Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

Discussietools
Oud 11 april 2013, 13:40   #2221
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Het vetgedrukte hebt u er maar bijgeschreven om een of ander punt te kunnen maken, want er is niemand die dat beweert, niemand die dat ooit heeft beweerd en waarschijnlijk ook niemand die dat gaat beweren.
gatje. ik heb NIETS vet gedrukt
fernand is offline  
Oud 11 april 2013, 13:45   #2222
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
gatje. ik heb NIETS vet gedrukt
Ik zal u helpen: Ik heb uw tekstje overgeschreven, en een stukje vetgedrukt om u te laten zien wat u hebt verzonnen omdat u er een verhaaltje van moest maken.

Aangezien dit niet duidelijk is, dan wil ik het ook nog eens op een ander manier proberen uitleggen:

Citaat:
die syriers moeten goed zot zijn, om hun bommen te gooien op ongewapende mensen. en de gewapenden laten lopen? wie is er eigenlijk goe zot. degene die dat vertellen, of degene die dat geloven. Een leger die bommen dropt op ongewapende burgers, en de opstandelingen laat lopen. wie kan dat nog geloven!
De twee zinnen van uw tekst welk ik hier heb vetgedrukt, hebt u er maar bijgeschreven om een of ander punt te kunnen maken, want er is niemand die dat beweert, niemand die dat ooit heeft beweerd en waarschijnlijk ook niemand die dat gaat beweren.

Laatst gewijzigd door Antoon : 11 april 2013 om 13:50.
Antoon is offline  
Oud 11 april 2013, 13:53   #2223
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik zal u helpen: Ik heb uw tekstje overgeschreven, en een stukje vetgedrukt om u te laten zien wat u hebt verzonnen omdat u er een verhaaltje van moest maken.

Aangezien dit niet duidelijk is, dan wil ik het ook nog eens op een ander manier proberen uitleggen:

De twee zinnen van uw tekst welk ik hier heb vetgedrukt, hebt u er maar bijgeschreven om een of ander punt te kunnen maken, want er is niemand die dat beweert, niemand die dat ooit heeft beweerd en waarschijnlijk ook niemand die dat gaat beweren.
als ik wat meer tijd heb zal ik eens pogen het U uit te leggen. maar daarvoor heb ik helaas geen tijd genoeg.
fernand is offline  
Oud 11 april 2013, 13:55   #2224
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
als ik wat meer tijd heb zal ik eens pogen het U uit te leggen. maar daarvoor heb ik helaas geen tijd genoeg.
Er valt niets uit te leggen. Het is klaar en duidelijk, niemand die beweert, niemand die ooit heeft beweerd en waarschijnlijk ook niemand die gaat beweren dat men de opstandelingen of de gewapenden laat lopen.

U heeft dit erbij verzonnen om uw punt te maken, quod non.

Laatst gewijzigd door Antoon : 11 april 2013 om 13:55.
Antoon is offline  
Oud 11 april 2013, 14:41   #2225
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Syrie bereidt zich voor op een nieuwe oorlog, FSA vs. AQ...

The Washington Post - In Syria, some brace for the next war
10 maart 2013

“Fighting is unavoidable,” said Abu Mansour, a commander with the rebel Free Syrian Army’s Farouq Brigades, whose men clashed last month with those of the extremist Jabhat al-Nusra movement in the border town of Tal Abiyad, one of several instances in which the tensions have erupted into violence. “If it doesn’t happen today, it will happen tomorrow.”

Jabhat al-Nusra, the group designated a terrorist organization by the United States because of its suspected ties to al-Qaeda, is among several groups advancing in the region, but it is emerging as the most divisive and the strongest.

On Tuesday, the al-Qaeda-
affiliated Islamic State of Iraq announced that it had formally merged with Jabhat al-Nusra, with the two groups to be known jointly as the “Islamic State in Iraq and the Levant.”

Op basis van deze gegevens zal ik nog een verhaaltje verzinnen.

Het FSA zal zich uiteindelijk opsplitsen in pro-AQ-FSA en contra-AQ-FSA.

Pro-AQ-FSA wordt dan gewoonweg door AQ geabsorbeerd en waarschijnlijk zal er voor de contra-AQ-FSA weinig anders opzitten dan een akkoord te maken met Assad, waarna ze de rangen van het Syrische leger zullen vervoegen.

Vraag is maar op welke wijze deze opdeling zal gebeuren.

Hoe het ook zij, het zal waarschijnlijk uitdraaien op een strijd tussen Assad en AQ, van HRW & Co. zullen we op dat moment niet veel meer horen. Dat zal als gevolg hebben dat de publieke opinie inzake deze strijd in Syrie grondig zal veranderen, dit zeer ten nadele van de opdrachtgevers van deze 'regime change'.

Een false flag-operatie tegen Turkije is op dat moment dan ook meer dan waarschijnlijk. Indien Turkije zich dan actief in het Syrische conflict gaat mengen mag men veronderstellen dat Rusland zich niet langer afzijdig zal houden.

De Russen kijken toe...
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 11 april 2013 om 14:45.
zonbron is offline  
Oud 11 april 2013, 15:19   #2226
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Er valt niets uit te leggen. Het is klaar en duidelijk, niemand die beweert, niemand die ooit heeft beweerd en waarschijnlijk ook niemand die gaat beweren dat men de opstandelingen of de gewapenden laat lopen.

U heeft dit erbij verzonnen om uw punt te maken, quod non.
ik verzin niets. ik stel alleen vast. quod non
fernand is offline  
Oud 11 april 2013, 17:44   #2227
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik verzin niets. ik stel alleen vast. quod non
U stelt vast dat ze niet op opstandelingen en gewapende rebellen schieten?

Het leger van Assad schiet op alles wat beweegt en bombardeert er op los, inclusief bewust op onschuldige burgers. Dat is het enige dat door ongeveer alle instanties is vastgelegd.

De man is de grootste massamoordenaars ter wereld van de laatste decennia.

Laatst gewijzigd door Antoon : 11 april 2013 om 17:45.
Antoon is offline  
Oud 11 april 2013, 17:45   #2228
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En zonbron is met zichzelf aan het lullen
Oud 11 april 2013, 18:45   #2229
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Het leger van Assad schiet op alles wat beweegt en bombardeert er op los, inclusief bewust op onschuldige burgers. Dat is het enige dat door ongeveer alle instanties is vastgelegd.

de opstandelingen zitten volgens U in het open veld. of doen ze aan een stadsgerilla. zoals ze gewoonlijk doen. zich verschuilen in de woningen, en de daken van gewone burgers. of denkt ge dat er in de steden alleen kazernes, en open ruimte is. de lafaards verschuilen zich in de dicht bevolkte gedeeltes, en gebruiken de burgers voor de reclame. zie nen keer hoe slecht die sadat is. hij schiet zelfs op burgers. de lafaards verschuilen zich bij de burgers. de ngo's weten ook wel hoe ze aan hun geld moeten komen. steun nu 12.12. en weeral zoveel bij voor de directeur van hrw. de bevolking voert geen oorlog tegen sadat. het zijn al betaalde gasten van de buurlanden. en gesteund door Uw geliefde VS. hoe onozel kunnen we toch zijn met alleen de berichten van de officiële zijde te geloven.
fernand is offline  
Oud 11 april 2013, 20:37   #2230
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de opstandelingen zitten volgens U in het open veld. of doen ze aan een stadsgerilla. zoals ze gewoonlijk doen. zich verschuilen in de woningen, en de daken van gewone burgers. of denkt ge dat er in de steden alleen kazernes, en open ruimte is. de lafaards verschuilen zich in de dicht bevolkte gedeeltes, en gebruiken de burgers voor de reclame. zie nen keer hoe slecht die sadat is. hij schiet zelfs op burgers. de lafaards verschuilen zich bij de burgers. de ngo's weten ook wel hoe ze aan hun geld moeten komen. steun nu 12.12. en weeral zoveel bij voor de directeur van hrw. de bevolking voert geen oorlog tegen sadat. het zijn al betaalde gasten van de buurlanden. en gesteund door Uw geliefde VS. hoe onozel kunnen we toch zijn met alleen de berichten van de officiële zijde te geloven.
Het waren enkel berichten uit de reeds bezette zone had ik begrepen. En inderdaad, net zoals Hamas is het leuk om te gaan protesteren dat de burgerbevolking wordt beschoten als de "rebellen" (we mogen nu ook niet het woord "moslimbroederschap" gebruiken) zich tussen de burgers verschuilen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 11 april 2013, 20:45   #2231
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En zonbron is met zichzelf aan het lullen

Opgepast mensen, een false flag-aanval op Turkije is waarschijnlijk in de maak.
HIER
zonbron is offline  
Oud 11 april 2013, 21:07   #2232
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sadat? U bedoelt ongetwijfeld Assad.
Oud 11 april 2013, 23:13   #2233
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sadat? U bedoelt ongetwijfeld Assad.
hilarisch!
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline  
Oud 12 april 2013, 00:12   #2234
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Arabische wereld is in beroering en de ganse Moslimwereld is reeds heel lang één en al gruwel en geweld. Niets nieuws.

Maar ondertussen is ook duidelijk geworden dat Assad de grootste massamoordenaar ter wereld is geworden, althans van de laatste decennia.
]
Uw Amerikaanse vrienden hebben miljoenen doden op hun geweten door willekeurige bombardementen in Vietnam, Laos en Cambodia en recent nog in Irak. Falluja werd zowat met de grond gelijk gemaakt. Ook uw Israelische vrienden zijn niet zuinig met klusterbommen en fosforbommen in steden en dorpen. De grootste massamoordenaar van de laatste decennia is en blijft dus de VS.

Daarnaast is het niet zo dat Syrië willekeurig bombardeert, anders dan de VS bvb. in Indochina. Ze zouden ook gewoon alle wijken en dorpen die in handen van rebellen zijn met de grond gelijk kunnen maken, dat is wat de VS deed in Indochina. Dat gebeurt echter niet. Zoals de reportage van Vranckx onder andere aantoont zijn ze heel goed geïnformeerd. Vranckx woonde een opleidingscursus voor rebellen bij, enkele uren later werd het gebouw met een welgemikte bom met de grond gelijk gemaakt. In Aleppo blijken het vooral de bewoners zelf te zijn die informatie verstrekken aan het leger, ze vinden de dikwijls buitenlandse rebellen ongenode gasten. Dat stond in een reportage van Time magazine.

Er zullen natuurlijk wel wreedheden gebeurt zijn aan regeringskant, vooral dan door de Alewitische milities in wijken en dorpen die de rebellen helpen.

Maar U gaat volledig voorbij aan de ongeziene wreedheden waaraan ook de rebellen zich schuldig maken volgens alle mensenrechtenorganisaties.
tomm is offline  
Oud 12 april 2013, 00:17   #2235
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Staat ook in de Knack vandaag:
Zoals ik hierboven al opmerkte worden klusterbommen gebruikt door Israel in onder andere Gaza en Libanon. Ik heb U dat nooit weten veroordelen.

Israel valt ook dikwijls hospitalen aan, omdat die door Hamas gebruikt worden als schuilplaats. Hamas strijdt ook mee in Syrië, aan de kant van de rebellen...
tomm is offline  
Oud 12 april 2013, 00:22   #2236
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Assad heeft heel goed gekeken hoe Israel Hamas aanpakt en past dezelfde strategie toe. HRW heeft ook een ellenlang rapport over Israel hoor.

Dat er uiteindelijk veel minder doden vielen in Gaza komt omdat het conflict maar van korte duur was, en beide partijen uiteindelijk inzagen dat onnodig bloedvergieten niemand baat. In SyriË echter wordt een van de partijen er door bepaalde buitenlandse machten toe aangezet om tot het bittere einde te vechten en niet voor een compromisoplossing te gaan, zoals Rusland, Iran, Brazilië, Indië, China en ook Kofi Anan en Brahimi voorstellen.
tomm is offline  
Oud 12 april 2013, 01:25   #2237
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Zoals ik hierboven al opmerkte worden klusterbommen gebruikt door Israel in onder andere Gaza en Libanon. Ik heb U dat nooit weten veroordelen.

Israel valt ook dikwijls hospitalen aan, omdat die door Hamas gebruikt worden als schuilplaats. Hamas strijdt ook mee in Syrië, aan de kant van de rebellen...
Dit bewijst dat Hamas lompe varkens zijn.
Syrië heeft honderdduizenden Palestijnen op zijn grondgebied toegelaten nadat ze van hun eigen grond werden verdreven in hun thuisland, door de joden.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 12 april 2013 om 01:27.
Nr.10 is offline  
Oud 12 april 2013, 03:05   #2238
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Syrië heeft honderdduizenden Palestijnen op zijn grondgebied toegelaten nadat ze van hun eigen grond werden verdreven in hun thuisland, door de joden.
Hamas zijn inderdaad niet de slimste jongens van de klas.

Ze vuren opzettelijk hun raketten af van nabij scholen om dan te kunnen janken dat Israël een school gebombardeerd heeft bij het terugvuren.

Ze verstoppen zich in woonwijken en in hospitalen. Zogezegd in de hoop de Israël dan niet op hen zou vuren.

Na al die jaren zouden ze al lang beter mogen weten.

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."
Nexer is offline  
Oud 12 april 2013, 08:51   #2239
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
hilarisch!
een van uw betere opmerkingen?
fernand is offline  
Oud 12 april 2013, 08:56   #2240
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Verdreven? Welk thuisland?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be