![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() Stevia is niet schadelijk, in Japan en Zuid-Amerika worden daar al sinds de jaren 1950 suikerzieken mee behandeld en de resulaten zijn bevredigend gebleken. Feit dat stevia hier zo lang is tegengehouden heeft te maken met de invloed van de Europese suikerlobby.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een tip: wens je te vermageren en gezond te leven, ga dan vooral niet naar een diëtist, want de meesten onder hen zijn op geld beluste frustro's die totaal niet meer mee zijn met de recente wetenschappelijke bevindingen op het gebied van de diëtica. Ben zelf door wat studie en ervaring de jongste zes maanden twintig kilo afgevallen, het vermijden van suiker en het sporadische gebruik van stevia speelt daarin een belangrijke rol. Dit in combinatie met veel bewegen (nee, niet sporten maar gewoon wandelen en weinig stilzitten). Voor de rest kan ik nog bijna alles en veel eten, dit in tegenstelling tot wat vele van die diëtisten ook mogen beweren. Ik weet wel beter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vraag is uiteindelijk wat het belang is bij coca-cola binnen een campagne voor minder suikerverbruik.
Het gaat om imago. Net zoals coca-cola destijds de vrouwen viseerde met Light, zo nu worden de speelplaatsen geviseerd met automaten met gezonde producten. De scholen trappen er in. Coca-Cola heeft zonder suiker geen bestaansreden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Raar dat diezelfde mutualiteiten niet worden gesponsord voor anti-rookcampagnes. Freespirit. Iedereen weet waarvan hij of zij te dik en vet wordt. Kortom: ongezond leven gebeurt niet onbewust. Nu toch niet meer. Laatst gewijzigd door Rudy : 18 april 2013 om 16:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Lees eens wat wetenschappelijke studies. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Suiker is niet nodig. Het is wel lekker. Als je ooit een vriendin vindt, trakteer ze op iets zoets. Succes gegarandeerd, tenzij je echt lomp doet en aan tafel komt zwaaien met wetenschappelijke studies over zoetigheid. Laatst gewijzigd door Rudy : 18 april 2013 om 18:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() Jonge jonge, wat een pedanterik, Rudy.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Daarbij is suiker noodzakelijk voor het menselijk lichaam.
![]() |
![]() |
#29 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu ja, de winst hebben ze sowieso in hun zak. Of de klanten nu 10 jaar minder lang leven of niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of mis ik iets ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb het artikel eens opgezocht, en het gaat over het matig/gekontroleerd gebruik van suiker.
Akkoord dat we over het algemeen te dik zijn, en dat suiker een calorienbom is. Maar weet ook dat ne "suikerzieke" dips kan krijgen (te laag suikergehalte) waar bvb druivensuiker hem snel kan uithelpen. Het is blijkbaar geen zwart/wit verhaal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() Het zal wel geen glucose zijn die in Coke verwerkt zit. High fructose corn syrup wellicht.
Laatst gewijzigd door Kameraad Mauser : 18 april 2013 om 22:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() jij lusten veel suiker?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() Och, dan valt het wel mee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() + 2 klontjes suiker , aub
![]() Nog liever heb ik graag een kopjer koffieverkeerd ![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat coca-cola zoiets probeert, is alles behalve verwonderlijk. Dat de diëtistenvereniging daarop is ingegaan, is echt wel schandelijk. Dat ze het ook nu nog blijven verdedigen en niet begrijpen dat het commotie veroorzaakt, is eerder verontrustend. Maar wel een logische verderzetting van het extreme kapitalisme dat langzamerhand tot in elke tak doordringt. Ook universiteiten zijn ondertussen doordrongen van dergelijke vieze mechanismen. Fundamenteel onderzoek moet daar al lang het onderspit delven tegen zogenaamd "toegepast" onderzoek en daarmee gaan de universiteiten voorbij aan hun essentie. Maar ja, ze moeten toch geld vinden voor hun onderzoek hé. Dat het onderzoek daarbij hoe langer hoe afhankelijker wordt van commerciële motieven, wordt makkelijksheidshalve onder de mat geveegd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb een Amerikaanse vriend die bij hoog en laag zweert dat de Coke hier merkelijk anders en 'suikeriger' smaakt als in de VS (waar het inderdaad HFCS is).