Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 maart 2013, 14:22   #101
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Als ik denigrerend overgekomen ben, dan wil ik daar gerust mijn excuses voor aanbieden, want iemand denigreren is nooit mijn bedoeling.

Ik geef echter toe dat ik weinig respect kan brengen voor de intellectuele luiheid die in ons tijdvak zo wijdverbreid is. Schoolmeesterachtig op spellingsfouten jagen, vind ik erg belachelijk, want voor mij primeert de inhoud steeds.

Waar ik echter intolerant voor ben, is deze veralgemeende schouderophalende, zelfgenoegzame attitude t.a.v. kennis (grammaticale of andere), die op dit forum heerst.
Is het misschien bij jouw opgekomen dat ik spelling/grammatica soms gewoon wel lastig vind? Dat ik misschien wel de intellectuele capaciteiten niet hebt om alles perfect te schrijven/typen?

Of reikt je empathie niet ver genoeg om dat te begrijpen?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2013, 14:47   #102
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=X6s8eFkt90Q
Als we toch met onnozelteiten gaan beginnen....
Oud 24 maart 2013, 15:05   #103
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

en hiervoor werd Theo Van Gogh dus vermoord:

http://www.youtube.com/watch?v=G6bFR4_Ppk8

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2013, 20:19   #104
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
en hiervoor werd Theo Van Gogh dus vermoord:

http://www.youtube.com/watch?v=G6bFR4_Ppk8
Moslims en bekeerlingskes krijgen het daar warm van vanbinnen.

Laatst gewijzigd door smiley : 24 maart 2013 om 20:19.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2013, 09:37   #105
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Is het misschien bij jouw opgekomen dat ik spelling/grammatica soms gewoon wel lastig vind? Dat ik misschien wel de intellectuele capaciteiten niet hebt om alles perfect te schrijven/typen?

Of reikt je empathie niet ver genoeg om dat te begrijpen?
Is er iets dat je ons wil vertellen?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2013, 09:56   #106
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Dus jij denkt dat anderhalf miljard mensen verdorven, wreed, bloedig, achterlijk, terroristisch en middeleeuws zijn? En het Amerikaans leger begaat daarentegen nooit wreedheden?
Ikzelf denk dat een hele hoop van dat anderhalf miljard mensen eigenlijk goeie mensen zijn, maar te bang om zich te laten horen, omdat de kleine minderheid zo wreed, zo barbaars is dat ze de rest onderdrukken met de hulp van de angst voor een onzichtbare, almachtige vriend. Getuige alle gruweldaden in de regio's waar de Islam de enige toegelaten religie is.

En zoals onze goeie vriend Atmosphere regelmatig aanhaalt, gruwelijkheden uit het verleden zijn geen excuus voor barbaarse daden nu.

Trouwens, een leger "begaat" geen gruwelijkheden, de manschappen doen dat. Da's ook zo'n trukje dat men binnen het geloof kent. Als het de spuigaten uitloopt, dan zijn het individuele daden, als het te verantwoorden is, dan is het geloof de goeie.
Oud 25 maart 2013, 11:03   #107
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Trouwens, een leger "begaat" geen gruwelijkheden, de manschappen doen dat. Da's ook zo'n trukje dat men binnen het geloof kent. Als het de spuigaten uitloopt, dan zijn het individuele daden, als het te verantwoorden is, dan is het geloof de goeie.
Zelfs al doen die manschappen dat, het leger is geen stelletje ontwikkelingshelpers, maar bestaat uit soldaten. En soldaten zijn getraind én gemachtigd om te schieten.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 25 maart 2013, 11:04   #108
bf62
Gouverneur

bf62's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ikzelf denk dat een hele hoop van dat anderhalf miljard mensen eigenlijk goeie mensen zijn, maar te bang om zich te laten horen, omdat de kleine minderheid zo wreed, zo barbaars is dat ze de rest onderdrukken met de hulp van de angst voor een onzichtbare, almachtige vriend. Getuige alle gruweldaden in de regio's waar de Islam de enige toegelaten religie is.

En zoals onze goeie vriend Atmosphere regelmatig aanhaalt, gruwelijkheden uit het verleden zijn geen excuus voor barbaarse daden nu.

Komt daar nog eens bij dat een groot gedeelte van die hele hoop goede mensen de kant van die kleine fanatieke minderheid gaan kiezen als diezelfde kleine fanatieke minderheid andere culturen/gemeenschappen gaat aanvallen/onderdrukken.
bf62 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2013, 11:24   #109
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
²

Iedereen mag kritiek hebben op gelijk welke overtuiging. Discriminatie op basis van geloofsovertuiging moet echter bestreden worden zoals gelijk welke andere vorm van racisme of discriminatie.
U zegt hier dus dat de Islam bestreden moet worden.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2013, 11:48   #110
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik begin me af te vragen of men binnenkort ook verplicht is om toe te laten dat mensen die zich in Vlaamse klederdrachten en houten klompen hullen ook zo op het werk kunnen verschijnen?

Want men spreekt steeds maar over discriminatie als die er niet is! Als NIEMAND een hoofddeksel mag dragen is er geen discriminatie. Als men echter voor muzelvrouwtjes een uitzondering moet toestaan als die zich willen inpakken, dan is dat weldegelijk discriminerend tegenover de niet-muzelmensen die nog steeds geen karnavalskledij mogen dragen;

Zou men al eens niet kunnen beginnen met gelijke CRITERIA als uitgangspunt te nemen, ipv eerst een uitzondering te eisen en dan heel hard dieskriemienaatsie te gillen als die uitzondering niet wordt toegestaan? Het niet toestaan van een hoofddoek is niet hetzelfde als het uitsluiten van iemand die de islam als religie wenst te hebben. Niemand verplicht haar om die religie af te zweren, maar katholieke meisjes komen toch ook niet werken met engelenvleugels omdat het allerheiligen wordt?

Oud 25 maart 2013, 11:53   #111
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bf62 Bekijk bericht
Komt daar nog eens bij dat een groot gedeelte van die hele hoop goede mensen de kant van die kleine fanatieke minderheid gaan kiezen als diezelfde kleine fanatieke minderheid andere culturen/gemeenschappen gaat aanvallen/onderdrukken.
Welke keuze hebben die "goeien"? Hun eigen religie overboord gooien, of toegeven aan de geweldadigen... In het het eerste geval zijn ze de eerste slachtoffers als ze het openlijk durven doen.
Oud 25 maart 2013, 12:30   #112
bf62
Gouverneur

bf62's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke keuze hebben die "goeien"? Hun eigen religie overboord gooien, of toegeven aan de geweldadigen... In het het eerste geval zijn ze de eerste slachtoffers als ze het openlijk durven doen.
Ze zouden meer ruimte krijgen in hun keuze als we hun de nodige hulp gaven door de islam stevig te bekritiseren. Spijtig genoeg worden we zelf onderdrukt door westerse extreem linkse groeperingen die deze hulp niet toelaten.

Na de tweede wereldoorlog wilden de meeste mensen in West-Europa geen oorlog meer. Vreemdelingenhaat en nationalisme werden de grote boosdoeners. 68 jaar later blijkt deze basisgedachte het draagvlak/stuwing voor een nieuw soort fascisme, het multiculfascisme. Kritiek op alles wat vreemd en anders is komt meer en meer in het verdomhoekje.

Onder de vleugels van het multiculfacisme zal het islamitische gedachtegoed kunnen groeien tot het krachtig genoeg is om onze vrede in gevaar te brengen.

Geschiedenis blijft zich herhalen.
bf62 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2013, 12:46   #113
Klojo eerste klas

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik begin me af te vragen of men binnenkort ook verplicht is om toe te laten dat mensen die zich in Vlaamse klederdrachten en houten klompen hullen ook zo op het werk kunnen verschijnen?
Want men spreekt steeds maar over discriminatie als die er niet is! Als NIEMAND een hoofddeksel mag dragen is er geen discriminatie. ....
Net mijn nieuwe identiteitskaart mogen gaan 'bestellen'......en wat zie ik staan bij de instructies i.v.m. de foto ? Ongeveer dit: 'geen hoofddeksel toegelaten...behalve wegens religieuze of medische redenen......'
Oud 25 maart 2013, 14:58   #114
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
U zegt hier dus dat u zich bekeerd heeft tot de islam, zoals Arnoud van Doorn.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2013, 15:23   #115
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Circe. Niemand belet je om te solliciteren op houten klompen, en Vlaamse klederdracht, of wat we met dit laatste ondertussen ook mogen begrijpen.

Laatst gewijzigd door Rudy : 25 maart 2013 om 15:26.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2013, 15:24   #116
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Circe. Niemand belet je om te solliciteren op houten klompen, en Vlaamse klederdracht, of wat we met dit laatste ondertussen ook mogen begrijpen.
Dat is niet verboden, wat wel niet gaat pakken is een weigering aan te klagen wegens racisme en een minieme kans te hebben er voordeel uit te halen.
Oud 25 maart 2013, 15:42   #117
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is niet verboden, wat wel niet gaat pakken is een weigering aan te klagen wegens racisme en een minieme kans te hebben er voordeel uit te halen.
Maddox. Kan je je statement iets beter verklaren. Mij is niet duidelijk wat je juist met die weigering bedoelt.
Oud 25 maart 2013, 15:44   #118
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Inderdaad aangezien dat de islam discrimineert op basis van geloofsovertuiging.
Oud 25 maart 2013, 15:47   #119
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Net mijn nieuwe identiteitskaart mogen gaan 'bestellen'......en wat zie ik staan bij de instructies i.v.m. de foto ? Ongeveer dit: 'geen hoofddeksel toegelaten...behalve wegens religieuze of medische redenen......'
Beste Klojo. Je mag dus een hoofddeksel, of hoofddoek dragen op de foto van je IK, mits religieuze redenen. Mag ik weten waar dit geschreven staat, behalve op je kersverse uitnodiging ?
Oud 25 maart 2013, 15:49   #120
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Maddox. Kan je je statement iets beter verklaren. Mij is niet duidelijk wat je juist met die weigering bedoelt.
Moeilijk uit te leggen in enkellettergrepige woorden, maar ik zal het proberen.

Een Vlaamse jongedame, met Vlaamse naam en met de Juiste diploma's en achtergrond gaat als Zeeuws meisje soliciteren bij een boekhoudkantoor. Ze word geweigerd. "Sorry ,maar U past niet in het profiel dat we vooropstellen".

Hoe groot acht U de kans dat er een rechtszaak van gaat komen die in het voordeel van de jongedame uitgesproken gaat worden?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be