Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 april 2013, 18:42   #21
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Die van stevia niet. Is dat een argument voor stevia?
Stevia is niet schadelijk, in Japan en Zuid-Amerika worden daar al sinds de jaren 1950 suikerzieken mee behandeld en de resulaten zijn bevredigend gebleken. Feit dat stevia hier zo lang is tegengehouden heeft te maken met de invloed van de Europese suikerlobby.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2013, 18:50   #22
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Neen. Gewoon marketeers. Aan u om daar op een volwassen manier mee om te gaan.
Zo zit het niet helemaal in elkaar, het gaat hier wel degelijk om misleiding van de bevolking, nota bene door een niet-commerciële medische autoriteit die geacht wordt mensen belangeloos te helpen (de diëtistenvereniging). Ik maak me geen illusies meer, vele medici en para-medici zijn slaaf geworden van het geld en worden omgekocht door de industrie. Zelfde met het stelselmatig verlagen van de 'aanbevolen' cholesteroldrempel. Dit doet men gewoon om meer medicatie te kunnen voorschrijven aan de nietsvermoedende mensen (kassa kassa).

Een tip: wens je te vermageren en gezond te leven, ga dan vooral niet naar een diëtist, want de meesten onder hen zijn op geld beluste frustro's die totaal niet meer mee zijn met de recente wetenschappelijke bevindingen op het gebied van de diëtica. Ben zelf door wat studie en ervaring de jongste zes maanden twintig kilo afgevallen, het vermijden van suiker en het sporadische gebruik van stevia speelt daarin een belangrijke rol. Dit in combinatie met veel bewegen (nee, niet sporten maar gewoon wandelen en weinig stilzitten). Voor de rest kan ik nog bijna alles en veel eten, dit in tegenstelling tot wat vele van die diëtisten ook mogen beweren. Ik weet wel beter.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2013, 16:36   #23
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

De vraag is uiteindelijk wat het belang is bij coca-cola binnen een campagne voor minder suikerverbruik.
Het gaat om imago.
Net zoals coca-cola destijds de vrouwen viseerde met Light, zo nu worden de speelplaatsen geviseerd met automaten met gezonde producten. De scholen trappen er in.
Coca-Cola heeft zonder suiker geen bestaansreden.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2013, 16:41   #24
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Zo zit het niet helemaal in elkaar, het gaat hier wel degelijk om misleiding van de bevolking, nota bene door een niet-commerciële medische autoriteit die geacht wordt mensen belangeloos te helpen (de diëtistenvereniging). Ik maak me geen illusies meer, vele medici en para-medici zijn slaaf geworden van het geld en worden omgekocht door de industrie. Zelfde met het stelselmatig verlagen van de 'aanbevolen' cholesteroldrempel. Dit doet men gewoon om meer medicatie te kunnen voorschrijven aan de nietsvermoedende mensen (kassa kassa).

Een tip: wens je te vermageren en gezond te leven, ga dan vooral niet naar een diëtist, want de meesten onder hen zijn op geld beluste frustro's die totaal niet meer mee zijn met de recente wetenschappelijke bevindingen op het gebied van de diëtica. Ben zelf door wat studie en ervaring de jongste zes maanden twintig kilo afgevallen, het vermijden van suiker en het sporadische gebruik van stevia speelt daarin een belangrijke rol. Dit in combinatie met veel bewegen (nee, niet sporten maar gewoon wandelen en weinig stilzitten). Voor de rest kan ik nog bijna alles en veel eten, dit in tegenstelling tot wat vele van die diëtisten ook mogen beweren. Ik weet wel beter.
Diëtisten kunnen nog enkel overleven als ze worden gesponsord door mutualiteiten, de gemeenschap.
Raar dat diezelfde mutualiteiten niet worden gesponsord voor anti-rookcampagnes.

Freespirit. Iedereen weet waarvan hij of zij te dik en vet wordt. Kortom: ongezond leven gebeurt niet onbewust. Nu toch niet meer.

Laatst gewijzigd door Rudy : 18 april 2013 om 16:43.
Oud 18 april 2013, 17:46   #25
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Citaat:
Diëtisten kunnen nog enkel overleven als ze worden gesponsord door mutualiteiten, de gemeenschap.
Raar dat diezelfde mutualiteiten niet worden gesponsord voor anti-rookcampagnes.

Freespirit. Iedereen weet waarvan hij of zij te dik en vet wordt. Kortom: ongezond leven gebeurt niet onbewust. Nu toch niet meer.
Suiker is verslavend. Net als heroine.

Lees eens wat wetenschappelijke studies.
Kameraad Mauser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2013, 18:21   #26
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kameraad Mauser Bekijk bericht
Suiker is verslavend. Net als heroine.

Lees eens wat wetenschappelijke studies.
Juist kameraad. Dat is nu juist wat ik nog niet wist. Toch bedankt voor de tip.
Suiker is niet nodig. Het is wel lekker. Als je ooit een vriendin vindt, trakteer ze op iets zoets. Succes gegarandeerd, tenzij je echt lomp doet en aan tafel komt zwaaien met wetenschappelijke studies over zoetigheid.

Laatst gewijzigd door Rudy : 18 april 2013 om 18:29.
Oud 18 april 2013, 19:04   #27
eno2
Banneling

Standaard

Jonge jonge, wat een pedanterik, Rudy.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2013, 21:07   #28
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De vraag is uiteindelijk wat het belang is bij coca-cola binnen een campagne voor minder suikerverbruik.
Het gaat om imago.
Net zoals coca-cola destijds de vrouwen viseerde met Light, zo nu worden de speelplaatsen geviseerd met automaten met gezonde producten. De scholen trappen er in.
Coca-Cola heeft zonder suiker geen bestaansreden.
Coca-Cola zet juist in op suikerarme dranken. Kwestie om omzet te verhogen. Dat ze een campagne opzetten voor minder suikerverbruik helpt daarbij. Marketing en omzet daar draait alles om. Marketing voor de goede naam en omzet door diversificatie van de producten gebaseerd op suikerarm. Daarbij hebbenz e een belang bij gezonde klanten. Gezonde klanten leven langer en dat betekend meer omzet.

Daarbij is suiker noodzakelijk voor het menselijk lichaam.
Oud 18 april 2013, 21:31   #29
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Coca-Cola zet juist in op suikerarme dranken. Kwestie om omzet te verhogen. Dat ze een campagne opzetten voor minder suikerverbruik helpt daarbij. Marketing en omzet daar draait alles om. Marketing voor de goede naam en omzet door diversificatie van de producten gebaseerd op suikerarm. Daarbij hebbenz e een belang bij gezonde klanten. Gezonde klanten leven langer en dat betekend meer omzet.
Prietpraat, ze sponseren suikeromzet. Zie titel.
Citaat:
Daarbij is suiker noodzakelijk voor het menselijk lichaam
Natuurlijke suikers genoeg
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2013, 22:09   #30
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht

Daarbij is suiker noodzakelijk voor het menselijk lichaam.
Jammer dat die gezonde klanten ongezond worden van hun suikerbocht.

Nu ja, de winst hebben ze sowieso in hun zak. Of de klanten nu 10 jaar minder lang leven of niet.
Oud 18 april 2013, 22:20   #31
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Dit is onaanvaardbaar. Heimelijk een campagne laten uitgaan vanuit de diëtistenvereniging, maar er zat verdoken Coca-Cola achter.

De colaproducent kan ik dit nog niet echt kwalijk nemen, zij zijn immers een commercieel bedrijf dat zijn imago en verkoop wenst hoog te houden, dat zij hun suikerdrank blijven verdedigen is nogal wiedes. Ik ben vooral woest op de diëtistenvereniging, dat zij zich voor hun kar laten spannen. Hoeveel envelopjes onder tafel zijn daarbij aan te pas gekomen, vraag ik me dan af ?

Suiker is vergif en veroorzaakt heel wat problemen met betrekking tot de volksgezondheid: uitlokking van allerlei kankers, hart- en vaatziekten, hyperactiviteit bij kinderen, energiedips, ... we hebben absoluut geen toegevoegde suikers meer nodig. Gebruik als zoetstof stevia en probeer in het algemeen zoveel mogelijk toegevoegde suikers te vermijden, al is dit niet evident. Voedselproducenten steken hun producten, vooral waar je het niet verwacht, vol met verborgen suikers. Dit omdat het goedkoop is, maar bovenal omdat het resulteert in een verslavend effect.
Maar cola heeft toch ook zijn light en zero. Dacht dat deze suikervrij waren.
Of mis ik iets ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2013, 22:31   #32
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Prietpraat, ze sponseren suikeromzet. Zie titel.
Heb het artikel eens opgezocht, en het gaat over het matig/gekontroleerd gebruik van suiker.
Akkoord dat we over het algemeen te dik zijn, en dat suiker een calorienbom is.
Maar weet ook dat ne "suikerzieke" dips kan krijgen (te laag suikergehalte) waar bvb druivensuiker hem snel kan uithelpen.
Het is blijkbaar geen zwart/wit verhaal.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2013, 22:47   #33
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Het zal wel geen glucose zijn die in Coke verwerkt zit. High fructose corn syrup wellicht.

Laatst gewijzigd door Kameraad Mauser : 18 april 2013 om 22:49.
Oud 18 april 2013, 23:45   #34
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zal wel geen glucose zijn die in Coke verwerkt zit. High fructose corn syrup wellicht.
Jammie.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2013, 23:54   #35
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

jij lusten veel suiker?
Oud 19 april 2013, 00:08   #36
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
jij lusten veel suiker?
Ik drink nu en dan eens limonade.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2013, 00:25   #37
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Och, dan valt het wel mee.
Oud 19 april 2013, 01:30   #38
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Geef mij maar een kopjer koffie.
+ 2 klontjes suiker , aub
Nog liever heb ik graag een kopjer koffieverkeerd

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2013, 10:10   #39
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Dat coca-cola zoiets probeert, is alles behalve verwonderlijk. Dat de diëtistenvereniging daarop is ingegaan, is echt wel schandelijk. Dat ze het ook nu nog blijven verdedigen en niet begrijpen dat het commotie veroorzaakt, is eerder verontrustend. Maar wel een logische verderzetting van het extreme kapitalisme dat langzamerhand tot in elke tak doordringt. Ook universiteiten zijn ondertussen doordrongen van dergelijke vieze mechanismen. Fundamenteel onderzoek moet daar al lang het onderspit delven tegen zogenaamd "toegepast" onderzoek en daarmee gaan de universiteiten voorbij aan hun essentie. Maar ja, ze moeten toch geld vinden voor hun onderzoek hé. Dat het onderzoek daarbij hoe langer hoe afhankelijker wordt van commerciële motieven, wordt makkelijksheidshalve onder de mat geveegd.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2013, 17:15   #40
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb een Amerikaanse vriend die bij hoog en laag zweert dat de Coke hier merkelijk anders en 'suikeriger' smaakt als in de VS (waar het inderdaad HFCS is).

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be