![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die bedragen 37,2 euro per uur voor de volledige economie, met uitzondering van de landbouw en de ambtenarij. Luxemburg volgt met 34,6 euro per uur en Frankrijk met 34,2 euro per uur (zie tabel). Het gemiddelde in de eurozone ligt op 28 euro per uur. Uiteraard moet voor een correcte interpretatie van deze cijfers rekening gehouden worden met de verschillen in productiviteit. Als de arbeidsproductiviteit bijvoorbeeld 10% hoger ligt, kunnen de lonen in principe ook 10% hoger zijn zonder een concurrentiële handicap. Onze loonkosten per uur liggen 22% hoger dan in Duitsland en 16% hoger dan in Nederland. Het is onder meer op basis van OESO-cijfers over arbeidsproductiviteit uitgesloten dat onze productiviteit verhoudingsgewijs hoger zou liggen dan in die twee landen”. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Loonkost, knelpuntberoepen, absenteïsme, gebrek aan motivatie = zeer groot probleem.
En we hebben het allemaal tegelijk. Laatst gewijzigd door Mambo : 10 april 2013 om 20:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn de belastingen op arbeid ergens in Europa hoger dan in België? Waarom reageer je hier niet op? “Het is onder meer op basis van OESO-cijfers over arbeidsproductiviteit uitgesloten dat onze productiviteit verhoudingsgewijs hoger zou liggen dan in die twee landen”. Ik weet ook wel dat België op bepaalde vlakken een belastingparadijs is, maar zeker niet voor de werkende bevolking. In een “parlementaire democratie” (die zelfs d�*t niet is in België) wordt de Vlaamse werkende bevolking niet alleen uitgezogen, er wordt haar zelfs het recht op een rechtvaardige volksvertegenwoordiging ontnomen. Op velerlei manieren zelfs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Loonkost is de totale kost van de werknemer voor de werkgever. Voor België dus ook de werkgeversbijdrage rsz. Laatst gewijzigd door Bobke : 10 april 2013 om 21:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De tekst in vetjes vind ik extreem discours |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Juist Eno! De belastingdruk, waaronder de belasting op arbeid, is nergens in de EU hoger dan in La Belgique.
Waarom probeerde jij, op meer dan één manier, om de aandacht af te leiden van de nochtans niet mis te verstane cijfers? |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Ik heb je draad terug gecenterd naar het onderwerp van de draadtitel
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() Dezelfde belastingsdruk die de N-VA nog eens wou vergroten door als crisismaatregel de BTW-tarieven te verhogen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deze cijfers gaan over de loonkost. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() Onder druk van welke partij heeft Peeters II als eerste Vlaamse beleidsdaad de jobkorting afgeschaft?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat jij vindt zal mij worst wezen. Ofwel ontkracht je met argumenten wat jij als extreem bestempelt, ofwel trek je je woorden in.
Politicoloog Wilfried De Wachter schreef dat de parlementaire democratie in België een mythe is. En hij heeft het niet eens over de grendels en pariteitswetten waarmee de Vlamingen tot meest vergrendelde meerderheid ter wereld werden gedegradeerd. Wat de belastingdruk in dit apenland betreft. Dat ze maar eens beginnen met alles wat we kunnen missen af te schaffen inplaats van de bedrijven naar het buitenland te jagen. Wat zijn we met een koning die viermaal zoveel, BELASTINGVRIJ, verdient dan de Amerikaanse president en die “nog maar” twee keer per maand op vakantie gaat? Wat zijn we met zijn hele familie, plus de weduwe van een vorige koning, die NERGENS belasting op betalen maar wel allemaal duchtig in de belastingsruif graaien die de gewone bevolking spekt? Waarom er nog langer een sterfhuis genaamd “senaat“ op na houden voor compleet overbodige politici? Waarvoor dienen de provincies en hun voor het leven benoemde gouverneurs nog? Waarvoor dient de federale regering, wetend dat België het wereldrecord zonder regering op zijn naam heeft staan? Waarvoor moet Brussel een derde gewest worden terwijl de Duitse gemeenschap dat voorrecht als vanzelfsprekend onthouden wordt? Waarvoor heeft één stad 19 baroniën? FEIT is dat La Belgique topzwaar, onbetaalbaar én onhoudbaar is door de hierboven genoemde toestanden, maar daar hoor ik jou met geen woord over piepen. Te extreem zeker? |
![]() |
![]() |