![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#81 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#82 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#83 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#84 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#85 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Het feit dat je daadwerkelijk probeert te opperen dat er een verband zou bestaan tussen homorechten en het toelaten van kindermisbruik is buitengewoon weerzinwekkend. Er bestaat geen enkel zinnig verband tussen de twee. Meer zelfs, sinds de tolerantie voor homo's is toegenomen is die voor kindermisbruik NIET toegenomen, integendeel! Je argumentatie houdt dus van geen kanten steek. |
|
|
|
|
|
|
#86 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#87 | |||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het is wel grappig dat Vermeersch bij een verschil voor zichzelf t.o.v. zijn standpunten van 1979 de veranderde tijdsgeest inroept, maar dat hij dat weigert te doen voor moslimgeleerden van meer dan een milennium geleden! Deze laatsten wil hij per se met de normen en waarden van vandaag beoordelen om de superioriteit van het liberaal kapitalisme en de inferioriteit van de islam te kunnen bewijzen! Wat een belachelijke, oude man!
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
|
|
|
|
|
#88 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Gelukkig maar werd de wethouder de jongste decennia terug een stuk strenger, maar nu slaat de slinger inderdaad teveel in de andere richting door. Ik vind dat functioneel, niet-erotische georiënteerd naakt van kinderen in films en op foto's moet kunnen, net zoals dit kan voor volwassen mannen en vrouwen. Zoals al aangehaald werd, zijn er echter nog maar weinig regisseurs of fotografen die dit nog aandurven, ook al hebben zij geen seksuele motieven. De 'maatschappelijke houding' gaat steeds meer die van de paranoia toer op en wordt zelfs hysterisch en uiteraard kan dat evenmin een goede evolutie genoemd worden. Wat betreft de 'Vereniging Martijn': volgens mij bestaat die vooral uit een onsamenhangend clubje van 'pedo-nostalgici' die nog steeds spijt hebben dat het libertaire Nederland van dertig of veertig jaar geleden al lang tot het verleden behoort. Vele van hun leden zijn ondertussen oudere mannen die destijds zonder vrees en zonder schroom hun lustfantasieën konden botvieren in de daartoe aangereikte kanalen. Waarmee ik uiteraard niet wil zeggen dat ze allemaal ongevaarlijk zijn en men hen hun zin zomaar moet laten doen. Maar ik betwijfel ten zeerste of verbieden veel zin heeft. Misschien is het symbolisch iets waard in de 'war on pedo's', maar veel zoden zal het niet aan de dijk zetten en het zal de echte gestoorde praktiserende pedo's geenszins tegenhouden. |
|
|
|
|
|
|
#89 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#90 |
|
|
De machtsrelatie tussen kinderen en volwassen is zodanig dat er nooit sprake kan zijn van seksuele betrekkingen met wederzijdse toestemming, punt uit. Of dat seksueel contact ook noodzakelijkerwijze tot een trauma leidt is daarbij niet van belang en is trouwens ook iets dat men vaak op het moment zelf niet kan inschatten. Het blijft eender hoe seksueel misbruik van kinderen. Laat die maatschappelijke slinger maar netjes aan deze kant hangen, die hangt daar goed.
|
|
|
|
|
|
#91 | |
|
|
Citaat:
Het belangrijkste onderscheid lijkt mij te liggen in de bevoorrechte van die machtsrelatie. We staan immers zo'n machtsrelatie toe zolang dat in het belang van de ontwikkeling van het kind gebeurt. Als een vader zijn kind een tik geeft, vinden we dat acceptabel als dat nodig is voor de ontwikkeling van het kind, ook al is er geen wederzijdse toestemming. Als de vader dat echter doet omdat hij er plezier in heeft, zonder pedagogische functie, gaan we niet meer akkoord. Hetzelfde met seksuele betrekkingen: die staan doorgaans niet ten dienste van de ontwikkeling van het kind, maar ten dienste van de volwassene. Ik denk niet dat een vader kan betogen dat hij met zijn dochter naar bed is gegaan om haar seksuele voorlichting te geven. Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 6 april 2013 om 18:57. |
|
|
|
|
|
|
#92 | |
|
|
Citaat:
Dezelfde redenering kunnen we toch perfect gebruiken voor heteroseksualiteit: 'eens de stap wordt gemaakt van aseksualiteit naar heteroseksualiteit, staat de de deur open voor pedofielen, necrofielen, etc.' Non-argument dus. |
|
|
|
|
|
|
#93 |
|
Banneling
|
[quote]Neen. Het is de legale basis. Je kan pas toestemming geven vanaf een bepaalde leeftijd. In Spanje is dat 13 jaar (!!!): Dat gaat opgetrokken worden.
|
|
|
|
|
|
#94 |
|
|
Dat is een legalistische redenering. Daar had ik het niet over.
Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 6 april 2013 om 19:15. |
|
|
|
|
|
#95 |
|
Banneling
|
Ik hou nogal van het criterium van de "wenselijkheid" ipv langs de flou-heid van de moraal te gaan. Er is een overweldigende meerderheid die pedofilie ongewenst vindt in moderne samenlevingen. Dat gegeven vertaalt zich in de positie van de legaliteit daarover. Ik aanvaard dat. Meer nog, ik denk er ook zo over.
|
|
|
|
|
|
#96 | |
|
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 6 april 2013 om 19:38. |
|
|
|
|
|
|
#97 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#98 |
|
Banneling
|
Het is helemaal niet flou. Integendeel. De meeste mensen weten wel wat ze wenselijk vinden en wat niet, zonder zich het hoofd te (moeten) breken over de moraal en de ethiek en al van die hoogtheoretische zaakjes voor geleerden meer.
|
|
|
|
|
|
#99 |
|
|
Achter die noties van wenselijkheid en onwenselijkheid zit toch een moraal? Het enige wat geleerde mensen doen is die moraal expliciet maken en erover reflecteren. Alleen op die manier kan ze verbeterd worden.
|
|
|
|
|
|
#100 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Voor mijn part mag er hier tot 2050 dag en nacht gediscussiëerd worden. MAAR van kinderen blijf je met je fikken af.
|
|
|
|