![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar volgens jou betaalt de ambtenaar echter niets omdat zijn wedde nu eenmaal betaald wordt door de opbrengst van de belastingen ? Ben jij eigenlijk door je examens wiskunde geraakt ? En hoe ? ![]() Dat het ambtenaren pensioen moet hervormd worden, daarmee ben ik volledig akkoord. En daarmee zijn ze tenandere al bezig.....
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik trek mijn pensioen; ik wacht af of ik ooit onderworpen zal worden aan iets gelijk de vorige "solidariteitsbijdrage", en de rest zien we wel. Ik ben daar uiterst gerust in. De enige reden waarom ik reageer, is om een paar ongelovige Thomassen op dit forum in te lichten als zij dwalen. (nu zou ik misschien beter meedoen met dat doemdenken. Hoe meer mensen schrik krijgen van een failliet van b. terwijl Vlaanderen er beter voor staat, hoe meer er intelligent gaan stemmen ...) ![]()
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Deze mensen blijven beschikbaar voor de arbeidsmarkt en moeten verplicht werk aanvaarden, werk zoeken en kunnen bewijzen en opleidingen volgen tot hun pensioenleeftijd. Zij krijgen dopgeld met een bijpassing van 230 Euro/maand waar na aftrek van belastingen tussen de 23 Euro/maand of 71 Euro/maand overblijft, naargelang de gezinssituatie. Het pensioen zal ook veel minder zijn. Bent U jaloers op ons? Wij zullen ongeveer 1.200 Euro/maand minder pensioen hebben dan statutaire ambtenaren waarvan er vele prille 50-ers reeds een vol pensioen genieten! Laatst gewijzigd door demonen : 13 april 2013 om 16:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En what's in a name. Een pensioen is uiteindelijk ook een vorm van uitgesteld loon. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Vreemdeling
|
![]() Het is totaal onaanvaardbaar dat een ambtenaar een quasi dubbel zo groot pensioen moeten ontvangen dan een werknemer die netto, gemiddeld evenveel verdiend heeft. Allemaal onder het heil van 'jama in de privé zijn de lonen dikker'. Dat is bullshit. Ik vind dit ethisch onverantwoord en zelfs een schending van het gelijkheidsbeginsel, al zo een rechter mij daar niet in volgen, dat besef ik ook wel. Feit is dat we dat duur stelsel moeten aanpassen. Waarom moeten ambtenaren pensioenen hoger zijn? En waarom moeten zij berekend worden op basis van de het inkomen gegenereerd de laatste 10 jaar? (tot voor kort was dat maar 5 jaar?!). Terwijl dat van een werknemer berekend wordt op basis van zijn ganse loopbaan, dat is compleet absurd. Bovendien hebben ze nog is een fiks aantal extra vakantiedagen. Begrijp me niet verkeerd. Ambtenaren moeten er zijn, en ik ben niet voor een afslanking van het overheidsapparaat als dat niet nodig is. Maar deze ongelijkheid moet aangepast worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
|
![]() ... omdat ze die premies niet moeten betalen, die worden betaald door de aandeelhouders of klanten van dat bedrijf.
![]() |
#168 |
Banneling
|
![]() Dat maken ze dan zichzelf wijs. In de privé worden lamzakken ontslagen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
|
![]() Citaat:
Dat de pensioenen moeten aangepast worden, volledig akkoord. Maar er moet een verschil zijn tussen die ambtenaren die aan een pietluttig loon zijn begonnen met 'de wortel' van dat hoger pensioen, en die ambtenaren die aan een ongeveer gelijkaardig loon als in de privé zijn begonnen. Maar de algemene teneur van de anti-ambtenarenpensioenders hier is dat alle ambtenaren zonder onderscheid van ondergane statuten/loopbaan moeten worden behandeld.....dus zonder te kijken naar wat indertijd 'te weinig' werd verdiend. Is dat nu zo moeilijk te begrijpen of onlogisch ?
![]() |
![]() |
#170 | |
|
![]() Citaat:
't Is niet omdat er geen rechtstreeks verband is dat er geen verband is.......
![]() |
![]() |
#171 | |
|
![]() Citaat:
![]() Je wil toch niet beweren dat er in de privé ook geen 'lievelingetjes' zijn ? Al zal 't misschien niet zo erg zijn als aan de Staat.....en hangt het, voor zover ik daar ervaring mee heb, vooral af van of de grootte of de kleinte van de firma....
![]() |
![]() |
#172 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zat daar ook nen andere kerel en die viel overdag bij gebrek aan werk in slaap. Soms viel die gewoon letterlijk van zijn stoel. Met de privatisering van de telecom industrie zijn die toestanden allemaal verdwenen. En de 6 herstructeringen die ik sinds ik begon te werken hebben die kerels er allemaal uitgewerkt. Dus die toestanden zijn een zeldzaamheid in de privé. Ik zou dus eerder stellen dat u het bent die naief is om te denken dat het in de privé wel ongeveer hetzelde zal zijn dan bij de overheid. Dat is totaal niet zo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het leeftijdspensioen is een ouderwetse en achterhaalde systeem. Gewoon berekenen op het aantal jaren dienst en laat de mensen zelf beslissen nadat ze hun aantal jaren dienst hebben of ze met pensioen willen gaan. Zover kunnen onze progressieve vrienden en vakbonden niet denken. Ze zijn mentaal gehandicapt in hun "conservatief en ikke eerst mentaliteit" denken.
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar ga je toch een ambetante vraag stellen: wat heeft het aantal gewerkte jaren er mee te maken? Stel dat ik op 30 jaar in totaal een som van x euro's bijdrage geleverd heb aan het staatspensioenfonds, dus de 1° pijler. Stel dat iemand anders op 40 jaar in totaal net dezelfde som bijdrage geleverd heeft. Waarom dan de ene minder rechten toekennen dan de andere ? .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
|
![]() Enkel als ze dat willen.
![]() |
#179 | |
|
![]() Citaat:
Enkel werknemers in de prive hebben de staatskas gespijst. Ambtenaren hebben daar enkel uit gekregen, Pensioenbijdragen van ambtenaren bestaan niet, dat is een lege doos, gebakken lucht, een zilverfonds.
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien mogelijk, graag een nieuw antwoord. ![]()
|
![]() |
![]() |