![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() We hebben een nieuwe Paus, en we hebben het allemaal geweten.
Vanaf het eerste moment dat ik de naam hoorde wist ik het al: hij zal de eenvoud na streven. Op zich is dit een heel nobel doel, en mocht iedereen dit doen, dan zou de wereld veel beter worden. Maar niet de Paus, omdat dit niet past in het concept van zijn ambt. Bekijkt u even dit filmpje: http://www.hln.be/hln/nl/15779/De-Pa...organger.dhtml Hierin zie je hoe de huidige Paus de zetel die voor hem bestemd is, afwijst. Hij verkiest nederig geknield te gaan bidden, op de bank. Ik denk dan: 'Ben je vergeten wie je bent? Je bent de Paus!' Hij moet zich er naar gedragen. Maar dan lees ik een ander artikel waarin staat dat hij jeugd-gevangenissen gaat bezoeken om daar de mis op te dragen, en zelfs de voeten van de gevangenen te wassen. Dit is gewoon absurd en zijn ambt onwaardig. Hij zal het prestige van de Heilige Stoel op deze manier helemaal doen verwateren. Ik heb ik vrees dat hij het voorbeeld van de Heilige Franciscus van Assisië letterlijk zal overnemen, en zo maar het geld weggeven aan de armen. Franciscus deed dit met zijn erfenis, zijn eigen persoonlijke bezittingen, en dat siert hem heel erg. Maar Paus Franciscus kan dit nooit doen met eigendommen van de Kerk. Want vrij vertaald zou dit betekenen: Geld vanuit Europa versluizen naar Afrika en Zuid-Amerika. Maar ik hoop dat ik nu aan het overdrijven ben.
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Cru te zeggen misschien maar: Who the fuck cares?
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heeft Jezus niet ooit de voeten gewassen van een vrouw (sommigen zeggen zelf hoer)?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard is hij een beetje eenvoudig. Die idioot gelooft nog in pratende slangen en toverzombies.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Paus wordt je niet door alle dagen 10 weesgegroetjes af te ratelen. Laatst gewijzigd door giserke : 25 maart 2013 om 09:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door meneer : 25 maart 2013 om 23:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De eerste paus verloochende Christus zelf. Wat denk je nou eigenlijk allemaal absurd te mogen vinden?
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Borgia_(geslacht) Laatst gewijzigd door meneer : 25 maart 2013 om 23:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() tot 3 x toe zelf.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Volgevreten en badend in weelde is het niet moeilijk om je nederig voor te doen en/of de eenvoud na te streven. Kan ik ook. Koud kunstje.
![]() |
![]() |
#13 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
V = 5 I = 1 C = 100 A R I = 1 V = 5 S F I = 1 L = 50 I = 1 I = 1 D = 500 E I = 1 Som= 666 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens: numerologie... In de middeleeuwen hadden de andere letters trouwens ook een waarde. ![]()
Laatst gewijzigd door lombas : 26 maart 2013 om 10:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De kerk en die simpele Paus, die passen helemaal niet bij elkaar.
Je zal zien: spoedig wordt er wat gif in zijn koffie gedaan en heet het dat de Paus onwel is geworden en naar de hemel is toegegaan. Wie de geschiedenis der kerk kent, die weet: dat hebben ze wel vaker zo gedaan. Het is dus niet de eerste keer. ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |