![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eno2.
Zo lees ik het niet. Toch niet dat je racist zou moeten zijn als je het niet eens ben met iemands overtuiging. Ik ben lid van het HVV, pluralistisch, vrijdenkend, en ik denk dat jij met je citaat je racistisch kerktoren-gevoel sterk benadrukt. Laatst gewijzigd door Rudy : 21 maart 2013 om 12:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iedereen mag kritiek hebben op gelijk welke overtuiging. Discriminatie op basis van geloofsovertuiging moet echter bestreden worden zoals gelijk welke andere vorm van racisme of discriminatie.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kallikles. Reageer dan ineens aan Eno2, niet aan mij aub.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=183748 Voorstel van resolutie betreffende de strijd tegen islamofobie (Ingediend door mevrouw Fauzaya Talhaoui en de heer Bert Anciaux c.s. )
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wanneer gaan ze de islam eens herkennen als als een aparte vorm van racisme ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als het in de koran staat dan is het de verkeerde vertaling én de foute interpretatie!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Circe. Stel je eerst de vraag wat door wie is verboden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
"aparte vorm van racisme" : dus wel degelijk OOK racisme Conclusie : islamofobie=racisme volgens de E.U., dus iemand die tegen de Islam is, is volgens de E.U. wel degelijk een racist Je moet het inderdaad niet zijn, maar je bènt het wèl volgens de E.U....als die overtuiging het 'islamisme' is
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Racisme heeft niets met geloof of aversie tegenover andersgelovigen te maken. Weet eerst waarover je spreekt. Zo ook voor Eno2. Toch grappig en tijdrovend als je zo'n debat volgt. Zo weten we wat ons bezielt, en waar we ons doorgaans zorgen over moeten maken. Vriendelijke groet Laatst gewijzigd door Rudy : 21 maart 2013 om 12:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en wat bedoelt de EU dan volgens jou? Want ik begrijp exact hetzelfde van wat Eno2 en Klojo zeggen.
Maar verlicht ons even zou ik zeggen. Als angst voor islam (islamfobie) als aparte vorm van racisme wordt beschouwd, hoe noemen ze dan christofobie? of nazifobie?
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Je begrijpt er weeral eens geen bal van of je doet aan je obligaat denigrerend gezever, wat het waarschijnlijkst is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() nee, Atheistofobie hé.... of nee, wacht dat kan niet. Atheistofobie is geen racisme want de moslims moeten die allemaal de nek doorsnijden, en d�*t is helemaal geen racisme.
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Ja mijn hondje. Ik ben tegen de islam zoals ik anticlericaal en atheïst ben, anti-religie heeft niets met racisme te maken, mij kan het niet schelen van welke nationaliteit de Moslims zijn, ik ben ertegen, net zoals tegen het katholicisme. Maar ben wel voorstander van vrijheid van godsdienst. Totaal geen racist.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Terzijde: Ik ben ondertussen lid van het nationale humanistische en pluralistisch forum HVV. Vertel eens waarom ik als breeddenkend vrijzinnige tegen een Islam zou moeten zijn binnen een context waar mensenrechten belangrijk zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
What's next ?? Verplicht worden om islam-werknemers licht werk te geven tijdens de ramadan ???
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik als humanist ben wantrouwig tegenover elk geloof. Wantrouwig. Als breeddenkend mens ben je dus best bij de pinken, en moet er dus worden opgelet. Ik moet onder ogen zien dat binnen deze wereld levensbeschouwelijke overtuigingen mensenlevens kosten. Ik ben ondertussen humanist, en begrijp de angsten. De vraag is hoe je met die angsten omgaat. Wat als je iedereen wilt buitenzetten die je mening niet deelt, en hoe je je nakomelingen dit wilt verklaren. |
|
![]() |
![]() |