Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 maart 2013, 16:04   #161
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Volgens de RVA, maar zonder de jongeren in wachttijd, geschorsten en zij die "ondersteund" worden.

De belgische goednieuwsshow is niet alleen bij sportmanifestaties zielig, me dunkt.
U maakt er zich nogal goedkoop van af.

Wat zal het zijn?
'De Belgische goednieuwsshow' over België', de 'alledaagse N-VA slechtnieuwsshow' over België' of de feitelijke toestand.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2013, 16:21   #162
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
U maakt er zich nogal goedkoop van af.

Wat zal het zijn?
'De Belgische goednieuwsshow' over België', de 'alledaagse N-VA slechtnieuwsshow' over België' of de feitelijke toestand.
De toestand is hopeloos, maar niet ernstig.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2013, 16:44   #163
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Het is duidelijk dat de uitspraken van zure Geert een fameuze pad in Bartjes verkiezingskorf hebben gezet. Het was aandoenlijk hoe de NVA vertegenwoordigers zich tijdens de 7° dag in allerlei bochten moesten wringen om het woord "onafhankelijkheid" toch maar niet te hoeven uitspreken. Dat is zoals zwemmen zonder zich nat te maken. Hoe schizofreen is die partij eigenlijk en hoe lang gaan de mensen dit dubbelzinnig gewauwel nog slikken?
...
Dat zou u eigenlijk aan de slikkende mensen zélf moeten vragen, maar als ik een gokje mag wagen:

zolang het gewauwel van de 'traditionele' partijen - diegene die nu vanuit de regering oppositie voeren tegen de oppositie - nog dubbelzinniger is, en van nog méér schizofrenie getuigt.

"Belgium is back", "Het kaat koet met de economie", "Het onveiligheidsgevoel is een kwestie van perceptie", "De populisten brengen de democratie in dit land in gevaar", "Wij nemen onze verantwoordelijkheid op", "Red de solidariteit", ...

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2013, 16:49   #164
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Al die survey gegevens zijn te koop maar ze kosten wel stukken van mensen. Waarom dacht jij anders dat zulke peilingen zo kostelijk zijn?
De beste klanten van deze peilingbureaus zijn de politieke partijen die voor eigen gebruik gemiddeld 1 tot 2 peilingen per maand laten uitvoeren. En als meerdere klanten gelijktijdig eenzelfde soort peiling laten uitvoeren dan is het voor deze peilingbureaus echt kassa kassa.
De beste klanten van de peilingbureaus zijn ondermeer de producenten van auto's, frisdranken, yoghurt, TV-bladen, chips, ...

De producenten van dure woorden en gebakken lucht zijn weliswaar ook goede klanten, maar niet de beste.

En aangezien de resultaten van de verschillende verkiezingen telkens weer voor al dan niet aangename verrassingen blijken te zorgen, stel ik me heel wat vragen omtrent het functioneren van het gezond verstand van deze laatste groep klanten.

Oud 25 maart 2013, 17:26   #165
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Het valt me vooral op de het over NVA gaat en de anderen nauwelijks aan bod komen. Dat lijkt me zeer positief want zo lang de anderen in de schaduw blijven staan gaan ze zeker niet vooruit gaan.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2013, 17:34   #166
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Hier: http://www.knack.be/nieuws/belgie/n-...0267599305.htm

vond ik de volgende 'info' in een lezersreactie:

"... De studie werd uitgevoerd on-line!!!!! ... "

Als dat waar zou zijn, dan hoeven we ons betreffende de 'representativiteit' van de studie alvast geen illusies meer te maken.

Oud 25 maart 2013, 18:01   #167
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Historicus Olivier Boehme in destandaard
Maar de N-VA stevent af op 40 procent, niet?

‘Dat is mogelijk. Tenzij ze een fout maken. Eén fout is genoeg. Of een internationale ontwikkeling die alles in een ander daglicht stelt. België zou weleens langer kunnen blijven bestaan dan wij vandaag denken. Al wil ik daar geen enkel advies over geven. In een democratie horen de mensen zelf te bepalen in welk verband ze willen samenleven. Ik probeer alleen het debat historisch mee te funderen.'
bron: De Wever ligt niet wakker van transfers naar Wallonië.
Internationale sportmedia voorspellen de Belgische nationale voetbalploeg een gouden toekomst de volgende jaren.
Stel u voor dat dit gegeven een grote invloed zou hebben op de politieke ontwikkelingen in dit land. Wat niet ondenkbeeldig is. Dat zou eens wat anders zijn dan een opera.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2013, 18:05   #168
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Internationale sportmedia voorspellen de Belgische nationale voetbalploeg een gouden toekomst de volgende jaren.
Stel u voor dat dit gegeven een grote invloed zou hebben op de politieke ontwikkelingen in dit land. Wat niet ondenkbeeldig is. Dat zou eens wat anders zijn dan een opera.
et alors ???
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2013, 18:18   #169
abramis brama
Parlementslid

abramis brama's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
BAHA BAHAHAHAHAHA
Nu nog onder de 28% zakken en we zijn er van af.
Ik kijk al uit naar je reactie bij de volgende peiling.

P.S. : geen nood, ik herinner je er dan wel nog eens aan.
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".
abramis brama is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2013, 18:23   #170
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht

Wat bedrijven willen, is een omgeving die hen toelaat winst te maken. Of dat nu in een militaire dictatuur is of in een grassroots democratie maakt hen niet zo eel uit: bedrijven zijn namelijk zelf geen democratieën.
Inderdaad, bedrijven hoeven zelf geen democratieën te zijn maar de beslissingen die het bedrijf neemt komen meestal wel op een democratische manier tot stand.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2013, 18:25   #171
abramis brama
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Dat het VB hier garen bij gaat bij spinnen is een feit.
Zelfs als dat waar zou zijn (wat ik niet eens geloof, ik ben er zelfs van overtuigd dat de Bourgeois-actie de N-VA stemmen heeft opgeleverd i.p.v. gekost), dan zou dat nog steeds geen slecht nieuws zijn. Zolang NVA + VB maar voldoende stemmen heeft om de vier kleine partijtjes geen mogelijkheid tot coalitievorming te bieden, maakt het mij niet veel uit hoe de stemmen verdeeld zijn over die twee partijen.
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".
Oud 25 maart 2013, 18:31   #172
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht

En aangezien de resultaten van de verschillende verkiezingen telkens weer voor al dan niet aangename verrassingen blijken te zorgen, stel ik me heel wat vragen omtrent het functioneren van het gezond verstand van deze laatste groep klanten.
Dat de verkiezingspeilingen de laatste 10 jaar zo verschillen van de werkelijkheid heeft al te maken met de groep onbeslisten die pas op het laatste moment, dikwijls pas in het stemhokje, beslissen op welke partij of persoon ze gaan stemmen. Wat mij dan ook vooral in deze peilingen stoort is dat ze het % onbeslisten nooit vernoemen. Worden het aantal onbeslisten misschien verwerkt in de foutmarge?
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2013, 18:32   #173
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat hautain en denigrerend gezever in die link. Zo iemand kan je toch niet serieus nemen.
Oud 25 maart 2013, 18:33   #174
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Wat bedrijven willen, is een omgeving die hen toelaat winst te maken. Of dat nu in een militaire dictatuur is of in een grassroots democratie maakt hen niet zo eel uit: bedrijven zijn namelijk zelf geen democratieën.
In een stabiele omgeving, ongeachte of dat een dictatuur is of een democratie, kan men een waarheidsgetrouwe berekening/voorspelling maken van de toekomstige winst.
In een land waar men de kans groot is dat er binnen korte tijd vele wettelijke veranderingen zullen zijn. Waar gemaakte afspraken mogelijk binnen zeer korte termijn in de prullenmand verdwijnen. Daar is de kans op mogelijke winst veel moeilijker in te schatten. En dat is iets dat bedrijfsleiders allergisch maakt voor die landen.
Oud 25 maart 2013, 19:29   #175
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
In een stabiele omgeving, ongeachte of dat een dictatuur is of een democratie, kan men een waarheidsgetrouwe berekening/voorspelling maken van de toekomstige winst.
In een land waar men de kans groot is dat er binnen korte tijd vele wettelijke veranderingen zullen zijn. Waar gemaakte afspraken mogelijk binnen zeer korte termijn in de prullenmand verdwijnen. Daar is de kans op mogelijke winst veel moeilijker in te schatten. En dat is iets dat bedrijfsleiders allergisch maakt voor die landen.
Een waarheidsgetrouwe voorspelling bestaat niet. Anders was het geen voorspelling. Je kan bvb niet weten of de markt voor je produkt gaat inzakken door weet ik veel welke reden. En dan heb ik niet over zonnepanelen.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2013, 19:39   #176
abramis brama
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Dat de verkiezingspeilingen de laatste 10 jaar zo verschillen van de werkelijkheid heeft al te maken met de groep onbeslisten die pas op het laatste moment, dikwijls pas in het stemhokje, beslissen op welke partij of persoon ze gaan stemmen. Wat mij dan ook vooral in deze peilingen stoort is dat ze het % onbeslisten nooit vernoemen. Worden het aantal onbeslisten misschien verwerkt in de foutmarge?
Dan zou die foutmarge wel wat groter zijn dan 3-4 %.
Oud 25 maart 2013, 19:46   #177
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
inderdaad: over die onbeslisten wordt zedig gezwegen.
past niet in het kraam v.d. opdrachtgever ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2013, 20:42   #178
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Bourgeois heeft zijn ambities iets te vroeg wereldkundig gemaakt. Bij veel mensen zal de koudwatervrees stilaan toeslaan.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2013, 21:18   #179
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Bourgeois heeft zijn ambities iets te vroeg wereldkundig gemaakt. Bij veel mensen zal de koudwatervrees stilaan toeslaan.
U bedoelt dat N-VA-er Bourgeois iets te vroeg eerlijk is geweest en zijn ware gelaat heeft getoond. Nu Muyters nog.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2013, 21:30   #180
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Een waarheidsgetrouwe voorspelling bestaat niet. Anders was het geen voorspelling. Je kan bvb niet weten of de markt voor je produkt gaat inzakken door weet ik veel welke reden. En dan heb ik niet over zonnepanelen.
Dat klopt. Maar als je geen enkel vooruitzicht hebt op een verandering van de omstandigheden ben je veel rapper geneigd te investeren.
Waarom denk je dat er zoveel geld op Belgische spaarrekeningen staat? Omdat mensen de toekomst onzeker inzien. Daarom durven ze neit investeren. Wat resulteert in een slechte economie. Want er wordt relatief weinig geïnvesteerd=verkocht en geproduceerd.
Diezelfde situatie doet zich voor met dat gelul van Bourgeois.

Neem nu maar als voorbeeld de hypothecaire aftrek. Omdat kandidaat bouwers geen zicht hebben op de toestand binnen enkele jaren zijn ze bang om te investeren in woningen.

Laatst gewijzigd door pajoske : 25 maart 2013 om 21:32.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be