![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Banneling
|
![]() Is een ambtenaar met uw vrouw gaan lopen, demonen?
Dit is toch niet meer normaal... Laatst gewijzigd door Another Jack : 16 april 2013 om 17:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#283 |
Banneling
|
![]() Reden te meer om te stellen dat dat schandalig is in vergelijking...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat die ambtenaar ze terug bracht binnen een week, dat was wat anders. ![]()
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dat het hoger is dan de privé is ook zo, dat is niemand die dat betwist. Het voorbeeld heb ik gegeven, enkel en alleen, dat het hier gaat over een verschil van 400 euro netto per maand tegenover het maximum uit de privé, maar zij hebben geen aanvullend spaarpensioen van de werkgever en dies meer. Dus als je dat ook in rekening gaat brengen, wordt het verschil nog kleiner. Ik wil hier enkel maar aantonen dat er voor de meerderheid van de ambtenaren die nu op pensioen gaan er geen 2,5 huis moet betaald worden door de mensen die in de privé werken. Het grappigste van al is dat ongeveer iedereen van dezelfde leeftijd die ze kent en die in de privé gewerkt heeft er al lang de brui aan gegeven hebben tussen 55 en 60 met een of ander brugpensioenstelsel waar Demonen nu op zit te teren op kosten van de werkenden. En ik ben ook benieuwd welke ambtenaar Demonen zo de duvel aangedaan heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat ook belangrijk is, dat is dat bijlange niet iedereen in de privé, en vooral de lager geklasseerde, reeds gepensioneerde arbeiders, over ook maar enige andere tegemoetkoming beschikken dan hun staatspensioen. Maw die hebben geen aanvullend spaarpensioen (terwijl de ambtenaren daarentegen rustig hun pensioenrechten kunnen combineren met pensioensparen). En ook het aantal ambtenaren dat tussen 55 en 60 jaar er de brui aan geeft is niet zo klein, dacht ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Leesvoer voor die van de privé (voor de anderen is 't facultatief....
![]() http://www.fedweb.belgium.be/nl/publ...ambtenaren.jsp (ach ja, voor alle zekerheid : 't gaat over de federalen....) (en ik was 't weer vergeten : 't gaat hoofdzakelijk over de lonen, maar dat wordt er hier toch af en toe bijgesleurd...dus half on/off topic)
Proud to be a koljo, sorry, klojo. Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175 Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 17 april 2013 om 11:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#290 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
26 miljard zit in de 2e pijler (pensioensparen) 45 miljard zit in de 3e pijler (groepsverzekeringen) Onze politici lopen kwijlend rond deze (laatste) vetpotten. Ik zie ze er nog een "Belgacommeke" mee doen: confisceren van deze 70 miljard euro en via één of andere boekhoudkundige truc zal onze staatsschuld dan met 70 miljard dalen. De overheid zal ons sussen en zeggen dat ze dan wel zullen instaan voor het beheer en dat we wel ons extra pensioen zullen krijgen , maar dan niet in een eenmalig kapitaal, maar wel in een maandelijkse rente. Ook de belastingsaftrek op deze produkten zal steeds meer slinken. De winstuitkering zal steeds zwaarder worden onderworpen aan RV net als de inleg. Tot slot zullen uw erfgenamen aan 100% successierechten onderworpen worden zodat de krekels ook uit deze pot kunnen schrapen. U begrijpt dat er in deze produkten geen klanten met een statutair statuut te bespeuren vallen! Alles voor de "solidariteit". (*) En dat geld (2e en 3e pijler) staat muurvast, ze kunnen gerust deze maatregel afkondigen en alle deuren op het gemak sluiten. En ze zullen het verkopen als: "de rijken dragen bij!!" en het volk zal tevreden zijn, want al de mensen met hun "vette" groepsverzekeringen en hun pensioensparen zijn toch al mensen die overschot hebben. En van het spaargeld blijven ze dan af....de neurotische fixatie van den Belg op z'n spaarboekske... (*) Oorspronkelijk geplaatst door De Standaard 18/11/2004 BRUSSEL - Minister van Pensioenen Bruno Tobback wil dat zoveel mogelijk werknemers kunnen genieten van een aanvullend pensioen. Maar hij vindt niet dat mensen bij pensionering hun kapitaal onmiddellijk in handen moeten krijgen. Hij pleit in De Morgen voor het periodiek uitbetalen van het aanvullend pensioen. Minister Tobback wil het aanvullend pensioen promoten. Hij toont zich evenwel geen voorstander van het in één keer uitbetalen van dat aanvullend pensioen. ,,We moeten af van de eenmalige uitkering van kapitaal'', aldus de minister, die zo wil vermijden dat de mensen gekke dingen gaan doen met hun centen. Hij pleit daarom voor de periodieke uitbetaling. Je kunt het aanvullend pensioen het best in maandelijkse schijven uitbetalen, vindt hij. In geval van vroegtijdig overlijden wordt het resterende kapitaal dan teruggestort aan het fonds voor aanvullend pensioen. Het geld zou dan worden aangewend om andere rechthebbenden van het fonds die langer leven een aanvullend pensioen tot aan hun dood te waarborgen. De familie zou bij overlijden niet langer in aanmerking komen om centen te erven. ps Het valt niet uit te sluiten dat je een brief krijgt vd pensioendienst met de mededeling ; "Proficiat, U geniet maandelijks 800 Euro aanvullend pensioen via uw bijkomende pensioenpijlers. Hierdoor zien wij ons genootzaakt om uw wettelijk pensioen van 1.040 Euro/maand met 800 Euro te korten. Met de meeste hoogachting , ...". Laatst gewijzigd door demonen : 17 april 2013 om 13:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Jouw post heeft niets inhoudelijk te maken met mijn post. Heb je trouwens een bron van je laatste alinea? Of heb je dit ook uitgevonden? Waar haal jij het trouwens dat statutaire ambtenaren niet aan pensioensparen zouden doen? Dat is het punt dat Bob aanhaalde, dat het niet fair is dat je een groot ambtenarenpensioen hebt en tegelijk een belastingsvoordeel krijgt om een tweede pijler op te bouwen. Laatst gewijzigd door westdiep : 17 april 2013 om 14:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit jaar ga ik weinig inkomsten hebben dus ideaal om m'n centen terug te halen bij die rotzakken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik denk dat in 1913 en in 1939 de financiële planning ook wel een ander verwachtingspatroon had. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 |
Banneling
|
![]() In het programma "De vrije markt" op za 20/04/2013 ging het over de pensioenen.
Er werd door een deskundige gezegd dat de ambtenarenpensioenen VER over de 2.000 Euro lagen en voor werknemers was dat net geen 1.200 Euro. Tevens werd gezegd dat dit onhoudbaar was en dat de pensioenen heel snel moeten hervormd worden wegens op korte tijd niet meer betaalbaar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#297 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
M'n pensioensparen is nu afgesloten, als je het goed bekijkt is het niet meer dan boerenbedrog. Je kunt het inderdaad aftrekken van je belasting maar tot aan je pensioen brengt het nauwelijks iets op en dan belasten ze het terug aan 10% maar het kan ook meer zijn tegen dan. Ik zal het nu afhalen aan 33% kosten zodat ik er ten minste nog iets nuttigs mee kan doen zoals een dure lening afbetalen, een huis is ook pensioensparen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 |
Vreemdeling
|
![]() Met enige verbazing de reacties gelezen van demonen, het heeft toch helemaal geen zin afgunstig te reageren op alle ambtenaren ? Wat een polarisatie in politiek en samenleving , de arbeider heeft een hekel aan de ondernemer, de ondernemer aan de ambtenaar, iedereen een hekel aan de politiekers en ga zo maar door. Je job kies je nog altijd zelf en wordt je niet opgelegd, je foute keuzes of mislukkingen kan je niet verhalen op anderen. Ambtenaren betalen ook belastingen,en hebben dus ook recht op een pensioen. Harder werken en een positievere inzet is de boodschap.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 |
Banneling
|
![]() Zelfs als ik 20u/dag werk en dit 7/7 tot mijn 72ste zal ik nog steeds 700 Euro/maand minder pensioen hebben dan een leraar die 20u/week werkt en 4 maanden verlof heeft en die 16 jaar vroeger stopt met werken.
Dus U wil dit crapuleus systeem blijven verdedigen. Ik weet in welk kamp U zich bevindt nl in dat vd "Ubermensch". Bedankt, ik wens uw systeem niet meer te ondergaan noch te financieren! |
![]() |
![]() |