te krijgen i.p.v. weiniger te vragen en nóg weiniger te krijgen. Zijn vlucht vooruit heeft overigens ook enige duidelijkheid gecreëerd: Kris Peeters komt voor mij nu over als nog een veel grotere oen dan Bourgeois door te suggeren dat in 2014 voor hem feitelijk helemaal niks hoeft te gebeuren (want de zesde staatshervorming afwerken is geen nieuw beleid, nog afgezien ervan dat het voor een deel verschrikkelijk beleid is). Wat een lul. En het nieuws op http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw..._reax_wallonie Citaat:
Vooral een aantal maskers van de regeringspartijen vallen af, dat is mooi meegenomen. En in alle eerlijkheid, de mogelijkheid bestaat zelfs dat Bourgeois' uitspraak ook daarbuiten nog een goede zet was, hij dwingt de mensen na te denken over autonomie/onafhankelijkheid en misschien zullen er meer zijn dan ik gok, die zullen zeggen “o.k., laten we maar in één keer komaf maken met de Belgische staatsstructuur in plaats van die miserie eeuwig te rekken.” Dubbele gevoelens dus. Maar nog dit. Ik stem wel op N-VA, maar niet vanwege Bourgeois, Bourgeois heb ik altijd de persoon gevonden in N-VA die me het meest afstootte. En ik sta niet te springen om hem als vlaams minister-president te zien. Philippe Muyters zou ik o.k. vinden, maar Bourgeois als persoon zou ik nooit een stem geven. Ik verwacht ook dat er N-VA-communicatie zal komen die zijn boodschap afzwakt, maar hoe het ook zij en wat er ook van komt, ik zou echt wel willen weten wat de gewone kiezers hiervan denken. Zijn ze er klaar voor of niet? Laatst gewijzigd door Lucajac : 16 maart 2013 om 18:24. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je daar een gedacht van wil weten moet je maar de soep van de overheveling van de kinderbijslag volgen die overeengekomen is in het akkoord van de staatshervorming. Juristen gaan er wel bij varen.
![]() |
![]() |