Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 maart 2013, 12:10   #1
eno2
Banneling

Standaard Islamofobie= Racisme?

Citaat:
http://www.vandaag.be/buitenland/120...n-racisme.html
De Europese Unie moet islamofobie erkennen als een aparte vorm van racisme. Bovendien mag het dragen van de hoofddoek slechts in heel uitzonderlijke situaties worden verboden. Dat vindt de ENAR, het Europees Netwerk tegen Racisme. Het stelde vandaag zijn antiracismerapport voor. Daarin heeft het speciaal oog voor discriminatie van moslims.
Voornamelijk moslimvrouwen met een hoofddoek zijn het grootste slachtoffer van religieuze discriminatie. Zij zijn dubbel slachtoffer van discriminatie, op basis van geslacht én godsdienst", zo luidt het. Het rapport haalt uit naar Nederland omdat daar "vele bedrijven de hoofddoek verbannen met een verwijzing naar gelijke rechten. Polen en Spanje krijgen een veeg uit de pan "omdat vrouwelijke ambtenaren daar geen hoofddoeken mogen dragen achter de loketten."
"In veel EU-landen maken vrouwen met een hoofddoek bijna geen kans op de arbeidsmarkt. Ook in het onderwijs worden moslims gepest of geweerd. In heel wat scholen is de hoofddoek verboden", gaat het verder. "Niet enkel rechtse, maar steeds vaker ook mainstreampolitici hanteren gaan de islamofobe toer op", zo luidt het nog.
JDW
Nu ga je ook al racist zijn als je tegen de Islam bent.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2013, 12:19   #2
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Eno2.

Zo lees ik het niet. Toch niet dat je racist zou moeten zijn als je het niet eens ben met iemands overtuiging.

Ik ben lid van het HVV, pluralistisch, vrijdenkend, en ik denk dat jij met je citaat je racistisch kerktoren-gevoel sterk benadrukt.

Laatst gewijzigd door Rudy : 21 maart 2013 om 12:20.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2013, 12:22   #3
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Eno2.

Zo lees ik het niet. Toch niet dat je racist zou moeten zijn als je het niet eens ben met iemands overtuiging.

Ik ben lid van het HVV, pluralistisch, vrijdenkend, en ik denk dat jij met je citaat je racistisch kerktoren-gevoel sterk benadrukt.
²

Iedereen mag kritiek hebben op gelijk welke overtuiging. Discriminatie op basis van geloofsovertuiging moet echter bestreden worden zoals gelijk welke andere vorm van racisme of discriminatie.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2013, 12:29   #4
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
²

Iedereen mag kritiek hebben op gelijk welke overtuiging. Discriminatie op basis van geloofsovertuiging moet echter bestreden worden zoals gelijk welke andere vorm van racisme of discriminatie.
Kallikles. Reageer dan ineens aan Eno2, niet aan mij aub.
Oud 21 maart 2013, 12:33   #5
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
²

dan heb je het wetsvoorstel van nonkel Bertje en tante Fau nog niet gelezen?

http://forum.politics.be/showthread.php?t=183748

Voorstel van resolutie betreffende de strijd tegen islamofobie
(Ingediend door mevrouw Fauzaya Talhaoui en de heer Bert Anciaux c.s. )

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2013, 12:35   #6
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Wanneer gaan ze de islam eens herkennen als als een aparte vorm van racisme ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2013, 12:37   #7
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Wanneer gaan ze de islam eens herkennen als als een aparte vorm van racisme ?
nee dat kan niet hé Bobke! Het is net verboden om zoiets te zeggen (of zelfs maar te denken!) Binnenkort daagt tante Fau je voor de rechter!
En als het in de koran staat dan is het de verkeerde vertaling én de foute interpretatie!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 21 maart 2013, 12:41   #8
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
nee dat kan niet hé Bobke! Het is net verboden om zoiets te zeggen (of zelfs maar te denken!) Binnenkort daagt tante Fau je voor de rechter!
En als het in de koran staat dan is het de verkeerde vertaling én de foute interpretatie!
Circe. Stel je eerst de vraag wat door wie is verboden.
Oud 21 maart 2013, 12:45   #9
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eno2.
Citaat:
De Europese Unie moet islamofobie erkennen als een aparte vorm van racisme.
Citaat:
Nu ga je ook al racist zijn als je tegen de Islam bent.
"Islamofobie" : een hekel/afkeer/aversie/enz. hebben van de islam
"aparte vorm van racisme" : dus wel degelijk OOK racisme
Conclusie : islamofobie=racisme volgens de E.U., dus iemand die tegen de Islam is, is volgens de E.U. wel degelijk een racist
Je moet het inderdaad niet zijn, maar je bènt het wèl volgens de E.U....als die overtuiging het 'islamisme' is
Oud 21 maart 2013, 12:54   #10
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
"Islamofobie" : een hekel/afkeer/aversie/enz. hebben van de islam
"aparte vorm van racisme" : dus wel degelijk OOK racisme
Conclusie : islamofobie=racisme volgens de E.U., dus iemand die tegen de Islam is, is volgens de E.U. wel degelijk een racist
Je moet het inderdaad niet zijn, maar je bènt het wèl volgens de E.U....als die overtuiging het 'islamisme' is
Dag Klojo eerste klas,

Racisme heeft niets met geloof of aversie tegenover andersgelovigen te maken.

Weet eerst waarover je spreekt. Zo ook voor Eno2.

Toch grappig en tijdrovend als je zo'n debat volgt. Zo weten we wat ons bezielt, en waar we ons doorgaans zorgen over moeten maken.

Vriendelijke groet

Laatst gewijzigd door Rudy : 21 maart 2013 om 12:55.
Oud 21 maart 2013, 12:57   #11
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Klojo, begrijp toch maar eerst wat de EU bedoelt.
Oud 21 maart 2013, 12:59   #12
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klojo, begrijp toch maar eerst wat de EU bedoelt.
en wat bedoelt de EU dan volgens jou? Want ik begrijp exact hetzelfde van wat Eno2 en Klojo zeggen.

Maar verlicht ons even zou ik zeggen.

Als angst voor islam (islamfobie) als aparte vorm van racisme wordt beschouwd, hoe noemen ze dan christofobie? of nazifobie?

Oud 21 maart 2013, 13:02   #13
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Eno2.

Je begrijpt er weeral eens geen bal van of je doet aan je obligaat denigrerend gezever, wat het waarschijnlijkst is.
Oud 21 maart 2013, 13:03   #14
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
en wat bedoelt de EU dan volgens jou? Want ik begrijp exact hetzelfde van wat Eno2 en Klojo zeggen.

Als angst voor islam (islamfobie) als aparte vorm van racisme wordt beschouwd, hoe noemen ze dan christofobie? of nazifobie?
Atheïst zijn wordt ook nog ooit racisme...
Oud 21 maart 2013, 13:04   #15
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Atheïst zijn wordt ook nog ooit racisme...
nee, Atheistofobie hé.... of nee, wacht dat kan niet. Atheistofobie is geen racisme want de moslims moeten die allemaal de nek doorsnijden, en d�*t is helemaal geen racisme.

Oud 21 maart 2013, 13:07   #16
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
²

Ja mijn hondje. Ik ben tegen de islam zoals ik anticlericaal en atheïst ben, anti-religie heeft niets met racisme te maken, mij kan het niet schelen van welke nationaliteit de Moslims zijn, ik ben ertegen, net zoals tegen het katholicisme. Maar ben wel voorstander van vrijheid van godsdienst. Totaal geen racist.
Oud 21 maart 2013, 13:41   #17
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja mijn hondje. Ik ben tegen de islam zoals ik anticlericaal en atheïst ben, anti-religie heeft niets met racisme te maken, mij kan het niet schelen van welke nationaliteit de Moslims zijn, ik ben ertegen, net zoals tegen het katholicisme. Maar ben wel voorstander van vrijheid van godsdienst. Totaal geen racist.
Eno2. Je verklaart dat je tegen de Islam bent. Het publiek zal dit onthouden.

Terzijde: Ik ben ondertussen lid van het nationale humanistische en pluralistisch forum HVV.

Vertel eens waarom ik als breeddenkend vrijzinnige tegen een Islam zou moeten zijn binnen een context waar mensenrechten belangrijk zijn.
Oud 21 maart 2013, 13:43   #18
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
kan ik mij min of meer in vinden. Voor mijn part gelooft iemand in zevenkoppige draken, maar vraag mij niet om daar enig respect voor te hebben. En van het moment dat de rest vd maatschappij erdoor gehinderd wordt, ga ik steigeren. Elke religie DIENT STRIKT PRIVE te worden gehouden, zonder dat de rest vd samenleving er enige hinder van ondervindt. Wat de werkvloer betreft, islam-vrouwen moeten leren kiezen, in dit geval tussen een leuke job en het dragen van bepaalde hoofddeksels.
What's next ?? Verplicht worden om islam-werknemers licht werk te geven tijdens de ramadan ???

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2013, 13:46   #19
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eno2. Je verklaart dat je tegen de Islam bent. Het publiek zal dit onthouden.

Terzijde: Ik ben ondertussen lid van het nationale humanistische en pluralistisch forum HVV.

Vertel eens waarom ik als breeddenkend vrijzinnige tegen een Islam zou moeten zijn binnen een context waar mensenrechten belangrijk zijn.
heel toevallig wordt in de meeste islam-landen nauwelijks rekening gehouden met mensenrechten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2013, 13:55   #20
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Circe. De EU bedoelt dat in wat je ook gelooft, dit een persoonlijke kwestie is.
Ik als humanist ben wantrouwig tegenover elk geloof. Wantrouwig. Als breeddenkend mens ben je dus best bij de pinken, en moet er dus worden opgelet.
Ik moet onder ogen zien dat binnen deze wereld levensbeschouwelijke overtuigingen mensenlevens kosten.
Ik ben ondertussen humanist, en begrijp de angsten.
De vraag is hoe je met die angsten omgaat. Wat als je iedereen wilt buitenzetten die je mening niet deelt, en hoe je je nakomelingen dit wilt verklaren.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be