Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 april 2013, 17:41   #381
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
De N-VA is voor een cordon sanitaire tegen Vlaams Belang én PVDA. De andere partijen enkel voor een cordon tegen het Vlaams Belang.

Als je een cordon sanitaire ondemocratisch vindt, is jouw N-VA dus de minst democratische partij volgens jouw eigen redenering.
Zowel VB als PVDA zijn extreem. ttz volgens sommigen toch. De redenering is dat als je voor een cordon voor de ene bent, je logisch gezien ook voor een cordon tegen de ander moet zijn. Maar zulks is blijkbaar te moeilijk om te begrijpen. Kortom, N-VA is in feite tegen elk cordon. Wat nog niet betekent dat we een coalitie gaan vormen met het VB want dat zou dom zijn. Stemmen gebruiken van het VB om een wet erdoor krijgen zouden we wel doen, want het niet doen zou ook dom zijn. En de essentie van het cordon ligt net daar. Om rechts monddood te maken. Ook al iets dat u niet begrijpt.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2013, 17:45   #382
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
De zaken zijn zoals ze zijn ook als het u niet aanstaat en het cordon is uitgevonden door links. Mensen als u dus. En als ik uw woorden hier goed volg heeft u daar helemaal geen probleem mee. En derhalve bent u helemaal niet de democraat die u zelf denkt te zijn. Allesbehalve.
Zoals ik reeds aangaf, is zij-zijn-begonnen-argumentatie niet indrukwekkend. Het kan goed zijn dat het een linkse is die het cordon terecht uitvond, maar de partij N-VA doet er vrolijk aan mee en doet er nog een schepje bovenop door ook de PVDA in een cordon te willen steken.

De zaken zijn zoals ze zijn, ook als ze u niet aanstaan. De N-VA is de grootste fan van cordons onder alle traditionele partijen.

En, nee, ik heb inderdaad geen problemen met een cordon sanitaire, ook niet wanneer de N-VA ze het vurigst verdedigd; elke partij moet voor zichzelf kunnen uitmaken met wie ze wel of niet willen samenwerken, zo niet, dan leven we in een soort dictatuur. Mijn positie is zoveel meer comfortabel dan die van N-VA'ers die vaak ertegen zijn en er met pijn in het hart toch aan meedoen uit opportunisme. Het kan zijn dat het partijstandpunt over het cordon gewijzigd is, maar daar heb ik toch nog niets van opgevangen.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2013, 17:49   #383
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
geen antwoord op de vragen dus. Jij bent zelf verantwoordelijk voor de ondemocratische woorden die je spreekt. Elke kiezer is voor mij gelijk. Of die nu op VB stemt of PVDA, en ja zelfs op PS. Elke stem weegt voor mij even zwaar.
Voor mij is ook elke stemmer gelijk. En na de stemming hoop ik dat elke partij zoveel mogelijk van de eigen ideeën uitvoert en niet met het Vlaams Belang samenwerkt omdat dat volgens sommige nationalisten met een hele vreemde definitie over democratie zou moeten om democratisch te zijn, alsof het democratisch zou zijn zich door nationalisten te laten dicteren.
Oud 5 april 2013, 17:49   #384
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoals ik reeds aangaf, is zij-zijn-begonnen-argumentatie niet indrukwekkend. Het kan goed zijn dat het een linkse is die het cordon terecht uitvond, maar de partij N-VA doet er vrolijk aan mee en doet er nog een schepje bovenop door ook de PVDA in een cordon te willen steken.

De zaken zijn zoals ze zijn, ook als ze u niet aanstaan. De N-VA is de grootste fan van cordons onder alle traditionele partijen.

En, nee, ik heb inderdaad geen problemen met een cordon sanitaire, ook niet wanneer de N-VA ze het vurigst verdedigd; elke partij moet voor zichzelf kunnen uitmaken met wie ze wel of niet willen samenwerken, zo niet, dan leven we in een soort dictatuur. Mijn positie is zoveel meer comfortabel dan die van N-VA'ers die vaak ertegen zijn en er met pijn in het hart toch aan meedoen uit opportunisme. Het kan zijn dat het partijstandpunt over het cordon gewijzigd is, maar daar heb ik toch nog niets van opgevangen.
Voila nu zijn we er. De rest van uw gewauwel bewijst dat u het niet begrepen heeft.
Oud 5 april 2013, 17:51   #385
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor mij is ook elke stemmer gelijk. En na de stemming hoop ik dat elke partij zoveel mogelijk van de eigen ideeën uitvoert en niet met het Vlaams Belang samenwerkt omdat dat volgens sommige nationalisten met een hele vreemde definitie over democratie zou moeten om democratisch te zijn, alsof het democratisch zou zijn zich door nationalisten te laten dicteren.
Iemand die voor een cordon is. Voor zo iemand kan niet elke stem gelijk zijn.
Je moet wel weten wat je wil he.
Oud 5 april 2013, 17:51   #386
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Amai jack, zulke onzin komt gewoonlijk van vive. Neem je dezelfde pillekes of ben je tegen een tank gelopen.
Leert men het leraren korps tegenwoordig niet meer lezen ?
We hebben geen tanks meer en men spreekt van een lerarenkorps.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 5 april 2013 om 17:51.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2013, 17:52   #387
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zowel VB als PVDA zijn extreem. ttz volgens sommigen toch. De redenering is dat als je voor een cordon voor de ene bent, je logisch gezien ook voor een cordon tegen de ander moet zijn.
Natuurlijk niet. Er is een cordon rond het Vlaams Belang niet omdat ze extreem zijn, wel omdat ze racistisch zijn. De PVDA is niet racistisch, dus vanuit het principe waarom het Vlaams Belang in een cordon zit, hoeft de PVDA helemaal niet in een cordon.

Wat mij betreft mogen partijen een samenwerking met de PVDA uitsluiten. Dat is hun goede recht, maar daar zal dan weer een nieuwe reden voor moeten geformuleerd worden.

Laatst gewijzigd door Robinus V : 5 april 2013 om 17:54.
Oud 5 april 2013, 17:58   #388
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
We hebben geen tanks meer en men spreekt van een lerarenkorps.
Dat is enkel zo voor de goede leraars, en Viveke geef Jack zijn pc eens terug.
Oud 5 april 2013, 17:58   #389
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Iemand die voor een cordon is. Voor zo iemand kan niet elke stem gelijk zijn.
Je moet wel weten wat je wil he.
In een democratie beslist een meerderheid van het geheel aan burgers. Alle rest is zever.

Een meerderheid verplichten samen te werken met het Vlaams Belang is helemaal niet democratisch, want dan ga je tegen de wil van die meerderheid in. Als een meerderheid wel wilt dat Vlaams Belang regeert, dan moet die meerderheid maar op het Vlaams Belang stemmen.
Oud 5 april 2013, 18:01   #390
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is enkel zo voor de goede leraars, en Viveke geef Jack zijn pc eens terug.
Meneer de attaché krijgt ineens kuren.
Oud 5 april 2013, 18:01   #391
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk niet. Er is een cordon rond het Vlaams Belang niet omdat ze extreem zijn, wel omdat ze racistisch zijn. De PVDA is niet racistisch, dus vanuit het principe waarom het Vlaams Belang in een cordon zit, hoeft de PVDA helemaal niet in een cordon.

Wat mij betreft mogen partijen een samenwerking met de PVDA uitsluiten. Dat is hun goede recht, maar daar zal dan weer een nieuwe reden voor moeten geformuleerd worden.
Die discussie mag u van mij met een VB-er voeren.
Dus racisme is voor u niet extreem ? Waarom dat cordon, voor iets dat niet extreem is ?
Oud 5 april 2013, 18:02   #392
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Onze kleine zou gezegd hebben: "hihi"
en ook "woeha"
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2013, 18:04   #393
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Die discussie mag u van mij met een VB-er voeren.
Dus racisme is voor u niet extreem ? Waarom dat cordon, voor iets dat niet extreem is ?
Stel die vraag eens aan uw partijtop?

Laat je ons weten wat hun antwoord is?
Oud 5 april 2013, 18:06   #394
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
In een democratie beslist een meerderheid van het geheel aan burgers. Alle rest is zever.

Een meerderheid verplichten samen te werken met het Vlaams Belang is helemaal niet democratisch, want dan ga je tegen de wil van die meerderheid in. Als een meerderheid wel wilt dat Vlaams Belang regeert, dan moet die meerderheid maar op het Vlaams Belang stemmen.
Een cordon is dus zever, dat zegt u net zelf, bovendien is nog maar eens duidelijk dat u niet weet wat het cordon is.
België is trouwens geen democratie want elke stem weegt niet evenveel. Dat weet u, dat is al uitvoerig aan bod gekomen op het forum.
Een democratie heeft ook geen grendels, pariteiten en alarmbellen nodig.
Oud 5 april 2013, 18:17   #395
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Stel die vraag eens aan uw partijtop?

Laat je ons weten wat hun antwoord is?
Ik stel de vraag aan het groot links licht.
Oud 5 april 2013, 18:36   #396
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Jij bent degene die vlaams belangers in een hoekje wenst te drummen. Zoveel is wel duidelijk uit uw post. U bent voor het cordon en derhalve niet democratisch.
is het echt nodig om heel die zever over het cordon voor de 1001e keer op te rakelen ? Je eigen partijvoorzitter kotst het vlaams blok uit en heeft nog nooit afstand genomen van het cordon. Begin bij je eigen partij, als je wil prediken over jouw eigenste invulling van het begrip democratie.
Ik kan alvast geen enkele partij noemen die ook maar een ogenblik twijfelt over de juistheid van hun indertijd genomen beslissing.
Ook niet de n-va, als erfopvolger van de VU trouwens.
Oud 5 april 2013, 18:46   #397
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Waar dan wel?
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2013, 18:52   #398
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
is het echt nodig om heel die zever over het cordon voor de 1001e keer op te rakelen ? Je eigen partijvoorzitter kotst het vlaams blok uit en heeft nog nooit afstand genomen van het cordon. Begin bij je eigen partij, als je wil prediken over jouw eigenste invulling van het begrip democratie.
Ik kan alvast geen enkele partij noemen die ook maar een ogenblik twijfelt over de juistheid van hun indertijd genomen beslissing.
Ook niet de n-va, als erfopvolger van de VU trouwens.
zelfs de meest subjectieve observator kan niet anders dan vaststellen dat her cordon gewerkt heeft en nog steeds werkt.

goede zaak overigens.

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2013, 19:08   #399
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Denk je nu echt dat betrokkene dat niet weet ? Maar het is o zo veel comfortabeler om met de kameraden van het blok mee te huilen over die arme kiezers die in hun denkwereld blijkbaar niet mogen deelnemen aan het kiesproces want men neemt ze niet op in de coalitie... Arme vlaams blokkers...
En wie geeft erom, dat de eigen partij daar ondertussen (terecht) volledig in mee speelt ? Liever een beetje kakken op de concurrentie, terwijl de eigen kliek voor 100% op dezelfde lijn zit.

Vroeger was daar een duidelijk woord voor : tsjevenstreken.
Oud 5 april 2013, 19:15   #400
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
zelfs de meest subjectieve observator kan niet anders dan vaststellen dat her cordon gewerkt heeft en nog steeds werkt.

goede zaak overigens.
Juist. En ik twijfel er niet aan dat zowel BDW als zijn opvolger geen poot gaan uitsteken om het cordon af te schaffen. Ik heb geen weet van een precedent, waarbij letterlijk alle partijen op één lijn zitten. Enkel voor het cordon sanitaire rond het bliok is dat zo. De verdwaalde zielen die er tegen zijn moeten dan maar konsekwent zijn, en op hun idolen stemmen zeker ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be