Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 maart 2013, 19:19   #61
abramis brama
Parlementslid

abramis brama's schermafbeelding

Standaard

Ik kan me inderdaad voorstellen dat het woord 'Vlaamsnationalist' binnen belgisch-gezinde middens eveneens een ruimere, negatief-geïnspireerde betekenis krijgt toegedicht dan wat de werkelijke betekenis van het woord eigenlijk dekt.

"Vlaamsgezind" zou binnen die vergelijking een beter alternatief zijn. Net zoals "belgisch-gezind" misschien een betere term zou zijn dan 'belgicist'.

Maar jullie zullen 't me vast wel kunnen vergeven als ik gewoon 'belgicist' blijf gebruiken als ik het heb over dat groepje mensen dat zich tegen beter weten in blijft verzetten tegen de euthanasie van de klinisch dode staatsstructuur waarin we gevangen zitten, toch ?
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".
abramis brama is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2013, 19:28   #62
abramis brama
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Kan jij eens een typerend voorbeeld aanhalen van iemand die zegt van zichzelf dat hij "belgië-gezind" ( sic) is en die geen bezwaar uit als hij 'Belgicist' genoemd wordt ?

Het is me totaal niet te doen om woordspelletjes. Ik stel de vraag gewoon van wie jij iets verwacht.
Ik verwacht van niemand iets. Iederéén mag op de vragen uit de openingspost reageren.

Ik stel vast dat hier op dit forum een opmerkelijke concentratie mensen vertoeft die zeer verknocht blijken te zijn aan het artificiële landje belgië. In andere topics merk ik dat zij geen kans laten liggen om hun geliefde belgië met hand en tand te verdedigen.

In deze topic leg ik gewoon de bal voor een open doel, en bied die mensen de kans om de Vlaamsgezinde meute met een morele mokerslag en harde cijfers te ontmoedigen.

Maar nogmaals, eender wie over dergelijke cijfers beschikt, of er een ernstige verwijzing naar kan geven, is van harte welkom. Houd je dus vooral niet in.
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".

Laatst gewijzigd door abramis brama : 22 maart 2013 om 19:36.
Oud 22 maart 2013, 19:34   #63
abramis brama
Parlementslid

Standaard

Ik ben hier jaren weggeweest en weet dus niet of dat een fenomeen is dat hier vaker voorkomt tegenwoordig, maar ik heb zo de indruk dat sommige individuen hier zeer hard hun best doen om de aandacht van de eigenlijke topic af te leiden door "mier te neuken" over futiliteiten die met de vraag geen uitstaans hebben.

Daarom : we hernemen de vraag. Kwestie van on topic bezig te blijven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abramis
De meest geciteerde cijfers door de anti-independisten zijn die waarbij slechts 10 % of 30 % van de Vlamingen voorstander zijn van onafhankelijkheid. Op zich al bizar dat daar een kloof van 20 % gaapt.
Nog 'bizardererder' is het feit dat daar nooit ofte nimmer een bron wordt bijgegeven, of enige vorm van technisch specificatie. Ik overdrijf. Ik heb één keer een bron van zo'n "studie" gezien. Het bleek een opiniepeiling te zijn waarvoor men 500 Vlaamse respondenten had ondervraagd. De formulering van de gestelde vragen werd overigens niet meegedeeld.

Dat brengt me bij mijn eigenlijke vragen :
1) Ik heb het al eerder en elders gevraagd, en nu vraag ik het hier nog eens opnieuw : kan iemand mij een bron geven van dergelijke voorspellingen waaruit zou moeten blijken dat slechts 10 (of hooguit 30) % van de Vlamingen het lot in eigen handen wil nemen ?
2) Inclusief onderzoeksmethodiek (grootte steekproef, formulering, etc...) ?
3) En tot slot : mocht iemand toch een voorbeeld kunnen aanbrengen : gelieve zélf uw oordeel te geven over de betrouwbaardheid van de aangehaalde 'studie' + objectieve verklaring waarom de resultaten volgens jou representatief en dus betrouwbaar zouden zijn.
Oud 22 maart 2013, 19:42   #64
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama Bekijk bericht
Ah, eindelijk iemand die blijkbaar wél zijn woorden kan hard maken, want hij klinkt super-zeker van zijn stuk.

Geert, help ons uit de nood. Over welke academische studies heb je het ? Wie voerde ze uit ? Waar vinden we de resultaten ? Enkele voorbeelden volstaat, je hoeft niet heel de stapel degelijke academische studies dienaangaande te refereren. Wij zijn geen moeilijke mensen.
Zeg, als ge te lui zijt om zelf eens wat opzoekingswerk te verrichten ga ik u niet de pap in de mond geven hé. Maar je kan misschien eens beginnen bij het verkiezingsonderzoek van het ISPO, al twijfel ik er niet aan dat dat in jullie ogen een 'ongeloofwaardig' onderzoek zal zijn (onder meer omdat het aantoonde dat slechts één op zes N-VA kiezers voor onafhankelijkheid is).
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2013, 19:43   #65
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Tegen recht op zelfbeschikking zijn vind ik inderdaad vreemd. Maar het recht op zelfbeschikking betekent nog niet de onafhankelijkheid. Het recht op zelfbeschikking betekent het recht vrij te kiezen tussen onafhankelijkheid, federalisme, unitarisme, Heel-Nederland, Groot-Duitsland, enzovoort.

Persoonlijk ben ik uiteraard voor zelfbeschikking en dus ook voor een referendum, maar daarbinnen zou ik eerder Groot-Duitsland bepleiten, al kan ik me ook vinden in Heel-Nederland als eerste stap in die richting.

Maar voor N-VA schijnt onafhankelijkheid "tot de 18de eeuw" te horen. Nu moeten we blijkbaar afhankelijk van het grootkapitaal blijven. Ook het idee van een referendum zijn ze niet genegen.

Wie is er dan tegen zelfbeschikking?
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2013, 19:51   #66
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik verwacht van niemand iets. Iederéén mag op de vragen uit de openingspost reageren.
Je sluit je openingspost met:

Citaat:
belgicisten allerhande, laat U gaan. 't Is nu de moment om die vuile flaminganten met harde cijfers te ontmoedigen.
Citaat:
Ik stel vast dat hier op dit forum een opmerkelijke concentratie mensen vertoeft die zeer verknocht blijken te zijn aan het artificiële landje belgië. In andere topics merk ik dat zij geen kans laten liggen om hun geliefde belgië met hand en tand te verdedigen.
Dat is mij nog niet opgevallen.

Citaat:
In deze topic leg ik gewoon de bal voor een open doel, en bied die mensen de kans om de Vlaamsgezinde meute met een morele mokerslag en harde cijfers te ontmoedigen.
Kan jij eens een typerend voorbeeld geven van zo iemand van de "Vlaamsgezinde meute" ?

Citaat:
Maar nogmaals, eender wie over dergelijke cijfers beschikt, of er een ernstige verwijzing naar kan geven, is van harte welkom. Houd je dus vooral niet in.
Zoals in dit topic reeds door anderen is aangehaald heb jij zelf geen juist beeld van zelfbeschikking omdat je Europa en andere volkenrechtenorganisaties niet vermeldt. Ik raad je aan eens het boek van Guy Verhofstadt Daniel Cohn-Bendit. Daar kan je veel studiemateriaal over het onderwerp in terugvinden.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2013, 19:53   #67
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Zeg, als ge te lui zijt om zelf eens wat opzoekingswerk te verrichten ga ik u niet de pap in de mond geven hé. Maar je kan misschien eens beginnen bij het verkiezingsonderzoek van het ISPO, al twijfel ik er niet aan dat dat in jullie ogen een 'ongeloofwaardig' onderzoek zal zijn (onder meer omdat het aantoonde dat slechts één op zes N-VA kiezers voor onafhankelijkheid is).

Blijven trollen Meneer C, je bent heel grappig.
Oud 22 maart 2013, 19:58   #68
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan me inderdaad voorstellen dat het woord 'Vlaamsnationalist' binnen belgisch-gezinde middens eveneens een ruimere, negatief-geïnspireerde betekenis krijgt toegedicht dan wat de werkelijke betekenis van het woord eigenlijk dekt.

"Vlaamsgezind" zou binnen die vergelijking een beter alternatief zijn. Net zoals "belgisch-gezind" misschien een betere term zou zijn dan 'belgicist'.

Maar jullie zullen 't me vast wel kunnen vergeven als ik gewoon 'belgicist' blijf gebruiken als ik het heb over dat groepje mensen dat zich tegen beter weten in blijft verzetten tegen de euthanasie van de klinisch dode staatsstructuur waarin we gevangen zitten, toch ?
Dus kort samengevat, voor jou zijn Vlaamsgezinden 'euthanisten' van 'klinisch dode staatsstructuren'. Verwacht jij met dergelijke vooringenomenheid een rationeel debat ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2013, 20:02   #69
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus kort samengevat, voor jou zijn Vlaamsgezinden 'euthanisten' van 'klinisch dode staatsstructuren'. Verwacht jij met dergelijke vooringenomenheid een rationeel debat ?
Uiteraard wil de Vlaming een rationeel debat, maar onderzoek heeft uitgewezen dat er eigenlijk maar tien % een rationeel debat wil, dertig % wil wel een rationeel debat maar eigenlijk willen maar 15 % daarvan geen rationeel debat. In wezen komt het er op neer dat het zo'n beetje 50/50 is maar er is maar een dertig % kans op. [/Belgische logica]
Oud 22 maart 2013, 20:05   #70
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Belgie zit nu in de palliatieve zorgen. Sommigen, onder wie Verherstraeten, voeren vertragingsmaneuvers uit i.v.m. de staatshervorming.
Dat is echte palliatieve "zorg" voor Belgie.

Laatst gewijzigd door Boduo : 22 maart 2013 om 20:05.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2013, 20:09   #71
abramis brama
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Zeg, als ge te lui zijt om zelf eens wat opzoekingswerk te verrichten ...
Hier ben ik gestopt met lezen.

U mag ook gewoon zeggen dat U die cijfers niet kan voorleggen, hoor. Bespaart je aardig wat tikwerk en zo, en ik neem het je heus niet kwalijk, want ik kan ze zélf óók niet vinden.
Oud 22 maart 2013, 20:10   #72
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

U mag ook gewoon zeggen dat U die cijfers niet kan voorleggen, hoor. Bespaart je aardig wat tikwerk en zo, en ik neem het je heus niet kwalijk, want ik kan ze zélf óók niet vinden.
Ge begint uw pappenheimers te kennen zie ik.
Oud 22 maart 2013, 20:11   #73
abramis brama
Parlementslid

Standaard

Citaat:
U meent dat belgië wél nog langdurig kunstmatig bijeen gehouden kan worden ?
Oud 22 maart 2013, 20:15   #74
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U meent dat belgië wél nog langdurig kunstmatig bijeen gehouden kan worden ?
Spijtig genoeg wel !
Daarvoor zijn er de palliatieve "zorgen" van Verherstraeten & C°.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2013, 20:21   #75
abramis brama
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Spijtig genoeg wel !
Daarvoor zijn er de palliatieve "zorgen" van Verherstraeten & C°.

Next year, there'll be a new nurse in town.
Oud 22 maart 2013, 20:24   #76
WetIsWet
Gouverneur

WetIsWet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
België is geen "tweekoppige draak". De separatisten willen dat wel zo, maar België bestaat vooral uit negen provincies. Gewesten en gemeenschappen zijn politieke onzin.
Epic fail! Volgens mij heeft Belgie 10 provincies: West-Vlaanderen, Oost-Vlaanderen, Antwerpen, Limburg, Vlaams-Braband, Waals-Braband, Luik, Namen, Henegouwen en Luxemburg.
Oud 22 maart 2013, 20:25   #77
WetIsWet
Gouverneur

WetIsWet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Negen?

Ik tel er tien (5 Vlaamse en 5 Waalse), en één 'hoofdstedelijk gewest' dat van geen enkele provincie deel uitmaakt.
How, how, dat ligt wel in Vlaams-Braband hoor!
Oud 22 maart 2013, 20:41   #78
Geert C

Standaard

Citaat:

Je bevestigt mijn vermoedens: de enige reden waarom ge zo'n studies niet hebt gezien is omdat ge ze niet wilt zien.

Je kan die cijfers van het ISPO overigens raadplegen op het internet hoor. Het enige wat je moet doen is twee minuutjes googelen...
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2013, 20:47   #79
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Je vergeet dat de doorsnee Vlaams nationalist stemt op partij die schoothondje van de EU wil spelen. Zelfbeschikking? Het is me nog altijd een raadsel wat je verwacht van Vlaamse zelfbeschikking als je een voorstander van 'meer Europa' bent.

Overigens , moet zelfbeschikking stoppen aan de gewestgrenzen? Ik kan dat begrip heel ver doordrijven. Provinciaal, gemeentelijk, parochie... Ik wil zelfbeschikking op mijn private grond, bijvoorbeeld.

Om maar te zeggen, ik denk dat echte zelfbeschikking de doorsnee Vlaams nationalist gestolen kan worden. Zolang er Vlaamse autonomie is, mag die nog zo Jacobijns mogelijk zijn. En de partij waarop ze stemmen (hoewel ik, vanuit ervaring op dit forum, geloof dat hun kiezers het er niet mee eens zijn) gooit autonomie weg met het badwater als het op de EU aankomt.
Je dacht toch niet dat je hier ook maar een zinnig antwoord op gaat krijgen?
Iedereen denkt dat er ook maar iets zal veranderen met confederalisme, autonomie etc.
Het is gewoon, dat wat er ook politiek veranderd, voor de gewone man alles hetzelfde blijft. Hij is en blijft de uitgeperste citroen.
We worden gewoon legaal bestolen, omdat politiek enkel de financiële sector en de industrie ons regeren.
Als kiezer heb je zelfs niets meer te kiezen, het is een grote eenheidsworst.
Onder de vlag van christelijk, sociaal, liberaal en Vlaams nationaal.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2013, 21:04   #80
Echte Waal
Staatssecretaris

Echte Waal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Never argue with an idiot. He'll take you down to his level and beat you with experience.
Tis ook een manier om weg te vluchten uit een discussie: "fucking idioot, ik ben superieur".
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be