Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 april 2013, 16:33   #201
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Vreemd, een beetje selectief te werk gaan met fundamentalisme.. Wat vindt u er van als men zweert met de Torah in de hand om een Eretz-Israel te creeeren, met uzi's, fosfor en de beste militaire technologische snufjes? Shaloom?
U spreekt over een absolute minderheidsgroep in Israël, als zouden zij het voor het zeggen hebben.

Het is trouwens niet waar wat u zegt. De Torah zelf verbiedt het zweren van dergelijke eden.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2013, 16:48   #202
Buitenwipper
Banneling

Standaard

Neen, want als er 2 staten zijn en de 1 valt de andere aan, is dat internationale zelfmoord.

En als er niet snel 2 staten komen, gaan we inderdaad de richting uit naar een apartheidsstaat. Wat jij voorstelt is redelijk utopisch en veel te optimistisch. Misschien dat het in die richting kan evolueren wanneer men na decennia de apartheidsstaat beu is.

Maar een oplossing voor vandaag op morgen is het allesbehalve. Daarbij, de joden willen dat nooit. Is Ra El, the jewish state , remember.
Buitenwipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2013, 18:06   #203
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buitenwipper Bekijk bericht
Neen, want als er 2 staten zijn en de 1 valt de andere aan, is dat internationale zelfmoord.

En als er niet snel 2 staten komen, gaan we inderdaad de richting uit naar een apartheidsstaat. Wat jij voorstelt is redelijk utopisch en veel te optimistisch. Misschien dat het in die richting kan evolueren wanneer men na decennia de apartheidsstaat beu is.

Maar een oplossing voor vandaag op morgen is het allesbehalve. Daarbij, de joden willen dat nooit. Is Ra El, the jewish state , remember.
Ik had het dan ook over één grote staat en niet over twee staten. Heb je mijn voorstel wel goed gelezen?

Paulus.
Oud 5 april 2013, 18:16   #204
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
U spreekt over een absolute minderheidsgroep in Israël, als zouden zij het voor het zeggen hebben.

Het is trouwens niet waar wat u zegt. De Torah zelf verbiedt het zweren van dergelijke eden.

Paulus.
Dan moet ik u het spijtige nieuws melden dat u de partijen niet kent die in de knesset het voor het zeggen hebben.

Ik dan dat de Koran het ook niet over suikerraketten afschieten heeft richting nederzettingen, maar bon...

Laatst gewijzigd door Tamam : 5 april 2013 om 18:18.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2013, 18:27   #205
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan moet ik u het spijtige nieuws melden dat u de partijen niet kent die in de knesset het voor het zeggen hebben.

Ik dan dat de Koran het ook niet over suikerraketten afschieten heeft richting nederzettingen, maar bon...
Je zou je wel een schromelijk kunnen vergissen vriend.

Ik weet in alle geval heeeeel zeker, dat er geen partij bij is die het onderdrukken tot en met uitroeien van de Palestijnen in hun programma heeft staan.

Bij de Palestijnen is dat wel eventjes anders. En in de Gazastrook zijn ze zelfs democratisch verkozen.

Paulus.
Oud 5 april 2013, 18:56   #206
Buitenwipper
Banneling

Standaard

Citaat:
Heb je mijn voorstel wel goed gelezen?
Ik zei toch dat dat een niet uitwerkbare utopie is?
Oud 5 april 2013, 21:57   #207
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je zou je wel een schromelijk kunnen vergissen vriend.

Ik weet in alle geval heeeeel zeker, dat er geen partij bij is die het onderdrukken tot en met uitroeien van de Palestijnen in hun programma heeft staan.

Bij de Palestijnen is dat wel eventjes anders. En in de Gazastrook zijn ze zelfs democratisch verkozen.

Paulus.

Je weeeeeeeeeeeeet het inderdaad heel goed precies. Moeten we wat quotes opscharrelen van voormalige en huidige ministers hoe ze de Palestijnen (willen) onderdrukken?

De Gaza strook is overigens niet politiek representatief voor alle Palestijnen... In Ramallah is de burgemeester een Christene bv.

Met uw soort van redeneren zou men moeten stellen dat al die extremisten in de knesset representatief zijn voor alle Israelische Joden, wat neerkomt op veralgemenen met een borderline racistische kantje eraan.

Laatst gewijzigd door Tamam : 5 april 2013 om 21:58.
Oud 6 april 2013, 07:29   #208
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zei toch dat dat een niet uitwerkbare utopie is?
Je reageerde alsof ik met een tweestatenoplossing afjwam vind ik. Maar soit,...

Waarom zou dat niet uitwerkbaar zijn volgens u?

Paulus.
Oud 6 april 2013, 16:36   #209
Buitenwipper
Banneling

Standaard

Omdat geen van beide partijen dat wil. De wantrouw en de haat zit te diep. 60 jaar onderdrukking, misdaden tegen de mensheid, apartheid enz vaag je niet zomaar onder de mat. Er is teveel gebeurd om zomaar uit het niets 1 staat te worden waarbij iedereen plots aan hetzelfde zeel trekt.

Wat er moet gebeuren is, de twee staten oplossing van buitenaf op hen forceren. Als we hen laten doen, staan ze binnen 60 jaar nog op dezelfde plek.
Oud 6 april 2013, 17:43   #210
Buitenwipper
Banneling

Standaard

Op demografisch vlak zijn de Palestijnen binnen 20 jaar de grote meerderheid van inwoners in wat nu feitelijk een structurele apartheidstaat is die de bezetting gecreërd heeft.

Het is ondenkbaar dat het zionisme die meerderheid stemrecht en gelijke rechten wil geven.

Als Israël als joodse staat wil blijven bestaan, moet het nu resoluut voor de Palestijnse staat en vrede kiezen of de apartheidsconstructie zal hoe dan ook afbrokkelen.
Oud 6 april 2013, 19:02   #211
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat geen van beide partijen dat wil. De wantrouw en de haat zit te diep. 60 jaar onderdrukking, misdaden tegen de mensheid, apartheid enz vaag je niet zomaar onder de mat. Er is teveel gebeurd om zomaar uit het niets 1 staat te worden waarbij iedereen plots aan hetzelfde zeel trekt.

Wat er moet gebeuren is, de twee staten oplossing van buitenaf op hen forceren. Als we hen laten doen, staan ze binnen 60 jaar nog op dezelfde plek.
Je hebt ongelijk. Israël wil dit wel.

Ik zei het al eerder dat Palestijnen nu al burger kunnen worden van Israël. Maar ze dat niet willen.

En je spreekt ook wel een beetje je eigen tegen hé?! Daarnet was een tweestaten-oplossing nog onmogelijk voor jou. Het verwonderd me ook dat je steeds afkomt met het woordje "apartheid". Dat is een voormalig politiek systeem van Zuid-Afrika waar er in Israël geen sprake van is. Israël heeft het over gelijke rechten en plichten. Dat is niet van toepassing in een apartheidsysteem.

Onder invloed van de islam, die leert dat grond verworven voor de islam, heilige grond is, voor altijd hun grond zal zijn en zij daar altijd zullen moeten voor strijden omdat het heilige grond is, blijven ze weigeren.

Dat kun je duidelijk afleiden uit de handvesten van de talrijke groeperingen waarvan Hamas en de Hesbollah de grootste en bekendste zijn.

Kijk ook eens wat deze termen betekenen en bedenk wat ze zijn in de ogen van extreme fanatieke fundamentalisten:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Dar_al-...en_dar_al-harb

Moeten we nu werkelijk toegeven aan zulke religieuze onzin van het jaar 850?

Paulus.
Oud 6 april 2013, 21:40   #212
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt ongelijk. Israël wil dit wel.

Ik zei het al eerder dat Palestijnen nu al burger kunnen worden van Israël. Maar ze dat niet willen.

En je spreekt ook wel een beetje je eigen tegen hé?! Daarnet was een tweestaten-oplossing nog onmogelijk voor jou. Het verwonderd me ook dat je steeds afkomt met het woordje "apartheid". Dat is een voormalig politiek systeem van Zuid-Afrika waar er in Israël geen sprake van is. Israël heeft het over gelijke rechten en plichten. Dat is niet van toepassing in een apartheidsysteem.

Onder invloed van de islam, die leert dat grond verworven voor de islam, heilige grond is, voor altijd hun grond zal zijn en zij daar altijd zullen moeten voor strijden omdat het heilige grond is, blijven ze weigeren.

Dat kun je duidelijk afleiden uit de handvesten van de talrijke groeperingen waarvan Hamas en de Hesbollah de grootste en bekendste zijn.

Kijk ook eens wat deze termen betekenen en bedenk wat ze zijn in de ogen van extreme fanatieke fundamentalisten:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Dar_al-...en_dar_al-harb

Moeten we nu werkelijk toegeven aan zulke religieuze onzin van het jaar 850?

Paulus.
Man man... 5 minuten van m'n leven weggesmeten door deze onzin te lezen.

Overigens:
Hezbollah, beste Paulus, Hezbollah
Oud 7 april 2013, 05:48   #213
Buitenwipper
Banneling

Standaard

Citaat:
En je spreekt ook wel een beetje je eigen tegen hé?! Daarnet was een tweestaten-oplossing nog onmogelijk voor jou.
Ik denk eerder dat jij problemen hebt met begrijpend lezen. Dat was mijn antwoord als oplossing en ben daar nooit van afgeweken.

Citaat:
Wat stel jij dan voor als redelijke oplossing voor het conflict?
Citaat:
Simpel. De internationale concensus: 67 lijnen, alle nederzettingen ontmantelen. Oost en West Jerusalem aparte hoofdstad.
Oud 7 april 2013, 05:49   #214
Buitenwipper
Banneling

Standaard

Citaat:
Israël wil dit wel.
Tuurlijk.
Oud 7 april 2013, 05:55   #215
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Man man... 5 minuten van m'n leven weggesmeten door deze onzin te lezen.

Overigens:
Hezbollah, beste Paulus, Hezbollah
Heeft u naast een opgemerkte tikfout ook iets inhoudelijks te weerleggen? Want dit is een maar al te goedkope reactie vind ik.

Paulus.
Oud 7 april 2013, 05:59   #216
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk eerder dat jij problemen hebt met begrijpend lezen. Dat was mijn antwoord als oplossing en ben daar nooit van afgeweken.
U heeft gelijk. Ik had me laten misleiden door uw inleidende zin in een posting. Daar stond:
Maar had ik inderdaad met wat meer aandacht de rest van je posting gelezen, had ik anders moeten reageren. Mijn verontschuldigingen.

Paulus.
Oud 7 april 2013, 06:03   #217
Buitenwipper
Banneling

Standaard

Citaat:
Israël heeft het over gelijke rechten en plichten. Dat is niet van toepassing in een apartheidsysteem.
Sinds er geen gelijke rechten enz zijn, blijf ik erbij, dat Israël structurele apartheid voert.

Citaat:
Israel and the apartheid analogy is the comparison between Israel's treatment of the Palestinians to South Africa's treatment of non-whites during its apartheid era. The analogy has been used by United Nations investigators, human rights groups and critics of Israeli policy, some of which have also accused Israel of committing the crime of apartheid.[1][2] Critics of Israeli policy say that "a system of control" in the Israeli-occupied West Bank, including Jewish-only settlements, separate roads for Israeli and Palestinian citizens, military checkpoints, discriminatory marriage law, the West Bank barrier, use of Palestinians as cheap labour, Palestinian West Bank enclaves, inequities in infrastructure, legal rights, and access to land and resources between Palestinians and Israeli residents in the Israeli-occupied territories resembles some aspects of the South African apartheid regime, and that elements of Israel's occupation constitute forms of colonialism and of apartheid, which are contrary to international law.[3] Some commentators extend the analogy, or accusation, to include Arab citizens of Israel, describing their citizenship status as second-class.[11]
http://en.wikipedia.org/wiki/Israel_...rtheid_analogy
Oud 7 april 2013, 06:03   #218
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tuurlijk.
Ze kunnen weldegelijk israëli worden en steeds meer Palestijnen doen dat ook.

http://www.cidi.nl/Nieuwsberichten/S...ch-burger.html

Niet alleen Palestijnen trouwens...

http://brabosh.com/2013/04/01/pqpct-ok4/

Waarom twijfel je eraan, want dit is wat ik opmaak uit je posting met smiley.

Paulus.
Oud 7 april 2013, 06:08   #219
Buitenwipper
Banneling

Standaard

Citaat:
Ze kunnen weldegelijk israëli worden en steeds meer Palestijnen doen dat ook.

http://www.cidi.nl/Nieuwsberichten/S...ch-burger.html

Niet alleen Palestijnen trouwens...

http://brabosh.com/2013/04/01/pqpct-ok4/

Waarom twijfel je eraan, want dit is wat ik opmaak uit je posting met smiley.

Paulus.
Israël wil geen 1 staat oplossing. Punt. Dit is het gekste dat ik ooit gehoord heb.

Waar is Francientje wanneer je ze nodig hebt?
Oud 7 april 2013, 06:12   #220
Buitenwipper
Banneling

Standaard

Support among Israeli Jews, and Jews generally, for a one-state solution is very low.[4] Israelis see a one-state solution as a demographic threat that would overturn the prevailing Jewish majority within Israel.[29][30]

http://en.wikipedia.org/wiki/One-state_solution
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be