![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1341 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1342 | |
Banneling
|
![]() Volgens woordvoerder van de regering van Cyprus bevinden de onderhandelingen zich in een "delicaat moment" Vanzelfsprekend, het is de Laatste Dag...
Het varkentje van de taks op deposito's is ondertussen al gewassen... Citaat:
Waarom ongelijke behandeling tussen banken is me niet helemaal duidelijk. Misschien door de herstructurering en de bad bank... Dat laatste gaat ook verliezen betekenen voor de spaarders... Laatst gewijzigd door eno2 : 24 maart 2013 om 09:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1343 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Waarmee de EU alweer één van haar eigen grondbeginselen overtreedt (vrij verkeer van mensen, goederen, diensten en kapitaal).
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#1344 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1345 |
Banneling
|
![]() Met de invoering van een taks op deposito's is de Cypriotische crisis nu wel ontmijnd en krijgen ze hun bail-out...
Laatst gewijzigd door eno2 : 24 maart 2013 om 09:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1346 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als je deze regel geldig verklaart voor machthebbers, in wiens gezelschap verkeer je dan: Socrates, Montesquieu, Jefferson, Macchiavelli, Hitler, Stalin, Pol Pot (en je mag het rijtje zelf langer maken)?
Maar kies er wel de juiste uit!
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#1347 |
Banneling
|
![]() Als Cyprus zich niet indekt tegen kapitaalvlucht, kan er zelfs geen oplossing gezocht en gevonden worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1348 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat de oplossingen van de heer K. Kodo betreft: die heb ik hier al vaak geopperd, en ik zal hier volstaan met: - afschaffing van het wettig betaalmiddel; - opheffing van centrale banken; - vrije valutamarkt en deregulering van het geldverkeer. Full reserve banking zal dan automatisch ontstaan, dus dat hoeft niet in het rijtje.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 24 maart 2013 om 10:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1349 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kapitaalvlucht beletten was een absoluut onmisbare overlevingsreactie voor Cyprus, hoezeer dat ook ingaat tegen het principe van vrij kapitaalsverkeer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1350 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1351 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1352 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1353 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Totaal "verlies" van alle deposito's natuurlijk!
![]() |
![]() |
![]() |
#1354 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1355 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens Ivan Van De Cloot zal de crisis nog zeven jaren duren en is de crisis in ons land nog niet eens begonnen:
http://www.standaard.be/artikel/deta...30324_00515546 |
![]() |
![]() |
![]() |
#1356 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1357 |
Banneling
|
![]() De zaak is opgelost, de laatste der Bail-outs kan beginnen. En de endgame kan weer eindeloos verder spelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1358 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eno, als je 1 miljoen parkeert in cyprus en daarvoor krijg je 5% terwijl jij als belg hebt hier i dezelfde munt 2% gekregen dan kun je wel eenhaircut trotseren ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1359 |
Banneling
|
![]() Die opmerking heb ik zelf eerder ook al gemaakt. Maar je kan geen knipbeurt doen terwijl de deposito's tot 100000€ wettelijk beschermd zijn. Daarom moet Deijsselbloem, Eurogroepvoorzitter, die dat voorstelde, ontslagen worden. Hij heeft het vertrouwen van de hele €-zone in spaargelden aan het wankelen gebracht.
Laatst gewijzigd door eno2 : 24 maart 2013 om 12:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1360 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
In dit artikel geeft de journalist wel weer blijk van onvoldoende kennis van Europees recht (de "verdragen van Maastricht" moet natuurlijk zijn: de "verdragen van Maastricht tot Lissabon", maar goed... Dat de journalisten niet snappen, laat staan bestuderen, wat ze kopiëren, weten we allang.) Citaat:
Dit heet débâcle. Of endgame.
||
![]() |
![]() |