Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 april 2013, 19:47   #281
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joeri1992 Bekijk bericht
Daar heeft u wel gelijk in natuurlijk. De geloofwaardigheid zal bij sommige mensen inderdaad niet echt groot zijn. Toch hoop ik dat er voldoende mensen wel vertrouwen zullen hebben in ons. Geen enkele partij heeft namelijk een deftig economisch plan om België uit de crisis te halen.
eh 1992 ? ik dacht net dat het uitroepen van de Vlaemsche onafhankelijkheid (via het omweggetje van het kontfederalisme) de kuur voor alle pijn was. toch ?

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 2 april 2013 om 19:49.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2013, 20:06   #282
Joeri1992
Vreemdeling

Joeri1992's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
eh 1992 ? ik dacht net dat het uitroepen van de Vlaemsche onafhankelijkheid (via het omweggetje van het kontfederalisme) de kuur voor alle pijn was. toch ?
1992: Mijn geboortejaar. Gewoonte met gebruikersnamen.

Volgens onze goede vrienden van N-VA en VB wel natuurlijk. Maar zoals in de praktijk al heeft uitgewezen, kunnen we dit beter niet aan hen overlaten. Kijk maar eens naar verschuiving van BIV.
In Wallonië is de BIV nog altijd volgens het oude systeem, en ook in Brussel is dit het geval.
In Vlaanderen daarentegen heeft men de BIV groen gemaakt. Hieronder een kleine vergelijking:
Als we een BMW 335i (3000cc benzine) kopen, hebben we een co2-uitstoot van 196. Hier betalen we 1.213,22 euro BIV op.
Diezelfde BMW in dieselversie (de 330d) met een co2-uitstoot van 152, kost ons 283,40 euro aan BIV...

Als we dan kijken naar de Mitsubishi Lancer. Deze zijn verkrijgbaar met een 1.8 diesel en een 1.6 benzine-motor
De benzinemotor (uitstoot: 128) kost ons 115,49 euro aan BIV.
De dieselmotor (uitstoot: 117) kost ons 400,56 euro aan BIV.

Dit wijst erop dat de BIV alles behalve groen is, maar eerder een tof formuletje waar niemand echt iets van begrijpt.
Oud 2 april 2013, 20:12   #283
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1992: Mijn geboortejaar. Gewoonte met gebruikersnamen.

Volgens onze goede vrienden van N-VA en VB wel natuurlijk. Maar zoals in de praktijk al heeft uitgewezen, kunnen we dit beter niet aan hen overlaten. Kijk maar eens naar verschuiving van BIV.
In Wallonië is de BIV nog altijd volgens het oude systeem, en ook in Brussel is dit het geval.
In Vlaanderen daarentegen heeft men de BIV groen gemaakt. Hieronder een kleine vergelijking:
Als we een BMW 335i (3000cc benzine) kopen, hebben we een co2-uitstoot van 196. Hier betalen we 1.213,22 euro BIV op.
Diezelfde BMW in dieselversie (de 330d) met een co2-uitstoot van 152, kost ons 283,40 euro aan BIV...

Als we dan kijken naar de Mitsubishi Lancer. Deze zijn verkrijgbaar met een 1.8 diesel en een 1.6 benzine-motor
De benzinemotor (uitstoot: 128) kost ons 115,49 euro aan BIV.
De dieselmotor (uitstoot: 117) kost ons 400,56 euro aan BIV.

Dit wijst erop dat de BIV alles behalve groen is, maar eerder een tof formuletje waar niemand echt iets van begrijpt.
volkomen met u eens. ik snap er geen snars van.

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2013, 21:28   #284
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Verschillende mensen die ik ken, kennen het verleden van J-P zeer goed. Ik ken dus zijn reputatie. Ik ken ook zijn verleden. Maar het is niet enkel J-P die me heeft kunnen overtuigen in de oprechtheid van de partij ROSSEM. Het zijn vooral de andere bestuursleden (Nora Azdad, Ivan Heyligen, Rob Nagy...) die me zo geruststellen. Zeker vice-voorzitter Ivan Heyligen. Hij kan het als havenarbeider niet riskeren om ook maar enige criminele activiteit uit te voeren.
Moest ik niet beter weten dacht ik dat dit een sarcastisch bericht was.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2013, 09:06   #285
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar heeft u wel gelijk in natuurlijk. De geloofwaardigheid zal bij sommige mensen inderdaad niet echt groot zijn. Toch hoop ik dat er voldoende mensen wel vertrouwen zullen hebben in ons. Geen enkele partij heeft namelijk een deftig economisch plan om België uit de crisis te halen.
Dat geen enkele partij een plan heeft om b. uit de crisis te halen, is een waarheid als een koe.
Zo'n plan kan immers niet bestaan.

De crisis is van Europees en hoger niveau, daar doe je in b. niet veel aan.
Behalve "ondergaan".
Het weinige dat we kunnen doen, is de staatsschuld verminderen.
Niets is dodelijker dan om de zoveel weken te moeten gaan smeken om centen te lenen. Als je moet smeken om geld te lenen, dan zijn "zij" de baas. Beter is het dat "zij" komen smeken om geld aan jou te mogen lenen. Dan ben jij het spel meester.

Hoe we de staatsschuld kunnen minderen? Lees het programma van de nva. En onthou: meestal word je niet rijk van te werken, maar sukkelaars als jij, ik en de b. of Vlaamse Staat worden wel arm van niet te werken.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2013, 09:18   #286
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Helaas heb ik geen link opgeslagen. Zo gauw als ik het nog eens toevallig tegenkom, stuur ik het je door.
Oh jee, een belofte...
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2013, 11:20   #287
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Ik stem in ieder geval niet op iemand die reeds een aantal keer in de bak gezeten heeft.
Er zijn er veel die niet in de bak gezeten hebben waar ik ook niet op wil stemmen, omdat ze eigenlijk thuishoren in de bak.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2013, 11:21   #288
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
De N-VA-partijmilitanten die onze forums volschrijven uiteraard niet. Twintig jaar geleden waren het wel vooral diegenen die Vlaams Blok stemden die een keer R.O.S.S.E.M. stemden. Dat is onderzocht geweest. Deze partij kan wel degelijk de ondergang van de N-VA initiëren.

Daarmee gooi je dan wel zo maar eventjes N-VA en VB op een hoop.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2013, 11:30   #289
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Ik ben wel geïnteresseerd in wie er destijds op ROSSEM stemde. Heb je een linkje?
Citaat:
In 1991 deden de regeringspartijen dat nog eens over en verloren samen 630.000 stemmen: CVP 167.000, SP 181.000, PS 130.000, PSC 15.000 en VU 134.000. Het verschil tussen beide regeringsnederlagen is opmerkelijk. In 1965 gingen 470.000 stemmen van de regeringspartijen naar de liberale oppositie maar in 1991 konden de Vlaamse liberalen nipt 20.000 stemmen winnen en verloren de Franstalige liberalen er 75.000. De winst ging volledig naar Vlaams Blok en Rossem.
Het geknakte riet

Als we er van uit gaan dat heel wat ontgoochelde VU-mensen in 1991 naar Vlaams Blok zijn getrokken, samen met de Vlaamse rechterzijde van de CVP, dan is de conclusie dat de Rossem-stemmers vooral uit het kamp van de SP en de linkerzijde van de CVP gekomen zijn. Ontgoochelden in corrupt en asociaal links dus. In 2012 heeft PVDA dezelfde rol gespeeld als Rossem om ontgoochelde linkse kiezers op te slorpen. Rossem heeft dus alles in zich om klein-links te verdelen en te verhinderen dat PVDA zijn intrede maakt in het parlement.

Laatst gewijzigd door fonne : 3 april 2013 om 11:31.
Oud 3 april 2013, 12:20   #290
Hoera
Provinciaal Statenlid

Hoera's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Het geknakte riet

Als we er van uit gaan dat heel wat ontgoochelde VU-mensen in 1991 naar Vlaams Blok zijn getrokken, samen met de Vlaamse rechterzijde van de CVP, dan is de conclusie dat de Rossem-stemmers vooral uit het kamp van de SP en de linkerzijde van de CVP gekomen zijn. Ontgoochelden in corrupt en asociaal links dus. In 2012 heeft PVDA dezelfde rol gespeeld als Rossem om ontgoochelde linkse kiezers op te slorpen. Rossem heeft dus alles in zich om klein-links te verdelen en te verhinderen dat PVDA zijn intrede maakt in het parlement.
Zeer mooi, ik herinner mij dat in 1991 ROSSEM beschikte over een uitdagende reclamecampagne met ondermeer blote tieten.

Bovendien sprongen weekbladen zoals HUMO op het fenomeen.
Hoera is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2013, 12:23   #291
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

We moeten het onder ogen durven zien.

NV-A is een aflopende zaak.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 3 april 2013 om 12:27.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2013, 12:34   #292
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht

- lol -

Hoop doet leven.
Oud 3 april 2013, 16:48   #293
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoera Bekijk bericht
Zeer mooi, ik herinner mij dat in 1991 ROSSEM beschikte over een uitdagende reclamecampagne met ondermeer blote tieten.

Bovendien sprongen weekbladen zoals HUMO op het fenomeen.
HUMO journalisten springen op alles met tieten.
Oud 3 april 2013, 16:49   #294
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht

[IMG ]http://www.paintball-addict.org/wp-content/uploads/2011/05/rip.jpg[/IMG]
Inderdaad. Van zodra België gesplitst is zijn ze overbodig. En dat komt er nu veel sneller aan dan je gedacht zou hebben.
Oud 3 april 2013, 16:55   #295
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
HUMO journalisten springen op alles met tieten.
Is PVDD een Humo journalist?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2013, 17:13   #296
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Van zodra België gesplitst is zijn ze overbodig. En dat komt er nu veel sneller aan dan je gedacht zou hebben.
Met Sint-Juttemis dus................
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2013, 17:23   #297
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Is PVDD een Humo journalist?
Jij kent maar één journalist?
Oud 3 april 2013, 17:28   #298
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij kent er meerdere bij Humo?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2013, 17:32   #299
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Optimist tot in de kist blijkbaar ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2013, 17:38   #300
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij zei Humo journalisten springen op alles met tieten, dus ik dacht.....
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be