![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Bruto zal dit tussen de 2200 en 2400 liggen schat ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ze zijn de laatste jaren wel minder, dat is een feit. Liever stemmen ze op partijen als vb of n-va die pro Bolkenstein zijn waardoor het hier vol oost Europeanen rijdt nu ipv te vechten voor hun rechten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De staat moet veel efficiënter werken, simpeler, afgeslankt. Subsidies zijn bv veel te duur in gebruik, belasting controle etc. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Werk kwijt, spaargeld kwijt, alles komt in de uitverkoop, het lijkt wel of ze al failliet zijn. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
50 jaar werken als benoemde ambtenaar, dat is van je 15° tot je 65° ? Da's straf. Maar wat ik eigenlijk wou zeggen, is dat ik nog eens wil herhalen: je moet niet tegen de ambtenaren klagen, je moet tegen de politiekers klagen; vooral die tot op heden aan de macht waren. Zij wisten perfect hoeveel een ambtenaar nu kost, en later zal kosten. Als zij bleven aannemen, in plaats van de staat/../gemeente te ontvetten en procedures te vereenvoudigen bla bla ..., dan stonden we er al heel wat beter voor. Vandaag in De Standaard: Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wil je de boel een beetje saboteren? Werk kwijt? Er is meer werkloosheid, maar zoals jij het voorstelt ... Spaargeld kwijt? Buiten een paar kapitalistische Russen in Cyprus, wie is zijn spaargeld kwijt? Kom niet af met aandeelhouders, want zulke vuile kapitalisten moeten geen verwarring scheppen tussen hun vermogen en spaargeld van gewone mensen. Alles in de uitverkoop. Wat alles ? Waar is de tijd dat de echte linksen de Internationale zongen ? ![]()
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
|
![]() Citaat:
Stel je een jaar overgeslagen hebt op de lagere school. Hetgeen vroeger wel eens voorkwam. En je bent geboren op het einde van het jaar. Dan kan je hogere studies aanvangen als je 16 bent. Je studeert 4 jaren en begint dus te werken als je 20 bent. Dat eerste jaar werk je voldoende dagen zodat het meetelt voor je pensioenopbouw. Dan werk je dus 46 jaar. Tel je daarbij 4 jaren diplomabonificatie*, dan kom je toch aan 50 jaren. Dus onmogelijk is dat blijkbaar niet. * http://www.acod-overheidsdiensten.be...-en-pensioenen Laatst gewijzigd door pajoske : 16 april 2013 om 09:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De pensioen-loopbaan wordt groter dan de werk-loopbaan, de lage ambtenaren weddes worden als voorbeeld aangehaald maar zijn die werkelijk zo laag vergeleken met de privé kantoor jobs? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch wel !
Ik was lang niet de laatste "batig gerangschikte" op het ingangsexamen. En ik had geen partijkaart op zak, zelfs geen met een hamer en een sikkel op gelijk die van jou. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
50 jaren gewerkt hebben, en niet van x jaren gewerkt, en met allerhande truken .... Verder moet het me van het hart: als universitait genoot ikzelf van die diplomabonificatie. Na een loopbaan die uitsluitend als ambtenaar volbracht werd. Maar ik ben niet zo verambtenareesd dat ik die bonificatiejaren beschouw als "gewerkt voor de overheid". In dezelfde zin ben niet zo verambtenareesd dat het mij direct opvalt dat het genoemde pensioenbedrag in het voorbeeld dat ons bezig houdt, niet direct 'van universitair niveau' is. Alleszins het mijne ligt toch iets confortabeler. ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
|
![]() Citaat:
Ik ben fiscaal conservatief en stem op fiscaal conservatieve kandidaten. Degenen die op sinterklaas-kandidaten gekozen hebben zijn verantwoordelijk voor de ontsporing van de uitgaven. Zij mogen dan ook de eersten zijn om te bloeden als er bespaard moet worden.
![]() |
![]() |
#256 | |
|
![]() Citaat:
Mijn post ging over het eerste. Wij betalen wèl zoiets en da's wèl een extra inkomst want moesten we dat niet betalen, dan zou dat bedrag uit de staatskas verdwijnen (wedde) zonder er weer in te komen (bijdrage). Dat de staat efficiënter, enz kan werken....volledig akkoord.
![]() |
![]() |
#257 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#258 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2000 euro niet belast of het betaald een wedde 8000 euro 75% belast en betaald die uit aan zichzelf Wat is het verschil? Een ambtenaar is dan maar een meerwaarde als het de economie helpt op een efficiente manier, anders is het pure schuldopbouw. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 |
|
![]() Ja, ambtenaren gaan stemmen op mensen die vinden dat de staat minder taken op zich moet nemen
![]()
![]() |
#260 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |