Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 maart 2013, 17:02   #3541
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Echt arm zijn is.... gratis met het openbaar vervoer mogen reizen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2013, 17:58   #3542
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Nee, dat is oud zijn.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2013, 17:59   #3543
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Vaneigens.
Sinds wanneer ben jij tegen kapitalisten?
Oud 17 maart 2013, 18:00   #3544
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Studeren is hier zat goedkoop genoeg, er moet niet nog meer geld worden verkwist zodat mensen nog goedkoper kunnen studeren.
Weirdo gedoe
Oud 17 maart 2013, 19:20   #3545
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Nee, dat is oud zijn.
nee, dat is: een uitkering van het OCMW krijgen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2013, 19:31   #3546
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
nee, dat is: een uitkering van het OCMW krijgen.
DE oudjes rijden ALLEMAAL gratis, arm of rijk.

Dat leefloners gratis bussen en trammen, daar heb ik geen bezwaar tegen.

Laatst gewijzigd door eno2 : 17 maart 2013 om 19:33.
Oud 17 maart 2013, 22:22   #3547
Belask0
Banneling

Standaard

...eens goed uitgelachen worden
Belask0 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2013, 22:44   #3548
Belask0
Banneling

Standaard

Peeters is blij om het nieuwe rekord : 121000 sukkels aan de voedselbank , we groeien !!
Belask0 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2013, 11:12   #3549
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Verhoogd kindergeld en studiebeurs is iets waar je wel recht op had.Het feit dat je ouders je geld inpikken is niet iets dat je de rest van de gemeenschap mag verwijten.Misschien moet je het geld gaan terugeisen bij je papa of mama.Véél beter dan de maatschappij aan te klagen.Maar dat durf je blijkbaar niet.Het geld van de gemeenschap,bedoeld voor jouw levensonderhoud en studies is bij je ouders terechtgekomen.En jij vind het niet eerlijk dat je geen tweede keer krijgt.
Sorry meid,vraag het gewoon terug.
Studiebeurs had ik destijds hoor, kindergeld ook. Niet verhoogd volgens mij.

Maar nu niet meer.
Oud 18 maart 2013, 11:14   #3550
Groentje-18

Standaard

Citaat:
DE oudjes rijden ALLEMAAL gratis, arm of rijk.

Dat leefloners gratis bussen en trammen, daar heb ik geen bezwaar tegen.
En de niet-leefloners dan?

Ik snap echt niet dat er geen categorie is voor mensen die gewoon totaal zero inkomsten hebben.
Een leefloner is 800x rijker dan "onze categorie" en krijgt ook nog eens tientallen voordelen erboven op.

Ik rij trouwens met een al jaren vervallen busabonnement van 25 euro... Gelukkig nog niet betrapt geweest.
Oud 18 maart 2013, 11:50   #3551
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht

Ik snap echt niet dat er geen categorie is voor mensen die gewoon totaal zero inkomsten hebben.
Een leefloner is 800x rijker dan "onze categorie" en krijgt ook nog eens tientallen voordelen erboven op.

Ik rij trouwens met een al jaren vervallen busabonnement van 25 euro... Gelukkig nog niet betrapt geweest.
Gelukkig, inderdaad! Ik zou daar toch maar voorzichtig mee zijn. Ikzelf heb recht op verhoogde tegemoetkoming (bewijs dat men er recht op heeft aanvragen via de ziekenkas) en kan daardoor een omnipass voor een jaar krijgen die slechts 32.- € kost. Volgens mij moet u daar ook recht op hebben. Ga er toch maar eens achter horen, 32.- € is een peuleschil vergeleken met de boetes ingeval u ooit betrapt wordt!
Maar bent u met dat vervallen busabonnement ook naar Zwitserland gereden
Oud 18 maart 2013, 13:08   #3552
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Gelukkig, inderdaad! Ik zou daar toch maar voorzichtig mee zijn. Ikzelf heb recht op verhoogde tegemoetkoming (bewijs dat men er recht op heeft aanvragen via de ziekenkas) en kan daardoor een omnipass voor een jaar krijgen die slechts 32.- € kost. Volgens mij moet u daar ook recht op hebben. Ga er toch maar eens achter horen, 32.- € is een peuleschil vergeleken met de boetes ingeval u ooit betrapt wordt!
Ah gij zit in het OMNIO-statuut
Oud 18 maart 2013, 13:16   #3553
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gratis met het openbaar vervoer reizen is het momenteel het privilege van de 65-plussers, hoe rijk of arm deze laatsten ook mogen zijn.

Minder dan 20 procent van de kostprijs van het busnet in Vlaanderen wordt betaald door reizigers.

De gemeenschap draagt tussen de 80 en 90 procent van de kosten van het busnet in Vlaanderen, zijnde De Lijn.

Laatst gewijzigd door Rudy : 18 maart 2013 om 13:17.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2013, 21:30   #3554
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Zwitserland?? :-/
U verwart me met iemand anders denk ik?

Omniumstatuut kan ik geen gebruik van maken. Mijn domicilie staat bij mensen ... en waar ik woon mag ik mijn domicilie niet zetten want is geen woonplaats + gemeente eist bewijs van inkomen van afgelopen drie maanden.

Betekent ook dat ik fors meer moet betalen aan gezondheidszorg. Onmenselijk hoor. Maak een zin met nek - koord en strakker ...
Oud 18 maart 2013, 21:36   #3555
eno2
Banneling

Standaard

Groentje-18
Citaat:
Mijn domicilie staat bij mensen
Neem dan een eigen domicilie.
Oud 21 maart 2013, 03:04   #3556
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is de theorie. Maar ik krijg het niet dus.
Ik heb het ook niet gekregen in de periodes van ziekte.

Maar ik heb inmiddels weer drie instanties gecontacteerd die me zullen helpen. Ik ben eens benieuwd wat we zullen zien. Nougatbollen waarschijnlijk. Ik heb sinds juli 2012 geen enkel inkomen meer, maar wel een stapel ziekenhuisfacturen om U tegen te zeggen ...
Ongelofelijk wat er allemaal kan in dit land.
En zoals je weet kan ik denk ik nogal super-duidelijk aantonen dat de vertraging gebeurde buiten mijn wil om. Ondanks mijn ziekte heb ik slechts één jaar verloren, iets wat veel gezonde studenten ook overkomt. :-S
Mijn favo-onderwijsinstelling heeft er daar echter drie aan vast geknoopt en is op weg daar nog eentje bij te doen met veel enthousiasme... en aangezien ik daar niet de scepter zwaai en de mensen van bepaalde faculteiten blijkbaar alle voeling met de realiteit volledig kwijt zijn. :-S
Dat ze het vak logica afgeschaft hebben, valt eraan te zien. Amai. :-/

Mijn ouders zijn vrijgesteld van die plicht wegens onvermogend. Bovendien is de band verbroken.
Met alle respect Groentje, maar je zit wel meer achter 'op schema' dan 1 jaar. Heeft ook geen zin om te doen alsof er niks aan de hand was want ik heb zowat al je studieperikelen kunnen meevolgen online.
Administratief gaat het als volgt:
- je kan geen ziekte inroepen voor vakken die je meegedaan hebt maar waarvoor je niet geslaagd was, ook niet als je je op dat moment niet goed voelde.
- je kan geen ziekte inroepen voor vakken die je niet meegedaan hebt maar die je niet hebt laten dekken door een doktersattest. Ook als je examenombuds niet op tijd telefonisch verwittigd hebt, kan het inroepen van overmacht al eens problemen geven.
Als je een examen uitstelt naar tweede zit, en in tweede zit blijk je dan ziek, dan telt dat als examenkans.

Je moet hier zeker geen opsomming gaan geven van je hele parcours, maar ik hoop wel dat je zo'n overzicht hebt van je parcours, eentje waaruit blijkt dat je telkens je niet geslaagd was voor een vak, je ziek was en dat op de juiste manier gewettigd hebt. Anders kan je achteraf onmogelijk nog ziekte gaan inroepen als reden voor je vertraging.

Als je daar op den unief gaat argumenteren dat je maar 1 jaar verloren hebt door ziekte, hoe argumenteer je die andere vertraging dan? Volgens mij rijd je jezelf compleet vast als je stelt dat je maar 1 jaar vertraging hebt opgelopen door ziekte, want dan zeg je eigenlijk dat je voor de rest geen verklaring hebt.

In ieder geval, wat de toekomst betreft is er toch maar 1 mogelijkheid om uit de problemen te geraken, en dat is gaan werken, zodat je geld genoeg hebt om zelfstandig gedomicilieerd te raken. Nu niet gaan werken omdat je misschien later nog toelating krijgt om uw studie af te maken lijkt me niet zo'n goed idee. Als je volgend jaar je stage mag herdoen kan je sowieso al niet werken, maar dan had je nu ondertussen wel inkomen gehad, en de arme periode kwam dan volgend jaar.
Oud 21 maart 2013, 03:05   #3557
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Groentje-18

Neem dan een eigen domicilie.
Hey, ze is beter af dan ik.
Ik ben gedomicilieerd bij m'n katten
Oud 21 maart 2013, 09:53   #3558
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zwitserland?? :-/
U verwart me met iemand anders denk ik?

Omniumstatuut kan ik geen gebruik van maken. Mijn domicilie staat bij mensen ... en waar ik woon mag ik mijn domicilie niet zetten want is geen woonplaats + gemeente eist bewijs van inkomen van afgelopen drie maanden.

Betekent ook dat ik fors meer moet betalen aan gezondheidszorg. Onmenselijk hoor. Maak een zin met nek - koord en strakker ...
Sorry, ik heb weer een keertje niet het verschil gezien tussen Groentje-18 en het andere groentje!
Toch moeilijk dat domicilie probleem. Is het niet mogelijk om zgz 1 klein kamertje te huren (eventueel een kelder!) bij een familielid of goede kennis?
Oud 21 maart 2013, 11:56   #3559
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Groentje-18,

Je leeft officieel op het adres van wie je fiscaal ten last neemt. Fiscaal hebben zowel jij als je ouder(s) er voordeel bij.

In werkelijkheid woon je elders.

Waarom zou je je benadeeld voelen tegenover een leefloner ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2013, 18:07   #3560
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Beste Groentje, is het geen optie om (toch tijdelijk) werk te zoeken? Op die manier komt er toch geld in het bakje. Na enkele maanden gewerkt te hebben kan je nog altijd trachten een oplossing te zoeken voor jouw situatie. Maar in die tussentijd hoef je niet in armoede te leven. Persoonlijk zou ik het zo aanpakken hoor. Zelfs indien je werk moet verrichten onder jouw niveau; beter bv 1100 euro/maand dan helemaal niks - zoals nu. Veel sterkte!
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be