![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#1101 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Gnostici en filosofen staan altijd klaar om de vacante posities van geestelijk leider in te nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het brein is slechts stof, maar het bewustzijn is de eeuwige en oneindige Geest gelijk GOD.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1103 |
Minister-President
|
![]() Planten kunnen elkaars aanwezigheid voelen
Nogmaals een bewijs of het wel terecht is dat men het brein en zijn neuraal netwerk als basis moet nemen van het bewustzijn.
![]() |
#1104 |
Banneling
|
![]() Werd zoiets niet reeds jaren geleden al onderzocht in de USSR?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1105 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Piero : 18 april 2013 om 10:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1106 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zelfbewustzijn is een feedback functie van de brein. Van die feedbackfuntie kan men een algoritme schrijven en dan krijgt men dit: Wetenschappers voorzien robot van zelfbewustzijn Maar eigenlijk is dit heel misleidend want er is absoluut geen spraken van dat die robot iets ervaart. Leerprocessen kan men heel gemakkelijk programmeren maar hoe gaat men een ervaringen programmeren? Wij zijn in staat de meeste organen te imiteren als we hun functie goed kunnen begrijpen. Maar ervaren is geen functie maar een eigenschap van de natuur.
![]() |
![]() |
#1107 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1108 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#1109 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1110 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1111 | |
|
![]() Citaat:
Iets ervaren is altijd en uitsluitend zichzelf ervaren, juist fysisch is dat duidelijk. De zintuigen ervaren geen objecten, maar slechts de indrukken van eigen receptoren. Zo is ook metafysisch ervaren altijd en uitsluitend 'zichzelf ervaren'. Plato had het daar moeilijk mee; hij heeft dat laten blijken uit zijn verhaal over de geketende mannen in de grot. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1112 |
Banneling
|
![]() ![]() Yama's teaching. Yama begins his teaching by distinguishing between preya, "what is pleasant", and shreya, "what is beneficial."[7] A similar distinction between the pleasant and the beneficial was made in ancient Greek philosophy by Plato.[8] Yama's teaching also notably includes the Ratha Kalpana (parable of the chariot, Verses 1.3.3–4), not unlike (and roughly contemporary to) the one found in Parmenides, or the one in Plato's Phaedrus. Yama's parable consists of the following equations: atman, the "Self" is the chariot's passenger the body is the chariot itself consciousness (buddhi) is the chariot driver the mind (manas) is the reins the five senses (indriya) are the chariot horses the objects perceived by the senses are the chariot's path The Katha Upanishad is also notable for first introducing the term yoga (lit. "yoking, harnessing") for spiritual exercise: "When the five organs of perception become still, together with the mind, and the intellect ceases to be active: that is called the highest state. This firm holding back of the senses is what is known as Yoga." (2.3.10–11, trans. Paramananda) Katha Upanishad |
![]() |
![]() |
![]() |
#1113 | |
|
![]() Citaat:
Wij creëeren op elke moment van ons leven ons pad met ons bewustzijn. Dit is zeer letterlijk te nemen. Ons bewustzijn manifesteert de zaken die we aantrekken op ons pad. Dit gebeurt met het totaliteit van ons bewustzijn, ons hogere zelf, en ons dagdagelijks bewust. Wij zijn creëerders. Wat je gelooft zal bijvoorbeeld bepalen wat je ervaart. Wij zien hier om de acties van onze gedachten op de realiteit rondom ons te ervaren. Wat je gelooft, zal je ervaren. Dit kan natuurlijk ook in je nadeel spelen, als je een beperkt geloof erop nahoudt. Negatieve gedachten over jezelf en andere werken beperkend. Vermits ons bewustzijn onze realiteit creeert, zal je je realiteite beperkend. Negatieve geloofsystemen over onszelf zal onze ervaring van de realiteit beperken. Veelal kunnen die overtuigingen ook onbewust en diepgeworteld zijn, bv; "ik verdien het niet van liefde te ontvangen". Dit kan ervoor zorgen dat je partners aantrekt die je niet echt volledig lief kunnen hebben. OF "ik ben altijd een slachtoffer". Dit zet de stage voor de slachtofferrol. Gedurende ons leven moeten we ook bewust worden van die negatieve geloofsystemen die me meedragen. Sommige zijn niet schadelijk, maar sommige kunnen ons leven sterk beperken. Als mensheid creeeren wij ook onze realiteit. Zoals Krirshnamurti zei, "de crisis waar de mensheid in zit is een crisis in bewustzijn". Ze kan alleen opgelost worden in het bewustszijn van de mensen. Als alle mensen morgen hun negatieve gedachten en beperkte geloofsystemen zou laten vallen, de wereld zou onmiddelijk beginnen veranderen. Momenteel nog utopisch, maar we evolueren.
Laatst gewijzigd door exodus : 19 april 2013 om 08:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1114 |
Minister-President
|
![]() Ons leven wordt niet beheerst door onze bewuste ervaringen maar wel door ons onbewuste. Zo zijn we nu eenmaal geëvolueerd. Om die reden kan men het bewustzijn nooit als basis nemen voor onze ervaringen. Als planten op een bepaalde manier hun omgeving kunnen ervaren dan is dat zeker niet op een bewuste niveau. Maar wat we gemeen hebben is de mogelijkheid van het organisme tot ervaring. En om die reden is dat de basis van elke vorm van cognitie.
![]() |
#1115 | |
|
![]() Citaat:
Cognitie is een begrip uit de psychologie, filosofie en communicatiewetenschap wat zowel kan verwijzen naar kennis[1][2], het kenvermogen[3][4] of de inhoud daarvan, zoals ideeën of overtuigingen[5]. Het begrip wordt zeer algemeen gebruikt[6][7] en kan daarom ook verwijzen naar bijna alle processen en functies, zoals gewaarwording, waarneming, voorstellingsvermogen, bewaren in en het opdiepen uit het geheugen, probleemoplossen en denken[8]. Nog algemener kan cognitie beschreven worden als de processen die betrokken zijn bij het verwerven en verwerken van informatie[5] - wikipedia |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1116 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1117 | |
|
![]() Citaat:
Hoewel ik veronderstel dat wat wij bewust ervaren voortgebracht wordt door autonome en onbewuste processen in de hersenen denk ik niet dat wij onbewust iets kunnen leren. Ik denk dat cognitie via het zelfbewustzijn werkt. Alle kennis die het onbewuste produceert wordt door de prefrontale cortex gerealiseerd en daarna pas 'in het geheugen geplaatst'. Hoe vaker iets bewust wordt ervaren, hoe beter het wordt onthouden. U leert het alfabet niet door het één maal te horen en u leert de tafels van vermenigvuldiging door bewuste oefening. Ik heb geen herinnering aan zaken die ik niet bewust heb waargenomen. Dus hier verschillen wij van mening. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1118 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
"L'homme n'est ni ange ni bête, et le malheur veut que qui veut faire l'ange fait la bête."Blaise Pascal Laatst gewijzigd door koppijn : 20 april 2013 om 10:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1119 | |
|
![]() Citaat:
![]() Wat mij betreft, ik herinner mij slechts een fractie van wat ik bewust heb ervaren, zelfs van wat ik het laatste uur bewust heb ervaren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1120 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |