![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|
#741 |
|
Europees Commissaris
|
Grapjurk... Stel je voor dat ik met een pak aandelen toekom bij pakweg Delhaize en daarmee een stuk van mijn inkopen doe (ah ja, want dat is toch van mij).
Die ETF's zijn er juist bedoeld om niet-fysiek te zijn. Dat is hun grote zwakte natuurlijk, want hoe weet je dat het er werkelijk is? Warempel, je hebt een punt... |
|
|
|
|
|
#742 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#743 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#744 |
|
Schepen
|
Oef, ik vreesde heel even dat je ging vragen wat vertrouwensvolle banken zijn.
|
|
|
#745 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#746 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
De London spot prijs varieert van 1570 tot 1575. Maar ik heb al op de tradersmarkt gezien dat er biedingen werden gedan van 1490.
De crisis is gewoon wereldwijd. De goudmarkt in India staat ook onder zware druk en in hel algemeen is er weinig animo tot kopen. Het papieren goud is een ander verhaal. Dat is goud dat in feite niet bestaat. Men speculeert alleen in het verschil tussen aan- en verkoop. Koop eens 100 gram bankgoud. 999.000 - dan kom je er vanzelf wel achter. Goud staat nu nog in de plus maar het is aan het afkalven.
|
|
|
#747 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#748 |
|
Europees Commissaris
|
Zo, nog €11 te gaan en Gambassi kan bijtanken...
|
|
|
|
|
|
#749 |
|
Parlementsvoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#750 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
ABN AMRO, the biggest Dutch bank, has sent a letter to its clients stating that they will no longer be able to take physical deliveries of the gold they have bought through ABN. Instead they are offered money at the current market rate for gold. Basically, instead of owning a risk free, physical asset (a gold bar or a gold coin), the bank’s clients now own a monetary claim on ABN AMRO, being exposed to the bank’s credit risk ******************* Voil�*, het begint al : 1 baar en 100 claims (ETF's). Oeps. ETF 's kopen is het domste wat je als goudbeliever kan doen. Met het geld van de ETF worden shortposities op goud gekocht door de Banksters. Je helpt de goudprijs onderdrukken maw. Laatst gewijzigd door Gambassi : 4 april 2013 om 04:43. |
|
|
|
|
|
|
#751 |
|
Banneling
|
Volgens mij heeft men dat goud gesmolten en verkocht in de vorm van sieraden, er zijn immers meer mensen op de wereld en die willen allemaal een gouden trouwring, de markt bepaalt nu eenmaal alles hé.
|
|
|
|
|
|
#752 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Kijk naar de stochastic RSI per maand de laatste 14 jaar voor € goud.
Telkens we de onderkant raken, volgt een (hevige) opwaartse correctie in de trendrichting. Maar deze keer zal het anders zijn.... |
|
|
|
|
|
#753 |
|
Europees Commissaris
|
Wel wel, de stochastische RSI...
Echter, een stijgende trendlijn werd neerwaarts doorbroken, verkoopsignaal. De RSI zit rond de 40 en de MFI rond de 55, ook allemaal niet echt koopsignalen. Wat maakt deze technische indicator God? |
|
|
|
|
|
#754 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
€ goud heeft niks trendlijnen gebroken. |
|
|
|
|
|
|
#755 |
|
Banneling
|
Ik begrijp je hier niet zo goed, waarom gaat die trendlijn dan naar boven? In een normale economie blijft die gewoon constant. Moet je niet eerst de basis kennen alvorens te weten of iets 'out of control' is?
|
|
|
|
|
|
#756 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#757 |
|
Europees Commissaris
|
Overigens zie je duidelijk dat velen de €1200 hebben afgewacht om te kopen, zodat vraag en aanbod precies in evenwicht zijn: de koers blijft al enkele uren erg stabiel.
|
|
|
|
|
|
#758 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#759 |
|
Parlementsvoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#760 |
|
Parlementsvoorzitter
|
http://news.goldseek.com/GoldSeek/1365093449.php
Since the Cyprus crisis broke a couple of weeks ago, open interest on the COT has fallen roughly 10%. Falling open interest suggests that the recent decline is corrective and not the start of a new trend to the downside. |
|
|
|