![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#381 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#382 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
De zaken zijn zoals ze zijn, ook als ze u niet aanstaan. De N-VA is de grootste fan van cordons onder alle traditionele partijen. En, nee, ik heb inderdaad geen problemen met een cordon sanitaire, ook niet wanneer de N-VA ze het vurigst verdedigd; elke partij moet voor zichzelf kunnen uitmaken met wie ze wel of niet willen samenwerken, zo niet, dan leven we in een soort dictatuur. Mijn positie is zoveel meer comfortabel dan die van N-VA'ers die vaak ertegen zijn en er met pijn in het hart toch aan meedoen uit opportunisme. Het kan zijn dat het partijstandpunt over het cordon gewijzigd is, maar daar heb ik toch nog niets van opgevangen. |
|
|
|
|
|
|
#383 |
|
Europees Commissaris
|
Voor mij is ook elke stemmer gelijk. En na de stemming hoop ik dat elke partij zoveel mogelijk van de eigen ideeën uitvoert en niet met het Vlaams Belang samenwerkt omdat dat volgens sommige nationalisten met een hele vreemde definitie over democratie zou moeten om democratisch te zijn, alsof het democratisch zou zijn zich door nationalisten te laten dicteren.
|
|
|
|
|
|
#384 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#385 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Je moet wel weten wat je wil he. |
|
|
|
|
|
|
#386 |
|
Banneling
|
We hebben geen tanks meer en men spreekt van een lerarenkorps.
Laatst gewijzigd door Another Jack : 5 april 2013 om 17:51. |
|
|
|
|
|
#387 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Wat mij betreft mogen partijen een samenwerking met de PVDA uitsluiten. Dat is hun goede recht, maar daar zal dan weer een nieuwe reden voor moeten geformuleerd worden. Laatst gewijzigd door Robinus V : 5 april 2013 om 17:54. |
|
|
|
|
|
|
#388 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#389 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Een meerderheid verplichten samen te werken met het Vlaams Belang is helemaal niet democratisch, want dan ga je tegen de wil van die meerderheid in. Als een meerderheid wel wilt dat Vlaams Belang regeert, dan moet die meerderheid maar op het Vlaams Belang stemmen. |
|
|
|
|
|
|
#390 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#391 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dus racisme is voor u niet extreem ? Waarom dat cordon, voor iets dat niet extreem is ? |
|
|
|
|
|
|
#392 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#393 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#394 | |
|
Banneling
|
Citaat:
België is trouwens geen democratie want elke stem weegt niet evenveel. Dat weet u, dat is al uitvoerig aan bod gekomen op het forum. Een democratie heeft ook geen grendels, pariteiten en alarmbellen nodig. |
|
|
|
|
|
|
#395 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#396 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Ik kan alvast geen enkele partij noemen die ook maar een ogenblik twijfelt over de juistheid van hun indertijd genomen beslissing. Ook niet de n-va, als erfopvolger van de VU trouwens. |
|
|
|
|
|
|
#397 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#398 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
goede zaak overigens.
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
|
|
|
|
|
|
|
#399 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
En wie geeft erom, dat de eigen partij daar ondertussen (terecht) volledig in mee speelt ? Liever een beetje kakken op de concurrentie, terwijl de eigen kliek voor 100% op dezelfde lijn zit. Vroeger was daar een duidelijk woord voor : tsjevenstreken. |
|
|
|
|
|
|
#400 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Juist. En ik twijfel er niet aan dat zowel BDW als zijn opvolger geen poot gaan uitsteken om het cordon af te schaffen. Ik heb geen weet van een precedent, waarbij letterlijk alle partijen op één lijn zitten. Enkel voor het cordon sanitaire rond het bliok is dat zo. De verdwaalde zielen die er tegen zijn moeten dan maar konsekwent zijn, en op hun idolen stemmen zeker ?
|
|
|
|