Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 maart 2013, 09:06   #161
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Ik denk dat na Brussel, Hasselt en Dendermonde, Bilzen en Zeebrugge, Jabbeke en Maaseik ook hun onafhankelijkheid zullen verklaren.

Blijven ten lange laatste over Antwerpen en Riemst, die vertegenwoordigen het Vlaamse keizerrijk.
En op grond waarvan precies 'denkt' u dat, zo ongeveer om halfzes in de ochtend?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2013, 09:29   #162
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roderik Bekijk bericht
Het wordt hoog tijd dat de ambtenaren bij de EU instellingen belasting gaan betalen.
Schaf die ganse maffiabende af, totdat ze echt gaan voor een sociale, fiscale en economische unie.
Nu spelen ze de ene lidstaat tegen de andere uit om de neerwaartse spiraal in lonen in gang te houden.
Of dacht je dat het met deze hold-up op het spaargeld afgelopen is?
Ik heb vroeger een draad opgestart, ze lopen het rijtje af.
Daar heb ik reeds voorspeld dat dit scenario land per land zou afgespeeld worden.
En na de banken volledig leeggezogen te hebben, zijn we nu zover dat we langer als levenslang zullen betalen om het weggezogen geld van de banken een beetje terug aan te vullen.
Want er worden geen landen geholpen enkel banken en die zetten hun oude machinaties gewoon verder onder het goedkeurend oog van de Godfather en zijn Europese en nationale maffiabende.
Dacht je nu werkelijk dat die maffiabende Cyprus failliet zou laten gaan?
Dan krijg je een domino effect van staten die er zelf uitstappen.

Het word gewoon weer een kwestie van kijken hoever ze kunnen gaan.
Lukt dit weer word er bij het volgende slachtoffer nog meer geëist.

Zoals bij de echte maffia, we schieten het eerste slachtoffer in de knie, dan betalen hij en de anderen vanzelf.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2013, 09:45   #163
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Zoals iedereen weet is Singapore ook ondanks "Het Volkerenrecht" een onafhankelijke stadsstaat geworden.

Er zal daar toen ongetwijfeld ook een scheve Maleisier geroepen hebben: "Sinds wanneer hebben steden recht op zelfbeschikking!"
Wie kan er mij nu eindelijk eens zeggen wat "Het Volkerenrecht" de onafhankelijkheid van stadsstaat Singapore in de weg heeft gelegd?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2013, 10:04   #164
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
En op grond waarvan precies 'denkt' u dat, zo ongeveer om halfzes in de ochtend?
Gelijkberechtiging.

Ik denk dat ook om halfzes in de avond.
Als we toch eerst alles moeten splitsen om nadien met elkaar te gaan praten kan dat ook op gemeentelijk vlak. Spaar je alle overkoepelende in het leven geroepen dure niveaus van regeringen en administraties uit.
Zou nog al een besparing opleveren en de democratie ligt weer op lokaal niveau, dat je indien nodig, onmiddellijk kan afstraffen.
Oud 24 maart 2013, 10:29   #165
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelijkberechtiging.

Ik denk dat ook om halfzes in de avond.
Als we toch eerst alles moeten splitsen om nadien met elkaar te gaan praten kan dat ook op gemeentelijk vlak. Spaar je alle overkoepelende in het leven geroepen dure niveaus van regeringen en administraties uit.
Zou nog al een besparing opleveren en de democratie ligt weer op lokaal niveau, dat je indien nodig, onmiddellijk kan afstraffen.
OK, ik denk dat ik jouw redenering kan volgen, én op de een of andere manier zelfs weet te waarderen.

Ik kijk alleszins in blijde verwachting uit naar de gesprekken die nodig zullen zijn om 'dure overkoepelende niveaus' zoals pakweg 'sociale zekerheid', 'openbaar vervoer', 'onderwijs' en 'justitie' op poten te krijgen.

Hopelijk krijgen 'we' ook voldoende 'vrije tijd' - in de vorm van levenslang onbetaald verlof - om te discussiëren

Laatst gewijzigd door djimi : 24 maart 2013 om 10:53.
Oud 24 maart 2013, 10:35   #166
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je leeft in een droomwereld beste vriend, de dag dat het Vlaamse volk onafhankelijkheid uitroept wordt het erkend door Duitsland en Nederland.

Hou nu toch eens op met dat onnozele "wees bang domme Vlaming, blijf knecht in Belgie want Spanje zal u niet erkennen." Je gelooft die truut precies allemaal zelf.
Waarom laat jij jezelf zo laagdunkend uit over Vlamingen ? Welk probleem heb jij met hen dat jij hen als dom en bang bestempeld ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2013, 10:40   #167
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En wat als de bewoners van één (of meer) van de 19 gemeenten in meerderheid WEL bij "Onafhankelijk Vlaanderen" willen aansluiten, en het liefst niks meer met de rest van "Bruxelles Indépendante" te maken willen hebben?
Bij de laatste gemeenteraadsverkiezingen had de grootste Vlaamse partij in de Brusselse gemeentes iets meer dan 5% van de stemmen. De Vlaamse politiek heeft nog werk als ze de harten van Brusselaars willen veroveren.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 24 maart 2013, 10:42   #168
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Bij de laatste gemeenteraadsverkiezingen had de grootste Vlaamse partij in de Brusselse gemeentes iets meer dan 5% van de stemmen. De Vlaamse politiek heeft nog werk als ze de harten van Brusselaars willen veroveren.
waarom heb jij zo'n laagdunkende mening over de Brusselaars? Zij zullen wel zelf kunnen beslissen over wat ze nu willen of niet hoor, los van de politiekers waar ze nu voor kiezen.

ik snap niet waarom jij altijd zo neerbuigend doet over de mensen.
Oud 24 maart 2013, 10:45   #169
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
waarom heb jij zo'n laagdunkende mening over de Brusselaars? Zij zullen wel zelf kunnen beslissen over wat ze nu willen of niet hoor, los van de politiekers waar ze nu voor kiezen.

ik snap niet waarom jij altijd zo neerbuigend doet over de mensen.
Ik heb helemaal geen laagdunkende mening over Brusselaars. Waar haal jij dat ? Ik denk dat zij best wel in staat zijn om zelf de politici te kiezen die hen vertegenwoordigen. Als jij van de anti-democratische mening bent dat de burgers zich niet mag laten vertegenwoordigen in het politiek leven dan is dat je volste recht. Dit is echter een extreme en radicale visie waar weinig of geen draagvlak voor is in ons land.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 24 maart 2013 om 10:45.
Oud 24 maart 2013, 10:45   #170
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Wie kan er mij nu eindelijk eens zeggen wat "Het Volkerenrecht" de onafhankelijkheid van stadsstaat Singapore in de weg heeft gelegd?
Hier: http://en.wikipedia.org/wiki/Singapore vindt u ondermeer de informatie dat ongeveer 75% van de bevolking van Singapore 'etnisch Chinees' was.

En dat is nog lang niet alles:

<<< ...

During the May 1959 elections, the People's Action Party won a landslide victory. Singapore had become an internally self-governing state within the Commonwealth, with Lee Kuan Yew as the first Prime Minister. Governor Sir William Allmond Codrington Goode served as the first Yang di-Pertuan Negara ("Head of State"), and was succeeded by Yusof bin Ishak who in 1965 became the first President of Singapore. During the 1950s Communists, mostly supported by the Chinese-speaking group, with strong ties to the trade unions and Chinese schools, carried out an armed struggle against the state, resulting in the Malayan Emergency and later, the Communist Insurgency War. The 1954 National Service Riots, Chinese middle schools riots and Hock Lee bus riots in Singapore were all linked to the Communists.

On 31 August 1963, Singapore declared independence from Britain and joined with Malaya, Sabah and Sarawak to form the new Federation of Malaysia as the result of the 1962 Merger Referendum. Singaporean leaders joined Malaysia for various reasons. Firstly, as a small country, they did not believe that the British would find it viable for Singapore to become independent by itself. Secondly, they also did not believe that Singapore could survive on its own, due to scarcity of land, water, markets and natural resources. And lastly, the Singapore government wanted the help of the Malaysian government to flush out the Communists. The two years that Singapore spent as part of Malaysia were filled with strife and bitter disagreements. The Malaysians insisted on a pro-Bumiputera (Malay for indigenous) society, where indigenous Malays and tribes were given special Bumiputera rights, which still exist to this day to assist the majority Malay community who were left behind in terms of economic share of the country compared to the minority Chinese and to maintain harmony within a multiethnic society. The Malaysians were also suspicious about Singapore's majority of ethnic Chinese and worried that Singapore's economic clout would shift the centre of power from Kuala Lumpur to Singapore. There were also linguistic and religious issues. The Singaporeans, on the other hand, wanted an equal and meritocratic society, a Malaysian Malaysia where all citizens were given equal rights. As part of Malaysia, Singapore's economic and social development came to a halt as the Malaysian parliament blocked many bills. Race riots broke out in Singapore in 1964. After much heated ideological conflicts between the two governments, in 1965, the Malaysian parliament voted 126 to 0 to expel Singapore from Malaysia... >

Ik ga dat laatste nog even herhalen, in de hoop dat niemand zal durven te zeggen dat hij/zij het - uiteraard puur per ongeluk - over het hoofd heeft gezien:

< ... in 1965, the Malaysian parliament voted 126 to 0 to expel Singapore from Malaysia... >

Ik zie enkele overeenkomsten, maar ook grote verschillen, met de huidige situatie in "Bruxelles Capitale".

Oud 24 maart 2013, 10:48   #171
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb helemaal geen laagdunkende mening over Brusselaars. Waar haal jij dat ? Ik denk dat zij best wel in staat zijn om zelf de politici te kiezen die hen vertegenwoordigen. Als jij van de anti-democratische mening bent dat de burgers zich niet mag laten vertegenwoordigen in het politiek leven dan is dat je volste recht. Dit is echter een extreme en radicale visie waar weinig of geen draagvlak voor is in ons land.
owow, je draait het om. jij zegt duidelijk dat de burgers niet voor zich zelf mogen spreken maar ten allen tijde moeten luisteren naar wat de politiekers waar ze voor gestemd hebben, zeggen. ik veronderstel toch dat jij de democratische waarden onderschrijft die zeggen dat de uiteindelijke macht ligt bij de burgers en niet bij de politiekers? uiteraard is het je volste recht om enkel in een particratie te geloven, maar verwijt nu niet iemand die vindt dat er naast een particratie ook plaats is voor een directe democratie, voor extremist.
Oud 24 maart 2013, 10:48   #172
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat klopt allemaal wel, maar de laatste gemeenteraadsverkiezingen stonden NIET in het teken van "Bruxelles Indépendante", nietwaar.

Oud 24 maart 2013, 10:49   #173
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat klopt allemaal wel, maar de laatste gemeenteraadsverkiezingen stonden NIET in het teken van "Bruxelles Indépendante", nietwaar.
ah, maar djimi, nu ben je mis, volgens vive moet het volk luisteren naar de particratie, iedereen die voor directe democratie is, is in zijn ogen een extremist.

jij bent dus zeker een vuile extremist!
Oud 24 maart 2013, 10:59   #174
subocaj

Standaard

Citaat:
OK, ik denk dat ik jouw redenering kan volgen, én op de een of andere manier zelfs weet te waarderen.

Ik kijk alleszins in blijde verwachting uit naar de gesprekken die nodig zullen zijn om 'dure overkoepelende niveaus' zoals pakweg 'sociale zekerheid', 'openbaar vervoer', 'onderwijs' en 'justitie' op poten te krijgen.

Hopelijk krijgen 'we' ook voldoende 'vrije tijd' - in de vorm van levenslang onbetaald verlof - om te discussiëren
Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar ik heb 44 jaar gewerkt en als ik de uren tel zelfs 66 en ik ben pas 66.

Ik heb nu levenslang verlof, maar ik kan in de huidige situatie niet voorspellen of het ook levenslang betaald gaat worden en hoeveel, want je weet nooit waar de Europese en nationale maffia gaat toeslaan.
Oud 24 maart 2013, 11:00   #175
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar ik heb 44 jaar gewerkt en als ik de uren tel zelfs 66 en ik ben pas 66.

Ik heb nu levenslang verlof, maar ik kan in de huidige situatie niet voorspellen of het ook levenslang betaald gaat worden en hoeveel, want je weet nooit waar de Europese en nationale maffia gaat toeslaan.
hoe groot wil jij de sokkel voor de sociale zekerheid? op gemeentelijk vlak, Vlaams vlak, Belgisch vlak of Europees vlak? en hoe zie jij dat gebeuren?
Oud 24 maart 2013, 11:04   #176
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
owow, je draait het om. jij zegt duidelijk dat de burgers niet voor zich zelf mogen spreken maar ten allen tijde moeten luisteren naar wat de politiekers waar ze voor gestemd hebben, zeggen.
Subversiviteit is iets waar je omzichtig mee moet omgaan.

Citaat:
ik veronderstel toch dat jij de democratische waarden onderschrijft die zeggen dat de uiteindelijke macht ligt bij de burgers en niet bij de politiekers? uiteraard is het je volste recht om enkel in een particratie te geloven, maar verwijt nu niet iemand die vindt dat er naast een particratie ook plaats is voor een directe democratie, voor extremist.
Het is jouw volste recht om te pleiten voor meer directe democratie en de democratische vertegenwoordigers niet te erkennen. Ik ben daar helemaal geen voorstander van. In Zwitserland hebben ze er mee bereikt dat moskeetoeters geen bouwvergunning kregen. Voor de rest is het een hele dure bedoening en een grote belasting op de burgers.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 24 maart 2013 om 11:04.
Oud 24 maart 2013, 11:05   #177
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In welk teken stonden ze dan wel volgens jou ?

Oud 24 maart 2013, 11:06   #178
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ah, maar djimi, nu ben je mis, volgens vive moet het volk luisteren naar de particratie, iedereen die voor directe democratie is, is in zijn ogen een extremist.

jij bent dus zeker een vuile extremist!
Waarom vind jij extremisme vuil ?

Oud 24 maart 2013, 11:07   #179
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Subversiviteit is iets waar je omzichtig mee moet omgaan.

Het is jouw volste recht om te pleiten voor meer directe democratie en de democratische vertegenwoordigers niet te erkennen. Ik ben daar helemaal geen voorstander van. In Zwitserland hebben ze er mee bereikt dat moskeetoeters geen bouwvergunning kregen. Voor de rest is het een hele dure bedoening en een grote belasting op de burgers.
ok, ik noteer dus dat je tegen directe democratie bent omdat er toevallig ergens iets gestemd is waar jij tegen bent.

tot zover jouw democratisch gehalte.

je bent trouwens wel zéér extremistisch bezig door woorden in mijn mond te leggen. ik zeg nergens dat je geen democratische vertegenwoordigers nodig hebt, ik zeg wel dat directe democratie het democratisch gehalte van een staat verhoogt.
Oud 24 maart 2013, 11:09   #180
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom vind jij extremisme vuil ?
ahneen, je Nederlands is blijkbaar niet goed genoeg is om die zin te begrijpen.

mocht ik extremisme vuil vinden, zou ik er niet vuil moeten voorzetten, dat zou een pleonasme zijn.

maw, je hebt extremisme (dat niet vuil is) en je hebt vuil extremisme.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be